Aihe: Fender Custom Shop Pickups for Strato
1 2 3 4 5 6
askomiko
04.05.2014 13:18:59
Vilkaise löytyisikö Veijolta sopivan oloista. Voinee tehdä muutoksiakin aika helposti jos haluat:
http://www.rautiaguitars.net/
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
kosoha-7
04.05.2014 19:14:20
Laulava Kylätohtori: Pitäisi tuohon uuteen Tokaihin päivittää mikit ja Custom Shopin '54, '69 ja '57/'62 -mallit kiinnostaisivat. Minkälaisia kokemuksia ja osaako joku verrata noita keskenään? Sen verran kalliita, että ei pysty kaikkia kokeilemaankaan.

Valmistajan sivuilla ei turhan paljoa näistä kerrota:

http://www.fender.com/en-FI/product … accessories&prodSubType=Pickups

Mulla on nuo CS Texas specialit ja ne toimii aivan tajuttoman hyvin nyttemmin. Eli olen myös aikaisemmin maininnut, että F-musiikista ostamani setti oli siten viallinen, että nuo juotokset oli kyllä asiallisen näköisiä ja ohmejakin näytti+ ääntä tuli, mutta oli muka sellainen tunkkaisen oloinen. Noh mulla on siis rakentelua varten sellaiset 10x lasit ja kattelin ne juotokset suurennettuina ja sieltä kyllä jo epäilys heräsi, kun näytti sellaiselta sisäänpäin vetävältä tuo tina. Noh rapsuttelin sitten niistä langoista sen lakkakuoren ja annoin lisää kolvia, niin nehän suorastaan räjähti ulos koneesta, kun laitoin samaoilla säädöillä. MIELESTÄNI tuo vika on kyllä aivan tajuton moka, jos näitä on siis enemmänkin liikkeellä. Tuo, että niistä tuli sellainen järkeenkäypä ohmilukukin esiin, niin hämäsi aivan loppumetreille asti meikäläistäkin. Nykyään siis olen tyytyväinen näiden rähinään, jota tietty voi hieman hillitä laskemalla ne alemmas, niin piikki tasoittuu.
hallu
04.05.2014 19:47:05
kosoha-7: Mulla on nuo CS Texas specialit ja ne toimii aivan tajuttoman hyvin nyttemmin. Eli olen myös aikaisemmin maininnut, että F-musiikista ostamani setti oli siten viallinen, että nuo juotokset oli kyllä asiallisen näköisiä ja ohmejakin näytti+ ääntä tuli, mutta oli muka sellainen tunkkaisen oloinen. Noh mulla on siis rakentelua varten sellaiset 10x lasit ja kattelin ne juotokset suurennettuina ja sieltä kyllä jo epäilys heräsi, kun näytti sellaiselta sisäänpäin vetävältä tuo tina. Noh rapsuttelin sitten niistä langoista sen lakkakuoren ja annoin lisää kolvia, niin nehän suorastaan räjähti ulos koneesta, kun laitoin samaoilla säädöillä. MIELESTÄNI tuo vika on kyllä aivan tajuton moka, jos näitä on siis enemmänkin liikkeellä. Tuo, että niistä tuli sellainen järkeenkäypä ohmilukukin esiin, niin hämäsi aivan loppumetreille asti meikäläistäkin. Nykyään siis olen tyytyväinen näiden rähinään, jota tietty voi hieman hillitä laskemalla ne alemmas, niin piikki tasoittuu.

Ne on näitä eu direktiivin mukaisia lyjyttömiä tinoja kun ei pidä;-). Siksi ne vanhat on parempia kuin pussillinen uusia:-D. Ei vaan onhan tuo aikamoinen moka. Sulla on hyvä kun on taitoa ja kykyä huomata ja korjata.
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
kosoha-7
04.05.2014 22:52:11
No ei tää nyt ihan mikään huumorilla heitettävä pikkujuttu ole, jos näitä on samanlaisia esillä useampiakin. MIELESTÄNI tuo Texas special setti on varsin hyvä sellaiselle hieman tuosta vintagesta esiin työntyvää ettivälle, mutta nämä, mitä sain tuolta fasulta, oli sellaiset fiiliksen tappajat, etten ihmettele yhtään, jos joku luovuttaa heti. Ne kuulostivat alkuunsa sellaisilta laimeilta ja kaikki tuntui olevan muka kohdallaan, paitsi tuo output. Ne toimi siis säädöillä ja vaimeni ja tuli esiin, mutta ajattelin, että tämä on sitten sitä "vintagea" ja täytyy sitten panostaa tuohon inputiin. Se twangin puute sitten laittoi uudelleen mittaamaan nuo ja ja kun aikani niitä tarkastin, niin sitten tuo uusissa mikeissä oleva vika paljastui. Siis olisihan jonkun vanhat mikit jo aiheuttanu jotain skeptisyyttä, mutta että uudet suoraan paketista, niin ei pystynyt arvaamaan. Täytyy vain toivoa, ettei muilla ole sattunut samaa juttua, koska 3:sta mikistä kaikki 3 oli loppupeleissä saman vian omaavia. Ja tietty nyt ne toimii ihan viimeisenpäälle.
Laulava Kylätohtori
05.05.2014 10:10:49
askomiko: Vilkaise löytyisikö Veijolta sopivan oloista. Voinee tehdä muutoksiakin aika helposti jos haluat:
http://www.rautiaguitars.net/

Itse olen ymmärtänyt, että en oikeastaan ymmärrä näistä mitään. Onhan niitä kaikenlaisia toinen toistaan hienompia adjektiiveja kuvaamassa näitä, mutta kun en tiedä, mitä ne adjektiivit oikeasti tarkoittavat. Mielikuvat ja todellisuus eivät välttämättä kohtaa, joten niiden perusteella ei kannata päätöksiä tehdä.

Ainut, mitä olen ymmärtänyt on, että en oikeastaan edes tiedä varmaksi, mitä haluan. Jotain suuntaviivoja toki, mutta vaikea valita näistä kaikista pienitehoisista vintage-soundisista, mikä se itseä miellyttävin oikeasti olisi. Onhan niitä clippejä, mutta eivät ne kerro oikeastaan yhtään mitään siitä, miltä mikit oikesti kuulostavat omilla kamoilla tai miten ne reagoi soittotatsiin...

Harmi, ettei 57/62-setti ollut sitä, mitä haettiin, olisin enemmän kuin mielelläni pitäytynyt originaalimikeissä...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Laulava Kylätohtori
05.05.2014 10:13:14
komero: Mulla on tällä hetkellä stratossa Lollarin Vintage Blonde -setti. Toimii aivan törökijän hyvin Fender-henkisen vahvistimen kanssa (Fuchs ODS, Dumble-klooni). Mulla on ollut myös Vintage Tweed ja Vintage Blackface Dirty -setit ja kaikki ovat aivan mahtavan makijoita mikkejä. Fenderin setit on myös hyviä, mutta Lollarit vielä parempia. Unohdin miksi aloin kirjoittaan Lollareista. No, samapa se.

Kirjoitit siksi, että halusit tehdä kattavan referaatin Lollarien eroista, jotta minä voin sitten ihmetellä niiden eroja... :)

Eikös sulla ollut ekaksi Tweedit ja sitten Blackfacet? Miksi ne vaihtuivat vielä Blondeen?
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)