Aihe: Fender American Vintage series
1 2 3 4
AngieRainbow
11.04.2014 10:36:50
Laulava Kylätohtori: Jep. Vuoden 2003 '62 AVRI tonnilla.

Ajattelin, että tuohon hintaan pitää toimia heti (eikös näistä yleensä pyydellä jonkin verran enemmän), joten ei ehtinyt mitään testisessioita järjestellä. Speksit vaikuttavat lupaavilta, oikeastaan kaulan paksuus on ainut asia, mikä jännittää.

Itselle en kauhean tarkka ole kaulan profiilista tai nauhoista. Tai en ainakaan ole huomannut mitään radikaalia eroa, kun olen erilaisilla kitaroilla soittanut. Tosin liian lattana radius stratossa on ehdoton no no, samoin Ibanez-tyyliset lattatilukaulat...

Mutta katsellaan nyt. Eiköhän tuosta omat pois saa, jos ei jostain syystä sovikaan omaan kouraan...

Mitä eroa muuten HR:ssa on? Ilmeisesti paksumpi kaula ja nauhat nyt ainakin...

Joo, ihan hyvään hintaan sait.

Hot Rod:issa on ainakin todella paksu kaula, 9.5 radius, medium jumbo nauhat ja reverse-wound keskimikki (=> hurinattomat väliasennot).

Tommonen on mulla:

http://www.topsound.fi/fender-vintage-hot-rod-62-strat-rw-ow.html

http://www.musicradar.com/reviews/g … tage-hot-rod-62-stratocaster-26405/
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
GiovanniDiRondo
11.04.2014 10:53:04

Mulle tuli tällainen:

http://www.bax-shop.nl/elektrische- … age-72-telecaster-custom-natural-rw

Telecaster '72 Custom, eli wide range-humbucker-kaulassa, Les Paul-säätimet.
balzary
11.04.2014 11:27:54 (muokattu 11.04.2014 11:29:07)

Shredator: Mun käsiin juuri tuo '62 -kaula on paras mahdollinen. Hieman sirompi kuin Fenderin kaulat yleensä. Muistaakseni oli millin ohuempikin leveyssuunnassa.

Näitä on vissiin erilaisia? Mun Hot rodissa on normaalia paksumpi kaula.

E: Äh, sekoitin kommentoijat keskenään, kommentissahan oli normi 62-mallista kyse? Joka tapauksessa oikein hyviä kitaroita, ei voi kuin suositella.
AngieRainbow
11.04.2014 11:35:45
balzary: Näitä on vissiin erilaisia? Mun Hot rodissa on normaalia paksumpi kaula.

E: Äh, sekoitin kommentoijat keskenään, kommentissahan oli normi 62-mallista kyse? Joka tapauksessa oikein hyviä kitaroita, ei voi kuin suositella.

Mun Hot Rodissa ei ole normaalia paksumpi kaula vaan aivan JULMETTU (vrt. Rocco Siffredin kyrpä), mikä onkin ainoa syy, minkä vuoksi olen harkinnut kitaran vaihtamista vähän ohuempi kaulaiseen. En ole kuitenkaan raaskinut luopua. Mun Hot Rod painaakin vain 3.2 kg, mikä on todella miellyttävä paino stratolle.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
balzary
11.04.2014 12:51:40

AngieRainbow: Mun Hot Rodissa ei ole normaalia paksumpi kaula vaan aivan JULMETTU (vrt. Rocco Siffredin kyrpä), mikä onkin ainoa syy, minkä vuoksi olen harkinnut kitaran vaihtamista vähän ohuempi kaulaiseen. En ole kuitenkaan raaskinut luopua. Mun Hot Rod painaakin vain 3.2 kg, mikä on todella miellyttävä paino stratolle.

Jep, mulla on ihan samanlainen strato kuin sullakin. Tosi kevyt ja soi hyvin. Mukavan paksu kaula! Soitan kontrabassoa niin en oikein tykkää pienistä kauloista.
Laulava Kylätohtori
11.04.2014 16:12:02
Voi vitun Matkahuolto (taas)! Kitara viety tänään aamu yhdeksän ajoissa Vantaalla Matkahuoltoon, mutta ne saatanan tunarit saivat sen matkaan Rauman suuntaan vasta kolmen jälkeen. Ja on täällä vasta 7 jälkeen, jolloin kusinen pulju on jo kiinni. Eli maanantaihin odotellaan.

Vittu, mikä lafka, kun mikän ei onnistu, mutta hinnat hipovat pilviä...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Laulava Kylätohtori
11.04.2014 16:18:10
Vitun Matkahuolto, PRKL!
Kuha
11.04.2014 19:57:08

Laulava Kylätohtori: Vitun Matkahuolto, PRKL!

Toi on Rocco Siffrediä, juu.
Old Fenders never die
mopar
11.04.2014 21:16:37

Laulava Kylätohtori: Vitun Matkahuolto, PRKL!

Otan osaa. Sulla on piiiiiiiiiitkä viikonloppu.
Laulava Kylätohtori
11.04.2014 23:10:19
Sen sijaan, että juon olutta ja luen mnettiä, voisin hellästi ottaa ensikontaktia uuteen rakkaaseeni. Kiitos Matkahuolto. Ei ihme, ettei soitto kulje ja olutta kuluu...
Laulava Kylätohtori
14.04.2014 10:17:35
Tulihan se sieltä. Oli sen verran kiire aamulla, etten ehtinyt kuin hakemaan paketin ja nyt se odottelee autossa testausta. Satoi vielä sen verran, ettei pystynyt parkkipaikallakaan pikatestejä ottamaan. Taitaa tulla pitkä päivä töissä...
Laulava Kylätohtori
15.04.2014 09:25:23
Eilen pikaisesti vähän testailin ja pakko todeta, että on kyllä loistava kitara. Kaula vähän jännitti, eikä se mikään halko ole, mutta ei se myöskään mikään "tilukeppien" tikku ole. Mukavan pyöreä ja itse asiassa todella lähellä vanhan Tokain tuntumaa. Kitaroissa on muutenkin paljon samaa. Äkkiseltään vaikutti, ettei Tokai jää Fenderistä jälkeen juuri ollenkaan. Taitaapi olla tuo vanha Tokai joku parempi yksilö, ei siis ihme, että olen ollut siihen aina niin tyytyväinen.

Mutta kyllä tuo Fender tuntuisi olevan juuri sitä, mitä on haettu. Soi todella hienosti ihan akustisestikin ja soundi on heleä kuten stratossa kuuluukin. En keksi tässä vaiheessa mitään moittimista. Toki nyt täytyy soitella jonkin aikaa, niin sittenhän sen näkee, alkaako jokin vaivaamaan, mutta lupaavalta vaikuttaa. Ensifiilikset ovat todella positiiviset. Mahtava kitara...
Laulava Kylätohtori
15.04.2014 21:48:01
Jatkapa vielä monologia...

Tänään testailin lisää ja nyt sen uskaltaa sanoa ääneen. Kyllä tämä vain on huikea kitara. Sointi on loistava sekä akustisesti että sähköillä. Tatsi on myös mahtava. Vintage-nauhat ja 7,25" radius ovat minusta todella toimiva yhdistelmä. Bendailut onnistuvat joka nauhalta samoin kaula on todella mukava ja helpposoittoinen.

Hassuinta on, että tämä on todella samanlainen kuin tuo Tokain strato, jonka ostin vuonna 2001 (paikallisesta liikkeestä, joten todennäköisesti se on ollut vuosia seinällä). Tosin tuo Tokai taitaa myös olla kopio vuoden '62 stratosta. Mutta kaulat ovat millilleen yhtä leveitä, samoin paksuus tuntuu samalta ja profiili muutenkin. Tokaissa on hieman matalampi action ja ehkä radiuskin aavistuksen suurempi, mikä tuo hieman eroja, mutta todella lähellä ovat toisiaan. Samoin akustinen soundi on yllättävän lähellä toisiaan, vaikka Fenderissä on leppä-body ja Tokaissa saarnia.

Taisi olla meikäläisen kitaragasit tässä. Tämä oli juuri sitä, mitä haettiin. Toivotaan, että honeymoon kestää. Tosin, jos olen tykännyt samanlaisesta Tokaista jo toistakymmentä vuotta, niin voisi luulla, että tämäkin fiilis kestää...
Gabe
15.04.2014 22:04:44
Laulava Kylätohtori: Jatkapa vielä monologia...

Kiitos monologista, tämä on allekirjoittaneelle nyt polttava aihe ja tästä sinun ruotimisesta on ollut hyötyä. Tämän malin kaula, etenkin otelauta olisi itseasiassa just eikä melkein minun makuuni. Olisi melkein pakko päästä tällaista vielä testaamaan. Mitä mieltä olet noista mikeistä? Pelittääkö fuzzien kanssa?
Sarko
16.04.2014 00:38:19
'52 Telekö se on Gabella kiikarissa? Voin lämpimästi suositella, melko definitiivinen Telecaster-kokemus on nimittäin kyseessä.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Laulava Kylätohtori
16.04.2014 08:36:52
Gabe: Kiitos monologista, tämä on allekirjoittaneelle nyt polttava aihe ja tästä sinun ruotimisesta on ollut hyötyä. Tämän malin kaula, etenkin otelauta olisi itseasiassa just eikä melkein minun makuuni. Olisi melkein pakko päästä tällaista vielä testaamaan. Mitä mieltä olet noista mikeistä? Pelittääkö fuzzien kanssa?

Käsittääkseni tässä on kait Fenderin 57/62-setti, ovat kyllä kaikin puolin hyvät ja toimivat mikit. Toimii hienosti puhtailla sekä säröillä. Ja myös fuzzit toimivat loistavasti. Näissä ei tällä hetkellä ärsytä mikään, joten mikkien vaihtoa ei ole lähitulevaisuudessa luvassa...
Gabe
16.04.2014 13:30:29
Sarko: '52 Telekö se on Gabella kiikarissa? Voin lämpimästi suositella, melko definitiivinen Telecaster-kokemus on nimittäin kyseessä.

Tuo on kyllä hyvä tele, nyt on kuitenkin Hot Rod '62 Stratocaster kiikarissa. Yksi oli jo ihan liipasimella kun oli niin edullisesti torilla.. mutta joka Tamperelainen ehti ensin.

Laulava Kylätohtori: Käsittääkseni tässä on kait Fenderin 57/62-setti, ovat kyllä kaikin puolin hyvät ja toimivat mikit. Toimii hienosti puhtailla sekä säröillä. Ja myös fuzzit toimivat loistavasti. Näissä ei tällä hetkellä ärsytä mikään, joten mikkien vaihtoa ei ole lähitulevaisuudessa luvassa...

Hittolainen, tämä sinun mallisikin kuulostaa kyllä hyvältä.
Laulava Kylätohtori
30.04.2014 15:51:30
Laulava Kylätohtori: Näissä ei tällä hetkellä ärsytä mikään, joten mikkien vaihtoa ei ole lähitulevaisuudessa luvassa...

Lähitulevaisuus on kovasti suhteellinen käsite. :) Kyllä se kaulamikki sitten kuitenkin oli liian tummasoundinen...

Mutta tietääkö joku, minkä tasoinen tallablokki avreissa on? Onko se ns. kunnollinen teräsblokki vai jotain muuta? Mietin vaan, kun tuntuu, että tässä taitaa olla vähän parempi sustain kuin tuossa Tokaissa. Ehkäpä sitä voisi hommata kunnon teräsblokin Tokaiinkin, jos näin on...
Gabe
30.04.2014 22:58:05
Laulava Kylätohtori: Lähitulevaisuus on kovasti suhteellinen käsite. :) Kyllä se kaulamikki sitten kuitenkin oli liian tummasoundinen...

Yleensä ne on, sitten kun löydät sellaisen joka ei ole niin kannattaa pitää siitä kiinni. :) Itselläni on nyt sellainen, en vain tiedä mikä se on mikkejään. :D

Mutta tietääkö joku, minkä tasoinen tallablokki avreissa on? Onko se ns. kunnollinen teräsblokki vai jotain muuta? Mietin vaan, kun tuntuu, että tässä taitaa olla vähän parempi sustain kuin tuossa Tokaissa. Ehkäpä sitä voisi hommata kunnon teräsblokin Tokaiinkin, jos näin on...

Siinä sinun AVRIssa on hyvä teräsblokki. En tiedä miten paljon blokki vaikuttaa, varmaan jonkin verran. Kuitenkin tuossa CS Stratossa on paljon parempi sustain kuin mitä siinä teräsblokilla varustetussa Goldstarissa oli. Osiensa summiahan nämä ovat. Mutta kannattaa kokeilla, ei ole kallis homma ja varmasti parantaa jo valmiiksi hyvää kitaraa. Mittaa kuitenkin ensin huolella, itse tilasin turhaan yhden blokin kun ei sopinutkaan sitten Tokaihin. Jos lyöt uuden blokin niin kerro huomasitko eroa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)