Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss -pedaalien korjaaminen ? (SYB-5)
1
jlax
06.05.2014 16:23:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Ostin joku aika sitten Boss Bass Synthesizer SYB-5 -pedaalin.
Tuntuu että pedaali on jotenkin rikki.
 
Merkkivalo on koko ajan päällä huolimatta siitä onko pedaali "päällä" vai ei. Lisäksi soundi on säröinen ja ääni "kuolee" ilman sustainia heti.
 
Onkohan tuolle tehtävissä jotain ? Osaako joku mitata ja vaihtaa oikeat komponentit sisään?
 
Hirveän kallista remppaa tolle ei tietty viitsis tehdä.
 
Thanks,

-jlax
 
oksatboys
06.05.2014 21:18:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meneekö se efekti kuitenkin pois päältä? Jos ei mene niin kytkin vois olla hajonut on-asentoon. Mulla on SYB-3 ja jotta se toimisi hyvin, tarvitsee se melko kuuman signaalin sisään. Ei välttämättä passiivimikkinen basso tai telecaster riitä. Sustainia saa siis esim. kompuroimalla sisään menevää signaalia.
 
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
jlax
11.06.2014 09:53:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Meneekö se efekti kuitenkin pois päältä? Jos ei mene niin kytkin vois olla hajonut on-asentoon. Mulla on SYB-3 ja jotta se toimisi hyvin, tarvitsee se melko kuuman signaalin sisään. Ei välttämättä passiivimikkinen basso tai telecaster riitä. Sustainia saa siis esim. kompuroimalla sisään menevää signaalia.
 
Kiitos viestistä :-)
 
Ongelma oli itse asiassa siinä että pedaali vaatii PSA -laturin toimiakseen kunnolla. Virta ei riitä tollasessa 80-luvun ACA -virtalähteessä.
 
Eli ylimääräiset säröt ja pierut lähti saman tien oikealla virtalähteellä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «