apropoo 26.04.2014 19:34:44 | |
---|
Hanatarashi: Hienoa pun in finland!! Pun intended? Mutta ei tommoinen kyllä miltään sananvapaudenylistysmeiningiltä ainakaan kuulosta. Aina vierastanut anarkisteja. |
Funkånaut 26.04.2014 19:38:35 | |
---|
Hanatarashi: Myöskään aito "punkkari" ei anna ip-bännejä punkkareille, punk foorumeilta ilman MITÄÄN syytä. Kun pitää vaan pätee, kun kerta pystyy. Tämän takia boikotoin puntalaa ja vastavirtaa, ainakin toistaiseksi. On mukava kun on soittanut mm. punkkia 15-vuotiaasta ja kun tulee ip-bännit et nää esimerkiksi missä ja milloin bändit soittaa. Hienoa pun in finland!! Mistähän johtuu, että bannit saa aina mielestään syyttömät? En ole koskaan kuullut, että joku olisi sanonut että "sain syystäkin kenkää sivustolta x." Kaipa tässä on samaa kuin siinä, että juoppoputkat ovat täynnä mielestään selviä ihmisiä. |
jannu 26.04.2014 20:18:28 (muokattu 26.04.2014 20:19:16) | |
---|
Hanatarashi: Sanoisin että jokainen on ihan yhtä aito punkkari jota kiinnostaa punk ja tämän tapaiset vaihtoehtoiset elämänkatsomukset. Mitä vaihtoehtoista punkissa tai missään muussakaan näennäisen marginaalisessa kulttuurissa tai katsomuksessa on? Ja mitä aitoa? Mitä väliä yksilöllisyydellä on? Monessa tilanteessa porukalla on mukavampaa, mutta jos ei osaa mukautua porukkaan, kannattaa keskittyä olemaan itsekseen eikä koko ajan valittaa siitä kun toiset eivät huoli leikkeihin. Silloin saattaa saada jotakin aikaiseksi ja jopa viihtyä matkan varrella. "You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
Funkånaut 26.04.2014 20:20:42 | |
---|
jannu: Monessa tilanteessa porukalla on mukavampaa, mutta jos ei osaa mukautua porukkaan, kannattaa keskittyä olemaan itsekseen eikä koko ajan valittaa siitä kun toiset eivät huoli leikkeihin. Silloin saattaa saada jotakin aikaiseksi ja jopa viihtyä matkan varrella. Ehdottomasti tämä. |
novo 26.04.2014 20:25:00 | |
---|
jannu: Mitä vaihtoehtoista punkissa tai missään muussakaan näennäisen marginaalisessa kulttuurissa tai katsomuksessa on? Ja mitä aitoa? Mitä väliä yksilöllisyydellä on? Monessa tilanteessa porukalla on mukavampaa, mutta jos ei osaa mukautua porukkaan, kannattaa keskittyä olemaan itsekseen eikä koko ajan valittaa siitä kun toiset eivät huoli leikkeihin. Silloin saattaa saada jotakin aikaiseksi ja jopa viihtyä matkan varrella. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia. Ryhmän pitää mukautua muhun, jos punkkareista puhutaan. Ihme teesejä mikkä ei merkkaa mittään. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
velipesonen 26.04.2014 20:29:53 | |
---|
Voisiko joku kertoa millainen maailmankatsomus on vaihtoehtoinen Suomessa vuonna 2014 jaa. "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |
apropoo 26.04.2014 20:33:18 | |
---|
velipesonen: Voisiko joku kertoa millainen maailmankatsomus on vaihtoehtoinen Suomessa vuonna 2014 jaa. Korvaa "jaa" termillä "jKr." ? ;) |
Hanatarashi 26.04.2014 20:34:48 (muokattu 26.04.2014 20:35:54) | |
---|
Funkånaut: Mistähän johtuu, että bannit saa aina mielestään syyttömät? En ole koskaan kuullut, että joku olisi sanonut että "sain syystäkin kenkää sivustolta x." Kaipa tässä on samaa kuin siinä, että juoppoputkat ovat täynnä mielestään selviä ihmisiä. Kyllä bänniä saa antaa mutta että ip-bänni?? Joka tarkoittaa että en pysty lukemaan koko sivustoa. Sivustolla ilmoitetaan tapahtumista ja bändeistä jotka mua kiinnostaa. Jotkut ovat jopa kavereiden bändejä. Tosin punk in finlandin ylläpito kiistää että mulla olisi ollut koskaan ip-bännejä mutta kun oli. Voi olla jokin sekaannuskin mutta en usko. Tosin mulla oli tuolloin langaton nettiyhteys, joka ei ollut salattu kun ajattelin että vapaa maa ja silleen. Eli kuka tahansa periaatteessa on voinut käyttää mun ip-osoitetta joka asui samoissa taloissa jossa asun. Muutin tän tosin salaiseksi kun kävi ilmi että ip-osoitettani on käytetty väärin. Tämä tosin piffi-bännien jälkeen. |
Hanatarashi 26.04.2014 20:51:23 | |
---|
jannu: Monessa tilanteessa porukalla on mukavampaa, mutta jos ei osaa mukautua porukkaan, kannattaa keskittyä olemaan itsekseen eikä koko ajan valittaa siitä kun toiset eivät huoli leikkeihin. Silloin saattaa saada jotakin aikaiseksi ja jopa viihtyä matkan varrella. Mistä sä olet keksinyt etten viihtyisi mm. punk porukassa?? Sanoisin että mulla on aika hyvä maine porukassa jotka mut oikeesti tuntee tai tietää. Olen myös silloin tällöin yhteyksissä ns. alkuperäisten punkkareiden kanssa jotka ovat soittaneet tai soittavat tunnetuissakin klassikkobändeissä. Ei mulla ole koskaan ollut missä milloinkaan mitään ongelmaa muualla kun punk in Finland foorumilla, netissä. Jos mulla olis huono maine, en usko että olisin esimerkiksi sillä treenikämpällä jossa nyt olen. Aivan kaikki Tamperelaiset punkkarit eivät tunne mua koska olen aika tarkka ketä tunnen, johtuen mun menneisyydestä. Mutta sanoisin että mulla on sellaiset kontaktit jotka tuntee tai ainakin tietää suunnilleen kaikki Tamperelaiset punkkarit, jos ovat joskus soittaneet bändissä. Eli jos haluun tietää jostain tyypistä, esim et kannattaako tuon kanssa soittaa, onko luotettava jne. Ei tarvii kun kysyä ja joku tuntee sen. |
velipesonen 26.04.2014 20:52:14 | |
---|
apropoo: Korvaa "jaa" termillä "jKr." ? ;) Voi hyvinkin olla eli uskovaisuus on punk. Uskonnottomuus on ei-punk. "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |
jannu 26.04.2014 21:51:11 | |
---|
Hanatarashi: Mistä sä olet keksinyt etten viihtyisi mm. punk porukassa?? Sanoisin että mulla on aika hyvä maine porukassa jotka mut oikeesti tuntee tai tietää. Olen myös silloin tällöin yhteyksissä ns. alkuperäisten punkkareiden kanssa jotka ovat soittaneet tai soittavat tunnetuissakin klassikkobändeissä. Ei mulla ole koskaan ollut missä milloinkaan mitään ongelmaa muualla kun punk in Finland foorumilla, netissä. Jos mulla olis huono maine, en usko että olisin esimerkiksi sillä treenikämpällä jossa nyt olen. Aivan kaikki Tamperelaiset punkkarit eivät tunne mua koska olen aika tarkka ketä tunnen, johtuen mun menneisyydestä. Mutta sanoisin että mulla on sellaiset kontaktit jotka tuntee tai ainakin tietää suunnilleen kaikki Tamperelaiset punkkarit, jos ovat joskus soittaneet bändissä. Eli jos haluun tietää jostain tyypistä, esim et kannattaako tuon kanssa soittaa, onko luotettava jne. Ei tarvii kun kysyä ja joku tuntee sen. Mä en puhunut susta, vaan yleisellä tasolla. Sori. "You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
Hanatarashi 26.04.2014 21:56:19 | |
---|
jannu: Mä en puhunut susta, vaan yleisellä tasolla. Sori. Vastasin vain kirjoitukseesi jossa lainasit minua. |
J.Nikkanen 26.04.2014 22:05:50 | |
---|
Siis hetkinen. Jos myöhemmällä iällä kääntyy punkkariksi niin silti ei ole aito punkkari? Vaiko miten tämä nyt meni? Mutta voi olla aito punkkari vaikka sitä ei näytäkkään ulospäin millään tavalla? Oloni on lievästi harhainen. Bassoa, säröllä tai ilman. |
Hanatarashi 26.04.2014 22:10:41 | |
---|
Eikä mua kiinnosta pätkääkään punk in finland foorumi, mutta musta porukan on hyvä tietää että millaista sakkia tämän ylläpitäjät ovat. Eli pistetään pistetään sana ns. kiertämään. Sanoisin että erittäin kaksinaamaista, ei mitään periaatteita, eikä sananvapaus merkkaa mitään, ellei mun ip-bänneille löydy oikeesti joku järjellinen syy, muu kun että teinimoden on pitänyt vähän päteä. Ei kannata rekisteröityä ainakaan sinne jos punk kiinnostaa. Miten punkkiin sitten voisi tutustua? Tietysti täydellisessä maailmassa olisi niin että jos esimerkiksi punk kiinnostaa ei tarviisi kun mennä istuskelemaan bisselle, värikkään näköisen porukan kanssa puistoon ja alkaa heittämään läppää. Todellisuus on kuitenkin se että esimerkiksi minä ja moni mun tuttu ollaan kyllä niin tylyä porukkaa ulkopuolisia kohtaan, johtuen juuri menneisyydestä ja elämänkokemuksesta että en mä ainakaan ketään avosylein ota vastaan jos en tiedä tyyppiä jotain kautta. Ja tietenkin en haluasi käyttää aina termiä punk ja punkkari, mutta jos joku keksii jonkun paremmin käyvän, ehdottakoon. Alternatiivi ja indie olisivat myös hyviä jos ne termit ei olisi ysärillä pilattu. Ja jos ajattelee että punk termiä on yleisesti käytetty kuvaamaan jotain tietynlaista (huom ei kuuloista) musiikkia ja tietynlaisen vapaamman ajatusmaailman skeneä melkein nelkyt vuotta, miksi se pitäsi nyt vaihtaa. |
Hanatarashi 26.04.2014 22:14:35 (muokattu 26.04.2014 22:26:58) | |
---|
J.Nikkanen: Siis hetkinen. Jos myöhemmällä iällä kääntyy punkkariksi niin silti ei ole aito punkkari? Vaiko miten tämä nyt meni? Mutta voi olla aito punkkari vaikka sitä ei näytäkkään ulospäin millään tavalla? Oloni on lievästi harhainen. Hanatarashi: Esimerkiks mun entinen tyttöystävä, jonka kanssa olin pari vuotta yhdessä, inhosi punk musiikkia. Oli että tämä on vaan tällästä huutoo, ei osata soittaa, tulee vaan huonolle tuulelle kun tälläistä kuuntelee jne.. Kävikin niin iloisesti että punk tuli taas muotiin ja nykyään muija on "punkkari" henkeen ja vereen, kiitos youtuben. Käy puntalassa ja vastavirrassa ja pyörii anarkistiporukoissa(ei kuitenkaan niissä porukoissa joissa minä) ja on ollut aina olevinaan punkkari. Sanoisin että tälläinen henkilö ei ole aito punkkari. Miksi käydä musiikkitapahtumissa jossa soitetaan sellaista musiikkia josta ei pidä?? En mä esimerkiksi menisi räp festareille. Sanoisin että jokainen on ihan yhtä aito punkkari jota kiinnostaa punk ja tämän tapaiset vaihtoehtoiset elämänkatsomukset. Jos en pidä räp musiikista mutta menisin räp festareille koska se on muotia ja haluisin pyöriä muodikkaiden ihmisten kanssa, en olisi silloin aidosti räpmusiikista pitävä henkilö. Onko tässä nyt jotain vaikeaa ymmärrettävää. EDIT : Ja mitä ihmettä jos kääntyy myöhemmällä iällä punkkariksi?? Ei kyse ole mistään myöhempien aikojen jeesuksen kristuksen todistamisesta. |
J.Nikkanen 26.04.2014 22:40:31 | |
---|
Hanatarashi: Jos en pidä räp musiikista mutta menisin räp festareille koska se on muotia ja haluisin pyöriä muodikkaiden ihmisten kanssa, en olisi silloin aidosti räpmusiikista pitävä henkilö. Onko tässä nyt jotain vaikeaa ymmärrettävää. On. Mitäs jos sun exäs onkin aito punkkari mutta hieman antaa värikynää omalle menneisyydelleen. Ethän sä päätä onko hän aito vai epäaito punkkari, vaiko? EDIT : Ja mitä ihmettä jos kääntyy myöhemmällä iällä punkkariksi?? Ei kyse ole mistään myöhempien aikojen jeesuksen kristuksen todistamisesta. Tähän vaikka sanoisin että aijaa. Bassoa, säröllä tai ilman. |
Kysymys punkkareille: Pitääkö olla punkkari voidakseen määritellä mitä on punk tai mitä ei ole punk? "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |
jannu 26.04.2014 22:46:14 | |
---|
velipesonen: Kysymys punkkareille: Pitääkö olla punkkari voidakseen määritellä mitä on punk tai mitä ei ole punk? Onk tääl punkkareit vai jossai? "You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
Hanatarashi 26.04.2014 22:47:45 (muokattu 26.04.2014 22:48:46) | |
---|
J.Nikkanen: On. Mitäs jos sun exäs onkin aito punkkari mutta hieman antaa värikynää omalle menneisyydelleen. Ethän sä päätä onko hän aito vai epäaito punkkari, vaiko? Jos muija hilluu ja huutaa että miten sä voit kuunnella tuollasta p*skaa jossa vaan huudetaan ja ollaan kun oltas sotaan menossa. Kyllä mä satun tän muijan menneisyyden tietämään tasan tarkkaan, tunsin sen porukat todella hyvin. Nyt muija on olevinaan kun mikäkin punk tietäjä kun mun kautta kuuli kaikki hyvät levyn, no sen mitä kuuli. J.Nikkanen: Tähän vaikka sanoisin että aijaa. Aijaa. Punk on muutakin kun vaattet, eikä siihen tarvii "kääntyä". |
Hanatarashi 26.04.2014 22:50:48 | |
---|
velipesonen: Kysymys punkkareille: Pitääkö olla punkkari voidakseen määritellä mitä on punk tai mitä ei ole punk? Punk on olemassa astraalimaailmassa johon mulla on vaan avaimet ja josta vain minä saan tietouden, jota voin jakaa muille. |