Aihe: Halvemmat "ES-335":et
1 2 3 4 524 25 26 27 2846 47 48 49 50
Myrkky Nuoli
12.03.2014 08:49:48
Laulava Kylätohtori: Mittasin Toksun omat originaalimikit aamulla. Talla 8,7 ja kaula 7,8. Ei kai nuo nyt kovin kuumat ole? Jotenkin vaan edelleen luulen, että tämän Essin mikit eivät ole samat kuin esim. japanilaisessa les paulissa. Molemmat ovat PAF mkII:sia, mutta ero on kyllä selkeä Essin mikkien hyväksi...

Onpas outoa. Vähän ylikäämityt, muttei missään nimessä samat mikit kun mun essissäni oli. Se tallamikki oli lähempänä 12kohmia. Voi olla tietysti, että halvat bulkkimikit kun ovat niin vaikka paperilla ois samat niin todellisuudessa ne on ihan mitä millonkin sattuu. Enpä mie sit osaakaan sen pidemmälle kommentoida :)
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
Laulava Kylätohtori
12.03.2014 08:53:02 (muokattu 12.03.2014 08:57:09)
Myrkky Nuoli: Onpas outoa. Vähän ylikäämityt, muttei missään nimessä samat mikit kun mun essissäni oli. Se tallamikki oli lähempänä 12kohmia. Voi olla tietysti, että halvat bulkkimikit kun ovat niin vaikka paperilla ois samat niin todellisuudessa ne on ihan mitä millonkin sattuu. Enpä mie sit osaakaan sen pidemmälle kommentoida :)

Voisko tässä (ES-135) olla eri mikit kuin LS-85/ES-110 ym.? Esitteistähän löytyy PAF mkII ja PAF mkII (Made in Japan)....

Vähän ylikäämityt

Voisikohan tämä tehdä sellaista pientä räikeyttä/aggressiivisuutta näihin mikkeihin. Sinänsä ovat minusta hyvinkin kelvolliset mikit, mutta jotain pientä em. näissä tuntuisi olevan. Tosin aika paljon ko. ongelma parani, kun vaihdoin Dustyyn putket. Jotenkin hassua. Mutta nyt tosimies nappaisi mikeistä pätkän 'siima' pois, säästäisi huimia summia ja soittelisi itseensä tyytyväisenä entistä paremmalla soundilla...

Tosin tuo P90 kaulassa kuumottaa edelleen, ei tämä siihen auta...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Myrkky Nuoli
12.03.2014 08:57:17 (muokattu 12.03.2014 08:58:51)
Laulava Kylätohtori: Voisko tässä (ES-135) olla eri mikit kuin LS-85/ES-110 ym.? Esitteistähän löytyy PAF mkII ja PAF mkII (Made in Japan)....

Mistäs näitä tietää.. Paperilla pitäis olla samat, mulla mulla on ES-130 joka kuitenkin on sama kitara, mutta just edellisen pykälän vuosimallia, niin ihmetyttää noin radikaali ero. Toisaalta ei yllättäis yhtään jos Tokailla ois just tuommonen mitä sattuu miten sattuu meininki. Huvittaa vaan, että voi samalla nimellä mikittää mikkejä, jotka kuulostaa yhtä samalta kun yö ja päivä :D

Meinaan tommonen 2-3kohm heitto oon niin järkyttävän iso jos matskut mikissä on muuten samat, ettei ne kuulosta sinneppäinkään samalta.

Tilaa se pelkkä P90? Kyllä tuo tallamikki varmaan sen kanssa toimeen tulis. Tosiaan pientä aggressiivisuutta tulee ylimäärästen kierrosten mukana, mutta samalla myös löysempää ja korostuneempaa alapäätä, mikä on minusta tallamikissä tosi epätoivottava ominaisuus.
YarZoo
12.03.2014 09:06:59 (muokattu 12.03.2014 09:43:42)
Laulava Kylätohtori: Mittasin Toksun omat originaalimikit aamulla. Talla 8,7 ja kaula 7,8. Ei kai nuo nyt kovin kuumat ole? Jotenkin vaan edelleen luulen, että tämän Essin mikit eivät ole samat kuin esim. japanilaisessa les paulissa. Molemmat ovat PAF mkII:sia, mutta ero on kyllä selkeä Essin mikkien hyväksi...

Hämmästystä kerrakseen! Kattelin vähän muistilappuja, kun noita Toksun mkII mikkejä on muutama pöydällä pyörähtänyt. Vaihteluakin noissa on, se on totta, mutta ei nyt sentään noin paljoa. Kaulamikin kohmit on ihan linjassa, mutta tallamikki häkellyttää. Mulla on lapuissa lukemat väliltä ~12,6-13,4..???

e. Kattelin vähän keskusteluja aiheesta ja olen vieläkin hämmästyneempi. Joku on mitannut mkII kaulamikistä 10,5 ja tosiaan tallamikeistä on löytynyt 8,5 luokkaa olevia lukemia. Onkohan noita käämitty saman mkII nimen alla eri malleihin eri arvoilla? Täytynee jäädä hämmästelemään ja vetäytyä keskustelusta, kun taitaa ymmärrys ja tieto loppua kesken.
S.N.A.F.U
Myrkky Nuoli
12.03.2014 09:15:15
YarZoo: Hämmästystä kerrakseen! Kattelin vähän muistilappuja, kun noita Toksun mkII mikkejä on muutama pöydällä pörähtänyt. Vaihteluakin noissa on, se on totta, mutta ei nyt sentään noin paljoa. Kaulamikin kohmit on ihan linjassa, mutta tallamikki häkellyttää. Mulla on lapuissa lukemat väliltä ~12,6-13,4..???

Joo, kyllä ne tota luokkaa oli mitä minäki mittasin! Toki tuo 8kohm osasto on minusta vähän liikaa kaulaankin. 6,5kohm kaula ja 8,5kohm talla vois olla meikäläisen ihannespeksit.
Numb
12.03.2014 13:49:31

Laulava Kylätohtori: Oliskohan ne Phat Catit olleet vähän tummat, en muista.

Ei mulla Flygarissa ainakaan, tallamikki etenkin on aika rapea. Kaulamikki... No, sitä voisi ehkä luonnehtia tummaksikin, mun mielestä se on enemmänkin paksu.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
kekkuliheikki
12.03.2014 14:16:46
Halpoja Tokaita tyontaa joka nurkasta. ES-135 ja mikit vaihdettu sais 800 euroon!

Mutta gasittomassa tilassa voi vain myhailla ja vihellella. Turhaa runkkausta ja roudausta. Jos menis treenaamaan taas...
En allekirjoita.
Myrkky Nuoli
12.03.2014 20:19:35
Numb: Ei mulla Flygarissa ainakaan, tallamikki etenkin on aika rapea. Kaulamikki... No, sitä voisi ehkä luonnehtia tummaksikin, mun mielestä se on enemmänkin paksu.

Ei se humppariksi oo tumma se tallamikki, mutta enemmän se humpparilta kuulostaa kuin Pysikymppiseltä. Jos olettaa P90 tallasaundia niin mud city on vastassa.

kekkuliheikki: Halpoja Tokaita tyontaa joka nurkasta. ES-135 ja mikit vaihdettu sais 800 euroon!

Mutta gasittomassa tilassa voi vain myhailla ja vihellella. Turhaa runkkausta ja roudausta. Jos menis treenaamaan taas...

Huh.. halvan äärellä taas.
PekKampela
12.03.2014 20:56:49

kekkuliheikki: Halpoja Tokaita tyontaa joka nurkasta. ES-135 ja mikit vaihdettu sais 800 euroon!

Minun 335-polte jatkuu edelleen pienellä liekillä. Harmi, kun menin joskus käsieni läpi yhden Tokain ES-130:n päästämään ja muistaakseni juuri 800€:lla. Olin sille laukunkin ostanut. Törkiän hotit mikit siinä oli joista en diggaillut.

Kevyt sen pitäisi olla. Ei bling blingiä. Ja paksummalla kaulalla kuin 60's slimtaper.
Torvi.
Myrkky Nuoli
12.03.2014 21:51:08
PekKampela: Minun 335-polte jatkuu edelleen pienellä liekillä. Harmi, kun menin joskus käsieni läpi yhden Tokain ES-130:n päästämään ja muistaakseni juuri 800€:lla. Olin sille laukunkin ostanut. Törkiän hotit mikit siinä oli joista en diggaillut.

Kevyt sen pitäisi olla. Ei bling blingiä. Ja paksummalla kaulalla kuin 60's slimtaper.

Kas kun sinä juuri kuvailit tuon ES-130:n :D
Minulla on mokoma kuten varmaan on tullut jo selväksi ja mikkien vaihto aiheutti semmoisen jutun, että tuo paskiainen on nyt minun suosikkikitarani, syrjäytti SG Standardin. Ainut vaan, että isommilla gaineilla ja volumeilla lähtee kiertämään ja tärisee kuin pesukone. No, opimme nauttimaan siitä. Tuo tärinä saa kyllä hienon fiiliksen aikaan. Muutenkin tuossa on jotain jännittävää, että se meinaa karata käsistä ja sitä joutuu ohjastamaan ja sen saa sitten ulvomaan aina kun tahtoo. Kaulaprofiilihan on melkosta lailla läski essiksi, joskaan ei ihan pesis-osastoakaan. Tykkään, kovasti.
PekKampela
12.03.2014 22:47:53

Myrkky Nuoli: Kas kun sinä juuri kuvailit tuon ES-130:n :D
Minulla on mokoma kuten varmaan on tullut jo selväksi ja mikkien vaihto aiheutti semmoisen jutun, että tuo paskiainen on nyt minun suosikkikitarani, syrjäytti SG Standardin. Ainut vaan, että isommilla gaineilla ja volumeilla lähtee kiertämään ja tärisee kuin pesukone. No, opimme nauttimaan siitä. Tuo tärinä saa kyllä hienon fiiliksen aikaan. Muutenkin tuossa on jotain jännittävää, että se meinaa karata käsistä ja sitä joutuu ohjastamaan ja sen saa sitten ulvomaan aina kun tahtoo. Kaulaprofiilihan on melkosta lailla läski essiksi, joskaan ei ihan pesis-osastoakaan. Tykkään, kovasti.

Hah.

Mä kun muistelin, et se mun essi oli painava ja kaula oli ohut. Tosin olin vuosia soittanut parilla kepeällä ja pesismailakaulaisella telellä. Aika bling blingihän se punainen loimuvaahterakansi on! ;)
Torvi.
Myrkky Nuoli
12.03.2014 22:55:15 (muokattu 12.03.2014 22:56:55)
PekKampela: Hah.

Mä kun muistelin, et se mun essi oli painava ja kaula oli ohut. Tosin olin vuosia soittanut parilla kepeällä ja pesismailakaulaisella telellä. Aika bling blingihän se punainen loimuvaahterakansi on! ;)

Minusta tuo loimu on just sen verran hienovaraista, että se on juurevan vähäeleinen ja kaunis, eikä hyppäile päin naamaria.. Yleisesti ottaen inhoon loimuasioita. Mutta saahan tuota sitten vaikka naturaalina. Ei ainakaan oo bling blingiä, nääs. Ja jotain ES-malleja mustana. Tobacco burstina toki myös, mutta siinä ne loimut korostuu entisestään.

Kyllä ainakin tuossa minun yksilössä on minun kitaroista paksuin kaulaprofiili. Suht pyöreä ja syvä. Ehdottomasti keskimääräistä paksumpi, mutta kuitenkin sirompi kuin semmoinen 50's pesismaila. Kohtalaisen painava tuo on kyllä, mutta ei mitenkään erityisen. Mua ei häiritse keventämättömällä Les Paulilla soittaminenkaan ja tuo on kyllä kevyempi. En tiiä sit voiko ES-mallinen kitara edes olla kevyt? Ei varmaan? Paitsi ehkä joku pienikoppaisempi, ES-339 esmees.
Kuplamuovi
13.03.2014 09:15:42
Myrkky Nuoli: En tiiä sit voiko ES-mallinen kitara edes olla kevyt? Ei varmaan? Paitsi ehkä joku pienikoppaisempi, ES-339 esmees.

Tuo oma Greconi painaa 3,2 kiloa, se on minusta melko kevyt. Ehkä se on balsapuuta :)
Olen oman elämäni yliruskettunut risteilyisäntä.
mattim
13.03.2014 09:31:40

Kuplamuovi: Tuo oma Greconi painaa 3,2 kiloa, se on minusta melko kevyt. Ehkä se on balsapuuta :)

Tokai HES180 painaa 3,2 Kg ja Epiphone Lucilleni 3,7 Kg. Molemmat ovat mukavia sylissäpidettäviä ilman hihnaakin.
.
PekKampela
13.03.2014 13:21:55

Kuplamuovi: Tuo oma Greconi painaa 3,2 kiloa, se on minusta melko kevyt. Ehkä se on balsapuuta :)

Hyvää puuta on sun Greco ja sehän mulla mielessä pienenä referenssinä onkin, kun puhutaan kevyestä ja hyvännäköisestä Essistä. Hippasen ohkanen kaula siinä on mutta toisaalta et sä sitä taida vieläkään mulle myydä?! ;)

ES339 tuntui jotenkin oudolta kitaralta, lähes lelulta. Oli meinaan niin pieni, nätti ja kevyt. Ovat myös nykyiseen budjettiini aivan liian hintavia.

Onko jengi noita DeArmondeja päässyt soittelemaan?
Torvi.
Kuplamuovi
13.03.2014 15:07:12
PekKampela: Hyvää puuta on sun Greco ja sehän mulla mielessä pienenä referenssinä onkin, kun puhutaan kevyestä ja hyvännäköisestä Essistä. Hippasen ohkanen kaula siinä on mutta toisaalta et sä sitä taida vieläkään mulle myydä?! ;)

Eipä ole ainakaan toistaiseksi myyntiaikeita ei :)
Totta kyllä turiset tuosta kaulasta. Kaverilla on Baja Tele, ja kun on treeniksellä välillä soittanut sillä niin aika tukiltahan se on tuntunut verrattuna Grecoon. Vaan niin se käsi tottuu kaikkeen, tähänkin. Hyvin tullaan toimeen ja luodaan sulosäveliä, tai jotain.
Olen oman elämäni yliruskettunut risteilyisäntä.
Myrkky Nuoli
13.03.2014 17:38:21
No nyt kun otettiin kissa pöydälle niin 3,3kg tuo minun Tokaikin on, tasan saman verran ku miun SG. Että kythän se! Elin ihan väärässä käsityksessä.
PekKampela
07.04.2014 16:15:32

TonyH: Tuli kahlattua koko ketju läpi ja lisätään tähän jatkoksi nyt tämä minunkin, kun moista ei vielä mainittu: Hamer Echotone ja Made in Korea -versio. Ostin käytettynä vajaa 10 vuotta sitten. Hyvin soiva peli.

http://oi61.tinypic.com/4gso4l.jpg

Komia!

Itsekin päätin luottaa korealaiseen ja hankin DeArmondin Starfire Customin 90-luvun loppupuolelta. Mainio peli. Laukun jouduin hankkimaan erikseen. Perussäädöt paksummille kielille ja soittoon.

Tässäpä huono kännykkäroiskaisu:
http://muusikoiden.net/dyn/users/122410.jpg
Torvi.
jokkari
08.04.2014 12:02:11
Itsekin päätin luottaa korealaiseen ja hankin DeArmondin Starfire Customin 90-luvun loppupuolelta.

Onnittelut ja tervetuloa klubiin. Itsellä on tuollainen jälkiasennetulla bigsbyllä terästettynä, ja siitä on tullut meikäläisen ykköskitara. Monipuolinen, käy minusta ihan mihin vaan, eli ei ole pelkkä blues-jazz-vehje.

Näyttää kelpaavan ammattilaisillekin, bongasin taannoin samanlaisen Anna Puun keikalta Antti Kajanuksen käsistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)