Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähkökitaraa stereona.
1
vkiilako
08.04.2014 18:51:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen yhdessä projektissa lähtenyt kokeilemaan tällaista systeemiä, että olen soittanut skittaa kahden vahvistimen läpi niin, että molempiin vahvistimeen meni eripituista delay:tä. Ennen delay-purkkeja minulla on signaaliketjussa Lehle P-split II-reititin, jonka tehtävänä siis on poistaa ylimääräiset häiriöt.
 
Olen ajatellut alkaa käyttää myös chorusta stereona, mutta mitenkäs minä kytkenkään nyt tuon systeemin, jos chorus-pedaalista lähtee kaksi piuhaa ulos ja tuossa Lehlessä on vain yksi sisääntulo? Jääkö reititin tällaisessä tapauksessa kokonaan pois ja jos jää, niin onko syytä pelätä isoja hurinoita, kun tuolla systeemillä soittaa keikoilla?
 
hollstro
08.04.2014 19:23:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sun pitää hommata purkki jolla saat noi molemmat kanavat summattua ja niistä summasignaali stereochorukseen ja siitä siten sterona vahvistimille. Jokainen lisäkytkentä antaa lisää häiriötä, hyvässä systeemissä tosin niin vähän ettei sillä ole merkitystä.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
hollstro
08.04.2014 19:24:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Sun pitää hommata purkki jolla saat noi molemmat kanavat summattua ja niistä summasignaali stereochorukseen ja siitä siten sterona vahvistimille. Jokainen lisäkytkentä antaa lisää häiriötä, hyvässä systeemissä tosin niin vähän ettei sillä ole merkitystä.
 
Edit: olettaen että haluat choruksen stereona.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
t.t.p
08.04.2014 19:35:33 (muokattu 08.04.2014 19:35:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse kytkennän tekisin choruksesta vasempaan ja oikeaan dilsaan ja toisesta p-splittiin josta ISO-lähdöstä vahvariin.
 
jos aivomme olisivat niin yksinkertaiset, että voisimme ymmärtää niitä. Niin silloin olisimme niin tyhmiä, ettemme kuitenkaan ymmärtäisi. "pasianssimysteerio - Jostein Gaarder"
kihtaristi
08.04.2014 20:55:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

t.t.p: itse kytkennän tekisin choruksesta vasempaan ja oikeaan dilsaan ja toisesta p-splittiin josta ISO-lähdöstä vahvariin.
 
Sitten yksi vaihtoehto on myös stereo chorukset, jossa kaksi inputtia ja outputtia. saat kumpaankin vahvariin menevän soundin hoidettua samalla choruksella. Ainakin Strymonin choruksessa tuo ominaisuus on, mutta luulisi niitä muitakin löytyvän. Hinta on uutena about 300, mutta jos kahta vahvistinta käyttää niin ehkä kukkaro tuonkin kestää? Linkki: http://www.strymon.net/products/ola/
 
vkiilako
09.04.2014 10:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Sun pitää hommata purkki jolla saat noi molemmat kanavat summattua ja niistä summasignaali stereochorukseen ja siitä siten sterona vahvistimille. Jokainen lisäkytkentä antaa lisää häiriötä, hyvässä systeemissä tosin niin vähän ettei sillä ole merkitystä.
Kiitos vastauksista. Mitä tämä summaaminen tarkoittaa ja onko niin, että tässä tapauksessa P-split jää nyt käyttämättä kokonaan?
Onko sinulla suositella jotain hyvää pedaalia tuohon summaamis-juttuun?
 
Huikki
09.04.2014 11:58:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse hommaisin jonkun ABY-switchin, jossa on vaiheenkääntö ja ground lift. Tällöin signaali menisi näin: muut pedaalit -> chorus -> stereona delay-pedaaleihin -> ABY switch -> vahvistimet.
 
vkiilako
09.04.2014 13:20:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huikki: Itse hommaisin jonkun ABY-switchin, jossa on vaiheenkääntö ja ground lift. Tällöin signaali menisi näin: muut pedaalit -> chorus -> stereona delay-pedaaleihin -> ABY switch -> vahvistimet.
 
Tämähän se olisi se omakin ajatus tästä. Tuossa ABY-switchissä pitäisi ilmeisesti sitten olla 2 sisääntuloa ja kaks ulostuloa. Tuossa minun P-splitissä on vain yksi sisääntulo ja kaksi ulostuloa. Vaiheenkääntö ja ground lift siinä onkin. Useimmissa näkemissäni reitittimissä on, joko 1 sisään ja kaksi ulos tai toisinpäin. Onko tietoa millä valmistajalla olisi tuollainen 2 sisääntulon ja 2 ulostulon sisältävä ABY-pedaali?
 
Antti1
09.04.2014 13:21:41 (muokattu 09.04.2014 13:21:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No miksei toi t.t.p:n ehdotus käy? Ei tarvitse ostaa yhtään mitään lisää ja homma toimii.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
varakeef
09.04.2014 13:37:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suoraviivaisesti choruksen L toiseen dilsaan ja R toiseen, niistä vahvistimiin. Split jäähylle. Huriseeko ongelmallisesti? Ellei, kokeile jotain muuta.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
aristoteles666
09.04.2014 19:00:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Suoraviivaisesti choruksen L toiseen dilsaan ja R toiseen, niistä vahvistimiin. Split jäähylle. Huriseeko ongelmallisesti? Ellei, kokeile jotain muuta.
 
jos hurisee, laittaa splitin choruksen jomman kumman kanavan ja toisen vahvistimen väliin, ei ne kumpikin tarvitse mennä sitä kautta.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
aristoteles666
09.04.2014 19:00:44 (muokattu 09.04.2014 19:01:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: jos hurisee, laittaa splitin choruksen jomman kumman kanavan ja toisen vahvistimen väliin, ei ne kumpikin tarvitse mennä sitä kautta.
 
ai, ttp oli jo
ehdottanut tämän.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
hollstro
09.04.2014 19:20:29 (muokattu 09.04.2014 19:23:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vkiilako: Kiitos vastauksista. Mitä tämä summaaminen tarkoittaa ja onko niin, että tässä tapauksessa P-split jää nyt käyttämättä kokonaan?
Onko sinulla suositella jotain hyvää pedaalia tuohon summaamis-juttuun?

 
Noi ABY boxit toimii molempiin suuntiin, eikähän toi Lehlekin.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
vkiilako
10.04.2014 11:09:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista. Taidan kokeilla tuolla Ttp:n ja Aristoteleen tavalla. Olin ollut aiemmin siinä uskossa, että molempiin vahvistimiin menevä signaali pitää tulla sen ABY-boksin kautta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «