Aihe: Kitara rämisee kielten vaihdon jälkeen
1
MadCat
23.04.2014 10:53:07
Olen kerran aikaisemmin vaihtanut korkean E:n mutta nyt päätin vaihtaa kaikki kielet. Matala E on aina hieman särissyt mutta ei huomattavasti. Kielten vaihdon jälkeen se ei muuta ole tehnytkään. Vapaana ja tarkalleen 8:n nauhan kohdalla se särisee. Vapaana särisee myös kaksi seuraavaa eli A ja D. Kaikki kielet rämisevät ensimmäiseltä nauhalta painettaessa paitsi matala E (pientä särinä herkkyyttä löytyy muistakin). Minä olen yrittänyt ruuvailla noita kielenpidikkeitä ja ties mitä, mutta toistaiseksi en ole saanut parannusta aikaiseksi. Ehdotuksia?
Jeszse
23.04.2014 11:30:59
Jos esim. vaihdoit ohuemman setin ku mitä siinä oli, kielten veto kaulaan on pienempi ja kaula ns. enemmän kaarella, joten kielet ottaa nauhoihin kiinni. Koita löysentää kaularautaa ja/tai nostaa kieliä tallasta.

Ja jatkossa vaihda aina kaikki kielet kerralla. :)
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
MadCat
24.04.2014 21:55:46
Jeszse: Jos esim. vaihdoit ohuemman setin ku mitä siinä oli, kielten veto kaulaan on pienempi ja kaula ns. enemmän kaarella, joten kielet ottaa nauhoihin kiinni. Koita löysentää kaularautaa ja/tai nostaa kieliä tallasta.

Ja jatkossa vaihda aina kaikki kielet kerralla. :)

Kiitos neuvosta. Olen yrittänyt sorvata tallaa kun en uskaltanut vielä koskea kaularautaan, mutta pitää varmaan kohdata pelkoni koska edellinen metodi ei oikein tehnyt mitään.
seppo2
27.04.2014 22:45:33
Kaularaudan säätö on todellakin hyvä opetella tekemään itse, eikä se kovin vaikeata olekkaan. Itse opetellut tämän sivun avulla http://kitaratohtori.org/2011/02/05/kaularaudan-saato/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)