Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistin rikki
1 2
jarmo98
15.04.2014 19:35:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Marshallin kitaravahvistimessa sellanen ongelma, että vahvistimen ollessa cleantilassa soundissa on silti säröä. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa? Onkohan asia korjattavissa vai joko suunnittelen uuden vahvistimen ostoa?
 
JuSu
15.04.2014 20:26:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarmo98: Moro!
 
Marshallin kitaravahvistimessa sellanen ongelma, että vahvistimen ollessa cleantilassa soundissa on silti säröä. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa? Onkohan asia korjattavissa vai joko suunnittelen uuden vahvistimen ostoa?

 
Kerropa alkajaisiksi Marshallisi malli?
 
Koska vika ilmeni ekan kerran, tapahtuiko ennen sitä jotain epätavallista? Ilmeneekö vika sekä hiljaa että kovaa soittaessa? Olethan koittanut toisella piuhalla ja kitaralla, ehkä vika onkin niissä?
 
JuSu
 
jarmo98
15.04.2014 21:52:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Kerropa alkajaisiksi Marshallisi malli?
 
Koska vika ilmeni ekan kerran, tapahtuiko ennen sitä jotain epätavallista? Ilmeneekö vika sekä hiljaa että kovaa soittaessa? Olethan koittanut toisella piuhalla ja kitaralla, ehkä vika onkin niissä?
 
JuSu

 
Malli on MG15 CDR series, noin 6 vuotta vanha. Ensimmäisen kerran vika ilmeni viikko sitten. Särö kuuluu kovaa tai montaa ääntä yhtäaikaa soittaessa, hiljaa soittaessa harvemmin. Ennen vikaa ei tapahtunut mitään epätavallista. Testattu usealla eri piuhalla ja toisella kitaralla.
 
JaaGeRMaisTeR
15.04.2014 23:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän hakuammuntaa. Olisko elementti entinen.
 
Tuhkis
16.04.2014 08:44:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarmo98: Moro!
 
Marshallin kitaravahvistimessa sellanen ongelma, että vahvistimen ollessa cleantilassa soundissa on silti säröä. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa? Onkohan asia korjattavissa vai joko suunnittelen uuden vahvistimen ostoa?

 
Ei ole korjattavissa ja voit antaa sen mulle...;)
 
"I'm nothing until i show that i'm something..."
freakingenius
16.04.2014 09:57:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on yhessä stygessä samanlaista oireilua. En tiiä näistä mitään mutta veikkaan että mulla on potikat hapettuneet tai jotain vastaavaa. Soita jollekin ammattilais soitinkorjaajalle, se varmaan osaa heittämältä kertoa missä vika ja paljon maksaa korjata vai kannattaako korjata.
 
Arkka
16.04.2014 12:07:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarmo98: Särö kuuluu kovaa tai montaa ääntä yhtäaikaa soittaessa, hiljaa soittaessa harvemmin.
 
Entäpä vahvari kovalla verrattuna siihen että vahvari on pienellä? Jos pudotat kitarasta volaa ja nostat vahvarista samaan missä oli, miten käy säröytymisen?
 
Voit rajata mahdollisia syitä pois myös testaamalla kuulokkeilla tai line outtia käyttämällä. Jos ne on ok, niin vika on pääteasteessa tai kaiuttimessa. Tosin jos kaiutin on rikki, sen yleensä huomaa kyllä särölläkin.
 
Rohiseeko potikat? Niitä voi vimmatusti pyöritellä.
 
Ton hintaluokan vahvaria ei välttämättä kannata huollattaa (kysyä voi kannattaa). Jos et ole itse pätevä korjaamaan, niin yks vaihtoehto on, että myyt torilla jollekin elektroniikkaharrastajalle ja ostat itelles uuden.
 
McLeach
08.05.2014 23:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainataan vähän. Eilen simahti Vox AC4TV. Ei ole kokemusta noitten pikku vehkeitten käyttäytymisestä putkien kuollessa, joten kysytääs täältä. Soittelin ja yhtäkkiä ääni feidaantu vaan nopeesti pois. Virrat tulee, muttei mitään kuulu. Ei ole ollut rahinoita tai muita häiriöääniä, mutta viimekerroilla olen huomannut laitteen kuumenneen melko rankasti. Onko putket? Kumpi? Vaiko jotain muuta? Kiitos.
 
ReBeat
09.05.2014 00:06:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EL84 siitä menehtyi pois kevyet mullat
 
McLeach
09.05.2014 14:01:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok kiitos tästä! Olisiko jotai suosituksia erityisen hyvistä putkista kyseisen vehkeen kanssa? Entäs biasointi, parilta sivulta olen lueskellut että riittää kun lyö samaa putkea vaan tilallle eikä biasoinnista tartte huolehtia...
 
73nd3r
09.05.2014 18:26:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolta
http://www.thetubestore.com/Shop-by … 4TVH-Modern-Classic-Premium-Package
vinkkiä.
 
Sama sivu sanoo, että AC4TV on katodibiasoitu eli hoitais itse itsensä.
 
IMHO, suunnilleen kaikissa pikkuvahvareissa putket vaikuttaa soundiin vähemmän kuin kaiuttimen upgrade. Mut ethän sää sitä kysyny.
 
kosoha-7
09.05.2014 20:16:51 (muokattu 09.05.2014 22:26:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mulla on tuollainen katodi biassoitu Craten 30h nuppi ja siinä 60 Ohm jarruvastus. Se käy helposti aika sellaisella ydinvoimala kierroksilla ala Vox. Ostin siihen tuolta musamaailman retail myymälästä sellaisen GT: R sarjaa olevat ja 8 luokituksella olevat kaksiputkipaketin ja löin ne tuonne koneeseen, jossa on samat GT R lk 8 putket ollu aina. Annas olla, niin hetken päästä alkoi savua ilmestyä ja aivan tajuton haju ilmaan tui sieltä vehkeestä ulos. Noh seisautin sen ja jatkoin tutkimalla visuaalisesti uudelleen käynnistäen. Nuo uudet GT R lk 8 putket hehkui keltaisina ja kärventeli jo tarroja, kun liimat oli jo palanu. Kävin huomauttamassa noista putkista sinne malmille, niin sanoi kaveri, että sä et nyt ole vienyt tuota vehjettä biassoitavaksi ja siitä syystä olet mokannut tuon homman. Jätin sanomatta, mitä mielin ja menin Uraltoneen. Sanoin Teemulle, että nyt on niin, että mulla sellainen kuumahko katodi vehje ja tehdään niin, että annat mulle sellaiset kaikkein kovimmat Voxille käyvät mitatut putket, mitä hyllystä löytyy. Noh löin ne sitten kiinni ja kas. Sellainen kelmeän punainen hehku sieltä sitten tuli, kuten entisillä R sarjan 8 putkilla GT:ltäkin. S sarjan olen jo kertaalleen kokeillut ja ne oli täyttä kuraa ja hehku oranssina ja soundi oli ihan kuraa. Eli Teemu kattoi sellaiset cyber kleenit EH:n mitatut, jotka sitten kestää virtaa ja jännitetäkin hyvin, eikä vielä ole 2:een vuoteen tarvinnut vaihtaa. Tosin selvästi paras ja lämpimin särö lähti noilla GT:n R varmasti oikeilla 8 putkilla ja niitä on nyt sitten varattu seuraava 4 sarja varalle. Ne käy siis kuumempana, kuin nuo EH:t, mutta soundissa ei ole kuitenkaan ihan hirveästi eroa ja kelpaa meikälle nuo EH:t ihan riittävästi. Tuosta Musamaailman setistä tekisi mieli arvata, että joku voisi olla vaihtanut niihin vaikka nuo etiketit ja vieny takaisin hyllyyn. Meinaan sen verta oli eroa tuolla tuotetulla lämmöllä verrattuna lähes 10 v kokemukseen noista GT:n R putkista. Nuo oli ainoat, jotka on hehkunut täysin keltaista jo heti paketista. Paketti oli tietty siinä -30% hyllyssä ja hieman näytti kyllä avatulta, mutta silti. Ja parasta oli tietysti, etten ollut ymmärtänyt viedä vahvistinta biassoitavaksi.
 
Eli laitetaan vielä edittinä, että saa olla tosiaan joskus tarkkana, että mitä putkia sinne lyö. Jotku valmistajat on laittanut sellaisella 50% toleransseilla noita pääteputkia sinne, jotta varmasti sitten kestää laitta mitä tahansa putkia tilalle, mutta jos haluat "ulosmitata" putkien todellisen kapasiteetin, niin ne tarvii "tuninkia". Sellaisia "kuhan nyt toimii" putkia on kaikki, mutta kaikki saadaan toimimaan YLEENSÄ paremmin, kuin kompromissina olevat säädöt "tuunataan". NOS putkilla on toleranssia aika usein ihan toiseen malliin, kuin näillä nykypäivän tarjokkailla. Ne toimii aika suurella haitarilla ja helpompi niitä on sovitellakkin kaikkiin kytkentöihin.
 
slapvete
10.05.2014 01:21:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kosoha-7: No mulla on tuollainen katodi biassoitu Craten 30h nuppi
 
Ja parasta oli tietysti, etten ollut ymmärtänyt viedä vahvistinta biassoitavaksi.
 
Katodibiasoitua konetta ei tarvitse biasoida. Tässä vaikuttaa vähän menevän klassiset puurot ja vellit sekaisin.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
kosoha-7
10.05.2014 16:51:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pointtinahan tässä oli,että tuo myyjä alkoi mulle selittämään jotain itteensä viisaampia juttuja. Mulle ei tartte selittää, että tarvitaan jotain biassointeja, kun olen rakennellut ja korjaillut vahvistimia vuodesta 1980. Oli vain sen verran eri kiertoradalla kaveri, että annoin sen olla rauhassa, kun ei ollut, kuin parista ale-kympistä kyse.
 
slapvete
10.05.2014 17:28:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kosoha-7: Pointtinahan tässä oli,että tuo myyjä alkoi mulle selittämään jotain itteensä viisaampia juttuja. Mulle ei tartte selittää, että tarvitaan jotain biassointeja, kun olen rakennellut ja korjaillut vahvistimia vuodesta 1980. Oli vain sen verran eri kiertoradalla kaveri, että annoin sen olla rauhassa, kun ei ollut, kuin parista ale-kympistä kyse.
 
Asia kunnossa.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Maakaapeli
11.05.2014 02:58:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarmo98: Moro!
 
Marshallin kitaravahvistimessa sellanen ongelma, että vahvistimen ollessa cleantilassa soundissa on silti säröä. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa? Onkohan asia korjattavissa vai joko suunnittelen uuden vahvistimen ostoa?

 
Onko kitarassasi aktiivimikit? Itsellä oli rolandin kanssa ongelma samanlainen että clean kanava oli säröinen. Siihen ei auttanut se että sääti kitarasta pienelle volat. Vaihdoin patterin mikeille niin sen jälkeen cleani oli taas clean. Olisiko tälläinen yksi vaihtoehto?
 
McLeach
12.05.2014 07:12:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverilta saankin tuliterän JJn lowmed luokituksella olevan putken joten täytyypä testata mitä voxi sanoo. Kaiken järjen mukaan ton pitäisi aika korkeita jännitteitä kestää...
 
kosoha-7
12.05.2014 19:14:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuohon AC4:een voi lyödä huoletta putkia , jos vertaa siihen alkuperäiseen AC30:een. Anodi Jännitteet tuossa nykykytkennän 4:ssa on jo 310 V vs AC30:n pikkusta vajaaseen 400 V, niin siinäkin on jo reilusti haitaria. Biassivastuskin on jotain ihan muuta, kuin AC:n 40 Ohm, joka tosin on 4:lle putkelle. Siinäkin on AC4:lle matkan varrella tullut korjausta reilusti, kun alkuperäinen on 150 Ohm ja nykyinen nostettu 220 Ohm:iin. AC30:n on korjailtu nykyisin vissiin 47 Ohm ja nuo 40 Ohm vehkeen on niitä, jotka polttaa putkia, kuin heinää. Tuo alkuperäinen AC4 on myös kuuma sillä 150 Ohm vastuksella, mutta sentään hieman alhaisemmalla anodinjännitteellä, kun muuntaja lähtöjä on 250 V vs 280 V. Tietysti hyvä muistaa nykylaitteista, että putkitasuri laski lähtöjännitteitä anodille jo aika reilusti. Eli tuo nykyinen 220 V tuossa AC4:ssä on hyvin linjassa sen alkuperäisen 250 V kanssa, vaikka selvästi siis turvajännitettä jo.
 
McLeach
13.05.2014 18:18:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eipäs auttanut pääteputken vaihto, ei kuulu pihaustakaan. Kokeillakko vielä etusen putken vaihtoa vaiko suoraan huoltoon? Onpas rasittavaa vaihtaa kun joutuu takaseinän sekä vahvistimen ruuvaamaan pois...
 
73nd3r
13.05.2014 18:37:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt vois olla nettiarvailun sijasta aika käyttää se Vox korjaajalla.
Ota kustannusarvio ihan eka, se ei maksa paljon mutta korjauksiin voi mennä nopsasti uuden hinta.
Forumin velhoista joku voi tietty asustaa lähellä ja auttaa mutta semmosiksi tunnustautuvat saa ilmoittautua ite.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «