Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tarvittaisiin kommenteja ja vinkkejä tähän pakettiin
1 2 3
Muovinen
09.04.2014 12:26:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On ihan fiksua panostaa hyvään kitaraan, mutta ei sen kaveriksi sitten osteta mitään microcubea. Siinä vesittyy koko homma. Kyllä vähintään jättäisin tuon THR:n mentävän loven kokonaisbudjettiin.
iec
09.04.2014 12:34:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe:
...Tosin tämähän saattaa olla edessä joka tapauksessa, taitaa aika harvalla napsahtaa ensimmäisellä kerralla maaliin. :) Omalla kohdallani esimerkiksi sopivan kaulan (profiili, otelaudan kaarevuus, nauhat... ) löytyminen vaati useamman erilaisen kitaran omistamisen. Eli käytettyjä kannattaa suosia tämänkin vuoksi.

 
Plussa napsahti tästä. Jollain osuu kerralla maaliin, mutta suurimmalla osalla sen oikean kaulan ja mallin löytyminen ottaa aikansa. Mulla esim tuo Joppejoon puista kasatun straton paksumpi C-mallinen kaula on kyllä todella hyvä. Nyt Epi LP:n 60's slim kaula tuntuu liian ohuelta.
 
-iec
 
Ja niin päin pois...
alluuj
09.04.2014 18:01:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: On ihan fiksua panostaa hyvään kitaraan, mutta ei sen kaveriksi sitten osteta mitään microcubea. Siinä vesittyy koko homma. Kyllä vähintään jättäisin tuon THR:n mentävän loven kokonaisbudjettiin.
 
Juu kyllä mä taisin unohtaa ton microcuben jo. Ajattelin tommoisen THR:n tai sitten jokin putkivahvistin vaimentimen kanssa mahdollisesti niinkuin Gabe ehdotti. Hyvän kitaran haluan tosiaan mieluummin tässä tilanteessa kuin huippuvahvistimen koska tulen todennäköisesti treenaamaan sen kanssa ihan akustisesti ilman mitään vahvistusta tai suhteellisen pienellä volumella vahvistimen kanssa tai sitten kuulokkeiden kanssa.
Kerkeän varmaan säästämään kalliimpaan vahvariin siihen mennessä kun/jos alkaa soittaa muiden kanssa.
 
RaskasMielinen
09.04.2014 19:37:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosin tämähän saattaa olla edessä joka tapauksessa, taitaa aika harvalla napsahtaa ensimmäisellä kerralla maaliin. :) Omalla kohdallani esimerkiksi sopivan kaulan (profiili, otelaudan kaarevuus, nauhat... ) löytyminen vaati useamman erilaisen kitaran omistamisen. Eli käytettyjä kannattaa suosia tämänkin vuoksi.
 
Tälle iso plussa myös minulta. Täällä m.netin torilla on kaiken aikaa about 1 200 käytettyä sähkökitaraa myynnissä. Vähän aikaa seurailet mitä mistäkin kannattaa maksaa. Pointti on siis siinä, että sitten kun todennäköisesti kuitenkin haluat jossakin kohtaa vaihtaa kitaraa (ei vain sovikaan käteen niin hyviin tai ihan fiilis/vaihtelusyistä), niin saat suunnilleen omasi pois. Tällä hetkellä uuden hinta laskee käytettynä myytäessä noin puoleen, etenkin jos haluaa nopeasti myydä.
 
Myös vahvistimen ostaisin käytettynä, niin ikään täältä. Mitä enemmän sinulla on mahdollisuus käydä katsomassa myynnissä olevia kammppeita, niin sitä parempi mahdollisuus on poimia päältä parhaat ja myös hinnaltaan houkuttavimmat. Itse myin juuri yhden virheettömän USA Fenderin (American Special Stratocaster) huimaan 480 €:n hintaan - menikin kyllä hetkessä:D
 
Minua tuo THR ei ole vakuuttanut (pari kertaa olen kokeillut), vaan liputan mieluummin pienehkön putkivahvistimen puolesta (reagointi soittotatsiin ja fiilis). Mulla on järeitä putkareita sekä takkahuonesoitteluun Laney LC15R. Maksoin siitä täältä käytettynä ostaen huimat 200 € (just oli joku yksilö pienen hetken myynnissä 150 €:lla). Siihen päälle esim. Kochin keinokuorma (sitä ilman jo tuo 15 wattiakin on tosi äänekäs), jossa on kuulokeliitäntä, niin kyllä toimii:). Itse myin juuri yhden Koch LoadboxI:n 150 €:lla (pari kpl vielä jäi itsellenikin, eivät myynnissä).
 
Jos nyt lopuksi vähän ynnäillään, niin made in England klassinen täysputkivahvistin, laadukas keinokuorma kuulokeliitännällä ja USA Fender irtoavat käytettynä halvimmillaan alle tonnilla, jopa reilusti alle sen. Budjettiisi saa siten mahtumaan jopa jonkun USA Deluxe -fenkun. Myös ne japanilaiset on oikeasti hyviä. Ja tosiaan: myös japanin Tokai harkintaan/testaukseen - jos se Fender-dekaali ei ole must.
 
Gabe
09.04.2014 22:20:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Plussa napsahti tästä. Jollain osuu kerralla maaliin, mutta suurimmalla osalla sen oikean kaulan ja mallin löytyminen ottaa aikansa. Mulla esim tuo Joppejoon puista kasatun straton paksumpi C-mallinen kaula on kyllä todella hyvä. Nyt Epi LP:n 60's slim kaula tuntuu liian ohuelta.
 
-iec

 
On muuten todella kaunis kitara tuo sinun stratosi. Tuollainen vähän paksumpi C on oikein miellyttävä.
 
RaskasMielinen: Tälle iso plussa myös minulta. Täällä m.netin torilla on kaiken aikaa about 1 200 käytettyä sähkökitaraa myynnissä. Vähän aikaa seurailet mitä mistäkin kannattaa maksaa. Pointti on siis siinä, että sitten kun todennäköisesti kuitenkin haluat jossakin kohtaa vaihtaa kitaraa (ei vain sovikaan käteen niin hyviin tai ihan fiilis/vaihtelusyistä), niin saat suunnilleen omasi pois. Tällä hetkellä uuden hinta laskee käytettynä myytäessä noin puoleen, etenkin jos haluaa nopeasti myydä.
 
Myös vahvistimen ostaisin käytettynä, niin ikään täältä. Mitä enemmän sinulla on mahdollisuus käydä katsomassa myynnissä olevia kammppeita, niin sitä parempi mahdollisuus on poimia päältä parhaat ja myös hinnaltaan houkuttavimmat. Itse myin juuri yhden virheettömän USA Fenderin (American Special Stratocaster) huimaan 480 €:n hintaan - menikin kyllä hetkessä:D
 
Minua tuo THR ei ole vakuuttanut (pari kertaa olen kokeillut), vaan liputan mieluummin pienehkön putkivahvistimen puolesta (reagointi soittotatsiin ja fiilis). Mulla on järeitä putkareita sekä takkahuonesoitteluun Laney LC15R. Maksoin siitä täältä käytettynä ostaen huimat 200 € (just oli joku yksilö pienen hetken myynnissä 150 €:lla). Siihen päälle esim. Kochin keinokuorma (sitä ilman jo tuo 15 wattiakin on tosi äänekäs), jossa on kuulokeliitäntä, niin kyllä toimii:). Itse myin juuri yhden Koch LoadboxI:n 150 €:lla (pari kpl vielä jäi itsellenikin, eivät myynnissä).
 
Jos nyt lopuksi vähän ynnäillään, niin made in England klassinen täysputkivahvistin, laadukas keinokuorma kuulokeliitännällä ja USA Fender irtoavat käytettynä halvimmillaan alle tonnilla, jopa reilusti alle sen. Budjettiisi saa siten mahtumaan jopa jonkun USA Deluxe -fenkun. Myös ne japanilaiset on oikeasti hyviä. Ja tosiaan: myös japanin Tokai harkintaan/testaukseen - jos se Fender-dekaali ei ole must.

 
Laitetaan plussa kiertämään, hyvä pätkä. Vahvistin kannattaa myös ostaa käytettynä, saa sitten omansa pois jos huomaakin kaipaavansa jotain muuta. Olen vähän samoilla linjoilla THR:stä, onhan se hintaansa nähden ihan yliveto mutta ei kyllä pärjää hyvälle putkivahvistimelle. Kiinnostaisi kyllä hankkia tuollainen Kochin kuorma, kuulokeliitäntä mahdollisuus olisi kätevä.
 
Sen sinun Straton hinta aiheutti kyllä pientä hikoilua, ajattelin että jos ei ala siihen hintaan menemään niin se on pakko ostaa jo ihan periaatteen vuoksi. :)
novo
09.04.2014 22:41:59 (muokattu 09.04.2014 22:42:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite hommaisin semmosen putkivahvarin johon ei tarvihe mitään erillisiä keinokuormia viritellä. Eiku, mullahan on jo sellanen.
 
E: se THR on silti pirun hyvä hintasekseen ja kokosekseen.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
alluuj
09.04.2014 22:53:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Ite hommaisin semmosen putkivahvarin johon ei tarvihe mitään erillisiä keinokuormia viritellä. Eiku, mullahan on jo sellanen.
 
E: se THR on silti pirun hyvä hintasekseen ja kokosekseen.

 
Mutta kysymys kuuluukin miten saan putkivahvarista hyvän äänen ilman keinokuormaa jos niillä kerran on tarkoitus soittaa kovaa että alkaa laulamaan? Eikö 1 wattinen blackstarrikin soi vähän liian kovalla jos on tarkoitus soittaa makuuhuonevoluumeilla?
 
JaaGeRMaisTeR
09.04.2014 23:47:01 (muokattu 09.04.2014 23:48:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alluuj: Mutta kysymys kuuluukin miten saan putkivahvarista hyvän äänen ilman keinokuormaa jos niillä kerran on tarkoitus soittaa kovaa että alkaa laulamaan? Eikö 1 wattinen blackstarrikin soi vähän liian kovalla jos on tarkoitus soittaa makuuhuonevoluumeilla?
 
Ei vaan juuri sopivasti. Ei liian lujaa, eikä aivan hyssyttelemällä. Tuossakin on emuloitu kuulokelähtö. Suosittelen lämpimästi.
 
novo
10.04.2014 01:29:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alluuj: Mutta kysymys kuuluukin miten saan putkivahvarista hyvän äänen ilman keinokuormaa jos niillä kerran on tarkoitus soittaa kovaa että alkaa laulamaan? Eikö 1 wattinen blackstarrikin soi vähän liian kovalla jos on tarkoitus soittaa makuuhuonevoluumeilla?
 
No eikös ne keinokuormatkin sitä soundia muuta? Bluetonen Crossroadilla pärjäis aivan mainiosti kotonakin, mutta mulle se soundi tehäänkin siellä etusessa eikä niinkään päätteessä.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
RaskasMielinen
10.04.2014 02:30:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen sinun Straton hinta aiheutti kyllä pientä hikoilua, ajattelin että jos ei ala siihen hintaan menemään niin se on pakko ostaa jo ihan periaatteen vuoksi. :)
 
Huvinsa kullakin, minulla myös;) Sen verran edullisesti olen itse täältä ostellut, että sai nyt mennä joskus noinkin päin.
 
RaskasMielinen
10.04.2014 03:10:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: No eikös ne keinokuormatkin sitä soundia muuta? Bluetonen Crossroadilla pärjäis aivan mainiosti kotonakin, mutta mulle se soundi tehäänkin siellä etusessa eikä niinkään päätteessä.
 
Tässä ollaan taas helposti syvissä vesissä ja korkkien haistelussa...;D Riippuu keinokuormasta ja vahvistimesta, mutta väitän että sellainen vahvistin jossa soundi riippuu pitkälle sitä miten kovaa myös pääteastetta ajateaan, edellyttää kotioloissa keinokuorman, jos siinä itsessään ei ole jokin saman asian periaatteessa ajava järjestely. Lisäksi vähänkään järeämmissä putkareissa ei tuppaa olemaan kuulokeliitäntää.
 
Nää on nyt taas näitä maku- ja mielipideasioita, mutta mitä isompia putkia ja enemmän, niin minun mielestäni sitä paremmalle soundaa, vaikka sitä siten joutuisikin keinokuormalla kuristamaan. Juuri tein äänityksiä: 100 w Mesan Stiletto kytkettynä Koch LoadboxII:een, jossa puolestaan kiinni luurit ja balansoidussa line outissa (jossa myös kaappi- ja mikitysmallinnuksia) kiinni myös Zoom H4N. Kokeilin ajaa Stilettoa myös 50 watin asetuksella eli puolilla pääteputkista, mutta en ollut tyytyväinen soundiin. Rakentelin soundia nimen omaan clean-kanavan päälle, myönnettäkään tosin että kohtuullisen... raskasta soundia:) 15 wattinen Laneyni sopii hyvin takkahuonesoitteluun, mutta äänityksiä en sillä tee.
 
THR ei ole munkaan mielestäni sysipaska ja soittelisin vastaavista ehkä juuri sillä, jos joku tuollainen mallintava hässäkkä olsi pakko hankkia. Mutta kuten sanoin, hyvällä säkällä käytettynä ok putkari ja keinokuorma kuulokelitännällä ei maksa juurikaan enempää - ehkä prosenteissa mutta jos se hankinta ei ole satasesta eikä kahdestakaan kiinni, niin suosittelisin ainakin kokeilemaan. Tietysti sitten päästäänkin efektipedaaleihin... joita jonkun mallintavan kanssa ei kauheasti tarvitse kuin ehkä jonkun perus säröpurkin, jos pitää välillä kunnon heavytkin vetäistä, niin ainakin soolobuustiksi.
 
Laulava Kylätohtori
10.04.2014 09:30:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisaalta, jos vahvarilla on tarkoitus soitella kotona hiljaa, eikä muuta käyttöä ole, niin onko joku hirvittävä putkimörssäri, joka vaatii keinokuormat ja pelit sitten välttämättä se paras ja käyttökelpoisin ratkaisu? Varsinkin, kun tässä on kait kyse aloittelijasta, joten tarvitaanko sitä dynamiikkaa ym. välttämättä niin paljon? Ajattelisin, että joku THR voisi olla aika ehdoton, koska on pieni ja kätevä, hyväsoundinen ja sillä hoituu kaikki ilman monen satasen lisäkikkareita. Ja kyllähän isossa putkivahvarissa tulee huoltokulut ym. mukaan, jos luukutetaan lujalla keinokuormaa vasten...
 
RaskasMielisen kanssa olen kyllä samoilla linjoilla torista, mutta minusta esim. tuo sinun myymäsi Amerikan Fenkku ei käy mitenkään hintareferenssiksi, koska voi joutua odottamaan kuukausia, että vastaava tarjous tulee vastaan. Ja silloinkin kitaran väri, kaulaprofiili ym. voivat olla itselle vääränlaisia. Itse lähtisin ehdottelemaan ennemmin ihan torin yleisen hintatason mukaan, koska übertarjoukset eivät välttämättä ole realistisia lähtökohtia. Se on kyllä totta, että hyvällä tuurilla ja toria aktiivisesti kyttäämällä voi tehdä uskomattomia löytöjä.
 
Kunhan esitin näkemyksen vähän eri kulmasta keskustelun ylläpitämiseksi... :)
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
10.04.2014 15:02:57 (muokattu 10.04.2014 15:03:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Toisaalta, jos vahvarilla on tarkoitus soitella kotona hiljaa, eikä muuta käyttöä ole, niin onko joku hirvittävä putkimörssäri, joka vaatii keinokuormat ja pelit sitten välttämättä se paras ja käyttökelpoisin ratkaisu? Varsinkin, kun tässä on kait kyse aloittelijasta, joten tarvitaanko sitä dynamiikkaa ym. välttämättä niin paljon? Ajattelisin, että joku THR voisi olla aika ehdoton, koska on pieni ja kätevä, hyväsoundinen ja sillä hoituu kaikki ilman monen satasen lisäkikkareita. Ja kyllähän isossa putkivahvarissa tulee huoltokulut ym. mukaan, jos luukutetaan lujalla keinokuormaa vasten...
 
RaskasMielisen kanssa olen kyllä samoilla linjoilla torista, mutta minusta esim. tuo sinun myymäsi Amerikan Fenkku ei käy mitenkään hintareferenssiksi, koska voi joutua odottamaan kuukausia, että vastaava tarjous tulee vastaan. Ja silloinkin kitaran väri, kaulaprofiili ym. voivat olla itselle vääränlaisia. Itse lähtisin ehdottelemaan ennemmin ihan torin yleisen hintatason mukaan, koska übertarjoukset eivät välttämättä ole realistisia lähtökohtia. Se on kyllä totta, että hyvällä tuurilla ja toria aktiivisesti kyttäämällä voi tehdä uskomattomia löytöjä.
 
Kunhan esitin näkemyksen vähän eri kulmasta keskustelun ylläpitämiseksi... :)

 
Tohtori puhuu eittämättä asiaa. Nyt kun budjetti oli 1500€ sen ainaisen 300€ sijaan niin ajatukset lähtivät heti siihen suuntaan että tottahan se on kunnon putkipeli keinokuormineen hommattava. Fiksuin vaihtoehto alkuun olisi varmasti kuitenkin ostaa käytetty keskihintainen strato torilta ja siihen kylkeen käytetty THR-sarjalainen, loput rahat sitten säästöön odottelemaan aikaa jos/kun on tarvetta isommalle putkivahvistimelle tai toisenlaiselle kitaralle.
 
Ja alkuunhan kannattaa suunnata kivijalkaliikkeisiin tutustumaan erilaisiin kauloihin ja kitaroihin! Se antaa jo vähän osviittaa siitä millainen voisi olla omaan mieleen.
 
Toisaalta hyvä putkivahvistin haastaa ja kannustaa soittajaa. Herkästi soittodynamiikkaan reagoivan vahvistimen hallinnan opettelu on sitten lopulta hyvin palkitsevaa ja hyödyllistä. Jos sähkökitaraa (laadukastakin sellaista) soittelee koko ajan ilman vahvistinta akustisesti tai huonon vahvistimen kautta niin kyllä siinä jää suurin osa hauskuudesta pois. Vahvistin on yhtä euuressa, ellei jopa suuremmassakin osassa sitä sähkökitaran soundia. Mutta THR-sarja on ihan ok, sillä pääsee kyllä alkuun ja pidemmällekin.
alluuj
10.04.2014 15:25:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Tohtori puhuu eittämättä asiaa. Nyt kun budjetti oli 1500€ sen ainaisen 300€ sijaan niin ajatukset lähtivät heti siihen suuntaan että tottahan se on kunnon putkipeli keinokuormineen hommattava. Fiksuin vaihtoehto alkuun olisi varmasti kuitenkin ostaa käytetty keskihintainen strato torilta ja siihen kylkeen käytetty THR-sarjalainen, loput rahat sitten säästöön odottelemaan aikaa jos/kun on tarvetta isommalle putkivahvistimelle tai toisenlaiselle kitaralle.
 
Ja alkuunhan kannattaa suunnata kivijalkaliikkeisiin tutustumaan erilaisiin kauloihin ja kitaroihin! Se antaa jo vähän osviittaa siitä millainen voisi olla omaan mieleen.
 
Toisaalta hyvä putkivahvistin haastaa ja kannustaa soittajaa. Herkästi soittodynamiikkaan reagoivan vahvistimen hallinnan opettelu on sitten lopulta hyvin palkitsevaa ja hyödyllistä. Jos sähkökitaraa (laadukastakin sellaista) soittelee koko ajan ilman vahvistinta akustisesti tai huonon vahvistimen kautta niin kyllä siinä jää suurin osa hauskuudesta pois. Vahvistin on yhtä euuressa, ellei jopa suuremmassakin osassa sitä sähkökitaran soundia. Mutta THR-sarja on ihan ok, sillä pääsee kyllä alkuun ja pidemmällekin.

 
Suomalaisissa kivijalkaliikkeissä ei ole kyllä kovin hulppeaa tarjontaa mutta pyrin parhaani mukaan testailemaan kaikennäköisiä siellä jenkeissä kun löytyy guitarcentterit sun muut.
Nyt pitäis vielä päättää tosta THR:stä ja blacktarrin 1 wattisesta jompikumpi ensimmäiseksi vahvariksi joksikin aikaa.
 
Arms
10.04.2014 16:17:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pähkäilet Blackstar ht 1:n ja THR10:n välillä niin oma mielipiteeni on, että käy kokeilemassa kummasta pidät enemmän. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin Itselläni on ollut Blackstar HT5 ja nyt THR10C. Pidän kotisoitossa paljon enemmän THR10C:stä, koska se todella soi hyvin kotivolumeilla ja on monipuolinen. Itselleni hyvät puhtaat on tärkein asia vahvistimessa ja mielestäni THR10C pesee Blackstarin siinä mennen tullen, säröosastolla Blackstar ottaa hienoisen voiton mutta silloin ainakin itselläni volyymi oli jo kotivolumeilla liikaa. Ht1 - mallia olen kokeillut liikkeessä ja mielestäni se on äänimaailmaltaan kovin samanlainen kuin isoveljensäkin.
 
Mutta tärkeintä on, että kokeilet kumpaakin ennen ostopäätöstä.
 
ja nimenselvennys
alluuj
10.04.2014 16:28:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arms: Jos pähkäilet Blackstar ht 1:n ja THR10:n välillä niin oma mielipiteeni on, että käy kokeilemassa kummasta pidät enemmän. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin Itselläni on ollut Blackstar HT5 ja nyt THR10C. Pidän kotisoitossa paljon enemmän THR10C:stä, koska se todella soi hyvin kotivolumeilla ja on monipuolinen. Itselleni hyvät puhtaat on tärkein asia vahvistimessa ja mielestäni THR10C pesee Blackstarin siinä mennen tullen, säröosastolla Blackstar ottaa hienoisen voiton mutta silloin ainakin itselläni volyymi oli jo kotivolumeilla liikaa. Ht1 - mallia olen kokeillut liikkeessä ja mielestäni se on äänimaailmaltaan kovin samanlainen kuin isoveljensäkin.
 
Mutta tärkeintä on, että kokeilet kumpaakin ennen ostopäätöstä.

 
Onko THR10 normi, C:n ja X:n välillä merkittävää eroa? Mietin kyllä et ostaisin pelkän THR5:n koska soitan pelkkää kitaraa ja se säästäisi rahaa.
 
-HP-
10.04.2014 16:48:18 (muokattu 10.04.2014 16:48:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alluuj: Onko THR10 normi, C:n ja X:n välillä merkittävää eroa? Mietin kyllä et ostaisin pelkän THR5:n koska soitan pelkkää kitaraa ja se säästäisi rahaa.
 
Normissa on vähän kaikenlaisia mallinnuksia, C-versiossa mennään klassisemmissa puhtaissa soundeissa ja X-versio on sit enemmän särökitaroihin kallellaan.
 
E: Eli nuo kirjaimet kertoo vähän mitä mallinnuksia sieltä sisältä löytyy.
 
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
Wespa
10.04.2014 16:49:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alluuj: Onko THR10 normi, C:n ja X:n välillä merkittävää eroa? Mietin kyllä et ostaisin pelkän THR5:n koska soitan pelkkää kitaraa ja se säästäisi rahaa.
 
Mulla oli aiemmin (ja on edelleenkin omistuksessa) kotisoittopeleinä Buddan SuperDrive II -nuppi, Marsun 80-luvun 4x12" kaappi Greenbackeilla ja noin toimintatonnin vähintään kustantanut viimeisen päälle mietitty pedaalilauta. Silti huomaan että kotona soitellessa melkein poikkeuksetta soittelen THR5:sella, se kun on heti soittovalmis ja vähän säädettävää = jää enemmän aikaa soitolle. Silti se on huiman monipuolinen, ja varsinkin kaikuefektit ovat jotain ihan käsittämätöntä tuon kokoisesta purkista lähteväksi. Sun tilanteessa ostaisin ehdottomasti THR5:sen, sitten joskus myöhemmin hyvän = kalliin putkivahvarin jos sellaiselle on tarvetta. Jos pysyttelit makuuhuonekitaristina niin ei ehkä tuota THR:ää kummemmalle edes tule tarvetta, niin hyvä se vaan on! :)
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Illu
10.04.2014 16:58:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alluuj: Olen testaillut Fenderin american standardia ja deluxea ashbodylla ja tykästyin molempiin oikein kunnolla ja säästän jompaan kumpaan. Minulla on ainoastaan akustinen tausta tähän mennessä perus yammulla jota olen soitellut noin vuoden.
 
Siinä Deluxessa on pieniä elämää helpottavia juttuja, kuten lukkovirittimet, kahden tolpan talla yms., joten itse kallistuisin sen suuntaan. Hyviähän nuo japsitkin on, Tokait sun muut, mutta ei mulle sitä Goldstar-stratoa hirveä ikävä jäänyt, hyvä peli, mutta jokin siitä uupui. Ja se vintage-tyylinen kaularaudan säätökin oli vähän ärsyttävä, kaula piti irrottaa, jos tarvi säätää. Joissain kohdissa tollaset pienet modernisoinnit ovat ihan paikallaan, vaikka muutoin melko vintage-henkinen olenkin.
 
alluuj
10.04.2014 16:58:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: Mulla oli aiemmin (ja on edelleenkin omistuksessa) kotisoittopeleinä Buddan SuperDrive II -nuppi, Marsun 80-luvun 4x12" kaappi Greenbackeilla ja noin toimintatonnin vähintään kustantanut viimeisen päälle mietitty pedaalilauta. Silti huomaan että kotona soitellessa melkein poikkeuksetta soittelen THR5:sella, se kun on heti soittovalmis ja vähän säädettävää = jää enemmän aikaa soitolle. Silti se on huiman monipuolinen, ja varsinkin kaikuefektit ovat jotain ihan käsittämätöntä tuon kokoisesta purkista lähteväksi. Sun tilanteessa ostaisin ehdottomasti THR5:sen, sitten joskus myöhemmin hyvän = kalliin putkivahvarin jos sellaiselle on tarvetta. Jos pysyttelit makuuhuonekitaristina niin ei ehkä tuota THR:ää kummemmalle edes tule tarvetta, niin hyvä se vaan on! :)
 
Kiva kuulla, Se on hyvä jos näin halvalla pärjää aluksi vahvarin kanssa, niin ei tule helposti sellaista tilannetta, että olet mieltynyt johonkin kitaraan mutta joudut luopumaan toiveista kun ei rahat riitäkkään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «