DieC1 17.05.2004 10:54:53 | |
---|
Selventäkäähän joku hieman tätä ADAT -järjestelmää. Riittääkö, jos ostan esim. ADA8000:sen ja äänikortin, jossa on ADAT -sisääntulo? Jos äänikortissa on 3xADAT -sisääntulo, niin silloin varmastikin voi äänittää 24 raitaa samanaikaisesti? Entä monitorointi? Onko mahdollista säätää reaaliajassa soittajille kuulokkaisiin äänitettäviä soittimia? Selittäisittekö tämän synkka-asian vielä ikäänkuin pähkinänkuoressa? Ajattelin tuota Behringerin ADA8000:sta ainakin yhtä kappaletta, mutta äänikortista en tiedä? Ehdotuksia? Hintaluokkana max 500 euroa. Kiitos :) Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
DieC1 17.05.2004 10:56:02 | |
---|
Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
Antti1 17.05.2004 10:57:06 | |
---|
Ajattelin tuota Behringerin ADA8000:sta ainakin yhtä kappaletta, mutta äänikortista en tiedä? Ehdotuksia? Hintaluokkana max 500 euroa. Kiitos :) Mitä ominaisuuksia sä tarviit kortilta? Mä olen itse ostamassa Marianin Marc A korttia ja tota ADA8000:sta. Maksaa yhteensä jokseenkin 400€ ja luulen että 8 raitaa yhtäaikaa riittänee mulle. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
PIM 17.05.2004 11:05:45 | |
---|
Tuon RME:n kanssa tuskin voit tuskin mennä metsään. Mulla on tuosta vanhempi versio, jota käytän parin ADA8000:n kanssa ja hyvin on pelittänyt. Tässä uudemmassa kortissa on käsittääkseni sisäänrakennettuna oma hardwaremikseri, jolla pystyy hoitamaan monitorimiksaukset. Vanhemmalla kortilla sen sen joutuu tekemään äänityssoftassa mikä tietysti vie konetehoa ja tuottaa ylimääräistä latenssia. Synkkaus on yksinkertaista. Kun asettaa äänikortin masteriksi ja ADA8000:n slaveksi niin ADA8000:t synkronoituu ADAT väylää pitkin tulevaan signaaliin. Tämä toimii AD8000:en lukumäärästä riippumatta. Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä. |
DieC1 17.05.2004 17:42:10 | |
---|
Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
Daunt 17.05.2004 20:27:23 | |
---|
|
DieC1 18.05.2004 02:26:08 | |
---|
Vielä tuli mieleeni, että miten saan äänen ulos kaiuttimiin / kuulokkeisiin??? Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
Vielä tuli mieleeni, että miten saan äänen ulos kaiuttimiin / kuulokkeisiin??? no hitto vastaava juttu just käyty tuossa aikasemmin eli adassa on myös se 8 ulostuloa eli routtaat niihin vaikka joka kanavaan oman kuuntelun :) www.morian.tk |
kjh 18.05.2004 09:56:33 | |
---|
Hmm, mitenköhän tuommoinen monitorointi ADAlla toimii äänitettäessä. Olin jostain lukevinani, että siinä on rajoituksia. Karri |
Antti1 18.05.2004 10:22:48 | |
---|
no hitto vastaava juttu just käyty tuossa aikasemmin eli adassa on myös se 8 ulostuloa eli routtaat niihin vaikka joka kanavaan oman kuuntelun :) Hohoo.. En mä ookkaan ainoa tietämätön. Elikkä jos et tota tajunnut, niin siinä kortin mukana tulee softa, josta saa säädettyä mitä haluaa tulevan ulos ja kuinka monella kanavalla. Sitten siitä kortista vaan piuha ADA8000:n adat in -liittimeen ja ADA8000:n line outeista piuha poppiskoneisiin. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
DieC1 18.05.2004 10:38:12 | |
---|
Aivan. Eli jos minulla on yksi ADA8000, niin pystyn äänittäessä käyttämään niitä lineouteja niin, että niistä saa kuuluviin muutakin kuin sitä yhden raidan signaalia? Toimiiko musan kuuntelu samalla tavalla vai pitäisikö olla joku toinen äänikortti? Anteeksi nyt, mutten oikein vielä ymmärrä tätä systeemiä. Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
Antti1 18.05.2004 10:46:28 | |
---|
Aivan. Eli jos minulla on yksi ADA8000, niin pystyn äänittäessä käyttämään niitä lineouteja niin, että niistä saa kuuluviin muutakin kuin sitä yhden raidan signaalia? Toimiiko musan kuuntelu samalla tavalla vai pitäisikö olla joku toinen äänikortti? Anteeksi nyt, mutten oikein vielä ymmärrä tätä systeemiä. Ei tartte olla kuin toi äänikortti ja kuuntelu tapahtuu sen ADA:n kautta. Mullakin meni tovi ennen kuin ymmärsin. Manuaalien lueskeleminen selvensi kuitenkin tätä asiaa. Eli ihan ohjelmalla pystyy määrittelemään, mitä sieltä line outista tulee ulos. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
DieC1 18.05.2004 10:49:20 | |
---|
Joo, manuaalin sain Behringerin ihan vitun huonosti koodatuilta sivuilta ulos pienen tappelun jälkeen. Eli Line Outista tulee vaan sitä signaalia, mitä ADAT INiin tulee, näin käsitin, am I right? Siitä vaan sitten jollain XLR-scart -piuhalla kiinni monitoreihin ja vaikka toisesta kanavasta suoraan luureihin? Kun en ole sitä hardwaremikseriä nähnyt, niin voiko jokaiselle lineoutille rakentaa oman kuuntelun? Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
Daunt 18.05.2004 10:52:41 | |
---|
Kyllä se vaan on silti niin kätevää, jos saa äänet ulos suoraan äänikortista. Ei tarvitse vetää piuhoja edestakaisin. Itselläni ADA8000 sijaitsee ihan toisella puolella huonetta (rumpujen vieressä). |
DieC1 18.05.2004 10:54:07 | |
---|
Ja tarkoitin tietysti XLR-RCA -piuhaa. Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
Antti1 18.05.2004 10:54:58 | |
---|
Joo, manuaalin sain Behringerin ihan vitun huonosti koodatuilta sivuilta ulos pienen tappelun jälkeen. Eli Line Outista tulee vaan sitä signaalia, mitä ADAT INiin tulee, näin käsitin, am I right? Joo, elikkä niistä line inneista ei mene signaali suoraan line outeihin, vaan se kuljetetaan ensin ADATilla äänikorttiin, josta se kuljetetaan ADATilla takaisin. Ja äänikortin softalla määrittelet mitä mistäkin kanavasta sitten ulos tulee. Siitä vaan sitten jollain XLR-scart -piuhalla kiinni monitoreihin ja vaikka toisesta kanavasta suoraan luureihin? Tuskinpa nyt sentään ihan scartilla kaiuttimia kytket? RCA:ta veikkaisin. Kun en ole sitä hardwaremikseriä nähnyt, niin voiko jokaiselle lineoutille rakentaa oman kuuntelun? Enpä tiedä onnistuuko noin. Se riippuu ihan äänikortista varmaan. En ota kantaa, kun olen näitten ADATien kanssa vielä niin tietämätön. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
DieC1 18.05.2004 10:57:40 | |
---|
Joo, elikkä niistä line inneista ei mene signaali suoraan line outeihin, vaan se kuljetetaan ensin ADATilla äänikorttiin, josta se kuljetetaan ADATilla takaisin. Ja äänikortin softalla määrittelet mitä mistäkin kanavasta sitten ulos tulee. Eikö tää juuri oo sitten sitä eri kuuntelujen tekemistä? Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
Antti1 18.05.2004 11:00:27 | |
---|
Eikö tää juuri oo sitten sitä eri kuuntelujen tekemistä? Onpa hyvinkin, mutta en tiedä millaisia erilaisia saa tehtyä. Niitten erilaisten routtausten määrä/tyypit saattavat olla rajoitettuja. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
DieC1 18.05.2004 11:06:27 | |
---|
ok. kertokaa sit lisää tuosta synkkajutusta, eli periaatteessa piuha äänikortista ADA8000:een, joka laitetaan slaveksi? Kun ostan kohta toisen ADA:n, niin silloin sama juttu? Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
Locrian 18.05.2004 11:13:09 (muokattu 18.05.2004 11:13:47) | |
---|
No vaikka niin.Kahdella tai useammalla ADAlla säädät ne ADAt slaveksi ja pistät äänikortin lähettämään niille synkkaa.Tai jos on WC lähtö äänikortissa niin vielä parempi. Ääh lukihärö.Just niinkuin kelasit. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |