Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jackson KVMG Pro King V vs Dean VMNT??
1
Megamättö
29.04.2014 20:26:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tere!
 
Oon siis ettimässä tasasakaraista v-kitaraa. Jos olisin rikas niin hankkisin käytettynä jackson king v:een ,mutta kas opiskelijalla ei oo heittää semmosia masseja.
 
Kysyn perusteluja kahteen kitaraan, jotka olen rajannut. Saa siis laittaa kokemuksia ja mielipiteitä.
 
1. http://www.thomann.de/fi/jackson_kvmg_pro_king_v_wh.htm
recessed Floyd Rose FRT-O2000 double-locking tremolo?? (selittäkää!)
 
2. http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_dave_mustaine_vmnt_mls.htm
 
HUOM! Jos teillä on parempi ehdotus niin laittakaa ihmeessä.
 
kriteerejä:
 
-merkki: Dean,ESP,ESP/LTD,Jackson
-talla: ei väliä. Floikallinen pitää olla ofr
-mikit: seymour duncanit tai emg:t
-kaula: tilulilutteluun hyvä, mutta tarpeeksi jykevä
-hinta: ei yli 1000e
 
Kiitos jo etukäteen!!
 
Ojamieli
29.04.2014 20:33:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuota Jacksonin Pro-sarjaa oleva dinky samalla tallalla, on kyl osottautunu hyväksi kepiksi. Talla pitää oikeen säädettynä täydellisesti vireen ja kaula on ohuehko, muttei mikään säälittävä tikku kuitenkaan. Eli suosittelen kyl tuota jaskaa, toki käytettynä saa enemmän samalla rahalla.
 
Ei se vaan toimi niin
Metalkallo
30.04.2014 16:03:58 (muokattu 30.04.2014 16:11:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jacksonia suosittelen minäkin. Luultavasti arvokkaampi (hieman) jos sen joskus myy eteenpäin, ja muutenkin tuntumaltaan ainakin omasta mielestä Jackson on mukavampi. Jackson pro:kin pitäisi alkaa saamaan nykyään floikallisena että kiinteätallaisena. Kiinteätallainen on uusi 2014 versio ja se on hinta-laatu suhteeltaan aika lyömätön. Löytyy thomannin sivuilta kuva.
http://www.thomann.de/fi/jackson_kvt_pro_king_v_bk.htm
 
Deanin mustaine V ei kuitenkaan ole paha kitara sekään. Itse omistan Endgame vmnt:n ja on se ihan pätevä keppi sekin ja soundaa suht hyvältä vielä. Vakio mikit mitkä tuli kitaran mukana olivat jotkut deanin omat dm merkkiset ja ihan hyvältä nekin kuulosti, mutta seymourin jazz/jb setillä irtoaa ne oikeat megadeth soundit, jos sitä siis deanin kitaraltaan haluaa. Muutenkin jazz/jb setti kuulostaa paremmalta endgame vmnt:ssä kuin vakio mikit vaikkei megadeth soundia etsisikään.
 
Ainut haittapuoli mikä minua hieman häiritsee vmnt.ssä on se, että siinä on silloin tällöin hankala päästä alimmille nauhoille asti koska kaulan loppupää on vähän kuin akustisissa, ei ole kunnon soololovia eli tilaa. Kaula saisi olla hieman enemmän ulkona kitaran rungosta tai hieman eri muotoinen tuosta kohtaa jotta sinne 24 nauhaan asti pääsisi helpommin.
 
Osiltaan aika samalla tasolla molemmat kitarat (mitä nyt runkopuu on jacksonissa alder ja vmnt:ssä mahogany) joten soittotuntuma lähinnä ratkaisee, ja se etu on Jacksonilla mielestäni.
 
Järki joskus jäässä, mutta tukka yhä päässä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «