Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5146 147 148 149 150343 344 345 346 347
Gabe
16.04.2014 13:21:17
johanssen: Ei oo kivaa juu, jos joku joutuu laukussaan liikaa lojumaan. Mie en myöskään haikaile liikaa mailoja vaan omistamisen ilosta(ei oo varaa siihen), vaan ihan käytännön ja soiton ilosta on parit lankut, jatsari ja akkari aina kiva olla valmiudessa. Ja joskushan se inspiraatiokin yllättää.

Kyllä nämä on käyttöön tarkoitettu. :)

No niin, alkaa asiat järjestymään. Pääsen kuin pääsenkin testaamaan myös sitä Espiä, menee tosin kesälomalle suuren välimatkan takia mutta pääsenpä kuitenkin. Ei ole onneksi ennen syksyä päätymässä torille joten tässä on hyvin aikaa. En enää viitsisi ihan sokkona ostella näitä kun ei ole varsinaisesti mitään tarvetta uusille tai edes puutteita nykyisissä. Ylihuomenna otetaan Fenderistä mittaa ja pohditaan lisää.
T_V_H
16.04.2014 21:18:15
Pienemmän kokoluokan putkivahvistimen hankinta aiheuttaa suurta päänvaivaa. Hyvät helisevät puhtaat pitäisi olla, buustattuna pitäisi taipua tonne texas blues alueelle ja vielä pitäisi vielä hyvä hard rock särökin löytyä.

Taitaa olla vaan turhan kovat vaatimukset olla meikäläisellä jos jokaisessa kategoriassa pitäisi loistaa. Tänään tuli testattua H&K Dual Statesman EL84, Fender Blues Junior, VOX AC15C1 ja joku Ampegin tuore viritelmä. Mikään näistä ei ollut ihan täydellinen, H&K oli paras säröosastolla mutta jäi mielestäni jälkeen kliineissä Fenkulle ja etenkin VOX:ille. Ja mikähän siinä on kun VOX ei ole vieläkään tajunnut laittaa efektiluuppia vahvistimeensa. Jonkinlainen kompromissi täytyy minun budjetillani siis tehdä.

Pedaalirumbaan en halua ajautua etenkin kun helposti riippuvuuteen taipuva yksilö olen, ei jäisi kohta rahaa limppuun. Liian vaikeaa tämmöinen, pitää varmaan valita vain parhaiten kodin sisustusta korostava laite.
Umas
16.04.2014 21:23:04

T_V_H: Pienemmän kokoluokan putkivahvistimen hankinta aiheuttaa suurta päänvaivaa. Hyvät helisevät puhtaat pitäisi olla, buustattuna pitäisi taipua tonne texas blues alueelle ja vielä pitäisi vielä hyvä hard rock särökin löytyä.

Taitaa olla vaan turhan kovat vaatimukset olla meikäläisellä jos jokaisessa kategoriassa pitäisi loistaa. Tänään tuli testattua H&K Dual Statesman EL84, Fender Blues Junior, VOX AC15C1 ja joku Ampegin tuore viritelmä. Mikään näistä ei ollut ihan täydellinen, H&K oli paras säröosastolla mutta jäi mielestäni jälkeen kliineissä Fenkulle ja etenkin VOX:ille. Ja mikähän siinä on kun VOX ei ole vieläkään tajunnut laittaa efektiluuppia vahvistimeensa. Jonkinlainen kompromissi täytyy minun budjetillani siis tehdä.

Pedaalirumbaan en halua ajautua etenkin kun helposti riippuvuuteen taipuva yksilö olen, ei jäisi kohta rahaa limppuun. Liian vaikeaa tämmöinen, pitää varmaan valita vain parhaiten kodin sisustusta korostava laite.

Tuosta kuules... :D
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=870834
Möö
T_V_H
16.04.2014 21:42:56
Umas: Tuosta kuules... :D
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=870834

Mutta jousikaiku on hävitetty :-(
Gabe
16.04.2014 22:31:34 (muokattu 16.04.2014 22:31:42)
T_V_H: Pienemmän kokoluokan putkivahvistimen hankinta aiheuttaa suurta päänvaivaa. Hyvät helisevät puhtaat pitäisi olla, buustattuna pitäisi taipua tonne texas blues alueelle ja vielä pitäisi vielä hyvä hard rock särökin löytyä.

Mikä on budjetti?
T_V_H
16.04.2014 23:12:48 (muokattu 16.04.2014 23:16:07)
Gabe: Mikä on budjetti?

500 € on aikalailla ehdoton maksimi, ja käytettynä ilman muuta. Pikkaisen alan tuon Statesmanin puolelle taipumaan.
johanssen
17.04.2014 10:29:51

Aivan pirullinen El Capistan kuume on ollut päällä pari viikkoa. Onneksi tänään siihen löytyi torilta apu.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
kekkuliheikki
17.04.2014 11:31:49
Jjjjuumalauta tuli Pensa MK1 myyntiin ja viela kohtuuhintaan. Kutittaa kaasuhermoa ensimmaista kertaa pitkaan aikaan. Mutta mulla on jo hyva keppi. En ma silla mitaan tekisi. Tama pitaa muistaa.
En allekirjoita.
Jucciz
17.04.2014 12:29:44
kekkuliheikki: Jjjjuumalauta tuli Pensa MK1 myyntiin ja viela kohtuuhintaan. Kutittaa kaasuhermoa ensimmaista kertaa pitkaan aikaan. Mutta mulla on jo hyva keppi. En ma silla mitaan tekisi. Tama pitaa muistaa.

No jos pensa on vähissä niin pitäähän sitä hommata lisää.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Karhukoira74
18.04.2014 23:03:09

Mistähän mullen nyt iski ENGL Powerball II -GAS???
-So many assholes, so few bullets-
Gabe
19.04.2014 10:10:31
No niin, nyt on tutustuttu Fenderin vintage sarjaankin, tarkemmin sanoen '62 Hot Rodiin. Olihan se ihan maailmanluokan peli, helppo ymmärtää miksi nämä ovat niin kehuttuja.

Jätin kitaran nyt kuitenkin ostamatta. Vertailin sitä noihin omiin Goldstareihini enkä parhaalla tahdollanikaan osaisi laittaa niitä paremmuusjärjestykseen. Fenderissä oli paremmat raudat kuin tuossa minun -84 Goldstarissa, mutta tuohon toiseen teräsblokillisella tallalla varustettuun -86 Goldstariin verrattuna ei eroja ainakaan minun aisteillani ollut havaittavissa. Suurin mietityksen aihe Fenderissä oli kuitenkin tuo kaula. Ajattelin etukäteen että ei se millään voi olla liian paksu entiselle Gibson miehelle, mutta se oli kyllä merkittävän paksu. Vaikka en ihan ohuista tikuista pidäkään niin tätä pitää nyt miettiä rauhassa. Kitaralle oli heti perääni toinenkin ostaja ja itselleni tarjottiin vastaavaa mallia toiseltakin suunnalta vielä edullisempaan hintaan joten kaikille jäi hyvä mieli. Pitää nyt hetki tuumailla seuraavia siirtoja.

Sain samalla kertaa kokeilla myös myyjän ykköskeppinä toimivaa Fender Custom Shop '60 Stratocaster Relic kitaraa, tämä testi olisi ehkä näin jälkeen päin ajateltuna pitänyt jättää väliin. Se oli sen verran upea soitin että ihan pahaa tekee, orastavaa CS gasia on havaittavissa. Tähän kun vertasi noita Goldstareja ja '62 Hot Rod Fenderiä niin laatueron huomasi jo selvemmin.

Sikäli hyödyllinen reissu kuitenkin oli että raaskin nyt laittaa toisen Goldstarin paremmin mielin torille. Nuo kaksi ovat niin toistensa kaltaisia että saisin varmaan vähän enemmän irti jos kalustossa olisi joku vähän erilaisempi. Nyt on siitä hyvä tilanne että myynnillä ei ole mikään kiire vaan voin rauhassa odotella sopivaa ostajaa, oikeastaan on jopa ihan sama meneekö se ylipäätään vai ei. Vaihdot on nyt näköjään suuressa suosiossa, tuohon tulee nimittäin paljon enemmän vaihtoehdotuksia kuin mihinkään aiempaan ilmoitukseeni. Tuumin jo että pistän ilmoitukseen että ei vaihtoja, mutta eihän sitä ikinä tiedä jos jollain on tarjota jotain sellaista mitä en ole tiennytkään haluavani. :)
AngieRainbow
19.04.2014 11:11:01
Gabe: No niin, nyt on tutustuttu Fenderin vintage sarjaankin, tarkemmin sanoen '62 Hot Rodiin. Olihan se ihan maailmanluokan peli, helppo ymmärtää miksi nämä ovat niin kehuttuja.

I told you man! HR:n kaula on todellakin PAKSU. Olin itsekin yllättynyt, kun otin tämän ensi kertaa käteen, että huh huh nyt on stratossa miesten kaula. Taitaa olla paksuin, mitä Fenkun stratoista löytyy.

Mulla on myös ollut Fender CS 60s relic strato, mutta se ei ollut mun milestä niin hyvä kuin odotin. Itse en huomaa laadussa juurikaan eroa AM vintage kitaroihin, joita mulla on ollut parikin ja nyt tämä '62 HR.

Siksi en olekaan hosunut oman HR:n myymisen kanssa, vaikka se kaula onkin aika miehekäs, koska en usko, että hirveästi paremman kitaran saisin vaihtamalla CS:n tekeleeseen.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
antnis
19.04.2014 11:22:44
Onko tuossa Hot Rodissa muhkumpi kaula kuin Baja telessä? Vihtu kun Stratokuume ei hellitä.
Laulava Kylätohtori
19.04.2014 11:27:05 (muokattu 19.04.2014 12:01:18)
Gabe + AngieRainbow: ...

Mielenkiintoista. Tuoreena avrilaisena ei voi kuin todeta, että minustakin avreissa on laatu kohdallaan. Vaikea kuvitella, että miten strato oikeastaan voi enää parempi olla. Siis parempi niin, että siitä olisi todellista hyötyä käytössä. Tosin omasta pitäisi vaihtaa kielet ja öljytä otelauta, että saataisiin \"täysi potentiaali ulos\"...

Voisiko erot tulla ennemmin specseistä kuin laadusta? Eli toisessa vain kaulan profiili, radius, nauhat, säädöt, kielet, mikrofonit ym. sattuvat olemaan enemmän omaan mieleen, mikä tuo mielikuvan paremmasta laadusta (koska soitin sopii paremmin omaan käteen ja on siksi helpposoittoisempi, se tuntuu laadukkaammalta).

En siis tiedä, enkä väitä, vaan kysyn ihan mielenkiinnosta. Kovasti tekisi itsekin mieli testata CS Fenderiä, mutta en kyllä ostaisi sellaista ilman perusteellista testiä. Avri maksoi tonnin CS taitaa olla tuplasti enemmän. Ja minusta avri on jo niin hyvä, etten oikein ymmärrä, miten CS voisi olla tuplahinnan verran parempi. Mutta kuten sanoin, koska en ole kokeillut, niin en sano mitään...

e. Gabe: Sain samalla kertaa kokeilla myös myyjän ykköskeppinä toimivaa Fender Custom Shop '60 Stratocaster Relic kitaraa, tämä testi olisi ehkä näin jälkeen päin ajateltuna pitänyt jättää väliin.

Ehkä se viisaus on tässä. Oli miten oli, niin koska nykyisinkään ei ole kitaroissa mitään valittamista, niin ehkä viisainta olisi jättää testaamatta ja uskotella, ettei ne "oikeasti" sen parempia ole. Ei pääse tulemaan mitään liian kalliita ylitsepääsemättömiä gaseja...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
WanhaWihtahousu
19.04.2014 11:51:44

Ihanaa kampetta Gabella myynnissä :')
http://www.youtube.com/watch?v=O0ws2y_d46w TEASER
Gabe
19.04.2014 14:05:05
AngieRainbow: I told you man! HR:n kaula on todellakin PAKSU. Olin itsekin yllättynyt, kun otin tämän ensi kertaa käteen, että huh huh nyt on stratossa miesten kaula. Taitaa olla paksuin, mitä Fenkun stratoista löytyy.

Mulla on myös ollut Fender CS 60s relic strato, mutta se ei ollut mun milestä niin hyvä kuin odotin. Itse en huomaa laadussa juurikaan eroa AM vintage kitaroihin, joita mulla on ollut parikin ja nyt tämä '62 HR.

Niinhän sinä sanoit, en vain ihan käsittänyt että se on todellakin noin paksu. :) En ole kuitenkaan vielä ihan varma siitä onko se edes huono asia, voi olla että tuohon ihastuisi palavasti ajan kanssa. Sen verran vieraan tuntuinen se oli että on pakko tuumia tätä pienen hetken ja testata mallia ehkä toisenkin kerran. Olihan ne erot tuon Hot Rodin ja CS mallin välillä aika pieniä, niin pieniä että en varmaan raaskisi maksaa tonnia niiden vuoksi.

Laulava Kylätohtori: Voisiko erot tulla ennemmin specseistä kuin laadusta? Eli toisessa vain kaulan profiili, radius, nauhat, säädöt, kielet, mikrofonit ym. sattuvat olemaan enemmän omaan mieleen, mikä tuo mielikuvan paremmasta laadusta (koska soitin sopii paremmin omaan käteen ja on siksi helpposoittoisempi, se tuntuu laadukkaammalta).

Mietin tätä itsekin ja tästähän se varmaan suurimmaksi osaksi johtuukin. CS stratossa oli kaulaprofiili, nauhat ja otelauta todella kovasti mieleen. Myös säädöt juuri omaan makuuni laitettu joten kitara tuntui todella mukavalta käteen ja oli helpposoittoinen. Olihan siinä silti tämän lisäksi kaikki aika viimeisen päälle ja esteettisestikin se oli äärettömän kaunis. Mutta kuten sanoin tuossa yllä niin en varmaan raaski maksaa tonnia näiden erojen vuoksi. Yritän hakeutua testaamaan myös muita malleja American Vintage sarjasta ennen lopullista ostopäätöstä... sen 400-sarjalaisen Espinkin käyn tietty tuossa kesällä testaamassa. Nyt kun kerrankin ei ole mikään kiire myydä tai ostaa niin yritän tehdä mahdollisimman harkitun ja etukäteen mietityn hankinnan.

Ehkä se viisaus on tässä. Oli miten oli, niin koska nykyisinkään ei ole kitaroissa mitään valittamista, niin ehkä viisainta olisi jättää testaamatta ja uskotella, ettei ne "oikeasti" sen parempia ole. Ei pääse tulemaan mitään liian kalliita ylitsepääsemättömiä gaseja...

Tässä piilee varmasti totuuen siemen. :D Ja täytyy kyllä sanoa että nuo Golstarit ovat loistavia kun painivat tässä sarjassa, jos hinta-laatusuhdetta miettii niin tuskin paljoa parempaa vaihtoehtoa löytyy. Tuohon American Vintage osastolle pitää katse suunnata jos vastaavaa laatua halajaa (näin ainakin minun mielestäni). Jos olisin järkevä niin varmaan pitäisin tuon toisenkin, nyt tuli kuitenkin sellainen fiilis että haluan tuohon kaveriksi jonkun hyvän Fenderin. Fiiliksillä on suuri merkitys kun näin harrastelijatasolla röydetään. :)

WanhaWihtahousu: Ihanaa kampetta Gabella myynnissä :')

Itse ainakin pidän noista. :) Ovat vain jääneet uusien hankintojen myötä niin vähälle käytölle että ajattelin kokeilla jos pääsisivät jollekin jolla olisi tarjota niille koti jossa niille olisi enemmän käyttöä. Puhti Fuzz GT404:sen myyntiä en aiemmin edes harkinnut mutta nyt kun vaihdan vähän pienempään lautaan niin kolme Fuzz Facea joista kahdesta saa ulos lähes samaa soundia tuntuu vähän liioitellulta. :) PDF-1 oli aiemmin todella kovassa käytössä mutta kun vaihdoin laudan Mesan edestä Bad Catin eteen niin sitä ei olekaan tullut enää käytettyä samalla tapaa, siitä luopuminen mahdollistaisi myös Pedaltrain Jr lautaan siirtymisen mikä olisi tämän hetkiseen tilanteeseen huomattavasti kätevämpi.
Kunnallisjäte
19.04.2014 17:25:13

Ööh, aivan tajuton GAS:
http://www.coda-music.com/images/sh-ds-strat-pink.jpg

Pitäisi vaan myydä nykyinen kitara ja basso, jotta olisi mahdollisuus toi poistaa. Ei tule onnistumaan näinä aikoina.
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Dropped C
19.04.2014 17:51:07 (muokattu 19.04.2014 17:52:18)
Hähää. En oo yli kahteen vuoteen ostanut mitään soittakamaa kieliä, plektroja ja yhtä viritinmittaria lukuunottamatta. Silti harrastus on jatkunut vahvana, vahvempana kuin koskaan ennen. GAS kellitetty.
AngieRainbow
19.04.2014 19:54:55
Kunnallisjäte: Ööh, aivan tajuton GAS:
http://www.coda-music.com/images/sh-ds-strat-pink.jpg

Pitäisi vaan myydä nykyinen kitara ja basso, jotta olisi mahdollisuus toi poistaa. Ei tule onnistumaan näinä aikoina.

Mulla on telecaster gas just tollasella pinkillä värillä. Olisi todella hieno. Tää on kans komea: http://imagizer.imageshack.us/a/img703/1243/hdp7.jpg
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)