Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Basso ja wahwah
1
willie
17.04.2014 21:45:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riemastuin taas tuosta Geezer Butlerin wah-fuzz-bassosta kappaleen N.I.B. alussa. Lisää wahwah -bassottelua, kiitos.
 
juici
17.04.2014 22:44:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

willie: Riemastuin taas tuosta Geezer Butlerin wah-fuzz-bassosta kappaleen N.I.B. alussa. Lisää wahwah -bassottelua, kiitos.
 
Toinen klassikko, Metallica - Anesthesia (Pulling Teeth)
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
J.Hollström
18.04.2014 23:21:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt meillä on jo kaksi biisiä missä wahia on bassossa. Kyl vaan toimmii...
 
willie
19.04.2014 22:56:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Nyt meillä on jo kaksi biisiä missä wahia on bassossa. Kyl vaan toimmii...
 
Vittuilet perkele..
 
dbringer
27.04.2014 18:30:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

willie: Lisää wahwah -bassottelua, kiitos.
 
http://desertlorddoom.bandcamp.com/track/salvation
 
Dropped C
28.04.2014 12:43:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en niin wahista oikein välitä niin kitarallakaan kuin bassollakaan, mutta välillä se toimii.
 
Tosin monella Stoner/Doom orkalla on kuitenkin wahibassottelua mukana, Sabbathin innoittamana. Kannattaa esim. tarkastaa "Sleep - Dragonaut".
 
Oma suosikkini on ehkä jopa yllättäen Sentenced ja "Funeral Spring". Sentencedin ainoa doom metal piisi, muut kappaleet eivät sitä missään tapauksessa ole.
 
2541
28.04.2014 14:34:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pekka Pohjola: Dancing In The Dark
https://www.youtube.com/watch?v=_zFKgJQMcDU
 
Yes: Survival
https://www.youtube.com/watch?v=a0RHg5N-APA
Vessajono
29.04.2014 01:09:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: Pekka Pohjola: Dancing In The Dark
https://www.youtube.com/watch?v=_zFKgJQMcDU

 
Tossa on semmonen soundi mitä oon yrittäny metsästää. Tosin eihän mulla edes wahia ole mutta samaa asiaahan se envelopefilsa tekee.
 
Funkånaut: enemmän NYT LÄHTEE SAATANAA!
Röntgen-Jeesus
30.04.2014 09:38:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C:Oma suosikkini on ehkä jopa yllättäen Sentenced ja "Funeral Spring". Sentencedin ainoa doom metal piisi, muut kappaleet eivät sitä missään tapauksessa ole.
 
Tämä on kyllä kova biisi. Doom-metallia en siitä kyllä saa millään.
 
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
nisumaka
30.04.2014 09:55:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukin mallaa tavallaan, ja allekirjoittanut on semmottii soittaja, että en käytä basson kanssa lainkaan wah-wah-pedaalia. Todellisuudessa en käytä mitään efektejä. Ei mulla mitään kammoa niitä kohtaan ole, mutta ei vain ole oikein mun genreä. Chameleon-biisissä voisin käyttääkin jotain efektiä, mutta enpä vaan ole tehnyt sitäkään.
 
hollstro
30.04.2014 15:18:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: Pekka Pohjola: Dancing In The Dark
https://www.youtube.com/watch?v=_zFKgJQMcDU

 
Onkohan toi tehty wahilla vai jollain autowahilla/envelope filterillä?
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Dropped C
30.04.2014 16:08:07 (muokattu 30.04.2014 16:17:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Röntgen-Jeesus: Tämä on kyllä kova biisi. Doom-metallia en siitä kyllä saa millään.
 
Sori offtopik, mutta miksi et? Synkkä, hidastempoinen ja huuruinen tunnelma. On tota doomia tullut kuunneltua kohta 20-vuotta, niin mun mielestä tämä helposti lokeroituu sinne. (Tosin jos mieltää että doom on goottimetallia örinälaululla tai kiippareilla kuorrutettua dödistä, niin sitten ymmärrän tän kommentin. Ja siis mulla ei ole mitään sitä vastaan, että näitäkin kutsutaan doomiksi, näin on tehty jo 90-luvun alusta/puolestavälistä lähtien. Kyseessä on laaja-alainen käsite).
 
-W72-
30.04.2014 23:57:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Sori offtopik, mutta miksi et? Synkkä, hidastempoinen ja huuruinen tunnelma. On tota doomia tullut kuunneltua kohta 20-vuotta, niin mun mielestä tämä helposti lokeroituu sinne. (Tosin jos mieltää että doom on goottimetallia örinälaululla tai kiippareilla kuorrutettua dödistä, niin sitten ymmärrän tän kommentin. Ja siis mulla ei ole mitään sitä vastaan, että näitäkin kutsutaan doomiksi, näin on tehty jo 90-luvun alusta/puolestavälistä lähtien. Kyseessä on laaja-alainen käsite).
 
Tyttökamaa, PVC-housut ja kajalia. Ihan OK jos tykkää, mutta ei lokeroidu doomiin.
 
-Kommentti sisältää vahvaa munstaa, shoot me.
 
2541
01.05.2014 09:11:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Onkohan toi tehty wahilla vai jollain autowahilla/envelope filterillä?
 
Kyl mie ihan wahia veikkaisin, Pohjolahan käytti sitä myös Wigwam -aikoina ja ekalla soololevyllä "Metsonpeliä" -biisissä. Kuulostaa ainakin miun korvaan enempi jalkaohjaukselta kuin tatsilla tehdyltä.:)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «