Zeeboo 28.04.2014 23:03:27 | |
---|
Laulava Kylätohtori:...Joten mitä merkitystä sillä viimeisellä 2 metrillä enää on? Ratkaiseva. Kysy vaikka asiaansa vakavasti suhtautuvalta harrastajalta. White men can't Monk |
Lennu 28.04.2014 23:15:55 | |
---|
Zeeboo: Ratkaiseva. Kysy vaikka asiaansa vakavasti suhtautuvalta harrastajalta. Eipä sitä kannata kun se loukkaantuu, eikä osaa siltikään kertoa järkevää merkitystä. Harrastakoon rauhassa. "Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine |
ReBeat 28.04.2014 23:42:30 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Joten mitä merkitystä sillä viimeisellä 2 metrillä enää on? Jokainen metri paskottaa. Eli pitää estää kaikki ylimääräinen vaikutus. Niinkuin 6 metrinen kitarapiuhakin paskottaa 3 metriseen verrattuna. Ranteenpaksuisella estetään lisätuhoutuminen. |
finlanderr 04.05.2014 10:56:06 | |
---|
Exhausted: jos tarkoitat kitaravahvistimen etuastetta niin laittaisin sen säröpedaalien jälkeen, mutta mahdollisesti myös koko ketjun viimeiseksi. Kokeilemalla selviää. Kannattaako EQ laittaa ennen etuastetta vai jälkeen? Vai onko väliä? Eikhän se vähempiki olis riittäny.. |
Tai oikeastaan: Miltä tämä järjestys vaikuttaa kokeneen silmissä: Tuner -> wah -> acoustic -> compressor -> säröt -> EQ -> Etuaste -> Chorus -> Phaser -> Flanger -> vahvari ? Eikhän se vähempiki olis riittäny.. |
Zeeboo 04.05.2014 17:05:41 (muokattu 04.05.2014 17:07:42) | |
---|
Laulava Kylätohtori: ...Joten mitä merkitystä sillä viimeisellä 2 metrillä enää on? ReBeat: ... Ranteenpaksuisella estetään lisätuhoutuminen. Pistää myös miettimään, mitenkä munilleen pitää vahvistimen virtalähteen suunnittelu mennä, ennenkuin ennen erotusmuuntajaa olevan virtapiuhan johdinpaksuuden vaikutus alkaa tuntumaan tasasuuntauksen, suodatuksen ja reguloinnin jälkeisessä tasajännitteessä. White men can't Monk |
Jucciz 06.05.2014 00:39:42 | |
---|
Zeeboo: Pistää myös miettimään, mitenkä munilleen pitää vahvistimen virtalähteen suunnittelu mennä, ennenkuin ennen erotusmuuntajaa olevan virtapiuhan johdinpaksuuden vaikutus alkaa tuntumaan tasasuuntauksen, suodatuksen ja reguloinnin jälkeisessä tasajännitteessä. Tätä mää oon aina ihmetellyt. Samoin sitä, että se stereoiden virta pitää vetää suoraan sulaketaululta eteisen ja olkkarin lattiaa pitkin, olkkarin tavallinen pistorasia ei kelpaa. Tai siis ei edes lattiaa pitkin, vaan lattiapinnasta hieman irti: 20 sentin välein sijoiteltujen, korkkitammesta leikattujen koroketötsien päällä. Kyllä, olen omin silmin todistanut tällaisen tilanteen. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Gabe 06.05.2014 12:05:01 | |
---|
Jucciz: Tätä mää oon aina ihmetellyt. Samoin sitä, että se stereoiden virta pitää vetää suoraan sulaketaululta eteisen ja olkkarin lattiaa pitkin, olkkarin tavallinen pistorasia ei kelpaa. Tai siis ei edes lattiaa pitkin, vaan lattiapinnasta hieman irti: 20 sentin välein sijoiteltujen, korkkitammesta leikattujen koroketötsien päällä. Kyllä, olen omin silmin todistanut tällaisen tilanteen. No siinä oli liikkeellä todellinen kultakorva. :D |
Zeeboo 06.05.2014 21:30:21 | |
---|
Jucciz: Tätä mää oon aina ihmetellyt. Samoin sitä, että se stereoiden virta pitää vetää suoraan sulaketaululta eteisen ja olkkarin lattiaa pitkin, olkkarin tavallinen pistorasia ei kelpaa. Tai siis ei edes lattiaa pitkin, vaan lattiapinnasta hieman irti: 20 sentin välein sijoiteltujen, korkkitammesta leikattujen koroketötsien päällä. Kyllä, olen omin silmin todistanut tällaisen tilanteen. Fysiikan faktoja ei pysty selittämään yhtä kiehtovalla hölynpölyllä kuin uskonnon huuhaata. Tosi tuppaa saamaan melkein poikkeuksetta dunkkuun tuntemuksilta. White men can't Monk |
darrell 06.05.2014 21:59:49 | |
---|
Jucciz: Tätä mää oon aina ihmetellyt. Samoin sitä, että se stereoiden virta pitää vetää suoraan sulaketaululta eteisen ja olkkarin lattiaa pitkin, olkkarin tavallinen pistorasia ei kelpaa. Tai siis ei edes lattiaa pitkin, vaan lattiapinnasta hieman irti: 20 sentin välein sijoiteltujen, korkkitammesta leikattujen koroketötsien päällä. Kyllä, olen omin silmin todistanut tällaisen tilanteen. Myös kaiutinkaapelit korotetaan irti lattiasta. Olen itse nähnyt käytettävän tulitikkulaatikoita tässä tarkoituksessa, mutta se lienee soundikysymys. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Old Joe 06.05.2014 22:11:09 | |
---|
darrell: Myös kaiutinkaapelit korotetaan irti lattiasta. Olen itse nähnyt käytettävän tulitikkulaatikoita tässä tarkoituksessa, mutta se lienee soundikysymys. Silläkin lienee merkitystä, kuinka monta tikkua rasia sisältää: Kirkkautta lisää kun rasia on täynnä, tyhjä rasia vahvistaa bassoja :) Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
Gabe 07.05.2014 00:08:58 | |
---|
Old Joe: Silläkin lienee merkitystä, kuinka monta tikkua rasia sisältää: Kirkkautta lisää kun rasia on täynnä, tyhjä rasia vahvistaa bassoja :) Ja tosimieshän käyttää ainoastaan vintage rasioita, noista uusista markettirasioista ole mihinkään. |
Kipander 07.05.2014 08:13:34 | |
---|
|
Laulava Kylätohtori 07.05.2014 08:41:47 | |
---|
Gabe: Ja tosimieshän käyttää ainoastaan vintage rasioita, noista uusista markettirasioista ole mihinkään. Vintagerasian pahvi on paremmin kuivunut. Ero uusiin on kuin yöllä ja päivällä. Kun siirryin vintagerasioihin ja poistin 2 tikkua askista, on kuin peitto olisi poistettu kaiuttimien päältä. Seuraavaksi laitan rasiat Toneriteen tärisemään pariksi viikoksi.... Eilen saapui Pedaltrain Jr. joka vaikuttaa kokonsa puolesta paljon paremmalta. Vanha oli liian iso. Turha pitää turhia purkkeja liian isossa laudassa, koska painava ja iso lauta on epäkäytännöllinen ja kömpelö... Tämä vaikuttaa kokonsa puolesta täydelliseltä. Jää turhat purkit väkisinkin pois. Taistelu lautapaikasta käy entistä tiukemmaksi... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
finlanderr 12.05.2014 09:04:11 (muokattu 12.05.2014 09:23:03) | |
---|
Maanantaita kaikille. Otin uuden lähestymistavan pedal-board -projektiini. Kokeilin useampia vaihtoehtija ja tuloksena melkein kaikki B-merkkiset polkimet saivat lähteä. Kuitenkin kaikki kykyiset (11kpl) toimivat 9V:lla. Ongelma: minulla oli alunperin Gatorin GBUS 8 (tai jotain sinne päin) powerina, mutta totesin että kokonaisuudesta tulee joka tapauksessa jonkun verran kohinoita ja siksi hommasin laadukkaamman Woodoolabin 2 Plus:an missä on 8 erillistä muunninta. Kysymys: Millä sähköistän loput kolme pedalia? Kannattaako haarottaa woodoon johtimista tarvittavat 3 ylimääräistä vai hommata lisä-poweri vai mitä? Powerin olisi tarkoitus mennä piiloon boardin alle ja siellä alkaa tila pian loppua. Jotain toki mahtuu vielä... Eikhän se vähempiki olis riittäny.. |
Laulava Kylätohtori 12.05.2014 09:26:58 | |
---|
finlanderr: Kysymys: Millä sähköistän loput kolme pedalia? Kannattaako haarottaa woodoon johtimista tarvittavat 3 ylimääräistä vai hommata lisä-poweri vai mitä? Powerin olisi tarkoitus mennä piiloon boardin alle ja siellä alkaa tila pian loppua. Jotain toki mahtuu vielä... Kannattaa ainaki kokeilla daisy chainaamista ennen toisen virtalähteen ostoa. Ketjutat vaikka od pedaaleita tai muita, jotka eivät ole niin tarkkoja virrasta. Modulaatiot yksinään omista ulostuloista.... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
finlanderr 12.05.2014 11:06:43 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kannattaa ainaki kokeilla daisy chainaamista ennen toisen virtalähteen ostoa. Ketjutat vaikka od pedaaleita tai muita, jotka eivät ole niin tarkkoja virrasta. Modulaatiot yksinään omista ulostuloista.... Ok, mitä näistä kannattaisi ensiksi yrittää ketjuttaa: TC Polytune Cry Baby 595Q, Mooer Acoustikar, Maxon CP101 Compressor, Boss SD-1, MXR 78 Distortion, Boss GE-7, Boss GE-7, MXR Phase 90, MXR Chorus M234, TC Flanger? Eikhän se vähempiki olis riittäny.. |
Muovinen 12.05.2014 12:58:19 | |
---|
finlanderr: Ok, mitä näistä kannattaisi ensiksi yrittää ketjuttaa: TC Polytune Cry Baby 595Q, Mooer Acoustikar, Maxon CP101 Compressor, Boss SD-1, MXR 78 Distortion, Boss GE-7, Boss GE-7, MXR Phase 90, MXR Chorus M234, TC Flanger? Säröt ainakin vie vähän virtaa joten ehkäpä nuo SD-1 ja 78 Distortion vois olla samasta. Virittimen kanssa vois myös parittaa jonkun. Ite olen aika surutta ketjuttanu 8-lähdön Big Johnista virrat yhteensä kymmenelle purkille. Ainoastaan fuzz ja virtasyöppö Ring Thing omista mollukoista. Jonkun verran kyllä esiintyy hurinaa kun on monta purkkia päällä, mutta en tiedä onko se ketjuttamisen, särön määrän vai hätäisen johdotuksen vika. |
Laulava Kylätohtori 12.05.2014 13:46:43 | |
---|
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
finlanderr 12.05.2014 13:47:43 | |
---|
Muovinen: Säröt ainakin vie vähän virtaa joten ehkäpä nuo SD-1 ja 78 Distortion vois olla samasta. Virittimen kanssa vois myös parittaa jonkun. Ite olen aika surutta ketjuttanu 8-lähdön Big Johnista virrat yhteensä kymmenelle purkille. Ainoastaan fuzz ja virtasyöppö Ring Thing omista mollukoista. Jonkun verran kyllä esiintyy hurinaa kun on monta purkkia päällä, mutta en tiedä onko se ketjuttamisen, särön määrän vai hätäisen johdotuksen vika. Toi TC:n tuneri on aika syöppö kyllä. Muistaakseni 50mA. Eikhän se vähempiki olis riittäny.. |