Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jumissa teknisten vehjeiden kanssa - mitä hankkia seuraavaksi?
1 2
yannara
15.03.2014 11:05:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nyt parisen vuotta soitellut pelkästään Amplitubella ja tän kanssa en pysty;
- soittamaan rumpujen kanssa
- soittamaan biisin mukana (kuten moni mulle ehdottanut että lyö levy sisään ja ala soittamaan mukana)
- soittamaan niin että tabit olisi koko ajan näkyvissä ja samalla edes rummut taustalla
 
Nyt olisi ehkä aika hankkia jotain uutta varustusta, koska soittaminen on jumiutunut yksittäisiin rytmi riffeihin ja kehitys lakannut. Ainoana ehtona on se, että isoa vahvistinta taloon ei tule tilan puutteen takia. Haluan hyödyntää PC:ta mahdollisimman paljon, ja tällä hetkellä löytyy myös Guitar Rig mutta sehän ei pelitä integroidun äänikortin ja tavallisen USB kaapelin kanssa.
 
Olen aivan uuno noiden vahvistin/pedaali/fast track - vehjeiden kanssa. Jos joku ymmärtää tilanteeni ja osaa neuvoa, mitä tarvitsen, niin voin vaikka heti katsoa Torilta jonkun vehkeen ja käydä ostamassa sen.
 
JaaGeRMaisTeR
15.03.2014 11:17:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yannara: Olen nyt parisen vuotta soitellut pelkästään Amplitubella ja tän kanssa en pysty;
- soittamaan rumpujen kanssa
- soittamaan biisin mukana (kuten moni mulle ehdottanut että lyö levy sisään ja ala soittamaan mukana)
- soittamaan niin että tabit olisi koko ajan näkyvissä ja samalla edes rummut taustalla
 
Nyt olisi ehkä aika hankkia jotain uutta varustusta, koska soittaminen on jumiutunut yksittäisiin rytmi riffeihin ja kehitys lakannut. Ainoana ehtona on se, että isoa vahvistinta taloon ei tule tilan puutteen takia. Haluan hyödyntää PC:ta mahdollisimman paljon, ja tällä hetkellä löytyy myös Guitar Rig mutta sehän ei pelitä integroidun äänikortin ja tavallisen USB kaapelin kanssa.
 
Olen aivan uuno noiden vahvistin/pedaali/fast track - vehjeiden kanssa. Jos joku ymmärtää tilanteeni ja osaa neuvoa, mitä tarvitsen, niin voin vaikka heti katsoa Torilta jonkun vehkeen ja käydä ostamassa sen.

 
Osta joku blackstar id yms. Saat levyt soimaan taustalle. Tarvittaessa vahvistimen usbilla koneeseen (En kyllä tiedä mitä tuolla pystyy tekemään.) Niin ja laitat tabit siiven koneen näytölle ja alat runttaamaan.
 
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
jhlamm
15.03.2014 12:05:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on pieni vahvari kotona ja sitten stereoista (koneelta) soimaan haluttu biisi, tabulatuurit auki näytölle jos tarvis ja siitä runttamaan. Rumpukomppeja löytyy esim youtubesta ja jos itse haluaa tehdä niin guitar prolla tai Toontrackin EZdrummer. Guitarprolla onnistuu kyllä tuo päälle soittaminen, mutta soundit eivät ihan vastaa aitoja, tosin helppoa harjoittelua saa, kun laittaa sen soitettavan kitaran pois päältä.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
JaaGeRMaisTeR
15.03.2014 12:17:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Itsellä on pieni vahvari kotona ja sitten stereoista (koneelta) soimaan haluttu biisi, tabulatuurit auki näytölle jos tarvis ja siitä runttamaan. Rumpukomppeja löytyy esim youtubesta ja jos itse haluaa tehdä niin guitar prolla tai Toontrackin EZdrummer. Guitarprolla onnistuu kyllä tuo päälle soittaminen, mutta soundit eivät ihan vastaa aitoja, tosin helppoa harjoittelua saa, kun laittaa sen soitettavan kitaran pois päältä.
 
Onko muuten sun GP:ssä Real sound audio. Parantaa huomattavasti sitä bittimölinää mitä nuista yleensä lähtee.
 
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
aristoteles666
15.03.2014 14:52:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miksi et äänitä niitä biisejä sille neliraitanauhurille ja ala soittamaan??
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
jhlamm
15.03.2014 15:09:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Onko muuten sun GP:ssä Real sound audio. Parantaa huomattavasti sitä bittimölinää mitä nuista yleensä lähtee.
 
Tuo gp6 käytössä ja siinä kyllä se on. Ei se silti vastaa oikeaa soundia, mutta kelpaa harjoitteluun hyvin ;)
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
JaaGeRMaisTeR
15.03.2014 15:25:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Tuo gp6 käytössä ja siinä kyllä se on. Ei se silti vastaa oikeaa soundia, mutta kelpaa harjoitteluun hyvin ;)
 
No eihän ne vastaa. Mutta hieman parannusta siihen suuntaan :D
 
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
steelduck
15.03.2014 15:27:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitar Pro on hyvä jas toinen mainio on:
http://riffmasterpro.com
 
Sitten taan kitara tietokoneeseen vaikka tälläisellä:
http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_ux1.htm
 
Tuossa tulee mallinnussoftat mukana - tuolla kitarsoundit kohdalleen ja GP6:seen tai riffmasteriin biisi soimaan ja kitarat biisistä pois ja mukaan soittelemaan.
 
Krice
15.03.2014 16:46:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yannara: Ainoana ehtona on se, että isoa vahvistinta taloon ei tule tilan puutteen takia.
 
Pitää olla aika iso vahvistin, että loppuu huoneesta tila kesken. Suosittelen oikeaa vahvistinta ja musiikkiin stereot. Niiden avulla ääntä voi erotella paremmin kuin että kaikki tulisi samasta äänilähteestä.
 
yannara
24.03.2014 19:35:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jooh, sain sitten kaksi eri äänilähdettä samalta koneelta Amplituben kanssa, eli yhdestä kajarista tulee oman kitaran säröt ja sitten toisesta lähtee Guitar Pron rummut ja leadit. Ehkä tällä pärjää hetken.
 
Onkos muita yleisiä ohjelmia kuin Amplitube ja Guitar Rig?
 
Entä onko muita ohjelmia kuin Guitar Pro?
 
s8na
25.03.2014 12:01:38 (muokattu 25.03.2014 12:05:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha THR. Usbilla kiinni koneeseen, youtube tai ihan mikä tahansa äänilähde pyörimään koneelta ja sitten vaan säädetään THR:stä kitara ja usb/aux balanssi kohdalleen kahdesta ruuvista.
 
Äärimmäisen helppo systeemi kotisoitteluun tietokoneen kanssa tai ilman. Hyvät soundit kanssa. Tietokoneen ruutu jää käytettäväksi ihan mihin tahansa tiirailuun.
 
yannara
20.04.2014 16:54:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Amplituben adabpteri Stealthplug alkoi pätkimään sen verran, että päätin hankkia sitten ihan fyysisen vahvarin. Satasella irtosi tämä torilta, ihan hyvä arvostelu:
 
http://www.ultimate-guitar.com/revi … /guitar_amplifiers/marshall/avt50x/
 
Nyt pitäisi sitten hankkia erikseen efektipedaalit, kun haluan erilaisia metallisiä värähteitä siihen mukaan. Amplitubessa oli se hyvä puoli, että valinnanvaraa oli enemmän kuin riittävästi.
 
Antti1
20.04.2014 17:15:18 (muokattu 20.04.2014 17:16:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tosta vahvarista pitäisi metallit irrota. Jos ei irtoa, niin mä suosittelen eteen ihan joku tubescreamer tai johdannainen. Siitä ei tarvii ottaa säröä, eikä boostatakaan. Level puoliväliin, tone puoliväliin, gain minimiin ja päälle. Sit vahvarista oma särökanava alle, niin pitäisi alkaa toimimaan. Säätöjä voi sit tökkiä vähän oman mielen mukaan, vaikka leveliä boostaamaan surinan määrää tarvittaessa.
 
E: Tai siis mä tulkitsin "metalliset värähteet" liian kesyksi särösoundiksi. Tarkoititko jotain aivan muuta?
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
yannara
20.04.2014 17:59:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän semmonen perus hevishitti distro irtoaa ja kuullostaa ihan hyvältä, mutta jään kaipaamaan sitä vaihtelua, mitä Amplitube tarjosi.
 
Mun serkulla on semmonen levy jossa eri pedalien takaa on erilaiset särö- ja cleanin effektit. Niitä taisi olla about 40 erilaista ohjelmaa. Semmonen vekotin kytketään vahvistimeen.
 
yannara
20.04.2014 19:21:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuommonen vehje serkulla: https://www.youtube.com/watch?v=WVP5aFKxBYE
 
RaskasMielinen
21.04.2014 08:20:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan noita multiefektilaitteita. Mulla on BOSS ME-70. Muuten ok, mutta en pidä sen overdrive/distortion-osastosta. Joissain multipaavoissa on rumpukonetta ja loopperiakin sekä interface nauhoituksiin jne. ym. Etenkin jokin Zoom vois irrota m.netin torilta todella edukkaasti.
 
Kodee
21.04.2014 09:09:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on boss gt 100 tietsikassa kiinni usbilla ja kuulokkeiden kanssa tulee nykyisin treenattua. Tietsikalta musat bossin kautta luureihin, helppoo. Myös kitaran tallennus koneelle onnistuu helposti.
Joo-o eihän tuon saundit ole samaa tasoa kuin hyvissä vahvareissa, mutta käytännöllisyys ajoi kompromissiin. Soitan parissa bändissä, helppo roudaa boss ja laittaa se laina vahvarin looppiin
 
yannara
21.04.2014 12:24:35 (muokattu 21.04.2014 12:25:38)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: tyhmä virhe
 
saastara
21.04.2014 12:53:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kyllä kans tarjoaisin tuota Blackstarin ID:tä.. Monipuolinen, törkyisen hyvä soundi ihan hintaan katsomattakin, hyvä hinta, kaiken maailman pulputusta saa kiinni ja on USB-portti, kompakti jne.
 
Itsellä oli toi 100w nuppi kera 2x12 ja kyllä sillä riemukseen soitteli.. AxeFX2:n tieltä möin pois.
 
Yksi syy mitä ei voi alleviivata tarpeeksi on se soittamisen riemu, mikä on oikeasti läsnä vahvarin kanssa, jopa paskan kuuloisen kanssa vrt luurit, plugarit, studiopöntöt jne.
 
Mä olin / olen kanssa vuosia vetänyt vaan plugareilla / studiomonitoreilla, ja siihen turtuu aika nopeasti ja unohtaa sen, mitenkä eri homma se on oikeasti vetää vahvarin kanssa, vaikka noilla pulputtimilla nykyään aika komeaa soundia saakin aikaiseksi..
 
Etenkin, jos tarkoitus on jälleen löytää riemua ja uutta potkua treenaamiseen, suosittelisin oikean vahvarin hommaamista.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
yannara
21.04.2014 12:54:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika kehno soundi kuulokkeilla tolla avt50x vehkeellä. Mistä mahtaa johtua? Itse vahvistin toistaa särön ihan hyvin, siihen olen kohtalaisen tyytyväinen - semmonen perusmetalli/hardrock soundi. Mutta sitten kuulokkeilla se ääni on semmonen tunkkanen, tukahdettu. Kirkautta siihen säröön kaipaisin. Samoja kuulokkeilla olen käyttänyt Amplituben kanssa, ei valittamista. Voiko johtua siitä väli-jack kappaleesta?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «