Aihe: The Stooges/Iggy & The Stooges/Iggy Pop
1 2 3 4 512 13 14 15 16
HaloOfFlies
22.04.2013 20:15:32

Uusi Stooges-levy Ready To Die kuunneltavissa täällä.

http://www.npr.org/2013/04/21/17751 … y-the-stooges-ready-to-die#playlist

Jos nyt ketään enää tämä bändi edes kiinnostaa...
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
slowdive
22.04.2013 20:56:40
danny: Uusi Stooges-levy Ready To Die kuunneltavissa täällä.

http://www.npr.org/2013/04/21/17751 … y-the-stooges-ready-to-die#playlist

Jos nyt ketään enää tämä bändi edes kiinnostaa...

Muutaman näytteen kuuntelin ja aika verevältähän tuo kuulosti kyllä! Tiedä vaikka olisi hyväkin, pitänee odottaa että pääsee paremmin kuuntelemaan ennen lopullisen tuomion julistamista..
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
velipesonen
22.04.2013 21:00:41

Kyllä kiinnostaa ja parempi tämä on kuin Weirdness. Sinänsä hauskaa että 70-luvun alussa kriitikot niputtivat Stoogesin ja Black Sabbathin yhteen niin että nämä bändit olivat tavallaan samalla asialla ja tänä vuonna 2013 ne sitten molemmat vääntää uuden pitkäsoiton. Tässä on niin kuin kilpailu Stooges vastaan Sabbath.

Vähäsen tuo uusi kiekko on kuin Kill City 2.0, biisit on vaan vähän huonompia, ei ole Sick of Youn tai Johannan kaltaisia klassikoita messissä. Iggyn laulu on kumman vaisua.
"I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News
haisu
23.04.2013 20:53:06
velipesonen: Kyllä kiinnostaa ja parempi tämä on kuin Weirdness. Sinänsä hauskaa että 70-luvun alussa kriitikot niputtivat Stoogesin ja Black Sabbathin yhteen niin että nämä bändit olivat tavallaan samalla asialla ja tänä vuonna 2013 ne sitten molemmat vääntää uuden pitkäsoiton. Tässä on niin kuin kilpailu Stooges vastaan Sabbath.

Vähäsen tuo uusi kiekko on kuin Kill City 2.0, biisit on vaan vähän huonompia, ei ole Sick of Youn tai Johannan kaltaisia klassikoita messissä. Iggyn laulu on kumman vaisua.

Eihän sick of youta ollut kill citylläkään. Ukot tekivät kyllä hyviä demoäänityksiä jo stooges-aikoina. Olisivat voineet kokeilla tälle uudelle levylle viritellä vaikka ton sick of youn tai vaikka open up and bleedin.
aivokuolio
16.03.2014 23:37:00
Voihan perse, Iggy ilmoitti FB:ssä puolisen tuntia sitten että Scott Asheton olisi kuollut eilen illalla. Sinne tais äijä lähtä yläkertaan kolistelemaan veljensä seuraksi.
kaljataiteilija
17.03.2014 06:32:00
aivokuolio: Voihan perse, Iggy ilmoitti FB:ssä puolisen tuntia sitten että Scott Asheton olisi kuollut eilen illalla. Sinne tais äijä lähtä yläkertaan kolistelemaan veljensä seuraksi.

Joo rippiä Rock Actionille
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
velipesonen
17.03.2014 08:08:36

Hemputti, toista samanlaista rumpalia ei yksinkertaisesti ole.
"The more the music sounds like The Who the better it becomes." - Ludwig van Beethoven
Alfons Åberg
17.03.2014 20:36:58
No perkeles, aikoinaan kova kannuttaja lähti.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Hanatarashi
20.04.2014 22:16:59
Stoogesin kaks ekaa on kaikkien aikojen lemppareita, raw power ei ole lähelläkään samaa tasoa. Eikä iggy popin tapa myydä itseään ole koskaan ollut mitenkään huono. Hauska idea, ei ehkä kuitenkaan kovinkaan uskottava imago. Sanoisin että suunniteltu antamaan vaarantuntua pikkutytöille ja joillekin pikkupojille.

I wanna be your dogin intro kuulostaa vieläkin ihan sairaan siistille. Kolme sointua, huono soolo ja feedbäck. Huippua!!
Kefiiri
21.04.2014 07:23:53
Hanatarashi: Stoogesin kaks ekaa on kaikkien aikojen lemppareita, raw power ei ole lähelläkään samaa tasoa. Eikä iggy popin tapa myydä itseään ole koskaan ollut mitenkään huono. Hauska idea, ei ehkä kuitenkaan kovinkaan uskottava imago. Sanoisin että suunniteltu antamaan vaarantuntua pikkutytöille ja joillekin pikkupojille.

I wanna be your dogin intro kuulostaa vieläkin ihan sairaan siistille. Kolme sointua, huono soolo ja feedbäck. Huippua!!

Stoogesin kolme ekaa ovat kaikki huippua. Pitäisi varmaan hommata se Fun House Pläjäys missä on kaikki kys. levyn otot, eikös jokin semmoinen ole olemassa?

Viimeisintä Stooges-levyä en ole kuullut, mutta Iggyn vaisu laulu ihmetytti jo Weirdnessillä. Onko siinä jotain että se yrittää varoa yrittämästä liikaa, ja kuulostaa siksi ponnettomalta?
En ole musiikin asiantuntija.
Abgrund
21.04.2014 11:06:27
Mikähän tuossa Weirdnessissä loppujen lopuksi ärsytti ihmisiä niin mahdottoman paljon? Ei kai kukaan voinut oikeasti odottaa suoraa jatkumoa Fun Houselle (tai Raw Powerille, miten kukin nyt asian haluaa nähdä) 37 vuotta myöhemmin? No joo, laulu on omaankin korvaan himpun verran liian varovaista / ponnetonta, mutta kyllähän toi musa ja bändin energia muuten hakkaa suuren osan nykypäivän rockista ja punkista jne. Ready To Die mielestäni aika köykäinen esitys verrattuna edeltäjäänsä, vaikka ainakin kriitikoilta sai rutkasti paremmat arvostelut kuin Weirdness.

Nyt kun Stoogesille tuskin tulee enää jatkoa, toivoisin silti Iggyltä ja James Williamsonilta vielä ilmestyvän jotain yhteistä. Harmi, että J.W. on nauhoittamassa Raw Powerin ja Kill Cityn välissä Stoogesille sävelletyt ja julkaisematta jääneet biisit ilman Igsteriä. Aion mä senkin levyn kuitenkin ostaa, koska kyllähän lopputulos joka tapauksessa kiinnostaa sen verran, ettei viitsi jättää tsekkaamatta.

Hyvää syntymäpäivää Iggylle!
Älä ala mulle!
velipesonen
21.04.2014 16:39:50

Jännää, minusta Ready to Die on paljon parempi kuin Weirdness, jota odotin potenssi suorana ja kun olin sen Jenkeistä ennakkotilanneena vastaanottanut ja ensi kerran kuunnellut, olin maani myyneessä olotilassa. Harvoin on tuntunut niin pahalta. Kyllä minä ihan oikeasti odotin että nyt taivas repeää ja uutta Funhousea sataa niskaan.
"The more the music sounds like The Who the better it becomes." - Ludwig van Beethoven
Hanatarashi
22.04.2014 02:52:12
Kefiiri: Stoogesin kolme ekaa ovat kaikki huippua. Pitäisi varmaan hommata se Fun House Pläjäys missä on kaikki kys. levyn otot, eikös jokin semmoinen ole olemassa?

Viimeisintä Stooges-levyä en ole kuullut, mutta Iggyn vaisu laulu ihmetytti jo Weirdnessillä. Onko siinä jotain että se yrittää varoa yrittämästä liikaa, ja kuulostaa siksi ponnettomalta?

Joo, toi fun house box set oli ihan naurettavan halvalla paikallisessa levyliikkeessä muutama vuosi sitten. En nyt tiedä onko hankkimisen arvoinen jos ei haluu oikeesti kuulla kaikkia ottoja. Luotan että fun houselle on päätynyt ne parhaat otot.

Ja monien mielestä tuo stoogesin kolme ekaa on jonkunlainen pyhä kolminaisuus, vähän niinkun ramonesin kolme ekaa. Ongelmana on että the stooges teki vain kaksi levyä ja lasken raw powerin iggy popin ensimmäiseksi soolo levyksi.

Ja mitä tulee "stoogesin" myöhempiin julkaisuihin, kill city on viimeisin stoogesin julkaisu jota ei tulisi välttää.
Hanatarashi
22.04.2014 02:57:28
velipesonen: Jännää, minusta Ready to Die on paljon parempi kuin Weirdness, jota odotin potenssi suorana ja kun olin sen Jenkeistä ennakkotilanneena vastaanottanut ja ensi kerran kuunnellut, olin maani myyneessä olotilassa. Harvoin on tuntunut niin pahalta. Kyllä minä ihan oikeasti odotin että nyt taivas repeää ja uutta Funhousea sataa niskaan.

^ On tämä satiiri jännä keksintö, multa ei onnistuisi noin älykäs kritiikki. Ellet sitten ollut oikeasti tosissasi.
Kefiiri
22.04.2014 08:15:47 (muokattu 22.04.2014 08:17:13)
Sovitukset ja tuotanto tuossa Weirnessissä tökkii. Bändi junttaa kuin mikäkin Whitesnake. Soinnista puuttuu se läsnäolon tuntu, tietty autotalli-ilmavuus, joka teki vanhoista levyista klassikoita. Biisimateriaalista sinänsä olisi saanut paremmankin levyn.
velipesonen
22.04.2014 09:04:34

Hanatarashi: ^ On tämä satiiri jännä keksintö, multa ei onnistuisi noin älykäs kritiikki. Ellet sitten ollut oikeasti tosissasi.

Totta kai olen tosissani.
Kefiiri
22.04.2014 09:38:29
Pikaisella kuuntelulla tuo Ready to Die on yllättävän pirteä pläjäys! Siinä kun Weirdnessin kuunteleminen tuntuu velvollisuudelta joka kuluttaa kuulijalta energiaa, on uudemmalta levyltä aistittavissa aitoa innostusta joka tarttuu kuulijaankin. Meno kuulostaa huomattavasti Weirdnessiä vapautuneemmalta. Hieno rokkilevy :)
Abgrund
22.04.2014 10:44:52 (muokattu 22.04.2014 10:45:31)
Kefiiri: Sovitukset ja tuotanto tuossa Weirnessissä tökkii. Bändi junttaa kuin mikäkin Whitesnake. Soinnista puuttuu se läsnäolon tuntu, tietty autotalli-ilmavuus, joka teki vanhoista levyista klassikoita. Biisimateriaalista sinänsä olisi saanut paremmankin levyn.

Mä taas itse pidän Weirdenssin soundeja ja sovituksia erittäinkin onnistuneena. Äänimaailma juuri sopivan garage ja varsinkin Scott Ashetonin "sinnepäin" jylläävä komppi kaikkine splashiin takomisineen miellyttää korvaa. Sellaista hyvää käppää koko levy.

Okei, voi olla että joudun itsekin nyt myöntämään Ready To Dien olevan ehkä hieman rehellisempi, tai sanoisinko lunkimpi levy kuin Weirdness. Ehkä tää uudempi lätty kuvasti enempi äijien nykyistä sielunmaisemaa kaikessa seesteisyydessään. Ja Iggyn vokaalit on kyllä paljon vapaantuneemmat tällä viimeisimmällä. Siinä missä taas olen Fun Housen ja Kill Cityn saksofonien suuri fani, ei nämä Ready to Dien torvet kyllä kuulosta omaan korvaan ollenkaan hyvältä. Torvisektiosta pitkä miinus, ei vaan toimi tällä suunnalla.

E: Typo
Älä ala mulle!
slowdive
25.01.2016 22:37:42
Iggy Pop (ja Josh Homme) julkaisee maaliskuussa uuden levyn "Post Pop Depression". Ihan hyvän kuuloisia biisejä kyllä nuo molemmat julkaistut:

https://open.spotify.com/track/2e2G6tQNc2e4NdqeyKKTli
https://open.spotify.com/track/3iE5qFA9uxW8V97GTEUMUL
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)