slapvete 10.04.2014 10:51:07 | |
---|
Mulla oli aiemmin Elacinit, kävivät vanhoiksi ja frendi järkkäsi hyvän diilin Finnfonicilta niin ajattelin testata. Kannatti. Reilu sadan keikkaehtoon perusteella Finnfonicit on paljon paremmat kuin Elacinit. Parempi soundi, istuvuus ja jopa suojapussi on laadukkaampi. Elacinit oli Orelolta, ja vuoti jos nauroi tai hymyili kuin Cheshire Cat, Finnfonicit on tiiviit eikä lähde päästä vaikka turpaan vedettäisiin. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
StJerky 10.04.2014 12:42:25 (muokattu 10.04.2014 14:42:10) | |
---|
slapvete: Mulla oli aiemmin Elacinit, kävivät vanhoiksi ja frendi järkkäsi hyvän diilin Finnfonicilta niin ajattelin testata. Kannatti. Reilu sadan keikkaehtoon perusteella Finnfonicit on paljon paremmat kuin Elacinit. Parempi soundi, istuvuus ja jopa suojapussi on laadukkaampi. Elacinit oli Orelolta, ja vuoti jos nauroi tai hymyili kuin Cheshire Cat, Finnfonicit on tiiviit eikä lähde päästä vaikka turpaan vedettäisiin. Pitääkö noita varten käydä jossain Vaasassa valuhommissa? Paljonko €? |
Antti1 10.04.2014 15:22:58 | |
---|
slapvete: Reilu sadan keikkaehtoon perusteella Finnfonicit on paljon paremmat kuin Elacinit. Parempi soundi, istuvuus ja jopa suojapussi on laadukkaampi. Elacinit oli Orelolta, ja vuoti jos nauroi tai hymyili kuin Cheshire Cat, Finnfonicit on tiiviit eikä lähde päästä vaikka turpaan vedettäisiin. Kuulostaa siltä että sulla on Finnfoniceja varten otetuissa valuissa leuat olleet auki, eli jotain hampaiden välissä, ja Elacineilla ei. Valussa ne erot vuodoissa tulee, ei enää siinä valmistusprosessissa. |
Mebrick: Malttamattomana kävin tänään Sammutinhuolto E Havantola -yrityksen tiloilla teettämässä omat valokset messuhintaan 170e/pari. Mukavaa henkilökuntaa, hommat meni nopsasti. Tarjoutui lähtemään 5-8-henkiselle porukalle pruuttaamaan valokset korviin, kun paikka tiedetään ja jengillä on korvat puhtaina. Kannattaa ainakin esittää tarjouksia sinne päin! Toi messuhinta oli jo kohtuullisen hyvä miun mielestä. Saitko tulpat siis kaikkineen 170 eurolla vai tuliko siihen vielä jälleenmyyjän hintaa, ALVia tai muuta lisää päälle? Kyselin itse tarjousta ja puhui 245 eurosta ja jostain pienestä kimppa-alennuksesta jos saan enemmän tilaajia mukaan. |
slapvete 10.04.2014 15:30:19 | |
---|
Antti1: Kuulostaa siltä että sulla on Finnfoniceja varten otetuissa valuissa leuat olleet auki, eli jotain hampaiden välissä, ja Elacineilla ei. Valussa ne erot vuodoissa tulee, ei enää siinä valmistusprosessissa. Jep, luulenpa että siitä oli kyse. Ammattireiskan pitäisi kyllä osata ekoja valuja ottavaa hamppia sen verran ohjeistaa, että tuommoisen itsestäänselvyyden olisi saanut maaliin. Hyvä etten ole laulutaiteilija, olisi varmaan ns. harmittanut. Valu ei silti selitä soundieroa Finnfonicin hyväksi. Vaasan pojilta hoidan tulpat tulevaisuudessakin kun päivitystarve taas tulee, kokonaiskokemus oli sen verran selkeästi parempi. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
Celeb 10.04.2014 15:30:29 | |
---|
StJerky: Saitko tulpat siis kaikkineen 170 eurolla vai tuliko siihen vielä jälleenmyyjän hintaa, ALVia tai muuta lisää päälle? Kyselin itse tarjousta ja puhui 245 eurosta ja jostain pienestä kimppa-alennuksesta jos saan enemmän tilaajia mukaan. Tilasin marraskuun lopussa "messutarjouksena" tulpat tuosta liikkeestä 170 eurolla. Sisälsi ALVin ja muut mahdolliset kulut. |
StJerky 10.04.2014 15:37:51 | |
---|
Celeb: Tilasin marraskuun lopussa "messutarjouksena" tulpat tuosta liikkeestä 170 eurolla. Sisälsi ALVin ja muut mahdolliset kulut. Eikä ollut edes kimppatilaus kyseessä? |
Celeb 10.04.2014 17:35:26 | |
---|
StJerky: Eikä ollut edes kimppatilaus kyseessä? Ei ollu. alksjdfölaksdjsf (täyte) |
StJerky 10.04.2014 18:27:59 | |
---|
Celeb: Ei ollu. alksjdfölaksdjsf (täyte) Sitten minäkin odottelen tuollaista tarjousta ja pärjään siihen asti Alpineilla. 245€ ei oikein iske, kun joku saa 170€ hintaan. |
Entropia666 10.04.2014 18:28:59 | |
---|
StJerky: Eikä ollut edes kimppatilaus kyseessä? Ite soittelin tästä kanssa ja totesivat että kyseessä on messualennus minkä saa vain messuilta (en muista mitkä messut oli kyseessä). |
Mandarax 10.04.2014 20:13:36 | |
---|
Finnfonicista kuullut myös pelkkää positiivista palautetta, meidän rumpalilla esim on sellaset ja FF:n jampan kanssa kun juttelin niin hän kertoi, että FF:llä se matsku on erilaista kuin esim Elacinilla, snadisti elastista joka mukautuu/istuu käytössä paremmin kun esmeks suuta liikuttelee. Itse otan valut ensi kerralla kun edustaja tulee pääkaupunkiseudulle, Vaasaan ei lähiaikoina(vuosina) tuskin asiaa... ;) I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
StJerky 10.04.2014 21:06:00 (muokattu 10.04.2014 21:06:28) | |
---|
Entropia666: Ite soittelin tästä kanssa ja totesivat että kyseessä on messualennus minkä saa vain messuilta (en muista mitkä messut oli kyseessä). Kai useammillakin messuilla sitten http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=11849967 Tai sitten messut on kestäneet monta kuukautta. |
slapvete 11.04.2014 11:08:44 | |
---|
Mandarax: Itse otan valut ensi kerralla kun edustaja tulee pääkaupunkiseudulle Herttoniemen metroasemalta itäväylän toiselle puolelle kun loikkaat niin löytyy joku kuuloasiainministeriö/korvaklinikka. Nimeä en nyt muista pirullakaan. Viimeksi kun otin siellä valut hinta oli 20 €, jälki hyvää ja homma meni vielä ilman ajanvarausta. Soitin tosin ennen paikalle hiihtämistä varmistaakseni ettei kiirettä heillä ollut. Lähetät valut Vaasaan ja tulpat postissa takaisin. (Tsekkaa vielä FF:lta käykö moinen vai onko niillä jotain erikoisvoodoota mitä pitä huomioida.) "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
Imper 11.04.2014 11:18:54 (muokattu 11.04.2014 11:19:18) | |
---|
Mulla on toiset Elacinit kierroksessa ja kokemukset on hyvin samanlaiset kun Slapvetellä: nää uudet on aivan hitosti paremmat kun ne vanhat!:) Se soundi huononee noissa tasaisesti pikkuhiljaa vuosien saatossa ja kun mun tapauksessa löin uudet tulpat seitsemän vuotta vanhojen jälkeen korviin niin ero on ihan älytön. Ei mulla muuta. Everyone is a per-son |
JohnPatrick 11.04.2014 11:42:01 | |
---|
Imper: Mulla on toiset Elacinit kierroksessa ja kokemukset on hyvin samanlaiset kun Slapvetellä: nää uudet on aivan hitosti paremmat kun ne vanhat!:) Se soundi huononee noissa tasaisesti pikkuhiljaa vuosien saatossa ja kun mun tapauksessa löin uudet tulpat seitsemän vuotta vanhojen jälkeen korviin niin ero on ihan älytön. Ei mulla muuta. Itse hain viime joulukuussa sillä "messuhinnalla" Elacinit, piti olla vain vuoden 2013 loppuuun voimassa se kyseinen messutarjous. Ovat kyllä huippujuttu kuusitulppien jälkeen! Oliko sitten myyntipuhetta vai ei, mutta sanoivat, että Elacinien käyttöikä 5 vuotta perustuu pääosin ihmisen korvakäytävän muutoksiin. Vaikka materiaali kestäisi sinänsä ok, niin ilmeisesti korvakäytävä muuttuu sen verran, etteivät enää istu optimaalisesti... tiedä sitten. Jälkeenpäin ajateltuna vaikka hinta olisikin 245€, niin se on silti maltillinen investointi ottaen huomioon paljon porukalla on rahaa kiinni musahommissa ylipäätään! Mun mielestä tuolla 245€ hinnalla on kuitenkin helposti suurin vaikutus soundiin kuin millään muulla sen hintaisella panostuksella... |
Antti1 11.04.2014 11:45:50 | |
---|
JohnPatrick: Jälkeenpäin ajateltuna vaikka hinta olisikin 245€, niin se on silti maltillinen investointi ottaen huomioon paljon porukalla on rahaa kiinni musahommissa ylipäätään! Mun mielestä tuolla 245€ hinnalla on kuitenkin helposti suurin vaikutus soundiin kuin millään muulla sen hintaisella panostuksella... Vähän kaksipiippuinen juttu. Kamoista lähtevää soundiahan se ei paranna lainkaan, mutta soittajan tulpilla soitettua kuulokokemusta kylläkin ja se voi taas parantaa bändin yhteissoittoa paljonkin. Kyllä mun entisen bändin meininki nousi uusiin sfääreihin, kun järkkäsin kimppatilauksen valetuista tulpista. |
jake1307 27.05.2014 19:09:11 | |
---|
Kuulopalvelu tulee paikanpäälle ottamaan valokset lähes koko Suomen alueella, todella hyvät tarjoukset ja tuotemerkki on laadukas Orelo-ratkaisu. Tyytyväisiä ollaan oltu. Kilpailutettiin ja hintaero oli 50euroa/pari halvempi. tilaajia oli 5kpl., ainakin osoitteesta: www.kuulopalvelu.fi voi pyytää tarjouksen. |
askomiko 28.05.2014 11:13:05 (muokattu 28.05.2014 11:13:39) | |
---|
Nyt on testattu muutenkin, koko päivän pidin päässä meluoloissa, ja on hyvä! Nämä joustaa mukavasti niin korvia ei ala vituttaa päivän mittaan niin pahasti. Eivätkä ulkone korvista niin kuppikuulosuojaimet päällä ei paina korvia lisää. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
jake1307 30.05.2014 22:53:47 | |
---|
Valokset postitse kuulopalvelulle, Orelon yksilölliset ER:t kesätarjous 168e. Sis. Metallisen säilytyskotelon, yhdysnarun klipsillä ja filtterit. Laserkaiverrus (oma nimi) 10e. |
ahvenonkala 31.05.2014 17:02:26 (muokattu 31.05.2014 17:15:15) | |
---|
Kimppatilaus Elacinit tuli tänään. Harmikseni jouduin toteamaan ettei mahdu korvaan. Mulla on ilmeisesti jonkin sortin mutantti korvakäytävät kun tuon suoran osan jälkeen tulee melko ankara koukkaus ja laajeneminen käytävässä/kammiossa (vaimiksinäitänytkutsutaankin). Aivan mahdoton saada korvaan kun muoto muistuttaa enemmän purjetta kuin korvatulppaa. Jos korvaan menevä osa olisi jätetty lyhyemmäksi niin silloin saattaisi mahtuakin, mutta silloin ei varmaan vaimennus toimisi niin hyvin. Ei auta kuin palautella. Nyyh. E: Omissa kuvissa pari kuvaa tulpista. Vertailun vuoksi vieressä vaimolle tullut "normaalimman" muotoinen tulppa. |