Tästä olikin jo aiemmin puhetta, mutta mistä noita saisi täällä Suomessa? Tarvitsisin sellaista mikinpuolitukseen. En ole koskaan nähnyt kyseisenlaista potikkaa kitarassa. Onko sellainen paljonkin korkeampi (=rumempi) kuin tavallinen potikka? Ja mikä tärkeintä, onko niin, että se on toisessa asennossa yhtä matala kuin tavallinen potikka? Eli siis naksautetaanko se pikkuisen painamalla ylös/alas? Vai onko se molemmissa asennoissa tavallista potikkaa korkeampi? Millä perusteella kannattaa valita se, mihin namiskaan se mikinpuolitus laitetaan (eli siis tone- vai volume-napin taakse)? MIKKO |
Alhaalla tavallisen korkuinen. Voit itse päättää, kummassa asennossa se vaikuttaa mitenkin, eli vaikka alhaalla humppari-moodissa ja ylhäällä puolitettuna jne. Millä perusteella kannattaa valita se, mihin namiskaan se mikinpuolitus laitetaan (eli siis tone- vai volume-napin taakse)? Sillä perusteella, missä se on näppärästä saatavilla (ei esim. naapurin kitarassa), mutta toisaalta ei saisi olla liiemmin tielläkään vahinkojen varalta. Itse virittelen LP:iin nostopotikat toneihin, saapi volumeita rullailla rauhassa ilman häslinkiä. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Tästä olikin jo aiemmin puhetta, mutta mistä noita saisi täällä Suomessa? Tarvitsisin sellaista mikinpuolitukseen. En ole koskaan nähnyt kyseisenlaista potikkaa kitarassa. Onko sellainen paljonkin korkeampi (=rumempi) kuin tavallinen potikka? Ja mikä tärkeintä, onko niin, että se on toisessa asennossa yhtä matala kuin tavallinen potikka? Eli siis naksautetaanko se pikkuisen painamalla ylös/alas? Vai onko se molemmissa asennoissa tavallista potikkaa korkeampi? Millä perusteella kannattaa valita se, mihin namiskaan se mikinpuolitus laitetaan (eli siis tone- vai volume-napin taakse)? MIKKO Saa musaliikkeistä. Maksaa reilun kympin, ehkä n. 13€. Ihan samalta näyttää asennettuna, kuin normaalikin potikka. On yhtä matala kuin normaali alaspainettuna. Vedetään ylös, painetaan alas. Kannattaa ehkä laittaa siihen jota yleensä säätelee vähemmän soiton aikana. Mulla tone. "Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne. |