Aihe: Aguilar DB210 vs. 212 1 | |
---|---|
![]() 16.04.2014 21:48:38 | |
Nyt kun näitä kompaktin kaappiratkaisun vaihtoehtoja vähän on mietiskelty, niin kysytäänpä olisko jollakulla jopa kokemusta sekä Aguilarin DB210:sta että jostain suht laadukkaasta 212:sta (esim. Aguilar DB212)? Noin niinkuin vertailumielessä kiinnostaisi paljonko ja millä tavalla tuollainen 210 häviää/eroaa saundissa suht vastaavaan 212-laatikkoon verrattuna. Kun noita DB210-laatikoita olis torillakin pari edukkaasti. Pärjäisköhän ton firman 210-boksilla yksinään pienehköt/keskisuuret vedot? Harmi vaan että se komea (musta, hopeakankainen) boksi on 4 ohm. Hankalampi löytää semmoselle passelia kumppania. Ja harvemmat putkinupit tykkää alle 4 ohm kuormasta, sitten kun toisenkin boksin kaveriksi haluaisi kytkeä. Toinen 8 ohminen (valkoinen, punakankainen) ei tahdo niin miellyttää silmää.. www.thedgu.com | |
![]() 17.04.2014 12:41:35 | |
Mulla on toi dB212. On aika isokokoinen, mutta hyvää ääntä lähtee ja paljon. Nykyisin 200-wattisen Hiwattin alla, aiemmin 100-wattisen. Molemmilla mökä riittää mihin vaan ja saundin puolesta parasta mitä olen bassorintamalla kullut. Kokemuksia tuosta pienemmästä ei ole, speksi näyttää muuten samalta, mutta tehonkestossa on iso ero, 350/600 W joten 212:ssa on enemmän metelivaraa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 17.04.2014 15:15:11 | |
hollstro: Mulla on toi dB212. On aika isokokoinen, mutta hyvää ääntä lähtee ja paljon. Nykyisin 200-wattisen Hiwattin alla, aiemmin 100-wattisen. Molemmilla mökä riittää mihin vaan ja saundin puolesta parasta mitä olen bassorintamalla kullut. Kokemuksia tuosta pienemmästä ei ole, speksi näyttää muuten samalta, mutta tehonkestossa on iso ero, 350/600 W joten 212:ssa on enemmän metelivaraa. Juu, pikagooglauksella ei juuri muuta löytänyt, kuin vain ylistäviä arvioita DB212:sta. Siksihän juuri tuo toki kiinnostaisi aika paljonkin 212-laatikoista. Ei vaan juuri käytettynä taida liikkua, ja ei pysty toista tonnia laittamaan kyllä uuteen semmoseen. Varmasti on hyvä ja ihan 210-boksien parhaimmistoa tuo BD210:kin. Mutta 10-tuumaisen "ominaissaundi" tuntuu ehkä joskus aavistuksen turhan napakalle, hyvin tarkasti atakin toistavalle. Esim. just 12" verrattuna. Oma soittotyylikin kun on jo valmiiksi hyvinkin selkeän/kovan atakin omaava (pääasiassa plekumenoa). Ja jotenkin sitä maukkainta keskialueen rouheutta ja lämpöä tuntuis kympistä puuttuvan 12" verrattuna. No, onneksi ei mitään kiirettä tai "pakkosaadahetinyt"-fiilistä varsinaisesti ole. Samapa siis spekuloida ja funtsia rauhassa... www.thedgu.com | |
![]() 17.04.2014 16:14:21 | |
Otti päähän kun ostin musafasulta GS412 kaapin aikoinaan. Ja sitten vuoden päästä ilmestyi DB sarja. Tää on tätä. Tonni käteen, känni... Eiku bassokaappi toteen. | |
![]() 19.04.2014 19:46:01 | |
hollstro: Mulla on toi dB212. On aika isokokoinen, mutta hyvää ääntä lähtee ja paljon. Nykyisin 200-wattisen Hiwattin alla, aiemmin 100-wattisen. Molemmilla mökä riittää mihin vaan ja saundin puolesta parasta mitä olen bassorintamalla kullut. Kokemuksia tuosta pienemmästä ei ole, speksi näyttää muuten samalta, mutta tehonkestossa on iso ero, 350/600 W joten 212:ssa on enemmän metelivaraa. Mulla on olleet molemmat, toki eri aikaan ja eri nupeilla ajettuina. db212:lla pärjää itsekseen, mutta db210:ssa loppuu puhti. Johtuisko kaiutinpinta-alasta / litratilavuudesta? Ja täysin IMHO tämä. | |
![]() 20.04.2014 07:28:02 | |
Antti K.: Mulla on olleet molemmat, toki eri aikaan ja eri nupeilla ajettuina. db212:lla pärjää itsekseen, mutta db210:ssa loppuu puhti. Johtuisko kaiutinpinta-alasta / litratilavuudesta? Ja täysin IMHO tämä. Johtuuhan se. Yleisenä kokemuksena 2x10" kaapit eivät yksin anna kovin lujaa äänenpainetta ja botnea yhtä aikaa, ja ovatkin minusta pahaimmillaan esim. 15" kaapin kanssa yhdessä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)