jhlamm: Mikä mallintava sulta löytyy? Yleinen ohje varmaan lienee, että vähän bassoa ja säröä pois. PodXT Model packeilla ja V-Amp Pro. Joo, vanhoja kamoja. Uudempi sukupolvi varmasti valovuodrn edellä. Tosin Line6-soundit eivät juuri ole muuttuneet, mitä uudempia testasin - vielä enemmän oli säätöjä! Tietyt Mesat yms. kuulostaa aidoilta, mutta sellaisille soundeille ei mulle juuri ole käyttöä. |
Kefiiri 23.04.2014 20:52:19 | |
---|
jhlamm: Yleinen ohje varmaan lienee, että vähän bassoa ja säröä pois. Tuo vinkki pätee kaikenlaisiin kitaravahvistimiin... Lastinen on sen verran vanha konkari, että se tietää tuon jo. En ole musiikin asiantuntija. |
tonto77 23.04.2014 21:26:30 | |
---|
Antti1: Vois toki olla ihan näppärää tietää kysyjän motiivit: haettava soundi, käyttötarkoitus, käytettävissä oleva budjetti. Haen kotisoittoon pientä helppokäyttöistä, nopeasti haluamani soundit tuottava. Multipedaalit jotenki hankalia ja ei haluais läjää johtoja ja polkimia pieneen tilaan. Mustangissa kiinnostas se tallennusmahdollisuus ku oon ymmärtäny et mukaan tulee semmonen ja pääsee hakeen netistä lisää ääniä nsun muuta. Voxissa itessään taas taitaa olla aika paljon eri mallinnuksia |
hallu 23.04.2014 21:31:07 | |
---|
Lastinen: PodXT Model packeilla ja V-Amp Pro. Joo, vanhoja kamoja. Uudempi sukupolvi varmasti valovuodrn edellä. Tosin Line6-soundit eivät juuri ole muuttuneet, mitä uudempia testasin - vielä enemmän oli säätöjä! Tietyt Mesat yms. kuulostaa aidoilta, mutta sellaisille soundeille ei mulle juuri ole käyttöä. Tuli mieleeni, että eikös Boss ostanut hiljattain Line6 firman. Voisi varmaan olettaa, että tulevaisuudessa tullaan näkemään entistä kehittyneempää mallinnustekniikkaa siltä saralta kun Rolandin mallinnus osaaminen yhdistyy Line6 tekniikan kanssa (onhan kyse kuitenkin alan pioneereista). Varmaan Axe:n ja Avid:n heittämä haaste mallinnusrintamalla on pakottanut muiden kokoamaan voimiaan kyetäkseen vastaamaan siihen. Sinälläänhän se tietää hyvää meille kuluttajille parempien ja halvempien laitteiden muodossa. Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
JaaGeRMaisTeR 23.04.2014 22:40:33 | |
---|
hallu: Tuli mieleeni, että eikös Boss ostanut hiljattain Line6 firman. Voisi varmaan olettaa, että tulevaisuudessa tullaan näkemään entistä kehittyneempää mallinnustekniikkaa siltä saralta kun Rolandin mallinnus osaaminen yhdistyy Line6 tekniikan kanssa (onhan kyse kuitenkin alan pioneereista). Varmaan Axe:n ja Avid:n heittämä haaste mallinnusrintamalla on pakottanut muiden kokoamaan voimiaan kyetäkseen vastaamaan siihen. Sinälläänhän se tietää hyvää meille kuluttajille parempien ja halvempien laitteiden muodossa. Jos suunta on sama, kun uudessa line6 vahvistimessa, niin pöpelikköön menee. Mikä idea tehdä vahvistin johon pitää erikseen hankkia iTuote. Vmp. |
Boogierooster 23.04.2014 23:11:33 | |
---|
hallu: Tuli mieleeni, että eikös Boss ostanut hiljattain Line6 firman. Voisi varmaan olettaa, että tulevaisuudessa tullaan näkemään entistä kehittyneempää mallinnustekniikkaa siltä saralta kun Rolandin mallinnus osaaminen yhdistyy Line6 tekniikan kanssa (onhan kyse kuitenkin alan pioneereista). Varmaan Axe:n ja Avid:n heittämä haaste mallinnusrintamalla on pakottanut muiden kokoamaan voimiaan kyetäkseen vastaamaan siihen. Sinälläänhän se tietää hyvää meille kuluttajille parempien ja halvempien laitteiden muodossa. En tiedä mistä tällaista tietoa olet saanut, mutta tietääkseni Boss tai Roland ei liity Line6:een mitenkään. |
tonto77 23.04.2014 23:22:31 | |
---|
Oisko esim. Randall RG13 Preamp. parempi vaihtoehto ku hankkia mallintavaa vahvaria ollenkaan. Tos sais muutaman=riittävän soundin yhessä polkimessa, Mulla Fender Princeton Chorus ja ollu suht. tyytyväinen joskin tuntuu liian äänekkäältä. Kattelin noita multipedaaleja ja ne tuntuu niin pirun hankalilta käyttää. Mulla ois tommonen Zoom G1N ja seki vaikee ja haluaisin ois yks laite jota polkemalla saisin clean, kaiku ja pari erilaista säröö ja niitä pystys muokkaan helposti. Tarttisinhan kai mallintavaankin jonki polkimen. Toivottavasti ymmärrätte mitä olen hakemassa. Hinta max. 250€. |
J-P L 23.04.2014 23:23:45 | |
---|
hallu: Tuli mieleeni, että eikös Boss ostanut hiljattain Line6 firman. Boss on Rolandin tuotemerkki. Line6:ta ei ostanut Roland vaan Yamaha. |
JaaGeRMaisTeR 23.04.2014 23:34:15 | |
---|
tonto77: Oisko esim. Randall RG13 Preamp. parempi vaihtoehto ku hankkia mallintavaa vahvaria ollenkaan. Tos sais muutaman=riittävän soundin yhessä polkimessa, Mulla Fender Princeton Chorus ja ollu suht. tyytyväinen joskin tuntuu liian äänekkäältä. Kattelin noita multipedaaleja ja ne tuntuu niin pirun hankalilta käyttää. Mulla ois tommonen Zoom G1N ja seki vaikee ja haluaisin ois yks laite jota polkemalla saisin clean, kaiku ja pari erilaista säröö ja niitä pystys muokkaan helposti. Tarttisinhan kai mallintavaankin jonki polkimen. Toivottavasti ymmärrätte mitä olen hakemassa. Hinta max. 250€. Suosittelisin lämpimikseni tuollaista http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=872937 Budjetti alittuu. Tehot maltilliset kotioloihin. |
tonto77 24.04.2014 00:07:34 | |
---|
tonto77: Oisko esim. Randall RG13 Preamp. parempi vaihtoehto ku hankkia mallintavaa vahvaria ollenkaan. Tos sais muutaman=riittävän soundin yhessä polkimessa, Mulla Fender Princeton Chorus ja ollu suht. tyytyväinen joskin tuntuu liian äänekkäältä. Kattelin noita multipedaaleja ja ne tuntuu niin pirun hankalilta käyttää. Mulla ois tommonen Zoom G1N ja seki vaikee ja haluaisin ois yks laite jota polkemalla saisin clean, kaiku ja pari erilaista säröö ja niitä pystys muokkaan helposti. Tarttisinhan kai mallintavaankin jonki polkimen. Toivottavasti ymmärrätte mitä olen hakemassa. Hinta max. 250€. Niin ja onko järkee tai mahdollista ees liittää etuvahvistinta komboon. |
hallu 24.04.2014 00:08:22 (muokattu 24.04.2014 00:15:31) | |
---|
J-P L: Boss on Rolandin tuotemerkki. Line6:ta ei ostanut Roland vaan Yamaha. Muistin siis väärin:-( kiitos oikaisusta:-). E: niin ja tuon Bossin ja Rolandinkin suhteen olin hahmottanut väärin. Luulin Bossia isoksi monialatoimijaksi joka hanskaa tiskikoneet ja porakoneet ja olisi sulauttanut musiikkiosaamistaan Rolandin kautta, vaan se olikin Roland joka perusti miesten muotivaatteisiin erikoistuneen vaatetehtaan, jossa alkoi valmistaa partavettä ja tiskikoneita ja poria :-P.... vai miten se nyt meni:-D. Ota näistä nyt sitten selvää :-S. Eikös sen Häkkisen pojan nimikin ollut Boss..... vai oliko se Hugo? :-D Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
hallu 24.04.2014 00:16:23 | |
---|
Boogierooster: En tiedä mistä tällaista tietoa olet saanut, mutta tietääkseni Boss tai Roland ei liity Line6:een mitenkään. Olin lukenut asiasta jostakin, mutta muistin väärin. Tuli jo oikaisu asiaan. Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
tonto77 24.04.2014 00:29:46 | |
---|
Nii onko tuo Blackstar sitte edukseen jos vertaa Mustangiin tai Voxiin |
JaaGeRMaisTeR 24.04.2014 00:32:35 | |
---|
tonto77: Nii onko tuo Blackstar sitte edukseen jos vertaa Mustangiin tai Voxiin Omien kokemusten mukaan on. |
niistu 24.04.2014 00:34:18 | |
---|
tonto77: Nii onko tuo Blackstar sitte edukseen jos vertaa Mustangiin tai Voxiin ON t. Mustangin ja Voxin VT sarjalisen omistaneena, nyt on käytössä 11R ja kaikki on hyvin.. |
hallu 24.04.2014 00:45:43 (muokattu 24.04.2014 15:47:51) | |
---|
...... poistin sekopäisen ja kuumehoureisen kirjoituksen. Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
tonto77 24.04.2014 00:50:51 | |
---|
Mulla on jotenki semmonen käsitys et Blackstarit ois jokseenkin raskaaseen musiikkiin paremmin toimivia. En etsi mitään Bodom-säröjä. Lähinnä tommosta Suomi-rokkii ja joskus jotai kasari heviä. Mut joku tuolla jo aikasemminki kehu näitä, et pannaan muhimaan. |
jhlamm 24.04.2014 12:07:07 | |
---|
Lastinen: PodXT Model packeilla ja V-Amp Pro. Joo, vanhoja kamoja. Uudempi sukupolvi varmasti valovuodrn edellä. Tosin Line6-soundit eivät juuri ole muuttuneet, mitä uudempia testasin - vielä enemmän oli säätöjä! Tietyt Mesat yms. kuulostaa aidoilta, mutta sellaisille soundeille ei mulle juuri ole käyttöä. V-ampia olen kerran päässyt ruuvailemaan ja sieltä ei omaan korvaan soundia löytynyt. Podilta kyllä pitäisi kelvollinen soundi löytyä, kunhan vaan jaksaa säätää. Hieman vaikea neuvoa, kun ei tiedä mikä se nykyinen soundi on. Itselle tuli ainakin kemperistä ja peaveyn vypyristä melko nopeasti sopivat treenisoundit säröhommiin. Emmä tuohon enempää puutu, jos soundi on löytynyt perinteisillä vermeillä niin sehän se tärkein on :) "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
JaaGeRMaisTeR 24.04.2014 15:03:33 | |
---|
tonto77: Mulla on jotenki semmonen käsitys et Blackstarit ois jokseenkin raskaaseen musiikkiin paremmin toimivia. En etsi mitään Bodom-säröjä. Lähinnä tommosta Suomi-rokkii ja joskus jotai kasari heviä. Mut joku tuolla jo aikasemminki kehu näitä, et pannaan muhimaan. Ennakkoasenne menee pöpelikköön että pölinä käy. Testaamaan vaan. Hallu Tuohon sun tekstiin liittyen kysymys. Onko sulla tylsää? :D |
hallu 24.04.2014 15:44:39 (muokattu 24.04.2014 15:47:09) | |
---|
JaaGeRMaisTeR:............... Tuohon sun tekstiin liittyen kysymys. Onko sulla tylsää? :D No joo, on mulla aina välillä :-D olin kuumehoureissa tuota kirjoittaessani ja pääsi vähän ajatukset syrjähtelemään:-D E: piti oikein lukaista mitä sitä tuli kirjoitettua ja onhan tuo vähän sekopäinen postaus:-D. Taidan poistaa sen. Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |