Aihe: Keskustelua divaritason roots-skabasta
1 2 3 4 568 69 70 71 7298 99 100 101 102
Sjömanni
05.04.2014 18:26:43
Bluestumppi: Osallistumisaikaa ke 2.4 noin klo 21.00.

Tässä jotain pikku fibaa...
"Onko niin että vain Heinz ketsuppi, Lipton ja Madonna selviävät vuosikymmenestä toiseen?" nimim. Vihdoinkin, IL
Tuomo_
05.04.2014 18:54:16
Joo, näytti menneen jo. Laitetaan tiistaille 8.4. kello 21.
Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955.
Tuomo_
09.04.2014 21:46:48
Jaaha, pojat ovat olleet ahkeria äänestämään. Skaban vei ekaa kertaa mukana ollut Astro. Onnea voittajalle ja seuraavan skaban työt. Kiitokset taas hyvästä skabasta kaikille.

8p Astroman

8p Bluestumppi

6p Vesa423

4p tjj2000

4p Sjömanni
Tuomo_
12.04.2014 12:49:16
Laitoin Astromanille skaban jälkeen viestin voitosta ja vastuusta vetää seuraava skaba. Olisi hyvä saada seuraava skaba tulille.

Voisi tehdä niin, jos ei Astrosta tänään kuulu mitään, niin Vesa laittaisi huomenissa skaban käyntiin. Ei tulisi näin niin pitkää väliä soitteluihin.
Vesa423
12.04.2014 14:40:53
Bluestumppi: Laitoin Astromanille skaban jälkeen viestin voitosta ja vastuusta vetää seuraava skaba. Olisi hyvä saada seuraava skaba tulille.

Voisi tehdä niin, jos ei Astrosta tänään kuulu mitään, niin Vesa laittaisi huomenissa skaban käyntiin. Ei tulisi näin niin pitkää väliä soitteluihin.

Ok. Tehdään näin.

Astromanille ja miksei muillekin vinkkinä, että esim Youtubessa on tuhansia roots-taustoja tarjolla, ja ne saa helposti mp3-muotoon esim tällä

http://www.youtube-mp3.org/fi

jos ei satu omatekoisia taustoja olemaan valmiina odottamassa.
Tuomo_
19.04.2014 20:18:40
Kiitokset kannatuksesta. Menee huomiseen iltaan, kun taas pääsen koneen äärelle. Jos kovin kiirus, voi joku laittaa uutta tulille. Muutoin hoidan homman alkuun.
Tuomo_
20.04.2014 15:11:52
Siellä olisi uusi skaba tarjolla. Laittelin siihen neljä kiertoa siten, että taustan komppikitaristi huilasi tokan ja vikan kierron. Siihen olisi siis hyvä heitellä Texas-komppia sekaan.
Funkånaut
25.04.2014 19:09:08

Olisi varmaan pitänyt hoksata, että ei tartte koko vetoa soittaa putkeen yhdelle raidalle. Laitteet päälittäin äänittämiseen kuitenskin olisi käytössä.

No, tiedänpä miten ensi kerralla parantaa.
Devatero remesel, desátá bída. Last.fm Maihinnousu
Tuomo_
26.04.2014 21:49:40
Pisteet alla. Tällä kerralla Urmas pesi sääntöjen mukaan porukan. Onnea Urmaalle ja kiitokset hyvästä skabasta osallistuneille.

Nyt jää minulta seuraava skabaa väliin. Sen verran on Aurinkorannalla keikkaa. 34 euroa jo kasassa kolmesta soitosta.

6p Vesa423
3p Funkonaut
9p Bluestumppi
4p Kunnallisjäte
8p Urmas Potkuri
Funkånaut
26.04.2014 23:46:55

Ensimmäisellä kokeilulla heti viides tila. :)

Tarttee siis kisailla useamminkin. Ilman putkea kuitenkin.
Urmas Potkuri
27.04.2014 13:18:56

Kiiitokset kannatuksesta ja ystävällisyydestänne. :)
Ennätän käynnistellä uutta skabaa vasta iltasella.
Mikäli joku omaa taustan, voi kisan laittaa käyntiin ennen sitä. Hoidan sitten äänestykset ja pistelaskut sun muut kommervenkit.
"Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die"
Funkånaut
28.04.2014 23:05:54

Ei kyllä sitten lähtenyt yhtään tähän meikältä. Tausta kyllä on mainio, mutta Suomen mieskeihäsheittäjien sanoin: Ei nyt vaan syttynyt.
Tuomo_
29.04.2014 17:57:53
Urmakselta hyvä pohja skabaan. Porukkaa on mukavasti jo mukana.
Urmas Potkuri
04.05.2014 19:06:32

Osallistujat ovatkin äänestäneet kaikki. Kiitokset aktiivisuudesta ja erinomaisista kommenteista.

Julistetaan tulos hiukan etuajassa, koska tärkeintähän on saada vanha kisa alta pois ja uutta taustaa ihmeteltäväksi.

Voiton korjasi mainiolla putkenkäytöllä karik 11p!

Loput pisteet sitten jakaantuivat:

Bluestumppi - 5p.
Vesa423 - 7p.
tjj2000 - 5p.
Kunnallisjäte - 4p.
Urmas Potkuri - 10

Onneksi olkoo karikille, palkintona on uuden skaban isännyys!

Kiitokset vielä kerran osallistuneille.
Funkånaut
04.05.2014 20:24:13

En saanut yhtään pistettä. Taisin siis olla vika tässä skabassa. :)
karik
04.05.2014 21:29:19

Kiitokset kannatuksesta, uusi skaba on valmisteilla.
Kunnallisjäte
04.05.2014 21:39:01

Funkånaut: En saanut yhtään pistettä. Taisin siis olla vika tässä skabassa. :)

Ollaan kyllä jaettu nämä peräpään sijoitukset jokaisessa skabassa. Mutta ainakin on hauskaa ollut. Itse olen ollut salaa ylpeä kun olen onnistunut nauhoittamaan ja lataamaan omat vedot. Soittotaidon puutteen lisäksi en ole myöskään mikään atk-mestari.
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Funkånaut
04.05.2014 21:41:35

Kunnallisjäte: Ollaan kyllä jaettu nämä peräpään sijoitukset jokaisessa skabassa. Mutta ainakin on hauskaa ollut.

Ehdottomasti tämä. Kivaahan tämä on.

Itse olen ollut salaa ylpeä kun olen onnistunut nauhoittamaan ja lataamaan omat vedot. Soittotaidon puutteen lisäksi en ole myöskään mikään atk-mestari.

Itse olen siitä iloinen, että on jopa positiivistakin palautetta omasta soitosta tullut. Risujakin ihan aiheesta. Ei tule paljoa soiteltua bändivetoista bluesia, niin mukava kerrata sitäkin puolta välillä.
Urmas Potkuri
04.05.2014 22:02:34

Henkilökohtaisesti noiden pisteiden antaminen on aina vastenmielinen osio näissä skaboissa. Tarpeen se on siinä, että saadaan uusi vetäjä.
Totta kai pisteet korreloivat tuotokseenkin, mutta parempaa palautetta se sanallinen puoli on.
Yksi, eikä ihan pieni asia on tämä äänitystekniikka. Kun siihen tulee harjoitusta, niin se on taas yksi uusi asia opittuna.
Ite olen roikkunut nollapisteillä tuolla "kovien jätkien" puolella vaikka kuinka. Eipä tuo ole haitannut, koska minäkin teen tätä sen hauskuuden vuoksi ja tuleepa edes hiukan reenattua. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)