Aihe: Tietoa/Apua Soundin etsimiseen.
1 2
Metalkallo
20.04.2014 19:18:41 (muokattu 20.04.2014 20:36:05)
Antti1: Höpöhöpö. On se kiva, että on omista kamoistaan kuherruskuukautena innoissaan, mutta rajansa kaikella. Eri tarpeisiin on erilaisia työkaluja.

Totta, eri välineitä löytyy laidasta laitaan eri tarpeisiin, pitää vaan yrittää poimia ne itselle oikeat sieltä.

ID on kuitenkin todella monipuolinen mitä tulee säätöihin, ja siinä kun on kaikki putki soundit käytössä (el84, 6v6, el34, kt66, 6l6, kt88) ja niitä voi vaihdella nuppia kääntämällä, saa käyttöönsä eri äänimaailmoja todella helposti ja nopeasti. Tähän lisätään vielä ulkoiset pedaalit niin monipuolisuutta löytyy. Itse pelkkä vahvarin oma särö pystyy hyvin ac/dc tasoiseen kun sen pistää täysille, ja el34:n kanssa soundaa myös aika ac/dc:lle. Boss sd-1 pedaalin kanssa boostaamalla saan esim. highway to hell soundin helposti. OD2:lle ja siinä on randy, megadeth/metallica soundi. Crunch tai bright clean boostattuna sd-1:llä, ja siinä on gary moore still got the blues soundi lähes.

Mulla on ollut ID 100 jo suht monta kuukautta, et täysin uudesta tuttavuudesta ei ole kyse, testailtua on tullut aika paljon. Voisi kyllä kuitenkin hieman rauhoittua sen tukemisessa, joo. ;D Ajattelin vaan täälläkin sitä mainostaa kun soundin etsimisestä oli kyse ja ID on siinä vahva ehdokas.

Unohdin mainita ID100:sta, että siinä on sisäänrakennettu noise-gate jota pystyy säätämään (tai ottamaan pois käytöstä) tietokoneen avulla kun yhdistää usb:llä nupin siihen ja lataa sen id ohjelmiston.
Järki joskus jäässä, mutta tukka yhä päässä.
Paku837
20.04.2014 19:49:50
Kertokaas mitä mieltä olette Voxin Valvetronix Sarjasta?
Way To Go on Rock & Roll Ernie Ball Slinky Cobalt - Rock`s
RaskasMielinen
20.04.2014 20:23:35

ADEHD: Mun mielestä nuo on putkimarsujen alinta kuraa, en voi kyllä suositella. Jotenkin hirveän heikolta tuntuu se särösoundi varsinkin siinä. Otat torilta käytetyn kasisatasen tai DSL:n, siinä vois olla ratkaisu pulmaasi. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=797835

Kasisatasen (2203 80-luvulta) omistajana varoitan, että sitä pääteastetta pitää ruuvata auki ja huolella, jos haluaa kuulla SEN soundin, mutta siinä vaiheessa ääntä on jo aivan liiaksi jonkin "pitserian nurkkaan". Keinokuorma tosin auttaa tähän jotakin, mutta JCM800 tehty isoille lavoille - ja sen kyllä sitten huomaa, kun sen hankinnan tekee. Itselläni tuo makaa pitkälti käyttämättömänä, koska oma isoin lavani on se, jos vaimo antaa joskus luvan kantaa kamat keskelle olohuonetta. Silti tuo on ehkä viimeinen mistä luopuisin. Sen luukuttaminen on harvinaista herkkua, mutta harvinaisimmat herkut monasti ovat niitä kaikkein parhaita:)
Paku837
20.04.2014 21:14:08
RaskasMielinen: Kasisatasen (2203 80-luvulta) omistajana varoitan, että sitä pääteastetta pitää ruuvata auki ja huolella, jos haluaa kuulla SEN soundin, mutta siinä vaiheessa ääntä on jo aivan liiaksi jonkin "pitserian nurkkaan". Keinokuorma tosin auttaa tähän jotakin, mutta JCM800 tehty isoille lavoille - ja sen kyllä sitten huomaa, kun sen hankinnan tekee. Itselläni tuo makaa pitkälti käyttämättömänä, koska oma isoin lavani on se, jos vaimo antaa joskus luvan kantaa kamat keskelle olohuonetta. Silti tuo on ehkä viimeinen mistä luopuisin. Sen luukuttaminen on harvinaista herkkua, mutta harvinaisimmat herkut monasti ovat niitä kaikkein parhaita:)

Hmm... Hyvä että kuulee monia mielipiteitä, Ennen kun menen ja ostan.
RaskasMielinen
20.04.2014 23:01:06 (muokattu 21.04.2014 14:19:00)

Paku837: Hmm... Hyvä että kuulee monia mielipiteitä, Ennen kun menen ja ostan.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p;t=221864&o=100&#p11847006

Sivulta 6 Jukin kommentti mun kommenttiin. Kävin muuten viime viikolla kysymässä tuosta modista hintaa Uraltonella. Väittivät että ei ole pikku juttu tehdä ja että hintaa tulisi "joitakin satasia". Lisäksi tuntuivat olevan sitä mieltä, että vaikutus soundiin ei ehkä olisi positiivinen - ja kehottivat käyttämään keinokuormaa, mitä siis teenkin. Toisaalta on kätevää, että keinokuorman päällä voi tuossa touhussa paistella makkaroita:D EDIT: siis kotisoitossa kun kuristetaan tyyliin prosenttiin eli kun loput tehosta siten muuttuu lämmöksi. Pienellä keikkapaikalla voinee riittää kuristus puoleen tai noin kolmasosaan??

Mun mielestäni alkuperäiseen kysymykseen ei ole mitään muuta vastausta, kuin että menet jonnekin testaamaan erilaisia vahvistimia ja kaappeja (muista myös tuo kaappi/elementtipuoli, oikeesti) oikein ajan kanssa ja kyllä mielellään myös jonkun säröpedaalin kanssa. Lohdutuksen sana: se mihin päädyt, tuskin kuitenkaan jää viimeiseksi styrkkariksesi:)
Arkka
20.04.2014 23:44:12

Metalkallo: Itse pelkkä vahvarin oma särö pystyy hyvin ac/dc tasoiseen kun sen pistää täysille, ja el34:n kanssa soundaa myös aika ac/dc:lle. Boss sd-1 pedaalin kanssa boostaamalla saan esim. highway to hell soundin helposti. OD2:lle ja siinä on randy, megadeth/metallica soundi. Crunch tai bright clean boostattuna sd-1:llä, ja siinä on gary moore still got the blues soundi lähes.

Ei sillä, että epälisin, mutta kaikki on tietenkin suhteellista, myös samankaltaisuus..
Exhausted
21.04.2014 00:03:21 (muokattu 21.04.2014 00:03:49)

Saundien samankaltaisuudessa ratkaisee toki fiilis, mutta usein kun tekee vertailuja äänittäen, huomaa miten metsässä on ollut.

Komppaan myös ketjun aloittajalle JCM 800:n hankintaa (tai ainakin kokeilemista).
Hillboy
21.04.2014 05:02:10 (muokattu 21.04.2014 05:04:25)

Täältä antaisin kyllä jyrkän EI!-äänen millekkään 100w Marsulle tai vastaavalle jyrälle.. Mulla oli kaks vuotta JCM900 HiGain Dual Reverb nuppi 2x12 kaapilla ja kyllä _harvassa_ oli kerrat, jolloin pulloposkijyrsijä pääsi oikeuksiinsa .. Marsu haluaa kaasua lähinnä tyyliin "Isovarvas läpi lattiasta!".. ja silloin putoilee jo päitä naapurissakin, ellet omista metsäpalstaa välissä. Siitä kuuluisasta (ja kuuluvasta) marsu-saundista kun nautit muutaman kerran ilman asianmukaista suojausta niin et saa hyvää saundia ulos enää mistään, kun et kuule sitä.

Kitarapuoli sulla vaikuttaa olevan aika kuumaa kamaa noin mikkien puolesta, niinkuin on jo tullut esille. Vintage henkisemmästä kitarasta (ainakin mikeistä) lähtisin varmaan liikkeelle. Siihen sitten jo tuota edellä mainittua vintage- henkisempää vahvistinta kaveriksi ja sitä kurittamaan jollain boosterilla tai yliajopedaalilla. Vaikka Fender Hot Rod, Peavey Classic 30 tmv.

-L
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
jhlamm
21.04.2014 10:41:18
Paku837: Kertokaas mitä mieltä olette Voxin Valvetronix Sarjasta?

Särösoundit on tukkoisia mun mielestäni, mutta kelvannee, jos halvalla saa IMO. Tuossa joku ehdottikin jo peaveyn classic 30:stä, ehkä tommonen hyvä välimaaston vahvari, josta sitten pedaaleilla saa tiukennettua soundia...
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Mr. Speed
21.04.2014 21:56:06
Vaihtoehtona X lähtisin ehdottamaan esimerkiksi ENGL Screamer comboa. Itselläni oli sellanen joskus ihan hetken aikaa kun olin sen kaverin puolesta noutanut. Täytyy sanoa, että ehkä jopa tervesoundisin ja rouhein ENGL joka on vastaan tullut, ja niitä on omistettu pari. Soundi oli oli juurikin rouhea, eikä laisinkaan sirisevä.
http://www.sieni.us/?id=38
McLeach
21.04.2014 22:06:36
jhlamm: Särösoundit on tukkoisia mun mielestäni, mutta kelvannee, jos halvalla saa IMO. Tuossa joku ehdottikin jo peaveyn classic 30:stä, ehkä tommonen hyvä välimaaston vahvari, josta sitten pedaaleilla saa tiukennettua soundia...

Jos nyt yhtään oikeen muistan niin mun mielestä oli aika luonnolliset ja käyttökelpoiset säröt ja aika pehmeet cleanit. Oman valvetronixin "käyttöliittymästä" en tosin viitti hirveesti sanoa... No perseestähän se oli!
Terry Pantheras
21.04.2014 22:17:17
Heitän villinä korttina jonkun Jet Cityn putkinupin. Moore ja Claptonhan molemmat ovat käyttäneet Soldano SLO100:ta, jälkimmäinen jo vissiin 20 vuotta ja Moore kasarin loppupuolella. Jet City on siis Mike Soldanon suunnittelema halpisversio tuosta legendaarisesta instant-liidi-hunaja -vahvistimesta.
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Paska on hyvää.
Paku837
22.04.2014 12:01:56
Terry Pantheras: Heitän villinä korttina jonkun Jet Cityn putkinupin. Moore ja Claptonhan molemmat ovat käyttäneet Soldano SLO100:ta, jälkimmäinen jo vissiin 20 vuotta ja Moore kasarin loppupuolella. Jet City on siis Mike Soldanon suunnittelema halpisversio tuosta legendaarisesta instant-liidi-hunaja -vahvistimesta.

Ei ollenkaan huono!!! Jet City Amplification JCA22H voisi olla kokeilemisen arvoinen!
Tuohon rahaan 250~ ja Täysputki vempele joka cleanin puolla laittaa putket särkemään aikas makeesti!!!

Terry Pantheras: Kiitos tuosta! En ole ennen kuullut moisesta, tai jos olen niin hinta tietoinen en ole ollut...
Terry Pantheras
22.04.2014 13:59:05
Paku837: Ei ollenkaan huono!!! Jet City Amplification JCA22H voisi olla kokeilemisen arvoinen!
Tuohon rahaan 250~ ja Täysputki vempele joka cleanin puolla laittaa putket särkemään aikas makeesti!!!

Terry Pantheras: Kiitos tuosta! En ole ennen kuullut moisesta, tai jos olen niin hinta tietoinen en ole ollut...

Eipä kestä!

Jokunen vuosi sitten nuo markkinoille tuli. Toinen mainitsemisen arvoinen SLO-kopio on Yamaha T100 90-luvulta, mikäli semmoinen sattuu joskus esim. torilla kohdille. Hinta tosin 600-700 luokkaa ja niissä on aika huono kliini, hyvät säröt kuitennii.
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Paska on hyvää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)