Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Biisin opettelu kuukaudessa aloittelijalle?
1 2
Mysicah
24.04.2014 08:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka!
 
Tuttu on menossa naimisiin about kuukauden päästä ja on toivonut, että minä laulaisin häissä. Noh, se lauluosuus ei ole ongelma, mutta taustamusiikki on. Tuntuisi hölmöltä kaivaa jotkut pikku stereot esille ja vetää niiden tahdissa, joten paras vaihtoehto olisi kitara. Ainoa pienen pieni ongelma on se, etten osaa soittaa kitaraa;P
 
Nyt kyselenkin teiltä kokeeneet ja vähemmän kokeneet muusikot, onkohan minulla mitään mahdollisuutta opetella yhtä biisiä kuukaudessa? Jos en treenaisi mitään muuta, vaan rämpyttäisin ainoastaan tätä samaista biisiä joka päivä.. Olen siis täysin aloittelija, enkä oikeastaan voi sanoa osaavani vielä mitään. Akustinen nailonkielinen kitara löytyy.
 
Ja jos joku on sitä mieltä, että kyseessä ei ole mission impossible 5, mitäköhän sopivia biisejä voisi löytyä? Eli (tietenkin) mahdollisimman simppeli biisi, missä on mahdollisimman vähän (ja helppoja) sointuja. Mielellään kotimainen, mutta paremman puutteessa myös muut käy. Niin, tai siis englannin kieliset;) Ja olis myös tosi jees, jos biisi sopisi teemaaltaan häihin eli joku rakkauslaulu-tyyppinen. Ja toki pitää olla vielä sellainen, jonka pystyn laulamaan..
 
Nyt kun tuon itse lukee, niin aika toivottamaltahan tuo vaikuttaa, mutta jään silti kiitollisena odottelemaan vastauksia:D
 
Myös muita ideoita taustamusiikin tms. suhteen otetaan mielellään vastaan!
 
freakingenius
24.04.2014 08:35:30 (muokattu 24.04.2014 08:44:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysicah: Moikka!