Aihe: Mitä kieliä käytät kitarassasi?
1 2 3 4 527 28 29 30 3174 75 76 77 78
Begemoth
08.04.2014 09:19:48
Paku837: Noihin coboltteihin olen kokeillut tuota GHS Fast Fret tuotetta, lähtee tahmean tuntu vek... ja muutenkin mukavan tuntuiset soittaa käsittelyn jälkeen. Try It!!!

Täytyy vielä sanoa näistä kielistä että on todella voimakkaat "munaa" noissa kielissä vaikka miten ruoskit 2mm plekulla niin soundaa hyvin!!

Kiitos vinkistä. Käynpä musiikkiliikkeessä ja illalla Princessillä testiin.
Nhooh..
Paku837
08.04.2014 14:13:04
Begemoth: Kiitos vinkistä. Käynpä musiikkiliikkeessä ja illalla Princessillä testiin.

Jees! Kerro mielipide sitten! Tosin en ole täysin varma miten suhtautuu vaahtera/eeben otelaudalle jos sellaisen kitaran omistat. Mutta ruusupuu otelaudalle tekee vaan hyvää.

Tuotahan suositellaan laitettavaksi aina ennen soittoa ja aina soiton jälkeen,pitää kielet puhtaana ja siten paremmin soivina.
Way To Go on Rock & Roll
Laulava Kylätohtori
08.04.2014 14:24:51
Pitäisi taas kieliä hommata. Olen käyttänyt D'addarioita, koska minusta ovat hyviä. Kokeilin joskus ainakin DR:n ja Ernie Ballin kieliä (jotain muitakin joskus, mutten nyt muista mitä), mutta eivät olleet sen parempia.

Kaveri tilaa Thomannilta, niin samassa saisi euron Harley Bentoneita. Tai USA Bentoneita ~4 eurolla. Onko kenelläkään tietoa, kuka USA Bentonit valmistaa?

Toisaalta Elixirit kiinnostaisi myös. Jos ne nyt kestää niin pitkään kuin väitetään, niin halvemmaksihan ne pitkällä aikavälillä tulisivat kuin Bentonit ym. Thomannilta ei montaa vaihtoaehtoa löydy, joten nämä lienevät juuri niitä kovasti ylistettyjä Elixirejä?

http://www.thomann.de/fi/elixir_12077.htm
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Jormaz
08.04.2014 15:00:22
Noitahan ne on. Ovat kuulemma pinnoitettuja D'addarioita. Suosittelen, pysyy kiiltävinä mun käytöllä melko lailla ikuisesti. Soundi nyt ei tietenkään niin heleänä pysy mutta ei se oo niin tarkkkaa tämmöselle sunnuntaitiluttajalle. Vielä jos on floikka niin ei tartte vaihtaa vaikka katkeaa.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Kasu-_-
08.04.2014 15:16:13

Itse en kertakaikkiaan pysty käyttämään muita kieliä, kuin Elixirejä. Kaikki perusmerkit ruostuvat käsiin niin nopeasti, ettei mitään järkeä käyttää niitä. Toki voin kaverin kitaralla hetken soitella, jossa ei Elixirejä ole, mutta tarkoitin siis kunnon treeniin ja keikkakäyttöön. Ehkä hiki on sellaista laatua, että syövyttää kaiken paitsi Elixirin pinnoituksen :D Eikö tämmöisellä ruostuttamisella irtoaisi jo kohta Elixir endorsmentti...

Elixirit kestää helposti puolisen vuottakin, jos kotona soittelee, mutta keikkakäytössä tulee varulta vaihdeltua vähän useammin. Luulisin pääseväni samoihin hintoihin normikielien kanssa, kun kesto on sen verran pidempi. Toki ahdistaa ostaa kerralla kielet ja varakielet joka keppiin, kun hinta alkaa ylittää satkua...

Jormaz: Noitahan ne on. Ovat kuulemma pinnoitettuja D'addarioita. Suosittelen, pysyy kiiltävinä mun käytöllä melko lailla ikuisesti. Soundi nyt ei tietenkään niin heleänä pysy mutta ei se oo niin tarkkkaa tämmöselle sunnuntaitiluttajalle. Vielä jos on floikka niin ei tartte vaihtaa vaikka katkeaa.

Meinaat varmaan että jos katkeaa floikan läheltä, niin siirtelee vaan virittimiltä lisää kieltä floikalle? Näin tulee kyllä tehtyä jos jostain syystä kieli katkeaa alle muutaman kuukauden käytöllä.
Drunk'n'roll
Jormaz
08.04.2014 21:01:04
Kasu-_-: Meinaat varmaan että jos katkeaa floikan läheltä, niin siirtelee vaan virittimiltä lisää kieltä floikalle? Näin tulee kyllä tehtyä jos jostain syystä kieli katkeaa alle muutaman kuukauden käytöllä.

Näinpä juuri. En muista että koskaan olis satulan päästä katkennut. Alkaa noi kyllä poikki napsumaan aika herkästi kun pitkään pitää samoja kieliä. Tänään meni A ja D yhtä aikaa poikki kun vähän kammesta vetäisin.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Gabe
08.04.2014 22:08:02
Jucciz: Jos tilaat Elixirejä, ota yksi setti aluksi ja päätä sitten, tykkäätkö niistä. Mää joskus kokeilin, mutta en päässyt sinuiksi sen "kumimaisen" pinnoitteen kanssa, joten palasin tavallisiin kieliin. Kannattaa testata itse, onko sun juttu vai ei.

En itsekään oikein tottunut noiden tuntumaan. Kestivät kuitenkin pitkään ja soundasivat hyvältä.. mutta kun ei niin ei.
PIM
08.04.2014 22:59:36
Kasu-_-: Itse en kertakaikkiaan pysty käyttämään muita kieliä, kuin Elixirejä. Kaikki perusmerkit ruostuvat käsiin niin nopeasti, ettei mitään järkeä käyttää niitä. Toki voin kaverin kitaralla hetken soitella, jossa ei Elixirejä ole, mutta tarkoitin siis kunnon treeniin ja keikkakäyttöön. Ehkä hiki on sellaista laatua, että syövyttää kaiken paitsi Elixirin pinnoituksen :D Eikö tämmöisellä ruostuttamisella irtoaisi jo kohta Elixir endorsmentti...

Oletko kokeillut Optiman kullattuja Goldeja? Ihan oikeasti kiinnostaisi tietää kauako ne kestää jonkun oikean "happokäden" käytössä.
En tyytynyt tavanomaiseen.
Jucciz
08.04.2014 23:02:54
PIM: Oletko kokeillut Optiman kullattuja Goldeja? Ihan oikeasti kiinnostaisi tietää kauako ne kestää jonkun oikean "happokäden" käytössä.

Näitä pitäis koittaa. Löytyykö 11-settinä?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Humanoid
09.04.2014 08:34:17
Elixirit edelleen joka kitarassa. Vaihtotahti kerran vuodessa. Saundi ei huonone aivan niin äkkijyrkästi kuin muissa kielissä mitä on tullut testattua. Tatsikin pysyy miltei samana. Joten miksipä hyvää vaihtamaan.
PIM
09.04.2014 09:55:34 (muokattu 09.04.2014 09:58:01)
Jucciz: Näitä pitäis koittaa. Löytyykö 11-settinä?

Miksei löytyis? Mullakin taitaa olla jossain setti tai pari 11:ia. Saat siitä t-kaupan hintaan jos haluat kokeilla. Ja jos löydän ne.

http://www.thomann.de/fi/optima_2028m.htm
En tyytynyt tavanomaiseen.
Alfons Åberg
01.05.2014 22:02:31
Pyramid meni mulla pannaan susien G-kielten tapaan, joten tilalle tuli D'Addario Chromes 12-52. Ovat muuten paljon kirkkaammat kuin Pyramidin tai Thomastikin hiotut.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Hi-Power
01.05.2014 22:10:17

PIM: Oletko kokeillut Optiman kullattuja Goldeja? Ihan oikeasti kiinnostaisi tietää kauako ne kestää jonkun oikean "happokäden" käytössä.

Minä oon ja en niistä oikeen tykännyt..kielet tuntui kokoajan tahmeilta ja ei oikeen sointikaan ollut kohdallaan...
aristoteles666
01.05.2014 22:24:38

kokeilin niitä silloin 90 luvulla kun niitä tuli, mutta kultaus lähti lähes samantien plaineistä ja soundi ei ollut ihan yhtä kirkas kuin tavallisilla, alakielet säilytti hiukan kauemmin hyvän kuntonsa, mutta plainien takia uusiksi nekin meni.
ei mulla kestänyt merkittävästi pidempään.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Kodee
02.05.2014 06:46:02
10-46 Rotosound tai D'Addario yleinsä kyllä tuo ensiksi mainittu.
LamaAjanElvis
02.05.2014 07:07:19
D'Addarion 8, 10, ja 11-settejä riippuen kitarasta. Nyt taitaa olla kaikissa kympit.
Sormet lähtee saundista. "So I say live and let live. That's my motto: Live and let live. Anyone who can't go along with that, take 'em outside and shoot the motherfucker. It's a simple philosophy, but it's always worked in our family." -George Carlin
sustain65
02.05.2014 08:21:24
LamaAjanElvis: D'Addarion 8, 10, ja 11-settejä riippuen kitarasta. Nyt taitaa olla kaikissa kympit.

Miksei ysisetit kelpaa?
Zeeboo
02.05.2014 08:28:51
Jucciz: ...mutta en päässyt sinuiksi sen "kumimaisen" pinnoitteen kanssa...

Mulla ei näpit oikein kestä fosforipronssikieliä, joten kokeilin akustiseen pinnoitettuja. Elixirit toimivat ihan täyttä päätä, mutta permpi tatsi ja oikeastaan "akustisempi" soundi löytyy Cleartonesta. Cleartoneja kokeilin teleenkin, ja tuntuvat hyviltä. Ehkä vähän nopeammin nämä alkavat mennä tukkoon kuin Elixirit, mutta Fast Fretin kanssa tuntuvat olevan varsin pitkäikäiset.
White men can't Monk
Juzpe
02.05.2014 08:40:45

E-vireessä sähkiksessä 11-52 punomattomalla G:llä. Merkkinä Deam Markleyn Blue Steel. Eb-vireeseen (jossa on tällä hetkellä sama 11-52) haluaisin jonkun 12-56 tms. setin, mutta riittävän paksua punomatonta g-kieltä ei tahdo löytyä tai jos löytyy, niin se ei tahdo soida kovin nätisti. Jos taas laittaa 11-setin g-kielen tuohon sekaan niin g-kielen soundi on aivan eri universumista kuin muun kielisetin.

12-kielisessä on 9-54 setti (eli siis ohut G on .009 ja muuten about normi 12-setti), muuten akkarissa oon tavannut käyttä ihan samaa Blue Steel 11-52 settiä, mutta punotulla g-kielellä.
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)