Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 567 68 69 70 71444 445 446 447 448
Genitalripper
04.05.2014 14:10:27
kari10: Komppaan ja jos laittaa tarjoa, niin myyjällä olisi syytä persauksen kestää merivettä, eli tarjoukset laidasta laitaan.

Toimii tämä toisinkinpäin, jos heittää naurettavan tarjouksen niin pitää perse kestää, että reaktio tarjoukseen voi olla samanlainen.
darrell
04.05.2014 19:04:48
Onko joku ostanut torilta kaikki SG Standardit?

Vielä viime viikolla oli 5 kpl, joista olin kiinnostunut ja aikeissa hieroa kauppaa. Nyt kaikki kadonneet. Ei kai ne kaikki voi poistua myynnistä yhtäaikaa (syystä tai toisesta).
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
klobasa
04.05.2014 19:13:58
Genitalripper: Toimii tämä toisinkinpäin, jos heittää naurettavan tarjouksen niin pitää perse kestää, että reaktio tarjoukseen voi olla samanlainen.

Ai tällee vai:

"Terve, tarjoan 500€ kitarastasi 300€."
"Haista v*ttu."
JaaGeRMaisTeR
04.05.2014 19:22:42 (muokattu 04.05.2014 19:35:47)
Genitalripper: Toimii tämä toisinkinpäin, jos heittää naurettavan tarjouksen niin pitää perse kestää, että reaktio tarjoukseen voi olla samanlainen.

Voi myös olla, että jos vastaa miten tykkää voi kaupat jatkossakin jäädä tekemättä. Ainakin ite lisään mustallelistalle porukkaa jotka ei osaa asiallisesti vastata.

E: Yksi siellä vasta on. Osannut asiallisesti kertoa kitarasta vaan alkoi itkemään renkaanpotkinnasta. Ostin siis muualta yhden jos toisenkin kitaran.
T_V_H
04.05.2014 20:05:29
JaaGeRMaisTeR: Osannut asiallisesti kertoa kitarasta vaan alkoi itkemään renkaanpotkinnasta. Ostin siis muualta yhden jos toisenkin kitaran.

Vähän samasta syystä olen jättänyt tuotteen ostamatta. Oli siinä vielä lisäksi sekin että tuote ei ollut luvatussa kunnossa. Ja siihen vielä marinat päälle "renkaanpotkijoista". Todella toimiva tapa myydä tavaraa.
Genitalripper
04.05.2014 22:37:29
klobasa: Ai tällee vai:

"Haista v*ttu."

Mistä minä tiedän, ei tuo minusta ole kovin naurettava tarjous. Eikä noissa esimerkkiviesteissä minun makuun ihan sävyt kohtaa, mutta ihan miten vaan. Ei minusta ole tarvetta kenenkään heittää kenellekään sen kummempia vittuja tai muitakaan, mutta asiattomaan tarjoukseen voi saada asiattoman vastauksen. Luultavasti sen jälkeen kumpikaan ei ole kovin innoissaan kauppaa toisen kanssa tekemässä, eikä se ole keneltäkään pois. Kyllä minusta niihin naurettaviinkin tarjouksiin tulee vastata asiallisesti, mutta monesti varsinkin juniorit (on näitä vanhemmissakin) voi ottaa noi turhan henkilökohtaisesti, mutta ei siihen auta se että itse tekee ihan samalla tavalla.

JaaGeRMaisTeR: Voi myös olla, että jos vastaa miten tykkää voi kaupat jatkossakin jäädä tekemättä. Ainakin ite lisään mustallelistalle porukkaa jotka ei osaa asiallisesti vastata.

E: Yksi siellä vasta on. Osannut asiallisesti kertoa kitarasta vaan alkoi itkemään renkaanpotkinnasta. Ostin siis muualta yhden jos toisenkin kitaran.

Ehkä tähän tuli tuossa ylempänä jo selkeytystä, eli en minä ole sitä mieltä että kenenkään olisi syytä kenellekään asiattomuuksia lähetellä. Mutta ei kenenkään kaupanteko lopu siihen, että joku ei pidä saamastaan vastauksesta ja lisää mustalle listalleen. Itse en välttämättä yhdestä kerrasta ihmistä sinne listalle heittäisi, se voi olla että olit päivän kymmenes kyselijä ja yhdeksän aikaisempaa on tehnyt oharit, vaimo lähtenyt aamulla ja koira kuollut tukehtumalla tappamaansa kissanraatoon.
JaaGeRMaisTeR
04.05.2014 22:47:46
Genitalripper: Ehkä tähän tuli tuossa ylempänä jo selkeytystä, eli en minä ole sitä mieltä että kenenkään olisi syytä kenellekään asiattomuuksia lähetellä. Mutta ei kenenkään kaupanteko lopu siihen, että joku ei pidä saamastaan vastauksesta ja lisää mustalle listalleen. Itse en välttämättä yhdestä kerrasta ihmistä sinne listalle heittäisi, se voi olla että olit päivän kymmenes kyselijä ja yhdeksän aikaisempaa on tehnyt oharit, vaimo lähtenyt aamulla ja koira kuollut tukehtumalla tappamaansa kissanraatoon.

Tuossa tuli muutama viesti vaihdettua ko kaverin kanssa. Missään näistä ollut edes tarkoitusta alkaa olemaan asiallinen.

Ensivaikutelma luulisi melko tärkeää olevan. Nettikaupoilla ja aivan f2f. Kyllä jätän sen sitruunan syöneen ärrä myyjän omiin oloihin, jos röökiaskin myyminen olisi vaikeaa. Hakisin sen sitten viereisestä kaupasta. Eikä minua kiinnosta onko sillä koira kuollut tai siippa jättänyt. Itseppähän on siihen ruvennut. Jollei ostaja kelpaa, niin pitäköön tunkkinsa.

Tarkennuksena myös laitan, että asian kirjoitin ihan yleisesti ja myönnän etten itsekkään aina kovin kauniisti ole vastannut. Pyrin kyllä pysymään asiallisena.
T_V_H
04.05.2014 22:56:45 (muokattu 04.05.2014 23:23:41)
klobasa: Ai tällee vai:

"Haista v*ttu."

Tulipa tästä mieleen kuinka itseäni ärsyttää ajoittain tinkaaminen, ja en väittä ettenkö sitä itse harrastaisi. Itseasiassa lähes joka kerta kun ostan jotain vaikka se tuntuu minusta hieman vastenmieliseltä. Porukka tuppaa vaan hinnoittelemaan tavarat niin että niissä on se muutama kymppi tinkivaraa eikä se haittaa ja hinnoittelen yleensä omatkin tavarat niin. Ja tiedän että se kuuluu asiaan ja niin edelleen.

Siitä syystä tosin saatan hermostua että jos laitan jämptin hinnan ja vielä erikseen siitä mainitsen niin aina tulee se pakkollinen muutaman kympin tinkaus. Siksi päätänkin etukäteen mitä tavarasta haluan ja lyön siihen muutaman kympin päälle, siis useimmiten.

Mutta kaikista paskamaisin ja murhanhimoa aiheuttavin tapa tingata on se että sovitaan kaupat ja että noudetaan ja vielä hintakin on sovittu, ja sitten tullaan paikanpäälle ja sanotaan että "sori mä tiedän että pyysit 600 mut ei oo mukana kun 520 egee".

Jos joku tunnistaa itsensä tuosta tekstistä niin häpeä, ja opettele laskemaan setelit ennen kuin tulet sen tavaran hakemaan. Muuta järkevää selitystä en keksi sille jos sovitusta summasta puuttuu iso osa.
harpist
04.05.2014 23:19:07
T_V_H: Mutta kaikista paskamaisin ja murhanhimoa aiheuttavin tapa tingata on se että sovitaan kaupat ja että noudetaan ja vielä hintakin on sovittu, ja sitten tullaan paikanpäälle ja sanotaan että "sori mä tiedän että pyysit 600 mut ei oo mukana kun 520 egee".

Vähän vastaava tapaus ...

Oli sovittu kaupat myynti-ilmoituksen perusteella puhelimessa. No tietenkin ne postikulut piti vielä tinkiä omaan piikkiin - jotta kauppa syntyi.

Sopimus oli - rahat tilille -> tavara lähtee matkaan.

No tämä ostaja päätti tinkiä itse vielä lisää - eikä maksanutkaan sovittua kauppasummaa - vaan parikymmentä euroa vähemmän 120 euron kauppasummasta.

No kovistelemalla se puuttuva raha sieltä kyllä tuli - selityksen kera - "luulin pienemmänkin summan riittävän".
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
JaaGeRMaisTeR
04.05.2014 23:26:11
harpist: Vähän vastaava tapaus ...

Oli sovittu kaupat myynti-ilmoituksen perusteella puhelimessa. No tietenkin ne postikulut piti vielä tinkiä omaan piikkiin - jotta kauppa syntyi.

Sopimus oli - rahat tilille -> tavara lähtee matkaan.

No tämä ostaja päätti tinkiä itse vielä lisää - eikä maksanutkaan sovittua kauppasummaa - vaan parikymmentä euroa vähemmän 120 euron kauppasummasta.

No kovistelemalla se puuttuva raha sieltä kyllä tuli - selityksen kera - "luulin pienemmänkin summan riittävän".

Itellä kävi nuiden tapausten hypridi mielessä tuossa. Jos olisi 120€ kitaran käynyt hakemassa 100 lompakossa. Ei vaan antanut luonto periksi tehdä tuota vanhaa tinkitemppua. Varsinkaan kun tuo 120 kitarasta ei ole hinta eikä mikään.
jhlamm
05.05.2014 10:12:59
Itselle aikoinaan tultiin tinkimään vastaavalla kikalla. Oli sovittu 220e hinnaksi ja 200e oli mukana. Siinä sitten pyysin autokyydin kauppaan ja samalla paikallisesta ottomaatista se puuttuva 20e rahaa. Ostaja oli hieman kyrpiintyneen oloinen, en kyllä tiedä miksi...
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
TonyH
05.05.2014 14:28:22
Mua lievästi nyppii sellainen, että jaksetaan laittaa ilmo torille mutta ei jakseta vastata yhteydenottoihin.

Tulee mieleen, että onkohan ilmo laitettu vain vaimon hämäykseksi? ;) Mutta, siinäkin tapauksessa voisi silti vastata.

Tässä, kun jonkun kaman kanssa venailee turhaan vastausta, voi joku toinen mennä ohi suun. Eli jos myyjä funtsisi hieman omaa napaa pidemmälle ja vaikkei jaksaisi tarkentaviin kysymyksiin vastatakaan niin kertoisi edes sen, niin ostajakandidaatti voisi siirtyä seuraavaan.
Remove
05.05.2014 15:15:16
T_V_H: tullaan paikanpäälle ja sanotaan että "sori mä tiedän että pyysit 600 mut ei oo mukana kun 520 egee".

Ei saatana, nää on ehkä siisteimpiä jätkiä koko maailmassa :D Itellekkin kerran sattu melkein vastaava tapaus kohalle, teki mieli kysyä, että mikähän sun ajatusketju tässä nyt oli.
Osteri
05.05.2014 15:54:29
Remove: " tullaan paikanpäälle ja sanotaan että "sori mä tiedän että pyysit 600 mut ei oo mukana kun 520 egee" Itellekkin kerran sattu melkein vastaava tapaus kohalle, teki mieli kysyä, että mikähän sun ajatusketju tässä nyt oli.

Yhdelle mun kaverille kävi hieman samantyyppinen pienen veneen kaupittelussa. Kaveri sanoi sille ykskantaan että " No kannattiko ajaa tänne saakka kertomaan mulle että olet rahaton?"
Lopulta rahaa kuitenkin löytyi ihan sen mukaan mitä puhelinkeskustelussa oli esillä.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Krice
05.05.2014 16:28:36

TonyH: Mua lievästi nyppii sellainen, että jaksetaan laittaa ilmo torille mutta ei jakseta vastata yhteydenottoihin.

Joku tarjosi MXR 6-band eq:sta 55 euroa. En vastannut.
Jukka Häikiö
05.05.2014 16:31:06

Joku vuosi takaperin yksi kaveri tuli hakemaan jotain Space Echoa ja Wahia,no tuohan sitten innostui muistakin pedaaleista,mut ei ollut varautunut enemmällä valuutalla,tingittiin muiden purkkien hinta kohilleen,kaivettiin taskunpohjat tyhjiksi kolikoista,joku kymppi jäi vielä uupumaan,eikä enää pystynyt hintaa sorvaamaan,kun muutenkin oli jo halpaa.Kaveri sitten ehdotti,jotta voisko maksaa lopun perunoilla ja porkkanoilla,kun oli vielä duunikeikalla ja kuskas töikseen edellämainittuja PK-seudun syöttölöihin,ei siinä mitään,25kg pottuja sekä 10kg vemmelsäären herkkua vaihtui Nux:in feiseriin.....Tämä tarina on TOSI!
Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan.
sustain65
05.05.2014 16:32:00
T_V_H:
Mutta kaikista paskamaisin ja murhanhimoa aiheuttavin tapa tingata on se että sovitaan kaupat ja että noudetaan ja vielä hintakin on sovittu, ja sitten tullaan paikanpäälle ja sanotaan että "sori mä tiedän että pyysit 600 mut ei oo mukana kun 520 egee".

Tuommoisille ei pidä ikinä myydä. Tuo on niin ärsyttävää ja halpamaista taktikointia, että ehdoton ei.
Laulava Kylätohtori
05.05.2014 16:33:55
Krice: Joku tarjosi MXR 6-band eq:sta 55 euroa. En vastannut.

Kyllä niihinkin kannattaisi vastata. Eihän sitä koskaan tiedä, kuinka paljon kysyjä on loppu viimeksi valmis maksamaan. Kunhan kokeilee kepillä jäätä. Ja itse ainakin lisään vastaamattomat suoraan mustalle listalle, enkä osta heiltä myöhemminkään mitään...

Itse saatan usein tyrkyttää jotain vaihdossa (paitsi, jos lukee 'ei vaihtoa'), vaikka olisin valmis ostamaan rahallakin. Jos myyjä ei vastaa vaihtotarjoukseen, niin en todellakaan ala uudestaan kyselemään rahalla ostoa.
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Jucciz
05.05.2014 16:35:01
Krice: Joku tarjosi MXR 6-band eq:sta 55 euroa. En vastannut.

Sen sijaan tänne jaksat avautua.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)