Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 563 64 65 66 67444 445 446 447 448
Krice
28.04.2014 00:03:09

Gary the pine: Toi nyt on just se ajatusmalli, mikä on vissiin Suomijuntille sisäänrakennettu, että

Miten suomalaisuus liittyy tähän?
Laulava Kylätohtori
28.04.2014 08:19:12
Gary the pine: Toi nyt on just se ajatusmalli, mikä on vissiin Suomijuntille sisäänrakennettu, että kun joku kapine on myynnissä, niin sen täytyy olla paska, rikki, epähaluttava, paskan kuuloinen, paskan näköinen tai ihan muuten vaan sysipaska.

Koska eihän erinomaisesta kitarasta / vahvarista / kaapista / efektistä / autosta / veneestä / talosta voi kukaan luopua. Siinä on pakko olla jotain yllämainittua mätää, niin että joka saatanan ruumiinaukosta pursuaa.

Mua huvita taas mikään...

Tätä en kyllä väsy ihmettelemään itsekään. "Miksi se myydään, jos kerran on mahtava?". Voi vittu, joo miksihän se sitten myydään...

Maailmassa ei ole varmasti yhtään sarjatuotantokitaraa, -vahvistinta, -pedaalia, -elementtiä, ym. ym., mitä ei olisi myyty käytettynä. Nikke Knattertonin tavoin voimme siis todeta; Johtopäätös: " Kaikki maailman musiikkilaitteet ovat pelkkää paskaa. Jos maailmassa todella olisi edes yksi hyvä musiikkilaite, niin eihän sitä olisi myyty ikinä yhtään kertaa koskaan missään." Itse asiassa jo valmistaja olisi pitänyt sen itsellä, tai siis ne 5000000 tekemäänsä pedaalia. Eihän valmistaja niitä myisi, jos ne hyviä olisi....

Eli kyllä. Jos jotain myydään, niin sen on pakko olla pelkkää paskaa, koska ei sitä muuten myytäisi. Eli älkää ostako mitään kaupallista tuotetta (uutena tai käytettynä), koska ne ovat kaikki vain romua. Vain itse tekemällä voi saada hyvää, mutta sekin muuttu heti paskaksi, kun se laitetaan myyntiin....

Sorry idioottimainen avautuminen, mutta välillä vaan tällainen idiotismi nostaa verenpainetta. Taidankin lähteä Prismaan kysymään kauppiaalta, että miksi ne silakkafileet on myynnissä, jos ne kerran on hyviä...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
calluna
28.04.2014 09:30:35 (muokattu 28.04.2014 09:34:52)
Laulava Kylätohtori: Taidankin lähteä Prismaan kysymään kauppiaalta, että miksi ne silakkafileet on myynnissä, jos ne kerran on hyviä...

Hah, plussan arvoinen sutkautus :D
On kyllä joo outo näkemys ettei hyvää tavaraa ikinä myytäsi...

Mut oikeesti, onhan tämä kaupankäynti maailman yksinkertaisin asia.
Ostajat ostavat sitä mitä tarvitsevat, resurssiensa mukaan.

Turha täällä on palstoilla itkeä ettei kauppa käy. Laskee hintaa, niin jo menee kaupaksi. Onhan se toki harmillista jos on joskus hankkinut jotain ja päättänyt mielessään että "tästä saan sen ja sen verran sit kun myyn...", ja sitten ei menekään kaupaksi heti. Tämän jälkeen alkaa kiukuttelu ja itkupotkuraivari keskustelupalstoilla ja pahimmillaan myynti-ilmoituksiin laitetaa jotain mielenosoituksellista ulinaa.
Ei näillä tavaroilla ole mitää maagista arvoa tai hintaa. Arvo on ainostaan se mikä kaupan toteutuessa sillä hetkellä sovitaan, mutta luulen että tämän jo tiesittekin.

Vaan toki, jokainen saa tietenkin myydä haluamallaan tavalla.
Ja ostaa.

Sori, avauduin aamun ratoksi.

Ja juu, talven mittaan on kaupanteko ihan hyvin sujunut, tosin lottovoitot on jääneet saavuttamatta, mutta aika pienillä myyntitappioilla kuitenkin selvitty. Kolme vahvistinta on vaihtanut omistajaa ja kaksi kaappia. Kun käytettyjen laitteiden kanssa puljaa, niin ei paljoa yleensä häviä. Ja joskus voi sen pari kymppiä miinusta ottaa ihan vaan testaamisen ilosta.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Tami
28.04.2014 10:25:04

Kummallisen sesonkiluonteisesti nämä kaupat menee. Mulla oli torilla Novasystem-polkusin roikkumassa reilun kuukauden verran ja nyt perjantain klo. 1400 ja lauantaiaamun klo0800 välillä siitä tuli 4 yhteydenottoa eri tahoilta ja lauantaiaamuna ostaja haki sen seuraavaan talouteen.
Ihmeellistä tässä on se, että tuohon ajanjaksoon ei osu edes tilipäivää tms. hurmoshetkeä.

Nyt odotellaan sitten tuon variaxin kauppaantumista!!
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Kaihua
28.04.2014 12:10:22
Tästä tuliki mieleen.. Pistihän se toi Cläpäki noita romuja johonki huutonettiin joku vuosi takaperin. Varmaan ihan paskoja, eikai se muuten ois myynykkään.

http://www.cbsnews.com/news/eric-cl … ptons-guitars-sell-for-215-million/
Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen
Krice
28.04.2014 15:18:08

Laulava Kylätohtori: "Miksi se myydään, jos kerran on mahtava?". Voi vittu, joo miksihän se sitten myydään...

No miksi? Odotan asiallista vastausta lapsellisen suuttumuksen sijasta.
Gabe
28.04.2014 15:22:27
Krice: No miksi? Odotan asiallista vastausta lapsellisen suuttumuksen sijasta.

Omat mieltymykset/tarpeet ovat muuttuneet, joku muu yllättävä meno tuli eteen, tekee mieli vaihtelua...
Laulava Kylätohtori
28.04.2014 15:27:21

Gabe tuossa jo luettelikin syitä. Etkö tosiaan itse ole koskaan myynyt mitään, mitä olet pitänyt hyvänä?

Torilta tulee usein osteltua tavaraa testiin. Testin jälkeen voidaan todeta, että olipas hyvä tai olipas huono, mutta joka tapauksessa vehjas menee myyntiin ja tilalle ostetaan seuraava. Sama jatkuu jne...

Jos itse olisin pitänyt kaikki hyvät (tai jopa loistavat musiikkivehkeet), niin niissä olisi kiinni niin monta tuhatta euroa, että se olisi täysin mahdotonta itselle. Toiseksi säilytystila olisi loppunut aikoja sitten. Ja miksi pitäisi tyytyä siihen ensimmäiseen hyvään vehkeeseen. Ostat jotain, toteat sen loistavaksi ja sitten käytät hautaan saakka, koska se on loistava, eikä sitä voi/saa myydä?
Numb
28.04.2014 15:31:00

Krice: No miksi?

Katotaan vaikka mun vahvistinmyyntejä ja miksi tulin kulloisenkin koneen myyneeksi. Kaikki nämä ovat mielestäni vähintään kohtalaisen hyviä vahvistimia, osa erinomaisia:

Hiwatt SSD212 - Aivan erinomainen vahvistin, parhaat puhtaat ikinä, toimii mainiosti pedaalien kanssa. Meni myyntiin, koska pedaalisärö ei vain lähetenyt toimimaan, vaikka monenlaista murikkaa koneen edessä pyörikin. Lisäksi painaa selkävikaiselle jeevanasti, ja vain yksi kahva päällä.

Orange Rocker 30 Combo - Aivan erinomainen särösoundi, yksi parhaista ikinä. Myyntiin, koska clean ei miellyttänyt riittävästi.

Ashdown Peacemaker 40 - Mainiot puhtaat, mutta särösoundi ei jaksanut miellyttää.

Marshall JTM30 - Ihan ok peli, mutta särösoundi ei ollut sitä mitä hain.

Marshall JCM800 + 2x4x12" -kaapit - Klassikko, mahtava särö. Myyntiin bänditoiminnan loppuessa. Fullstack epäkäytännöllinen kaksiossa.

Fender Quad Reverb -vahvistinosa + 4x15" -kaappi - Todella makeaa Fender -soundia. Myyntiin, koska ei lähteny rässit + 4x15" -kaappi hieman epäkäytännöllinen.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Laulava Kylätohtori
28.04.2014 15:39:21
Ja nyt täytyy muistaa, että hyvyys ja huonous ovat täysin subjektiivisia. Se, että Herra X myy vahvistimen, koska pitää sen soundia huonona, ei tarkoita, että se on absoluuttisesti huono ja koko maailma ajattelee samoin. Vaan se Herra X:n mielestä maailman paskin soundi voi Herra Y:n mielestä olla maailman paras jne....
klobasa
28.04.2014 15:56:47
Kricen kauppaamat pedaalit on ilmeisesti paskoja, koska ne on laitettu torille.
Gary the pine
28.04.2014 17:28:50
klobasa: Kricen kauppaamat pedaalit on ilmeisesti paskoja, koska ne on laitettu torille.

Ne on kaikki tarkoitettu poljettavaksi vasemmalla jalalla ja Krice on oikea-jalkainen...
Tulin, näin, paskoin housuun.
Robert FIN
28.04.2014 18:13:52
Everything is worth what its purchaser will pay for it.

-Publilius Syrus
Omat kitarakamat: Squier Classic Vibe 60s Stratocaster (ei modattu), Yamaha THR10X
jniska
28.04.2014 20:05:37
klobasa: Kricen kauppaamat pedaalit on ilmeisesti paskoja, koska ne on laitettu torille.

Oisko volumenuppi väärässä paikassa, arvaan.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Lunnu
28.04.2014 21:00:20 (muokattu 28.04.2014 21:03:36)

Itse laitoin oman styrkkarini myyntiin koska en ole enää pahemmin soitellut ja se on käytännössä lojunut kaapissa alkuvuodesta.

Laitetaan nyt vielä että en ajatellut pidätellä hengitystä sen myyntiä odotellessa. ..
Nostalgy is not what it used to be
Krice
28.04.2014 22:14:56

Minulla on vahvistimen edessä nykyisin enää delay, reverb, od ja viritinpedaali. Tuo od on itse asiassa turha, mutta sillä on kiva leikkiä että olisi kahden kanavan sijasta neljä.
Krice
28.04.2014 22:17:02

qal: Itse laitoin oman styrkkarini myyntiin koska en ole enää

Ajattelin lähinnä tapausta Charvel. Ei ole ensimmäinen kerta kun näkee torilla just noita 90-luvun superstratoja. Ehkä ne todellisuudessa on vähän niinkuin Ibanezit nykyisin, tuskinpa 20 vuoden kuluttua jostakin perus- tai edes premium-RG:stä saa kovin ihmeellistä summaa takaisin.
ReBeat
28.04.2014 22:28:07

jniska: Taidanpa ottaa kitarat myynnistä pois.

Kyllä mä olen ainakin himoinnut tota kellertävää limited editionia vaahteralaudalla. Mutta minkäs tässä voi. Vai vaihdatko sen mustaan LTD JH600:een fixed bridgetettävällä Kahlerilla ja johonkin pariin pedaaliin?
Gary the pine
28.04.2014 22:32:48
No tähän mä kommentoin 80-luvun Charveleista, kun 90-luvun semmosista ei ole mitään kokemusta. Ja juu, näkyy niitä torilla ja säännömukaisesti ne löytää uuden omistajan kokolailla nopeasti, tosin mallista riippuen. M5 ja M6 meneepi yleensä aikas nopsasti. Kertonee siitä, että hinta ja laatu kohtaavat hyvin.

Mutta siihen omaan kokemukseen; yhdessä välissä keräilin oikein huolella noita M5 ja M6 kepukoita ympäri maailmaa, mm Briteistä ja US & A:sta. Sit niitä olikin seinät notkollaan ja aina kuitenkin joku väri uupu tai sit ei ollu Kahleria ja mitä kaikkea harmia. Jossain kohtaa huomasin, että se pieni hetki kun olis inspis soittaa, menikin siihen miettimiseen, että milläs nyt tänään sit soittas. Ja jos ei kulkenut, niin sit piti vaihtaa kepukkaa, et jos tolla toisenvärisellä kulkis paremmin. Ja tämä aikakausi osui semmoseen hetkeen, että soittelut oli pelkkää päämäärätöntä olkkarisuhmurointia. Eli kun ei tarvinnut opetella mitään, niin ei ollut myöskään liikaa motivaatiota mihinkään. Ja sitä tilannetta sit vaan huononsi toi runsauden pula kepukoissa. Jossain kohtaa iski ahdistus, että nyt vaan kaikki ylimääräiset pois, kun en kuitenkaan niin paatunut keräilijä ole. Tasaisesti latasin torille niitä ja jätin itelle yhden valkoisen, sen kaikkein rakkaimman ja kauneimmin soivan.

Eli lyhyesti, yksikään niistä ei ollut myynnissä paskuuden takia, vaan tuli vaan hetki kun piti saada nurkat tyhjäks. Siinä sai moni sälli hyvän Charvelin, useimmat aivan virheettömiä, erään Britin kokoelmasta alunperin.

Semmonen tarina.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)