Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Windows 8.1 käyttäjiä?
1 2 3
elrondecuba
09.04.2014 19:08:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Olen kasaillut tässä uutta tietokonetta itselleni musakikkailuihin ja paketti alkaakin olemaan kasassa käyttöjärjestelmää ja audio interfacea lukuunottamatta. Tuo Windows 8.1 tekis mieli laittaa vaan olisi mukava kuulla käyttökokemuksia sen toimivuudesta musahommissa.
 
Kalmo
09.04.2014 19:51:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se riippuu siitä, toimivatko käyttämäsi softat W8.1:ssä. Se sinun on tsekattava ko. softien omilta sivuilta. Mitään yleistä tuomitsemista en ainakaan ole missään todennut.
 
Jos softasi eivät ole ikivanhoja (toimivat ongelmitta W7:ssa) niin todennäköisesti pelaavat 8.1:ssäkin.
 
SONARin foorumilla, jossa itse luuhaan, ei ole mielestäni syntynyt vielä "yleistä mielipidettä" käyttäjien kesken. Eikä käyttäjiä kovin paljoa taida vielä siellä olla.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
elrondecuba
09.04.2014 20:50:38 (muokattu 09.04.2014 21:13:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Jos softasi eivät ole ikivanhoja (toimivat ongelmitta W7:ssa) niin todennäköisesti pelaavat 8.1:ssäkin.
 
Sehän tässä juuri onkin, kun vanha kone on xp vuodelta miekka ja kilpi, niin hieman uudistusta varmaa kaipaa yksi jos toinenkin asia :D Pääosin FL Studiolla tullut aikaisemmin kikkailtua. Suunnitelmissa olisi latailla nyt uuden koneen myötä useamman valmistajan softien demoversiot koneelle ja vähän testailla mikä tuntuu parhaalta vai jatkaako fruityn parissa. Pitänee varmaan myös kaikenmaailman audio interfacet käydä läpi, että onko ajurit uuteen vintoosaan...
 
Edit: Kalmo: SONARin foorumilla, jossa itse luuhaan
 
Kuuklettelin win 8.1 musasettejä niin törmäsin The Cakewalk Blogiin jossa oli testailtu 7 ja 8 eroja: "The results of the benchmarks were surprisingly good! Windows 8 performed better than Windows 7 across the board in all categories, and in many cases with fairly dramatic performance gains." Eli Sonar vissiinkin pelittää paremmin kasilla. Itsellähän ei ole mitään kokemusta koko Sonarista, mutta jatketaan kuukletusta :D
 
Jaava
09.04.2014 22:26:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos sillä vaan musaa tekee ja softat toimii niin mikäs siinä. Yeisessä käytössä mulla alkaa yleensä savuta pää noin kymmenessä minuutissa windows kasin kanssa. Ihan älyttömiä juttuja siinä.
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
Pop Corn
10.04.2014 01:55:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Ihan älyttömiä juttuja siinä.
 
Jep, niin on, varsinkin mitä tulee koodin optimointiin. Mä oon tässä testaillut kasia ja muutamaa kevyttä debian- ja ubuntu-pohjaista Linux-distroa useassakin vanhemmassa tietokoneessa* (sekä pöytä- että läppärikoneita) tripla-bootti periaatteella, ja aina vaan tulee älytön juttu vastaan: kasi käynnistyy nopeammin ja toimii yhtä sulavasti** mitä kevyet Linux-distrot (jos vain laite-ajurit on saatavilla). Quite amazing.
 
Eli jos haluat käyttää Windows-perheen tuotetta ja haluat saada raudastasi parhaimman tehon irti, Windows 8 on valintasi. Tähän liittyy kuitenkin pieni kompa, nimittäin Redmondin veijarikoodarit ovat laittaneet pienen älykkyystestin mukaan: avausruudussa on noin 6 perinteisen ikonin kokoinen ruutu missä lukee "desktop" tai "työpöytä" ja jos onnistut klikkaamaan sitä, pääset käyttämään tietokonettasi oikeastaan prikulleen niin kuin olet tottunut käyttämään Windowsia sitten ysivitosen!
 
Sittemmin tämä älykkyystesti on kuitenkin osoittautunut monille liian ylivoimaiseksi tehtäväksi, joten MS on laittanut 8.1 (8.1.1) versioihin mahdollisuuden ohittaa tämä.
 
Loppuun vielä käytännön vinkki:
 
Jos haluat hyvälaatuisen, Win kasissa varmasti toimivan audio-interfacen, kevytversion maailmanluokan DAW:sta (Cubase AI), varsin kelvolliset studio-kuulokkeet ja kevytversion Toontrackin EZ-drummerista, hintaan 133 euroa, se on tässä:
 
http://www.thomann.de/fi/steinberg_ur22_bundle.htm
 
(Tuo on aika hyvä bundle, koska äänikortti yksinään maksaa myös 133 euroa.)
 
Ja sitten ei muutakuin rillataan ja rokataan!
 
----------
 
*) Win 8 vaatii että prosessori tukee NX-teknologiaa. KVG.
 
**) jollei sulavammin.
 
.
Triskal
10.04.2014 08:24:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Line6 POD UX2 ja vielä vanha punainen versio on täällä todettu toimivaksi Win8:ssa. Valmistajakohtaista.
 
http://simonj.fi | http://etappi.org | kalamies#33 >-)))>
Jaava
10.04.2014 10:58:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pop Corn:avausruudussa on noin 6 perinteisen ikonin kokoinen ruutu missä lukee "desktop" tai "työpöytä" ja jos onnistut klikkaamaan sitä, pääset käyttämään tietokonettasi oikeastaan prikulleen niin kuin olet tottunut käyttämään Windowsia sitten ysivitosen!
 
se heittää sen randomilla takaisin sinne tiilinäyttöön kun yrittää tehdä jotain muuta kuin tuijottaa sitä työpöytää. iso osa ohjelmista ja toiminnoista ei osaa avautua kuin toisessa näytössä, joten edestakaisin mennään. Sitten kun haluaisi olla moderni ja käyttää sitä tiilikäyttöliittymää, pelkkä notepadin avaaminen heittää perinteiselle työpöydälle. Jotta tätä ei tapahtuisi, softakehittäjien pitää rakentaa kaksi versiota softastaan windowsille.
 
Käytännössä kaksi täysin erilaista käyttöliittymää, jotka ei keskustele kunnolla keskenään. yhdessä koneessa. Mä en halua käyttöliittymää, joka on "ihan hyvä", kunhan ei tee mitään väärin. Mä haluan käyttölliitymän, joka on oikeasti hyvä ja ohjaa mut tekemään asiat oikein. Mä en halua käyttöjärjestelmää, joka julkaisuvaiheessa oli katastrofi ja joka nyt isossa päivityksessä on tehty melkein käyttökelpoiseksi. Mä haluan järjestelmän, joka on alusta alkaen suunniteltu toimivaksi.
 
Ensimmäinen asia, mitä pitää tehdä on hankkiutua eroon kaikista mikrosoftin omista mediaohjelmista. Kaikki valokuvien tai videoiden katseluohjelmat menee automaattisesti pyytämättä fulscreenina sinne tiilitilaan ja toimivat täydellisen epäloogisesti. Ainii se mediaplayer ei enää osaa toistaa dvd:itä, jos jostain syystä niin haluaisi tehdä.
 
Ja se tilan käyttö. Isolla näytöllä musta on kivempi, että mulla on kohtalaisen pienikokoinen lista, jos haluan vaikkapa nähdä kaikki ohjelmat. Nyt mulla on joku koko näytön kokoinen useammalle näytölle jakautuva sekava taulukko.
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
elrondecuba
10.04.2014 13:28:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika ristiriitaisia mielipiteitä tuntuu tuosta kasista olevan mitä nyt eilen illalla kuuklettelin ja muutamaa ulkomaista musaforumia selailin. Osa tykkää ihan kympillä ja toiset taas haukkuu aivan pystyyn :D Mutta jatketaan perehtymistä asiaan...
 
Pop Corn: http://www.thomann.de/fi/steinberg_ur22_bundle.htm
(Tuo on aika hyvä bundle, koska äänikortti yksinään maksaa myös 133 euroa.)

 
Joo no itsellä on jo ezdrummer ja jonkin verran muita plugareita ja kuulokkeetkin löytyy, joten tuota turha ostaa ja interfacessa saisi olla hieman enemmän liitäntöjä, mutta kiitokset ehdotuksesta kuitenkin. UR44 saattaisi olla yksi vaihtoehto.
 
Pop Corn: Win 8 vaatii että prosessori tukee NX-teknologiaa. KVG.
 
Luulisin, että tuo i7 4770K pyörittää kasia :D
 
Pop Corn
11.04.2014 01:32:50 (muokattu 11.04.2014 02:15:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: se heittää sen randomilla takaisin sinne tiilinäyttöön kun yrittää tehdä jotain muuta kuin tuijottaa sitä työpöytää.....
 
Ai? Ei ole noin käynyt mulla vielä koskaan, oisko sulla viallinen kone, onko takuuta jäljellä vielä, palauta ihmeessä.
 
Oikeastaan mä en osaa sanoa tosta Windows kasin modernista puolesta paljoakaan, koska mä en sitä juurikaan käytä. Fotosovellus on ihan kiva valokuvien katseluun, Mailia tulee jonkun verran käytettyä, ja on ihan kiva kun kone aukeaa näyttöön josta näkee heti säätilat, mailistatuksen, muutamia uutis ja urheiluotsikoita ja what not, mutta siinäpä se, yleensä mä klikkaan sitä "desktop" lootaa varsin nopeasti, ja olen suurimman osan noista moderneista appseista itse asiassa poistanut. Perinteisenä Start/käynnistä -valikkonahan toi modernipuoli toimii varsin jouhevammin kuin vanhat kankeat valikot. Mutta en mä ole koskaan Käynnistä valikkoa Windowsissa käyttänytkään, mulla eniten käytetyt ohjelmat ja toiminnot on ollut aina siistissä rivissä työpöydällä shortcutteina.
 
Kun mä avaan tietokoneen, mä en yleensä halua "käyttää käyttöjärjestelmää", vaan mä haluan käyttää ohjelmia; isoja, monimutkaisia mammutteja, kuten Cubase, Eclipse, Photoshop, jne. Silloin mulle on kaikista tärkeintä että käyttöjärjestelmä pysyy mahdollisimman kaukana mun ja raudan väliltä, ts. antaa raudasta mahdollisimman tarkkaan irti sen mitä sillä on annettavaa. Jos tämä Windows kasin modernipuoli olisi vienyt tippaakaan tuota mun tarvitsemaa tehoa, mä olisin kasin suurin dissaaja. Mutta kun perkeles ei, kasi toimiin tehokkaammin kuin yksikään aiempi Windows. Olis kiva valittaa, mutta kun ei ole mistä valittaa.
 
DVD:tä mä en ole enää katsellut vuosiin, enkä muutenkaan osaa tuosta Mediaplayeristä mitään sanoa, kun VLC ja XBMC ovat ne ohjelmat mitkä tulee aina ensimmäiseksi kaikkiin koneisiin (Linux, Windows, Mac) asennettua. Ja kuten aina, se millä tiedostot oletusarvoisesti aukeavat on parin klikkauksen päässä.
 
Tuli tuossa nyt tuo uusi 8.1.1 päivitys ja nythän nuo modernit appsit pyörii myös tuolla desktopin puolella. Mulle tosin ihan se ja sama.
 
Mä en halua käyttöliittymää, joka on "ihan hyvä", kunhan ei tee mitään väärin. Mä haluan käyttölliitymän, joka on oikeasti hyvä ja ohjaa mut tekemään asiat oikein.
 
Tässä meidän näkemykset eroaa periaatteellisella tasolla dramaattisesti. Mä en halua että mikään taho ohjaa mun tekemisiä yhtään millään tavalla, ja varsinkaan tavalla, jonka HE ovat minulta kysymättä määrittäneet oikeaksi, antamatta vaihtoehtoja. Mä haluan tehdä asiat niin kuin koen ja tunnen itse parhaimmaksi ja oikeaksi (toisia kunnioittaen, tietysti), ja mitä paremmin (tässä tapauksessa) käyttöjärjestelmä sen minulle sallii, sitä "oikeammin hyvä" se on minulle.
 
Tämä "vapauden" teema on hyvin laaja ja monitahoinen filosofis-yhteiskunnallis-poliittinen aihe, eikä siitä nyt sen enempää, mutta todettakoon että nykyään monet Linux-jakelijat ovat yhä enemmän Applen ja MS:n kaltaisia monessa loppukäyttäjän vapautta rajoittavassa asiassa. No se tästä tulenarasta mutta ajankohtaisesta aiheesta.
 
Mä haluan järjestelmän, joka on alusta alkaen suunniteltu toimivaksi.
 
Ja vielä ihmisen tekemän? Aint gonna happen. Sillä sanoit toista, mutta ilmeisestikin tarkoitit: "joka on alusta alkaen suunniteltu TÄYDELLISEKSI". Eikö vain? Mä kuitenkin uskon että ne koodarit kammioissaan, Applen, MS:n ja Linuxin leireissä ihan tosissaan yrittävät suunnitella toimivia järjestelmiä.
 
softakehittäjien pitää rakentaa kaksi versiota softastaan windowsille
 
Yleensä porukat ovat iloisia kun saavat lisää töitä ja toimeentuloa. What's your problem?
 
--------------------------------
 
Vielä loppuun ehkä yllätävä paljastus: Windows, Mac ja Linux-variaatiot ovat mulle tietyssä mielessä kuin omia lapsia; kaikki erilaisia omine omituisuuksineen, mutta kaikki yhtä rakkaita ja toisinaan... raskaita.
 
EDIT: Mac-poika on sittemmin annettu adoptoitavaksi. Ei totellut iskän komentoja. Leikki pienenä barbeilla eikä tullut toisten kanssa toimeen.
 
.
Pop Corn
11.04.2014 01:41:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elrondecuba: Joo no itsellä on jo ezdrummer ja jonkin verran muita plugareita ja kuulokkeetkin löytyy, joten tuota turha ostaa ja interfacessa saisi olla hieman enemmän liitäntöjä, mutta kiitokset ehdotuksesta kuitenkin. UR44 saattaisi olla yksi vaihtoehto.
 
Eipä mitään. Annoin vain esimerkin laitteesta joka tunnetusti toimii hyvin.
 
Luulisin, että tuo i7 4770K pyörittää kasia :D
 
Ihan varmasti. Mä viittasin kuitenkin tolla tiedolla noihin vanhempiin koneisiin mitä itse olen testaillut.
 
.
-Q-
11.04.2014 15:19:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pop Corn: Yleensä porukat ovat iloisia kun saavat lisää töitä ja toimeentuloa. What's your problem?
 
Tässä tapauksessa lienee kuitenkin tilanne että "saa" lisää töitä samalla liksalla. Vaikea se on yhtäkkiä pyytää tuplahintaa siitä samasta softasta.
 
Jaava
11.04.2014 15:23:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pop Corn: Tässä meidän näkemykset eroaa periaatteellisella tasolla dramaattisesti. Mä en halua että mikään taho ohjaa mun tekemisiä yhtään millään tavalla, ja varsinkaan tavalla, jonka HE ovat minulta kysymättä määrittäneet oikeaksi, antamatta vaihtoehtoja. Mä haluan tehdä asiat niin kuin koen ja tunnen itse parhaimmaksi ja oikeaksi (toisia kunnioittaen, tietysti), ja mitä paremmin (tässä tapauksessa) käyttöjärjestelmä sen minulle sallii, sitä "oikeammin hyvä" se on minulle.
 
Tämä "vapauden" teema on hyvin laaja ja monitahoinen filosofis-yhteiskunnallis-poliittinen aihe, eikä siitä nyt sen enempää, mutta todettakoon että nykyään monet Linux-jakelijat ovat yhä enemmän Applen ja MS:n kaltaisia monessa loppukäyttäjän vapautta rajoittavassa asiassa. No se tästä tulenarasta mutta ajankohtaisesta aiheesta.

 
Sä ehkä ymmärsit väärin mun tarkoituksen. Mä tarkoitin, että kun mä haluan tehdä asian x, mä näen suoraan, miten se tehdään. Eli järjestelmä osoittaa mulle oikean tien lopputulokseen. Jostain syystä mulle on tietokoneiden kanssa paljon tärkeämpää päästä nopeasti ja helposti lopputulokseen kuin nauttia vapaudentunteesta matkalla.
 
Linuxit on tasan sitä, millaista graafista käyttöliittymää käyttää. Niitä on aika paljon erilaisia, ja jos haluaa, linuxeilla ja maceillä on oikein toimiva terminaali, johon voi kirjoittaa haluamansa komennot. Mä usein teen ihan kansioiden järjestelyä komentorivillä, koska kirjoitan nopeammin kuin raahaan kansioita ympäriinsä ikkunoiden välillä.
 
Tuossa juuri kämppäkaveri kirosi, kun oli kirjoittamassa tekstiä ja vahingossa klikkasi valokuvaa, mikä automaagisesti avasi metrofulscreentilassa sen saamarin valokuvienkatseluohjelman. Ihan totta se on ihan kiva ohjelma, jos haluaa tietokoneen näytöltä katsella omia valokuvia, mutta kuka saamari sellaista tekee useammin kuin kerran vuodessa?
 
Käytännössä meillä on win8 kanssa järjestelmä, jonka toinen puoli on win7 - startmenu. Ja toinen puoli on hiiren kanssa käytettäessä täysi susi (voit lukea käytettävyysasiantuntijoiden mielipiteitä metrosta hiiren kanssa, jos et minua usko). Microsoft teki virheen yrittäessään ympätä samaan systeemiin sekä kosketuskäyttöliittymän, että hiirikäyttöliittymän.
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
lasal
12.04.2014 11:35:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näinä päivinä (huhtikuu 2014) hälistiin kun micro$oft "veti maton alta" XP:ltä
 
Kuuden vuoden päästä metelöidään Win7:n tuen loppumisesta?
 
Tasapelitilanteessa valitsisin kasin. On nopeampi. Tuki jatkuu pitempään.
(Toisessa DAW:ssani onkin jo. Toiseen vaihdan pian XP:n 8.1:ksi)
 
elrondecuba
12.04.2014 17:41:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lasal: Tasapelitilanteessa valitsisin kasin. On nopeampi. Tuki jatkuu pitempään.
(Toisessa DAW:ssani onkin jo. Toiseen vaihdan pian XP:n 8.1:ksi)

 
Joo kasiin tässä tuli lopulta päädyttyä kuuklettelun ja erinäisten forumien selailun seurauksena. Loput osat koneeseenkin pitäisi saapua perille maanantaina, niin pääsee sitten kiroilemaan kasausurakkaa :D
 
Pop Corn
12.04.2014 19:30:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Käytännössä meillä on win8 kanssa järjestelmä, jonka toinen puoli on win7 - startmenu. Ja toinen puoli on hiiren kanssa käytettäessä täysi susi (voit lukea käytettävyysasiantuntijoiden mielipiteitä metrosta hiiren kanssa, jos et minua usko). Microsoft teki virheen yrittäessään ympätä samaan systeemiin sekä kosketuskäyttöliittymän, että hiirikäyttöliittymän.
 
Miksi lukea toisten mielipiteitä, eikö se ole tärkeintä miltä se itsestä tuntuu? Ja ei, sinua en todella usko. Mä tein sen virheen että luin näitä "asiantuntijoiden" mielipiteitä ennen omakohtaista kokemusta, ja kerkesin tälläkin foorumilla kasia dissata koska luulin sen olevan hyvin iPadimäinen eli rajoittunut. Kokeilin itse, olin sen ensimmäisen illan hieman hukassa, mutta jo toisena iltana tajusin että tätä voi käyttää ihan niin kuin ennen, jos niin haluaa. En minäkään pääasiassa niistä uusista metrosovelluksista tykkää - ne ovat liian pelkistettyjä ja "yksinkertaisia" omaan makuuni - mutta kyllähän ne hiirellä toimivat aivan mainiosti.
 
Kasissa on kaksi puolta, se on totta. Käyttäjä voi kuitenkin valita käyttääkö ainoastaan vanhaa puolta, vanhaa ja uutta, tai uutta. Jos haluaa käyttää Windowsia perinteiseen tapaan, metrosovullukset voi uninstalloida ja niitä joita ei voi, ne voi kuitenkin poistaa näkymästä. Tällä tavalla Start menu toimii vain desktop sovellusten - start menuna.
 
Aivan rehellisesti sanottuna, ja ilman ivaa, jos väität että et pysty käyttämään kasia kuten aina ennenkin windowsia, onkohan ihan kaikki asiat muutenkaan kohdallaan, älyllisesti siis. Se on sitten toinen asia jos vain haluaa "muodikkaasti" dissata Windowsia ja Microsoftia, sehän käy kyllä.
 
Tuossa juuri kämppäkaveri kirosi, kun oli kirjoittamassa tekstiä ja vahingossa klikkasi valokuvaa, mikä automaagisesti avasi metrofulscreentilassa sen saamarin valokuvienkatseluohjelman.
 
Seriously?
 
Mulla kävi vastaava tilannen kun olin nauhoittamassa tässä kitararaitaa ja samalla kiskaisin vahvistimen virtajohdon irti. Tekevälle sattuu..
 
Mutta vakavasti puhuttuna, kerro nyt ihmeessä sille kaverille että kolmella klikkauksella saa vaihdettua sen oletusohjelman millä valokuvat aukeaa. Ja se on suunniteltu niin että kun sitä valokuvaa klikkaa niin se aukeaa. Se on sama periaate kaikissa käyttöjärjestelmissä.
 
Jostain syystä mulle on tietokoneiden kanssa paljon tärkeämpää päästä nopeasti ja helposti lopputulokseen kuin nauttia vapaudentunteesta matkalla.
 
Mä oon aina päässyt perille nopeiten kun saa itse valita tiet. Siitähän siinä vapaudessa juuri on kysymys.
 
Mä tarkoitin, että kun mä haluan tehdä asian x, mä näen suoraan, miten se tehdään. Eli järjestelmä osoittaa mulle oikean tien lopputulokseen.
 
Voi kuule ei se maailma sillä tavalla pyöri, että tietokone tietää mitä sinä nyt juuri tänään haluat ja sen sinulle opastaa. Toisaalta, ei siinä ole mitään hävettävää, että myöntää tarvitsevansa ohjeita ja opastusta, suosittelen lämpimästi tietokoneenkäytön peruskursseja. Niitä löytyy kyllä.
 
Linuxit on tasan sitä, millaista graafista käyttöliittymää käyttää. Niitä on aika paljon erilaisia, ja jos haluaa, linuxeilla ja maceillä on oikein toimiva terminaali, johon voi kirjoittaa haluamansa komennot. Mä usein teen ihan kansioiden järjestelyä komentorivillä, koska kirjoitan nopeammin kuin raahaan kansioita ympäriinsä ikkunoiden välillä.
 
Niinpä. Vapaus valita, siitähän mä olen puhunut. Linux tarjoaa lähes rajatonta vapautta, Windows rajoittaa jonkun verran vapautta, mutta Mac on lähes totaalinen hiekkalaatikko. Se mihin minä alunperin Linuxissa ihastuin oli nimenomaan ihastuttavan tehokas komentorivin (tai shellin) käyttö ja sen soveltaminen. On tuota shelliskriptien tekoa tullut jonkin verran harrastettua. Windowsin prompti oli ennen varsin rajoittunut, tämä nykyinen Windowsin PowerShell on jopa monipuolisempi mitä Linuxin vastaava, koska siinä pystyy komentojen lisäksi käyttämään dll-kirjastojen toimintoja. En siihen kauheasti ole ehtinyt perehtyä, sen verran tuossa taannoin pikaisesti kokeilin että sain sen puhumaan web-sivujen sisältöä.
 
.
Pop Corn
12.04.2014 20:29:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: Tässä tapauksessa lienee kuitenkin tilanne että "saa" lisää töitä samalla liksalla. Vaikea se on yhtäkkiä pyytää tuplahintaa siitä samasta softasta.
 
Kukaan ei pakota tekemään kahta eri versiota, eikä monet teekään. Miksi tekisikään kun perinteinen ohjelma toimii, ja monesti ohjelma ei soveltuisikaan kosketuskäyttöön.
 
Ja tuosta reaalimaailman palkkapolitiikasta:
 
Koodari koodaa x riviä tunnissa, ja saa tunnista palkan y.
Kahdessa tunnissa koodirivejä tulee 2x ja palkkaa 2y.
 
Näin se maailma pyörii.
 
.
mattim
13.04.2014 14:51:18 (muokattu 13.04.2014 14:53:17)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Win 8.1 kaikissa koneissa. Reaper ja Protools 9 daweina. Rautana M-audio Profire 610, Eleven Rack, Kemper, 2 X Mackie Satellite, M-Audio Fast Track. Kaikki toimii ongelmitta. En käytä metroa enkä yhtään metrosovellusta. Koneet buuttaavat suoraan desktoppiin.
 
Matti
 
.
aristoteles666
14.04.2014 10:39:32 (muokattu 14.04.2014 10:41:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ihmettelin kanssa itkua kun w8 ei "ollut" start valikkoa, herranhyytelö, se metro oli koko kuvaruudun kokoinen start valikko, miten ihmiset ei sitä ymmärtänyt.
 
eikä koneen tarvitse avautua desktoppiin, mitä sillä tekee?
mä haluan vain avata ne ohjelmat joita käytän, eikä siihen desktoppia tarvita.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
-Q-
14.04.2014 23:35:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pop Corn: Kukaan ei pakota tekemään kahta eri versiota, eikä monet teekään. Miksi tekisikään kun perinteinen ohjelma toimii, ja monesti ohjelma ei soveltuisikaan kosketuskäyttöön.
 
Ja tuosta reaalimaailman palkkapolitiikasta:
 
Koodari koodaa x riviä tunnissa, ja saa tunnista palkan y.
Kahdessa tunnissa koodirivejä tulee 2x ja palkkaa 2y.
 
Näin se maailma pyörii.

 
Taisit nyt missata koko pointin. Jotta softan käynnistäminen ei heittäisi "siihen toiseen" käyttöliittymään niin niistä on oltava kaksi versiota. Tämä tarkoittaa tupladuunia mikä jonkun pitää maksaa, yleensä se on softan ostaja. Susta on kiva maksaa tuplahinta siitä samasta sovelluksesta joka nyt toimii myös "sllä toisella" käyttöliittymällä mitä et oikeastaan edes halunnut. Mutta se on ihan OK koska joku freelancerikoodajaa saa nyt velottaa lisää tunteja?
 
Lisäksi täällä meidän muiden asuttamassa reaalimaailmassa se koodaaja saa saman urakkaliksan tehdä molemmat versiot. Voi se koittaa pyytää lisää mutta joku intialainen tekee sen kyllä puolet halvemmalla joten asiaa ei oikeastaan kannata ottaa puheeksi ettei tilaaja keksi kilpailuttaa duunia. Töissä käyvät ihmiset taas saa kuukausipalkkaa. Siinä tapauksessa koodaajaystävällemme itselleen lienee sama tekeekö se tätä nimenomaista projektia kuukauden vai kaksi mutta edelleen ne extratunnit täytyy jonkun maksaa. Vaihtoehtoisesti sillä on se sama kuukausi aikaa hoitaa molemmat versiot, ts. "saa" lisää töitä samalla hinnalla.
 
Pop Corn
15.04.2014 13:38:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: Taisit nyt missata koko pointin. Jotta softan käynnistäminen ei heittäisi "siihen toiseen" käyttöliittymään niin niistä on oltava kaksi versiota. Tämä tarkoittaa tupladuunia mikä jonkun pitää maksaa, yleensä se on softan ostaja. Susta on kiva maksaa tuplahinta siitä samasta sovelluksesta joka nyt toimii myös "sllä toisella" käyttöliittymällä mitä et oikeastaan edes halunnut. Mutta se on ihan OK koska joku freelancerikoodajaa saa nyt velottaa lisää tunteja?
 
No katoppa kun ei tarvitse olla 2 eri versiota. Tuossa on mun Win 8 työpöydällä Cubase, Firefox, VLC, XBMC, Spotify.. ei niistä ole olemassa kahta eri versiota. Ja oikeasti, ei ole olemassa kahta eri "käyttöliittymää", on vain yksi järjestelmä, jolla voi ajaa kahden tyyppisiä sovelluksia.
 
Ajatellaan että olen softafirman toimitusjohtaja, joka tekee softaa pelkästään iPadille. Kannattaisiko meidän tehdä tästä hittituotteestamme "Angry Cows" versio Windows-tableteille? Ei ne ole olleet yhtä suosittuja kuin iPadit, mutta sen verran käyttäjiä kuitenkin on, että kyllä ilmiselvästi kannattaa. Mutta hei, jos me tehdään versio windows-tabletille, niin se toimii myös Windows pöytäkoneissa ja läppäreissä...wtf!? Eihän se nyt passaa, että samalla duunilla, samalla softaversiolla, meille avautui juuri kymmeniä miljoonia mahdollisia uusia asiakkaita, tablettiasiakkaiden lisäksi!
 
Et vielä ymmärtänyt? No ei se mitään. Ehkäpä tykkäät enemmän abstraktimmasta rautalangasta? Kuvitellaan että menet ruokakauppaan ostamaan maitoa ja leipää ja kananmunia. Entäpä jos samasta kaupasta saisi ostettua punaviiniä ja mallasviskiä, eikä tarvitsisi erikseen Alkoon raahautua? -Wtf? Huomaat että sisäinen kukkahattutätisi alkaa heristelemään etusormeaan - eihän se millään käy, eihän? Asioidenhan pitää olla mahdollisimman vaikeita!
 
Et vielä ymmärtänyt? No ei se mitään. Kuvitellaan että iOS-sovellukset toimisivat Mac OS järjestelmässä, ja toisinpäin. Keneltä se on pois? Softan tekijöille enempi markkinoita, vähemmällä vaivalla, ja kuluttajille enempi vaihtoehtoja.
 
Lisäksi täällä meidän muiden asuttamassa reaalimaailmassa se koodaaja saa saman urakkaliksan tehdä molemmat versiot. Voi se koittaa pyytää lisää mutta joku intialainen tekee sen kyllä puolet halvemmalla joten asiaa ei oikeastaan kannata ottaa puheeksi ettei tilaaja keksi kilpailuttaa duunia. Töissä käyvät ihmiset taas saa kuukausipalkkaa. Siinä tapauksessa koodaajaystävällemme itselleen lienee sama tekeekö se tätä nimenomaista projektia kuukauden vai kaksi mutta edelleen ne extratunnit täytyy jonkun maksaa. Vaihtoehtoisesti sillä on se sama kuukausi aikaa hoitaa molemmat versiot, ts. "saa" lisää töitä samalla hinnalla.
 
Vai meinaat, että se tilaaja saattaa keksiä kilpailuttaa intialaisilla? Ollaan ihan hiljaa, hys hys, ja toivotaan ettei se lue tätä, mutta toivotaan että se nyt kuitenkin osaa ylipäätään lukea! :)

Kaikki tuntemani softafirmat maksavat koodareilleen tuntipalkkaa. Tietysti toimeksiantaja (softan tilaaja) saattaa antaa softafirmalla tilauksen jostain ohjelmistosta urakkaperiaatteella; tehkää tällainen Windows-ohjelmisto tällä hinnalla. Jos softafirma katsoo että se on kannattava diili se ottaa tilauksen vastaan. Jos tilaaja haluaa 2 eri versiota se joutuu maksamaan suuremman hinnan. No miksi se tilaaja haluaisi 2 eri versiota? Senkö takia että sinä ja minä saamme avattua meidän läppäreillä ja pöytäkoneilla 2 eri versiota samasta ohjelmasta, desktop-näyttöön ja metro-näyttöön?
 
-Ei, ei, ei, ei ja vielä kerran ei.
 
Katsoppas, se tilaa sen metro-version sen takia, kun sun ja mun lisäksi on se kolmas käyttäjä, joka haluaa käyttää tabletillaan sitä tabletti-versiota ja se haluaa maksaa siitä. Eikös ole ihmeellistä tämä reaalimaailma? Miksi sinä olet kateellinen sille tabletti-käyttäjälle? Ei sun tarvitse maksaa siitä desktop ohjelmasta yhtään enempää sen takia että siitä on myös tabletti versio olemassa. Ei sun tarvitse käyttää sitä tabletti-metro-versiota siitä ohjelmasta. Uutta, mullistavaa, ja ah niin vaikeasti tajuttavaa tässähän on se, että sitä tabletti-versiota on mahdollista käyttää myös perinteisessä tietokoneessa. Onko se sulta jotenkin pois? Kaiken järjen mukaan se tuo sulle lisää optioita ja käyttömahdollisuuksia.
 
Vai onko se niin, että jos on kaksi vaihtoehtoa, sinä saat lottovoiton ja naapuri saa lottovoiton, tai kumpikaan ei saa yhtään mitään, niin kannattaa sitten valita ettei kumpikaan saa mitään?
 
----
 
Microsoft on tuonut Windows kasillaan käyttäjilleen lisää optioita ja joustavuutta, softantekijöille helpommalla enempi markkinoita ja mahdollisuuksia saavuttaa kohderyhmiään, ja kaiken tämän hulinan keskellä tehokkaamman, nopeamman, turvallisemman käyttöjärjestelmän mitä 3 aikaisempaa sukupolvea olivat, mutta ei helevata...
 
... eihän se meille käy. Jos Linux- ja Mac-käyttäjät kärsivät, niin sitten Windows-käyttäjienkin pitää kärsiä. Laitetaan siis Neuvostoaikainen punainen propaganda-mylly käyntiin... tulka tänne windoos-pojjat, saatte meilltä voita leivä päle!
 
.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «