Aihe: Miten saan kitaran kuulostamaan pianolta?
1 2 3
rabitti88
13.04.2014 14:58:40
Olisin vastailu ellei koneeni oisi ollu toistamiseen huollossa... Mutta olin unohtanu kokonaan tuon gr55 rolandilta... nyt rahoitusta siihen etsin..
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
ReBeat
13.04.2014 16:05:02

Kitaran kuulostaminen pianolta on onneks nykään jo ihan OK-laatuinen skenaario. Toisin kuin pianon kuulostaminen kitaralta.... eli että syntikalla koitetaan soittaa kitarasoundeja. Nykyäänkään ei auta vaikka kosketinsoittajat löis tiskiin sen neljän tonnin ja kolmen metrin uutuus arranger työasemansa. Kitarasoundit kuulostaa niissä tietääkseni vieläkin perseeltä vaikka ollaan vuodessa 2014.
Hillboy
13.04.2014 16:17:38

Trollaustutka on pikkasen liian herkällä tällä palstalla nykyään..

Vittu mitä touhua. Mun mielestä kysymys ja kysymyksen asettelu oli just sitä mitä pitääkin ja se herätti keskustelua ja kysyjä sai jopa joitain asiallisiakin vastauksia.

Henk.koht. haluaisin osata soittaa vaikka mitä soittimia, mutta kun on (valitettavasti?) muutakin elämää ja pitäisi joskus esim. valmistuakin, imitointi on yksi ratkaisu. Pikkasen välineitä ja sopivasti kokeilunhalua niin mikä jottei ainakin tiettyyn rajaan asti imitointi voi jopa onnistua. Ei nyt ehkä siinä määrin että alkuperäistä instrumenttia ei enää voi erottaa, mutta.. ite ainakin oon lähtökohtaisesti kitaristi, ja se saa mielellään kuulua.

Ei mulla muuta.. vituttaa vaan tää negatiivisen asenteen määrä tällä foorumilla. "Kunhan vittuillakseni vastailen.." .. sekä ajatuksen että käytännön tasolla.

-L
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
madcow2
13.04.2014 19:24:16
ReBeat: Kitaran kuulostaminen pianolta on onneks nykään jo ihan OK-laatuinen skenaario. Toisin kuin pianon kuulostaminen kitaralta.... eli että syntikalla koitetaan soittaa kitarasoundeja. Nykyäänkään ei auta vaikka kosketinsoittajat löis tiskiin sen neljän tonnin ja kolmen metrin uutuus arranger työasemansa. Kitarasoundit kuulostaa niissä tietääkseni vieläkin perseeltä vaikka ollaan vuodessa 2014.

Vähän aiheen ohi tästä tuli mieleeni, että esim. Yamaha on kova tekijä sekä kitaroiden että koskettimien saralla. Onkohan mahdollista, että Tyros-sarjalaisissa nähtäisiin joskus THR:ien mallinnoksia?

Pikaisella googlauksella en löytänyt mitään järkevää tietoa asiasta, joten oletan, että ainakaan nykyisessä versiossa ei niitä vielä ole. Sanokaa, jos olen väärässä.

Siitä luulisi olevan suhteellisen lyhyt matka hyviin kitarasaundeihin, ei tarvisi muuta kuin mallintaa sähkökitaran sointi puhtaana. Sen ei pitäisi olla mahdotonta, kun ovat mallintaneet niin paljon muitakin soittimia.
Exhausted
14.04.2014 15:43:15

Kieliä pitäisi lyödä jollain puuvasaralla? mielellään 12-kielinen kitara vielä?
pet(tu)ri
27.09.2015 21:15:44

-lopeta!!! -vielä kerran?
barclay
19.10.2015 15:43:24

Osui sattumalta silmiini: https://www.youtube.com/watch?v=a_sbkdj8lPY 45 sekunnin jälkeen tärähtää.
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project , Arizonan aavikolla siatkin lentävät: Sumell/Kostiainen
FensonGibder
19.10.2015 22:33:59
Arms: Sopiiko kysyä, että mikä on ansatsi? Itselleni aivan uusi termi.

Kiitoksia.

Ansatsi-gruppen Saksasta.

Synkkää mörrimetallia 40-luvulta.
Riffi, nyt.
Laulava Kylätohtori
19.10.2015 22:42:49
Arms: Sopiiko kysyä, että mikä on ansatsi? Itselleni aivan uusi termi.

Kiitoksia.

Se on Rauman giält. An satsi = anna annos...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)