Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: How I met your mother (Ensi silmäyksellä)
1 2 3 4 5
Wolfgang
02.04.2014 17:20:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EvilDead: Tykkäsin kans lopetuksesta, vaikka tietyllä kantilla olikin masentava. Enpä aivan itse olisi tuollaista loppua osannut arvata.
 
SPÖILER!
 
Oli kyllä melkoisen nopeasti väännetty draama lopussa. Yhdessä kohtauksessa "mother" olikin äkisti sairas ja hetken päästä kuollut. Toisaalta eipä katsoja ehtinyt ko. hahmoon samaistua muutenkaan, että kaipa sen voi vaan lopettaa tyydyttävämmän lopun tieltä.
 
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
Ali
02.04.2014 17:40:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei helvetti - tätäkö tehtiin yhdeksän kautta? Taisin lopettaa siellä joskus 5. kauden kohdilla, kun meno meni universumin väsyneimmäksi. Siihen asti oli ihan katsottavaa kyllä.
 
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Kampela77
02.04.2014 21:34:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä jaksoin katsoa ensimmäistä jaksoa noin 10 minuuttia, mutta alkoi näyttää geneeriseltä valmiiksinauretulta Frendit-kakalta. Onko syytä antaa tälle uusi tilaisuus? Alku vaikutti ainakin paskalta. Paskoja vitsejä joille naururaita nauraa. Naururaidat pitäisi muutenkin kieltää lailla. Seinfeldistä tykkäsin, mutta ilman naururaitoja kaikki toimisi paremmin.
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
EvilDead
02.04.2014 21:43:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kampela77: Mä jaksoin katsoa ensimmäistä jaksoa noin 10 minuuttia, mutta alkoi näyttää geneeriseltä valmiiksinauretulta Frendit-kakalta. Onko syytä antaa tälle uusi tilaisuus? Alku vaikutti ainakin paskalta. Paskoja vitsejä joille naururaita nauraa. Naururaidat pitäisi muutenkin kieltää lailla. Seinfeldistä tykkäsin, mutta ilman naururaitoja kaikki toimisi paremmin.
 
Minusta kun vertaa 90 -luvun sitcomeihin niin HIMYM:n naururaidat ei edes haittaa niin kauheasti. Huomattavasti hillitympiä ja hiljaisempia.
JC
02.04.2014 21:49:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Naururaita voi olla ihan hauska, kun se on aito:
https://www.youtube.com/watch?v=tYifMohjv54
 
Kampela77
02.04.2014 21:55:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EvilDead: Minusta kun vertaa 90 -luvun sitcomeihin niin HIMYM:n naururaidat ei edes haittaa niin kauheasti. Huomattavasti hillitympiä ja hiljaisempia.
 
En tiedä. Ehkä sarjaa pitäisi katsoa pidemmälle, että pääsisi sisään. Jotenkin nykyään vain tuntuu, että naururaita vain karkoittaa. Alat katsoa uutta sarjaa. Yleensä katson sarjaa useamman jakson ajan, että saan tuntuman missä mennään. Valmiiksi nauretun kanssa taas tulee semmoinen pikaruokatunne, että tällaista tämä tulee olemaan. Alussa jo kerrotaan muutama vitsi, jotka ei naurata itseä mutta tekoyleisö repeilee taustalla ja saa tuntemaan, että ehkä tämä ei vain ole mun huumoria.
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
EvilDead
02.04.2014 22:05:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kampela77: En tiedä. Ehkä sarjaa pitäisi katsoa pidemmälle, että pääsisi sisään. Jotenkin nykyään vain tuntuu, että naururaita vain karkoittaa. Alat katsoa uutta sarjaa. Yleensä katson sarjaa useamman jakson ajan, että saan tuntuman missä mennään. Valmiiksi nauretun kanssa taas tulee semmoinen pikaruokatunne, että tällaista tämä tulee olemaan. Alussa jo kerrotaan muutama vitsi, jotka ei naurata itseä mutta tekoyleisö repeilee taustalla ja saa tuntemaan, että ehkä tämä ei vain ole mun huumoria.
 
Noh, sanoisin että yrität katsoa vaikka puolet ekasta kaudesta. Siinä kohti se minullakin alko vasta kolahtamaan.
Scrobble
03.04.2014 01:39:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä olen katsonut Netflixissä olevat seitsemän kautta. Ekat viisi kautta kokonaan ihan huippuja mutta kutos- ja varsinkin seiskakaudelle taso tippui todella paljon. Varsinkin seiskakausi oli jo todella väsynyttä menoa. Vähän pelottaa alkaa katsoa noita kahta vikaa kautta, ei kai ne enää huonommaksi voi mennä.
 
"There's only two things I hate in this world. People who are intolerant of other people's cultures and the Dutch" -Michael Caine
Informaatiokameli
03.04.2014 02:28:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Scrobble: Tätä olen katsonut Netflixissä olevat seitsemän kautta. Ekat viisi kautta kokonaan ihan huippuja mutta kutos- ja varsinkin seiskakaudelle taso tippui todella paljon. Varsinkin seiskakausi oli jo todella väsynyttä menoa. Vähän pelottaa alkaa katsoa noita kahta vikaa kautta, ei kai ne enää huonommaksi voi mennä.
 
Voi. Katso suosiolla vaan tuo viimeinen jakso.
 
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Secreterial
03.04.2014 08:13:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Scrobble: Vähän pelottaa alkaa katsoa noita kahta vikaa kautta, ei kai ne enää huonommaksi voi mennä.
 
Menee se huonommaksi vielä, mutta kun oot noin pitkälle katsonut, niin taistele loppuun asti!
 
"I never bluff" - Cordell Walker
Wolfgang
03.04.2014 16:20:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Informaatiokameli: Voi. Katso suosiolla vaan tuo viimeinen jakso.
 
Miusta se vähän skarppasi jossain vaiheessa. Tai ehkä vain jossain jaksoissa, mutta kauksi jäätiin alkuaikojen tasosta.
 
Onko syytä antaa tälle uusi tilaisuus?
 
Jos naururaita on ehdoton ei, ei.
 
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
Quru
04.04.2014 19:04:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka muutenkin taso laski vitoskauden jälkeen niin seiska- ja kasikaudet tarjosivat sentään ajoittaisia hyvä hetkiä. Ysikausi kauheaa kuraa, varmaan huonointa tv-viihdettä mihin olen aikaani käyttänyt mutta piti vaan katsoa. En suosittele kenellekään.
 
Veksu: "Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa Kodin Ykkösen tämän viikon plussatarjousta, jossa myydään OBH-Nordica RW5000 rikkaimuria hintaan 199e (ilman Plussa-korttia 119e)?"
Tuomas
04.04.2014 19:49:39 (muokattu 04.04.2014 19:53:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Vaikka muutenkin taso laski vitoskauden jälkeen niin seiska- ja kasikaudet tarjosivat sentään ajoittaisia hyvä hetkiä. Ysikausi kauheaa kuraa, varmaan huonointa tv-viihdettä mihin olen aikaani käyttänyt mutta piti vaan katsoa. En suosittele kenellekään.
 
Ysikausihan oli käytännössä silkkoja callbackeja vanhoihin juttuihin. Mutta täytyy siis sanoa, että kyllä ysikausi oli helposti parempi kuin vaikka seiska-kasikauden Quinn-hörhöilyt ja "NOBODY ASKED YOU, PATRICE!" -hommelit.
 
Mutta jos pitää miettiä sellaisia selkeästi mieleenjääneitä hetkiä, niin kyllä ne aika vahvasti menevät jonnekin 2-6 -kausien väliin. "I can run that far" tuli ekana mieleen.
 
Nyt pari päivää vikan jakson katsomisen jälkeen olen sitä mieltä että sarja loppui aika silleen kuin sen pitikin. Faktahan on se, että sarja olisi ollut todella timanttia mikäli sitä ei oltaisi väkisin pitkitetty siinä yhdessä kohtaa, nyt se on ehkä...no, sitcomtasolla 4/5. Kyllähän siinä oli paljon juttuja mitä toiset sarjat eivät edes viitsisi yrittää, usein myös onnistuen.
 
Yksi olennainen käännekohtahan oli se Robin-Barney -juttu, jolloin niitä "tavallistettiin" siitä mitä olivat normaalisti ja Ted alkoi saada niitä neuroottisempia Dr. X- ja kalligrafia-juttuja.
 
e: heh, oon näköjään kirjoittanut osin samoja juttuja kuin melkein vuosi sitten :D
 
Liian ilkeä hipiksi.
Secreterial
04.04.2014 19:51:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juoppis:Nyt pari päivää vikan jakson katsomisen jälkeen olen sitä mieltä että sarja loppui aika silleen kuin sen pitikin.
 
Mää oon kanssa tätä mieltä, sillä olihan tuo kuitenkin todella odotettu lopetus ja silleen ihan ansaittukin. Neloskaudellahan oli viittauskin asiaan, joten sinänsä ihan jees. Pitäis varmaan jossain vaiheessa katsoa alusta alkaen uudelleen, ykköskauden katsomisesta on jo aikaa melko paljon.
 
"I never bluff" - Cordell Walker
Wolfgang
05.04.2014 13:21:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Secreterial: Neloskaudellahan oli viittauskin asiaan
 
Minkälainen viittaus?
 
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
Secreterial
05.04.2014 15:21:04 (muokattu 05.04.2014 15:21:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wbgnva fra fhhagnvfgn, rggä wbf rviäg byr inxvvagharrg inaurzcnan, avva levggäiäg hhqrfgnna. Gnv wbgnva. Ra zhvfgn ineznfgv.
 
http://www.rot13.com/index.php
 
"I never bluff" - Cordell Walker
Tuomas
06.04.2014 11:38:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Secreterial: Wbgnva fra fhhagnvfgn, rggä wbf rviäg byr inxvvagharrg inaurzcnan, avva levggäiäg hhqrfgnna. Gnv wbgnva. Ra zhvfgn ineznfgv.
 
http://www.rot13.com/index.php

 
Ja kasikaudella:
 
Xnfvxnhqra wnxfbffn Gvzr Geniryref Grq gbgrnn, rggä wbf uäa byvf gvraalg zvgä ghyrr gncnughznna uäa byvfv whbffhg fvvura xbeggryvva wbffn Genpl nfhh, xbchggnahg biryyr wn fnabahg rggä gncnning 45 cäviäa cääfgä wn rggä uäa nagnvfv zvgä inna, rggä ibvfv ivrggää gäzäa xnaffn rarzzäa nvxnn.
 
Xbfxn nvxnafn ba enwnyyvara, avvaxh.
 
Liian ilkeä hipiksi.
Wolfgang
06.04.2014 18:50:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lopettakaa tuo avaruuskieli. Kyllä täällä saa jo spoilailla.
 
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
Quru
06.04.2014 19:02:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolfgang: Lopettakaa tuo avaruuskieli. Kyllä täällä saa jo spoilailla.
 
Okei. SPOILERI!
 
Stella jättää Tedin alttarille. Barney ja Quinn eivät mene naimisiin.
 
Veksu: "Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa Kodin Ykkösen tämän viikon plussatarjousta, jossa myydään OBH-Nordica RW5000 rikkaimuria hintaan 199e (ilman Plussa-korttia 119e)?"
Tuomas
07.04.2014 09:29:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolfgang: Lopettakaa tuo avaruuskieli. Kyllä täällä saa jo spoilailla.
 
Mjoo, totta.
 
Mun mielestäni toi sarjahan oli siinä mielessä tosi hyvä, että periaatteessa siinä Ted lähti hakemaan sitä Yhtä Oikeaa tyyppiä, mutta päätyi toteamaan että ei ole yhtä oikeaa vaan lukuisia oikeita. Parisuhteet päättyvät aina, joko eroon tai sitten siihen että toisesta lähtee henki. Nythän Ted koki molemmat puolet siitä asiasta.
 
Hyvä esimerkki oli se ysikauden How Your Mother Met Me -jakso, jossa käsiteltiin mitä Tracy on tehnyt niinä vuosina kun Ted on seikkaillut Nykissä. Tracyn tarinahan vinkkasi myös vähän loppuratkaisuun: sillä oli tyyppi jonka kanssa se oli onnellinen ja mietti, että tässä on nyt Se Tyyppi. Ja Se Tyyppi kuoli auto-onnettomuudessa. Ko. jaksossahan pohdittiin just sitä, että onko muka toista vastaavaa olemassa. Ja sitten tuli Ted. Periaatteessa siis koko sarja kertoi siitä, kuinka tapaa sen oikean tyypin toisen kerran elämässään.
 
Liian ilkeä hipiksi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «