Herrah 27.03.2014 22:50:31 | |
---|
Juu en tuota uutta ole vielä kuullut mutta se Ephemeral-single oli ainakin juustoisinta ja kamalinta paskaa mitä Insomnium-nimellä on ikinä julkaistu, että sen puoleen ei innosta yhtään. Yleinen vastaanotto on tainnut olla Insomnium Gatherum.. |
Burn 28.03.2014 09:04:10 | |
---|
Mä oon huomannut, että Insomniumin biisit menee monesti tietyn kaavan mukaan. On joku tiukka introriffi, mikä aukeaa melodisemmaksi kolisteluksi. Säkeistössä on yleensä kaksi osaa. Eka on semmonen suvannon omainen ja tokassa hommaa avataan aivan kuten tossa introssa. Semmoset avokielimelodiat on melko suosittuja. Myös kertsi on umpimelodinen mistä siirrytään aina introriffiin ja siitä homma uudestaan. C-osassa pohjaa pudotetaan monesti näppäilyosuudella, mistä melodioiden avulla lähdetään kasvattamaan hommaa. Soolo tulee, jos on tullakseen. Kertsi vielä loppuun ja reilu 5 minuuttia on kulunut. Mutta Insomnium osaa käyttää tota kaavaa niin helvetin hyvin, niin mitäs sitä purnaamaan. |
Herrah 03.04.2014 23:39:49 | |
---|
No nyt vihdoinkin kuuntelin tuon uuden biisin. Oli se parempi mitä pelkäsin, mutta silti vaan "ihan kiva". Noi göteborg-riffit ei oikein uppoo meikäläiseen, mutta tän perusteella en kuitenkaan jätä uutta hankkimatta. Tietty siellä on se helvetin Ephemeral kanssa.. |
Blizk 04.04.2014 22:58:03 (muokattu 04.04.2014 22:59:26) | |
---|
Herrah: Noi göteborg-riffit ei oikein uppoo meikäläiseen Nuo tietty voi joskus väsyttää, mutta ite pystyn näkemään sen faktan taakse että se on jöötteporia. Huomattavasti parempi melodiakulku tuo on kuin jossain Into the Woodsissa. Maanantaina sitten videobiisiä linjoilla, While We Sleep. Veikkaan että tulee puhdasta laulua, katotaan onko sovitukset parantuneet yhtään. |
Herrah 05.04.2014 00:40:14 | |
---|
Blizk: Nuo tietty voi joskus väsyttää, mutta ite pystyn näkemään sen faktan taakse että se on jöötteporia. Huomattavasti parempi melodiakulku tuo on kuin jossain Into the Woodsissa.
Into the Woodsin ainoa ongelma on introriffi, muuten biisi kyllä pesee esim. tän Revelationsin aika puhtaasti 6-0. |
Juicy 06.04.2014 00:11:56 | |
---|
No mutta, Ephemeralhan on parasta Insomniumia pitkään aikaan. Näin niitä vain on makuja monia... Viime levyt on olleet jotenkin puuduttavia kokonaisuuksia, vaikka ihan hyviä juttuja siellä täällä. "I like assassins because they have two asses."Juicy Stuff |
Blizk 07.04.2014 15:26:23 (muokattu 07.04.2014 15:28:44) | |
---|
Spotifyssa kuunneltavissa raidat 2 ja 3, sekä löytyy tietysti koko biisirevohka kappalemittoineen: 1. The Primeval Dark (3:17) 2. While We Sleep (6:21) 3. Revelation (5:16) 4. Black Heart Rebellion (7:03) 5. Lose to Night (4:59) 6. Collapsing Words (4:38) 7. The River (7:58) 8. Ephemeral (4:02) 9. The Promethean Song (6:41) 10. Shadows of the Dying Sun (6:33) 11. Out to the Sea (Bonus) (5:18) Yhteismitta 56:18 ilman bonusraitaa. While We Sleep -video on julkaistu Radio Rockin sivuilla, maailmanlaajuisesti klo 16 Suomen aikaa. |
Aapova 07.04.2014 16:12:05 | |
---|
"Raah raah plääh!" |
Yllättävän varauksetta tuntuisi porukalle uppoavan. Ei sillä hyvää materiaalia tuo videopiisikin mutta ihmettelen jos ei edes jossain määrin jaa mielipiteitä. On puhdasta laulua kilpakitaristimaneeria jöötteporisoundii.. huhh! |
Herrah 07.04.2014 19:06:02 | |
---|
|
Errata 07.04.2014 19:18:03 | |
---|
|
Herrah 07.04.2014 19:23:52 | |
---|
Errata: mutta mitäs hohhoijaa? :D Tylsä biisi. |
Juicy 07.04.2014 19:29:31 (muokattu 07.04.2014 19:29:59) | |
---|
Herrah: Tylsä biisi. Aina pitää olla joku vastarannan kiiskenä. :D Ei sitten ole tarpeeksi jöötteporia vai? Vaiko liikaa? "I like assassins because they have two asses."Juicy Stuff |
Herrah 07.04.2014 20:16:28 | |
---|
Juicy: Aina pitää olla joku vastarannan kiiskenä. :D Ei sitten ole tarpeeksi jöötteporia vai? Vaiko liikaa? No henk. koht. ei kiinnosta tuo "jööttepori" juurikaan, mutta biisin kompastuskivi ei ollut se. Toivoisin vaan edes jonkinlaista uusiutumista noin niinku vaikka rytmiikan osalta. Ei mua kiinnosta kuunnella taas samanlaista levyä vaan huonommilla riffeillä. Tähän mennessä biisimateriaali on mennyt muutenkin tonne Omnium Gatherumin suuntaan, kun itse haluaisin raskassoutuisempaa ja melankolisempaa poljentoa, tyyliin Weighed Down With Sorrow. |
Juicy 07.04.2014 20:24:46 | |
---|
Nyt oli ihan hyvät perustelut. Rasittavaa lukea keskustelua jossa kommentoidaan pelkästään tyyliin "paskaa." Jää semmoinen maku, ettei olla viitsitty kuunnella biisiä edes loppuun asti. "I like assassins because they have two asses."Juicy Stuff |
Blizk 07.04.2014 20:56:45 | |
---|
Herrah: Tähän mennessä biisimateriaali on mennyt muutenkin tonne Omnium Gatherumin suuntaan, kun itse haluaisin raskassoutuisempaa ja melankolisempaa poljentoa, tyyliin Weighed Down With Sorrow. Ei tässä mihinkään OG:n suuntaan olla oikeasti menossa, Vanhala vain onnistuu tyylitajuisesti tuomaan persoonaansa esiin myös Insomniumissa. Jotkut tykkää, jotkut ei. Taitaa oikeasti tulla monipuolinen levy, ei pelkkää markkinointipuhetta. |
Burn 08.04.2014 12:08:50 | |
---|
Blizk: Ei tässä mihinkään OG:n suuntaan olla oikeasti menossa, Vanhala vain onnistuu tyylitajuisesti tuomaan persoonaansa esiin myös Insomniumissa. Jotkut tykkää, jotkut ei. Niin. En sitten tiedä, että onko tämä Insomniumin tapauksessa mitenkä tarpeellista. Onko näistä muutamasta mitä olen nyt kuullut niin jokainen loppunut jonkin sortin kallionkielekesooloon? Korjatkaa jos olen väärässä. Se Insomniumin aiempi loistavuus tuli kyvystä luoda tunnelmia ja nostaa iho kananlihalle monesti muilla konsteilla kuin pelkillä sooloilla. Tottakai kun remmissä on nyt niinkin kyvykäs heppu kuin Vanhala, pitää sitä potentiaalia käyttää, mutta en tiedä ovatko ne kitarasoolot ihan niin tuikitarpeellisia tämän bändin musassa. Jotenkin yllättävän väljä maku jäänyt näistä kolmesta. Soundeista silti tykkään kovasti ja ovat ehkä parhaimmat, jos vertaa paria aiempaa julkaisua. |
Herrah 08.04.2014 12:16:31 | |
---|
Henk. koht. myönnän että mulla tuli jo noitten livejen myötä vähän antipatioita Vanhalaa kohtaan. Varmaan aiemmilla sivuilla on meikäläisen kitinää biisien venytyksistä että kaveri saa sooloilla pitempään ja muuta ihme häröilyä, ei sillä että ne välttämättä olisi Vanhalan ideoita. |
Blizk 08.04.2014 15:01:00 (muokattu 08.04.2014 15:12:23) | |
---|
Burn: Niin. En sitten tiedä, että onko tämä Insomniumin tapauksessa mitenkä tarpeellista. Onko näistä muutamasta mitä olen nyt kuullut niin jokainen loppunut jonkin sortin kallionkielekesooloon? Korjatkaa jos olen väärässä. Se Insomniumin aiempi loistavuus tuli kyvystä luoda tunnelmia ja nostaa iho kananlihalle monesti muilla konsteilla kuin pelkillä sooloilla. Tottakai kun remmissä on nyt niinkin kyvykäs heppu kuin Vanhala, pitää sitä potentiaalia käyttää, mutta en tiedä ovatko ne kitarasoolot ihan niin tuikitarpeellisia tämän bändin musassa. Jos Insomniumin biisissä on kitarasoolo, se on usein lopussa (debyytin nimibiisi, Closing Words, Only One Who Waits...). Tässä on kyllä vaara pienelle itsensä toistamiselle tulevalla levyllä. Eikä Vanhalan persoona mielestäni ole pelkkiä sooloja Insomniumin osalta, samat tunnelmanostatukset ovat edelleen mukana vähän uusilla vivahteilla. While We Sleepin introriffissä on muuten sama sointukierto kuin Song of the Blackest Birdin outrossa, sävellaji on kenties eri. Sentään rippaavat itteltänsä eikä muilta :) |
Blizk 22.04.2014 17:26:02 (muokattu 23.04.2014 01:05:23) | |
---|
Black Heart Rebellion: https://soundcloud.com/centurymedia/insomnium-black-heart-rebellion Blastbeattia piisaa eikä Vanhala sooloile. Ei aiheuta samanlaista repeat-himoa kuin pari edellistä, saa nähdä miten toimii sitten levyllä. EDIT: Löytyi sitten koko levykin jo youtubesta. Huhhuh... melkoista evoluutiota paikoin soundissa. Pitääköhän se lähtä tsekkaamaan vaikka Tuskaan miten nimiraita lähtee livenä. |