Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 90-luvun Ibanez
1
Kodee
18.04.2014 16:25:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys
 
Omistan rg 370 vuosimallia 93. Soitin alkaa olla siinä kunnossa, että pitäisi nauhat vaihtaa. Kannattaako tuohon kyseistä hommaa enää teettää?
 
J.Nikkanen
18.04.2014 16:31:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin no, mikä on toinen vaihtoehto? Myydä huonokuntoisena? Vipata roskiin vaiko mitenkä? Jos on soittopeli jolle on käyttöä niin nauharemppaa vaan, melko helppoa.
 
Bassoa, säröllä tai ilman.
Kodee
18.04.2014 16:36:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihtoehtona satunnaista soittoa, yleinsä ilman vahvaria. Tuo ajaa tällähetkellä kolmos kitaran virkaa.
Tuo nauharemppa vaan maksais kutakuinkin saman verran kuin uus kitara...
 
perttime
18.04.2014 16:51:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rohkaisee mielensä kokeilee nauhojen vaihtamista itse? (Ei ole itse vielä tarvinnut yrittää)
 
Jos saa nauhat irti, hakee soittimenrakentajalta 2-3 tankoa aineksia (10-15€), jotka rakentaja ehkä muotoilee otelaudan kareen sopivaksi euron/nauha.
 
Varmaan ne pitää asentamisen jälkeen viilata siisteiksi.
 
zedder
18.04.2014 17:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitääkö _kaikki_ nauhat vaihtaa? Onko vain osa nauhoista syvillä kuopilla?
 
Voihan sitä tehdä niinkin että vain pahimmat vaihdetaan ja sen jälkeen suoritetaan hionta, joko DIY -pohjalta tai sitten ammattilaisen toimesta.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Kodee
18.04.2014 18:02:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauttaan kulahtaneita paikoitellen erittäin pahoja monttuja. Varmaan täytyy kokeilla diy pohjalta tehdä nauharemppa. Eipä se ainakaan paljoa huonommaksi voi mennä kuin nyky kunto
 
Confidentum
18.04.2014 18:32:05 (muokattu 18.04.2014 18:34:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kodee: Kauttaan kulahtaneita paikoitellen erittäin pahoja monttuja. Varmaan täytyy kokeilla diy pohjalta tehdä nauharemppa. Eipä se ainakaan paljoa huonommaksi voi mennä kuin nyky kunto
 
Vaihda nauhat itse, osta käytetty kaula ja vaihda, osta käytetty kitara ja vaihda siitä kaula, osta saman hintaluokan käytetty kitara ja myy nykyinen, osta hiukan parempi ja myy nykyinen...mikä näistä kannattaa...varmaan kaikki, jos nykyinen alkaa olla soittokelvoton
 
Edit: myy kaikki kolme ja osta Stratocaster ;) I'll get my coat
 
Potikka kaakkoon!
zedder
18.04.2014 20:33:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se nauhojen vaihto ihan hirveän konstikasta ole, muutaman yksittäisen nauhan olen vaihtanut.
 
Huonompi juttu omassa projektissani oli se että otelauta kepissä oli vaahteraa ja siihen jäi hiukan jälkiä joita on vaikeampi piilottaa kuin ruusupuisessa/eebenpuisessa laudassa. Semmoisen koloja kun voi melko helposti ja nätisti paikata pikaliima/sahajauho -seoksella. Vaaleassa puussa paikat näkyy ihan eri lailla.
 
Soitettavuus tuli kyllä kuntoon...
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
balanced1
18.04.2014 20:47:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

perttime: Rohkaisee mielensä kokeilee nauhojen vaihtamista itse? (Ei ole itse vielä tarvinnut yrittää)
 
Jos saa nauhat irti, hakee soittimenrakentajalta 2-3 tankoa aineksia (10-15€), jotka rakentaja ehkä muotoilee otelaudan kareen sopivaksi euron/nauha.
 
Varmaan ne pitää asentamisen jälkeen viilata siisteiksi.

 
Ehkei noilla ohjeilla kuitenkaan :D
Mielestäni nauhanvaihto ei todellakaan ole käytännössä mikää helpoin työ, jos haluua että ne on edes kutakuinkin hyvin tehty.
 
Antti1
18.04.2014 21:37:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balanced1: Ehkei noilla ohjeilla kuitenkaan :D
Mielestäni nauhanvaihto ei todellakaan ole käytännössä mikää helpoin työ, jos haluua että ne on edes kutakuinkin hyvin tehty.

 
Ei nauhojen vaihtaminen mikään vaikea nakkikaan ole. Kaula mahdollisimman suoraksi, vanhat nauhat pois, uudet vanhojen tilalle, ylimääräiset pihdeillä poikki, pikainen tasoitus viilalla päädyistä, kaulan suoruuden tarkistaminen, nauhojen tasaaminen, nauhojen pyöristäminen, päiden siistiminen, kiillotus ja kaulan säätäminen. Siinäpä se, ei se mitään ydinfysiikkaa ole. Aikaa se kyllä vie.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «