Aihe: Soitinkauppa kuolee silmiemme edessä
1 2 3 4 514 15 16 17 1820 21 22 23 24
Hobare
19.04.2014 09:29:18
benny: Kivijalkojen ongelma suomessa on ihan puhtaasti se, että siellä on jotain muusikkoja tiskin takana.

Oon nyt kohta 2 vkoa odotellut EMG:n mikkejä Tammer-Pianoon, niiden saavuttua asiointini siellä voi olla hyvin hyvin hyvin vähäistä. En tiedä miten logistiikka suomessa toimii, mutta tilasin samana päivänä briteistä Ibanezin Sure Grip III:t ebaysta ja Able Brewingin sivuilta kahvilaitteeseeni uuden metallisen kiekon, molemmat tuli alta viikossa, jopa Tampereelle.

Tämä. On uskomatonta, että ulkomailta saa tilaamansa tavaran yleensä nopeammin kuin Suomesta (vaikka tavaraa olisikin hyllyssä).
"When it comes down to what you really, really need when youre playing, you use your hi-hat, snare, ride, and kick drum. Honestly, I think the more gear you have, the less creative youll be."
teleman
19.04.2014 10:50:01 (muokattu 19.04.2014 20:23:26)
Hobare: Tämä. On uskomatonta, että ulkomailta saa tilaamansa tavaran yleensä nopeammin kuin Suomesta (vaikka tavaraa olisikin hyllyssä).

No näinpä juuri. Paikallisesta tunnettuun maanlaajuiseen ketjuun kuuluvasta musaliikkeestä kyselin hiljattain kitaratelinettä. Tilaamalla saisi ja toimitusaika olisi arviolta > 5 viikkoa. Tarkkaa aikaa ei kuulemma osaa sanoa. Netistä tilaamalla löytyy parissa päivässä kotimaasta ja alle viikossa ulkomailta. Hinta on kaikissa suht sama. Sellainen fiilis jäi, että myyjää ei oikein kiinnostanut tehdä hommia myynnin edistämiseksi.
Paikallisilta olen aina pyrkinyt ostamaan ja hyvästä palvelusta maksan mielelläni ekstraakin. Netistä tilaaminen voittaa kyllä kehnon paikallisen palvelun. Etenkin, kun kyseessä on tuote, jota ei tarvitse ihmeemmin testailla (vrt. esim. kitarat). Hyvä asiakaspalvelu on tunnetusti parasta mainosta yritykselle. Musakauppayrittäjien kannattaisi panostaa asiakaspalvelutaitoisiin myyjiin. Hyvän palvelun liikkeeseen on mukava mennä ja heräteostosten riski on vaarallisen suuri;).
Komppikitaristi
Don Felder
19.04.2014 20:05:50
teleman: No näinpä juuri. Paikallisesta tunnettuun maanlaajuiseen ketjuun kuuluvasta musaliikkeestä kyselin hiljattain kitaratelinettä.

Varsinkin kun se teline on 12 euron postikulujen kanssa 6 euroa halvempi kuin siellä maanlaajuisessa ketjuliikkeessä.
En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia.
aristoteles666
19.04.2014 20:27:08

Don Felder: Varsinkin kun se teline on 12 euron postikulujen kanssa 6 euroa halvempi kuin siellä maanlaajuisessa ketjuliikkeessä.

mikäköhän tämä ketju on koska suomessa ei ole mitään maanlaajuista ketjua.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
teleman
19.04.2014 21:35:01 (muokattu 19.04.2014 21:37:51)
aristoteles666: mikäköhän tämä ketju on koska suomessa ei ole mitään maanlaajuista ketjua.

No joopa ja juu - kyseessä ollee useammalla kuin yhdellä paikkakunnalla toimiva suomalainen soitinkauppa.
Komppikitaristi
aristoteles666
19.04.2014 21:43:16 (muokattu 19.04.2014 21:54:27)

teleman: No joopa ja juu - kyseessä ollee useammalla kuin yhdellä paikkakunnalla toimiva suomalainen soitinkauppa.

eli?

koska paikkakunnallasi (lappeenranta)ei ole yhtään soitinkauppaa joka kuuluisi johonkin ketjuun.
tulee aina mieleen että puhutaan jostain soitin hellaksesta tai fazer musiikista joita ei ole ollut 90 luvun alun jälkeen.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
ept
19.04.2014 22:39:35 (muokattu 19.04.2014 22:45:00)
aristoteles666: eli?

koska paikkakunnallasi (lappeenranta)ei ole yhtään soitinkauppaa joka kuuluisi johonkin ketjuun.
tulee aina mieleen että puhutaan jostain soitin hellaksesta tai fazer musiikista joita ei ole ollut 90 luvun alun jälkeen.

Niin no, kyllä F-Musiikki ainakin omien sivujensa mukaan löytyy myös Lappeenrannasta. Totta kyllä, ettei ole osa mitään ketjua, vaan F-Musiikki Oy:n sivuliike.

Sinänsä minä olen asioinut ko. lafkan kaikissa pääkaupunkiseudun liikkeissä, eikä ole kuin hyvää sanottavaa palvelusta. En tosin ole mitään tilannut, vaan ihan hyllyssä olevaa kamaa ostanut.
-- PeTe
aristoteles666
19.04.2014 22:56:22 (muokattu 19.04.2014 22:56:49)

jep, ainoat liikkeet on helsinki espoo vantaa ja turku, muut ei ole f-musiikin liikkeitä vaikka niissä myytäisiin f-musiikin maahan tuomia laitteita, eihän joku liike joka myy gibsonia ole mikään dlx
Kimmo72
19.04.2014 22:58:38
No kaikesta sitä nyt pitää vääntää taas.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
ept
19.04.2014 23:05:28
aristoteles666: jep, ainoat liikkeet on helsinki espoo vantaa ja turku, muut ei ole f-musiikin liikkeitä vaikka niissä myytäisiin f-musiikin maahan tuomia laitteita, eihän joku liike joka myy gibsonia ole mikään dlx

Siis häh:

http://www.f-musiikki.fi/yritys

Suurmyymälämme palvelee Vantaan Retail Parkissa, Antaksentie 4:ssä. Kaisaniemen perinteinen keskusmyymälä palvelee osoitteessa Kaisaniemenkatu 7.

Lisäksi sivuliikkeemme palvelevat Espoossa, Lappeenrannassa, Turussa ja Kuopiossa.

Mutta joo, lopetan turhanaikaisen väännön osaltani tähän.
-- PeTe
teleman
19.04.2014 23:12:15 (muokattu 19.04.2014 23:26:33)
Kimmo72: No kaikesta sitä nyt pitää vääntää taas.

Jospa se hyvänolontunteen ihmiselle tuo, niin suotakoon se hälle kaikin mokomin ;)...
Komppikitaristi
aristoteles666
20.04.2014 02:54:48

ept: Siis häh:

http://www.f-musiikki.fi/yritys

Suurmyymälämme palvelee Vantaan Retail Parkissa, Antaksentie 4:ssä. Kaisaniemen perinteinen keskusmyymälä palvelee osoitteessa Kaisaniemenkatu 7.

Lisäksi sivuliikkeemme palvelevat Espoossa, Lappeenrannassa, Turussa ja Kuopiossa.

Mutta joo, lopetan turhanaikaisen väännön osaltani tähän.

ei se ole mitään turhanaikaista vääntöä, f-musiikin liikkeistä saat sen kaman jos sitä on maassa heti kun ne siirtää sen varastosta liikkeeseen, jos siellä ei ole sitä, vaikka toisesta liikkeestä missä sitä on, jos sitä ei ole edes maassa, voit arvata että toimitusaika venyy jopa f-musiikin liikkeisiin koska firmat mitä maahantuodaan haluavat tilaukset puoli- vuosi ennakkoon, jos ne loppuu seuraava rundi kun jotain valmistetaan saattaa olla puolen-vuoden päässä.
joten ensin mennään oikeilla liikkeillä ja sitten tulee vasta teidän "sisarliikkeet".
se kun ei vain mene että soitetaan Hughes&kettnerille että tehkää yksi Lifeson malli, asiakas hakee ensi viikolla.
tilaat etukateen puolivuotta aiemmin, ja sitten toivotaan että sisään astuu ostaja.
calluna
20.04.2014 09:09:26
aristoteles666: ei se ole mitään turhanaikaista vääntöä, f-musiikin liikkeistä saat sen kaman jos sitä on maassa heti kun ne siirtää sen varastosta liikkeeseen, jos siellä ei ole sitä, vaikka toisesta liikkeestä missä sitä on, jos sitä ei ole edes maassa, voit arvata että toimitusaika venyy jopa f-musiikin liikkeisiin koska firmat mitä maahantuodaan haluavat tilaukset puoli- vuosi ennakkoon, jos ne loppuu seuraava rundi kun jotain valmistetaan saattaa olla puolen-vuoden päässä.
joten ensin mennään oikeilla liikkeillä ja sitten tulee vasta teidän "sisarliikkeet".
se kun ei vain mene että soitetaan Hughes&kettnerille että tehkää yksi Lifeson malli, asiakas hakee ensi viikolla.
tilaat etukateen puolivuotta aiemmin, ja sitten toivotaan että sisään astuu ostaja.

No onnea vaan kaupanpitoon nykyaikana...
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
teknomies
20.04.2014 13:56:08
Mun mielestä katukaupalla ja nettikaupalla on tietty ero. Niinkun se, että kun mä tarvitsin skitan, johdot, efektiboksin ja plekuja niin mä kävelin musafasulle ja kysyin että löytyykö, ja kun löytyi niin ostin saman tien ja sporalla takaisin himaan.

Tsekkailin ensin netistä kun valitsin kamoja. Löytyyhän niitä halvemmalla. Netti on hyvä siinä, että saa tsekattua tarjontaa ja tietää hintatasot ettei päästä kusettamaan. Mut jos hinnassa on parikyt euroo eroa niin who cares.

Nääs laske sun aika sen edullisimman hinnan & toimituksen laskemiseen ja saitille rekisteröitymiseen, wait some time et meiliin tulee vahvistus, rämppää selaimen kanssa et se yleensä toimii (mulla on post-snowden vakoiluestot tietenkin päällä). Syötä visa ja toivo, että sitä ei varasteta heti tai parin vuoden päästä. Varaudu odottelemiseen, että kuuluuko ja mitä jos ei kuulu ajoissa. Tsekkaile siinä (aikaa kuluu) tilaustenseurantaa kätevästi älykännyllä kartalta. Rämppä rämppä.

Musta on kivempi kävellä suoraan kauppaan ja ostaa se heti kun tarvitsee. Jos on joku erikoisempi tavara niin sitten kyllä netistä.
Old Joe
20.04.2014 22:56:59
teknomies: Mun mielestä katukaupalla ja nettikaupalla on tietty ero. Niinkun se, että kun mä tarvitsin skitan, johdot, efektiboksin ja plekuja niin mä kävelin musafasulle ja kysyin että löytyykö, ja kun löytyi niin ostin saman tien ja sporalla takaisin himaan.

Tsekkailin ensin netistä kun valitsin kamoja. Löytyyhän niitä halvemmalla. Netti on hyvä siinä, että saa tsekattua tarjontaa ja tietää hintatasot ettei päästä kusettamaan. Mut jos hinnassa on parikyt euroo eroa niin who cares.

Nääs laske sun aika sen edullisimman hinnan & toimituksen laskemiseen ja saitille rekisteröitymiseen, wait some time et meiliin tulee vahvistus, rämppää selaimen kanssa et se yleensä toimii (mulla on post-snowden vakoiluestot tietenkin päällä). Syötä visa ja toivo, että sitä ei varasteta heti tai parin vuoden päästä. Varaudu odottelemiseen, että kuuluuko ja mitä jos ei kuulu ajoissa. Tsekkaile siinä (aikaa kuluu) tilaustenseurantaa kätevästi älykännyllä kartalta. Rämppä rämppä.

Musta on kivempi kävellä suoraan kauppaan ja ostaa se heti kun tarvitsee. Jos on joku erikoisempi tavara niin sitten kyllä netistä.

Täysin samaa mieltä. Lisäksi on suuri etu, kun voi käpelöidä tuotteita, vakuuttua laadusta, tai hylätä laadun puutteen vuoksi. Lisä boonuksena saa usein hyviä vinkkejä ja ohjeita, jos sattuu asiansa osaava myyjä kohdalle.
Kaikki tämä melkoisen hankalasti toteutettavissa netissä.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Genitalripper
20.04.2014 23:29:42
teknomies: Mun mielestä katukaupalla ja nettikaupalla on tietty ero. Niinkun se, että kun mä tarvitsin skitan, johdot, efektiboksin ja plekuja niin mä kävelin musafasulle ja kysyin että löytyykö, ja kun löytyi niin ostin saman tien ja sporalla takaisin himaan.

Voihan sitä kivijalkaankin mennä vaikka seisomaan päällensä tunniksi ennen ostotapahtumaa, jos on pakko tehdä asiat mahdollisimman hankalaksi. Tässäkin tapauksessa puolet hommasta on jo hoidettu, jos sieltä netistä pitää kuitenkin tarkistaa hintatasot. Tuossa kiteytyy oikeastaan se oma näkemys aiheeseen, minä kun olen taas valmis maksamaan sen parikymppiä enemmän siitä ettei minun tarvitse arvailla hintoja, vaan ne on rehellisesti samat kaikille. Vähän tulee mieleen, että varmasti tuosta se kivijalkaliikkeen ahdinko osittain johtuu, että mielikuvissa kauppias on kusettaja joka myy ylihintaista tavaraa josta pitää osata tingata hinta kohdilleen. Minä en nykytouhuista tiedä kun lähinnä käytettyä tavaraa tulee ostettua, mutta mielikuva oman soittouran alkuvaiheiden kokemuksista on juuri tuo, netistä kun jälkikäteen tarkistellut että mistä tuli maksettua ja mitä, niin aika surutta kustiin nuorta soittajaa linssiin.
VIPMetal
21.04.2014 01:35:46

aristoteles666: ei se ole mitään turhanaikaista vääntöä, f-musiikin liikkeistä saat sen kaman jos sitä on maassa heti kun ne siirtää sen varastosta liikkeeseen, jos siellä ei ole sitä, vaikka toisesta liikkeestä missä sitä on, jos sitä ei ole edes maassa, voit arvata että toimitusaika venyy jopa f-musiikin liikkeisiin koska firmat mitä maahantuodaan haluavat tilaukset puoli- vuosi ennakkoon, jos ne loppuu seuraava rundi kun jotain valmistetaan saattaa olla puolen-vuoden päässä.

F-musiikki on yks nihkeimpiä ja ajastaan jäljessä olevia liikkeitä Suomen maassa. Onneks täällä on ihan kunnon liikkeitäkin nykyään.
Mesa Boogie 4-ever!
JaaGeRMaisTeR
21.04.2014 02:01:48
VIPMetal: F-musiikki on yks nihkeimpiä ja ajastaan jäljessä olevia liikkeitä Suomen maassa. Onneks täällä on ihan kunnon liikkeitäkin nykyään.

Olen täysin erimieltä.
jhlamm
21.04.2014 10:43:59
VIPMetal: F-musiikki on yks nihkeimpiä ja ajastaan jäljessä olevia liikkeitä Suomen maassa. Onneks täällä on ihan kunnon liikkeitäkin nykyään.

Jekkua tuossa kompatakseni, tämä ei pidä paikkaansa. Kyse tuntuu enemmän olevan myymäläkohtaisesta toiminnasta. Samoin kun tavallinen s-marketkin voi palvella hyvin tai huonosti. Kyse on enemmän siitä henkilökunnasta. Turun suunnan äffälle täytyy ainakin kiitokseksi antaa iloinen ja avulias asenne. Ovat aina olleet valmiina kyllä palvelemaan ja hommaamaan tavaraa. Toki ainahan niihin se aikansa menee, mutta kohtuullisen nopeasti on omasta mielestäni saatu asioita hoitoon.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)