Aihe: Mad Professor pedaalit
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15 16
Jucciz
05.04.2014 21:14:09
Mun korviin (lue: mun käytössä ja mun kamoilla) SHOD on erittäin tasapainoinen low-/mid-gain-särö. Se myös toimii ilokseni sekä a)boostattuna että b)boosterina muille säröille todella hyvin. Todella herkullinen ja "notkea soundi" ja reagoi tatsiin upeasti. Pedaali sopii hyvin Hendrix-tyyliseen Stratocaster-fiilistelyyn, mutta myös reippaampaan rokkimenoon humbucker-kitaroilla.

Toki koko signaaliketju vaikuttaa lopputulokseen. Voihan olla, että dissaajien kamoilla SHOD ei toimikaan yllä kuvatusti. Ittellä on varsin perinnehenkiset kitarat ja pääasiallisena vahvistimena Brownface Princeton vuodelta '62 - ja tykkään yhdistelmästä ihan mielettömästi. Ja lopultakin aina on kyse makuasioista, ei kaikki vaan voikaan maistua kaikille.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Ziggy Bubba
05.04.2014 21:28:05 (muokattu 05.04.2014 21:28:45)

Jucciz: Todella herkullinen ja "notkea soundi" ja reagoi tatsiin upeasti. Pedaali sopii hyvin Hendrix-tyyliseen Stratocaster-fiilistelyyn, mutta myös reippaampaan rokkimenoon humbucker-kitaroilla.

Samoilla linjoilla Juccizen kanssa. Varsinkin just tommonen Henkka-henkinen fiilistely samalla hiukan volapotikkaa käännellen on SHOD:n kanssa pirun mukavaa - tuli just moista sattumoisin testailtua.

Tossa soitellessa tosin huomasin sen, että tallamikillä ei tule tämän purkin kanssa niin herkästi hypättyä "liidille", on pedaalilla sen verran kirkastava vaikutus. Kaulamikillä taas hommat klangaa justiinsa mainiosti.

Pitkästä aikaa tuli muuten soiteltua tuolla säröt isommalla, jolloin voluumipotikalle tuli oikeasti jo käyttöä. Pirun hyvin toimisi noin vaikka ainoana särönä, jos ei kovin modernia rock-tööttäystä kaipaa.
Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
antnis
05.04.2014 23:47:08
Ei SHOD räikeä ole, kirkas kylläkin. Päätin kuiteskin myydä, kun saan muista purkeista about samat ruuvaamalla ja tuosta taas ei lähde samoja kuin TS-tyyppisestä Gristle kingistä tai SL drivestä (mainitsinko jo, miten hyvä purkki tuo onkaan)
Gabe
06.04.2014 00:39:49 (muokattu 06.04.2014 00:40:53)
Räikeä tai tunkkainen ei kyllä minusta kuulosta yhtään SHOD:lta. Raikas ja dynaaminen ennemminkin.. ehdottomasti yksi parhaista low/mid gain purkeista mitä olen koskaan käyttänyt. Kirkas se toki on, mutta eihän sekään ole välttämättä huono ominaisuus. Omassa laudassani Honey Bee otti Sweet Honeyn paikan. Vähemmän kirkas ja vielä vähän paremmin soittodynamiikkaan reagoiva HB sopii omaan nykyiseen settiini hiukan paremmin. Paljon samankaltaisuutta niissä kuitenkin on.
kihtaristi
06.04.2014 10:45:48
Gabe: Räikeä tai tunkkainen ei kyllä minusta kuulosta yhtään SHOD:lta. Raikas ja dynaaminen ennemminkin.. ehdottomasti yksi parhaista low/mid gain purkeista mitä olen koskaan käyttänyt. Kirkas se toki on, mutta eihän sekään ole välttämättä huono ominaisuus. Omassa laudassani Honey Bee otti Sweet Honeyn paikan. Vähemmän kirkas ja vielä vähän paremmin soittodynamiikkaan reagoiva HB sopii omaan nykyiseen settiini hiukan paremmin. Paljon samankaltaisuutta niissä kuitenkin on.

Olispa mielenkiintoinen tuota Honey bee-purkkia päästä kokeilemaan, jos on vähemmän kirkas. Liikkuuko noita Suomessa kuinka? Itse välillä SHODia käyttäessä tiputan tonea hiukan kitarasta juuri tuon kirkkauden takia.
Myrkky Nuoli
06.04.2014 13:24:12
Gabe: Räikeä tai tunkkainen ei kyllä minusta kuulosta yhtään SHOD:lta. Raikas ja dynaaminen ennemminkin.. ehdottomasti yksi parhaista low/mid gain purkeista mitä olen koskaan käyttänyt. Kirkas se toki on, mutta eihän sekään ole välttämättä huono ominaisuus. Omassa laudassani Honey Bee otti Sweet Honeyn paikan. Vähemmän kirkas ja vielä vähän paremmin soittodynamiikkaan reagoiva HB sopii omaan nykyiseen settiini hiukan paremmin. Paljon samankaltaisuutta niissä kuitenkin on.

Tismalleen samat kokemukset minullakin. SHOD on aivan timanttinen pedaali, mutta oon lähiaikoina mieltynyt vähän tummempiin särösaundeihin niin tuo Honey Bee sopi minulle paremmin. Aivan älyttömän hyvä pedaali sekin. Molempia pidän täysin samalla viivalla. Toinen sopii toisenlaiselle soittajalle hiukka paremmin ja vice versa.
Gabe
06.04.2014 15:24:58 (muokattu 06.04.2014 15:56:20)
kihtaristi: Olispa mielenkiintoinen tuota Honey bee-purkkia päästä kokeilemaan, jos on vähemmän kirkas. Liikkuuko noita Suomessa kuinka? Itse välillä SHODia käyttäessä tiputan tonea hiukan kitarasta juuri tuon kirkkauden takia.

Aika nihkeästi näitä tulee tarjolle täällä päin. Ja kun tulee niin yleensä meneekin saman tien. Väijyin omaani vuoden verran ja vaikka olin todella aktiivinen torikyttäri niin silti meni pari ohi nenän. Ebay on vähän parempi arpa jos ei kärsivällisyys riitä, sinne tulee vielä aika hyvin 400-500€ haarukkaan hyväkuntoisia yksilöitä myyntiin.

Myrkky Nuoli: Tismalleen samat kokemukset minullakin. SHOD on aivan timanttinen pedaali, mutta oon lähiaikoina mieltynyt vähän tummempiin särösaundeihin niin tuo Honey Bee sopi minulle paremmin. Aivan älyttömän hyvä pedaali sekin. Molempia pidän täysin samalla viivalla. Toinen sopii toisenlaiselle soittajalle hiukka paremmin ja vice versa.

Juuri näin, kamat soittajien mukaan. Onneksi kaikille on tarjolla sopivia romppeita yllin kyllin. Honey Bee vetää SHOD:hen nähden vähän pidemmän korren myös fuzzien ryydittäjänä, mikä on itselleni tärkeä ominaisuus. Mutta SHOD on todella hyvä.. ja vähän tummemman vahvistimen kyytipojaksi en heti parempaa OD:ta keksi.
Shredator
06.04.2014 16:55:46

Minusta on hauskaa, että aina kun täällä poristaan tietyistä tuotteista, alkaa niitä "yllättäen" ilmestymään kasapäin myyntiin torille...
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
kimurantti1
06.04.2014 17:57:32
Shredator: Minusta on hauskaa, että aina kun täällä poristaan tietyistä tuotteista, alkaa niitä "yllättäen" ilmestymään kasapäin myyntiin torille...

Ja usein myös niiltä tyypeiltä, jotka ko. laitteita palstoilla hehkuttaa. Pätee toiseenkin kotimaiseen merkkiin. :-)
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
Laulava Kylätohtori
06.04.2014 18:14:38 (muokattu 06.04.2014 18:17:40)
Poistetaan. Tuli liian provoava kirjoitus...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
kimurantti1
06.04.2014 18:33:51 (muokattu 06.04.2014 18:50:16)
Laulava Kylätohtori: Poistetaan. Tuli liian provoava kirjoitus...

Anna nyt tulla, mä en ainakaan kerennyt näkemään mistä jäin paitsi. :-D

E: Jos se avautuminen liittyi Shredatorin tai mun kommentteihin niin tähdennän, että tuon mun edellisen viestini pointti ei ollut se, etteikö kaikki voisi tehdä kamoillaan mitä huvittaa ja ettäkö niitä legendaarisia syitä myyntiin tarvisi sen kummemmin perustella. Ei tarvitse kuitenkaan olla ruudinkeksijä tai roikkua palstoilla 24/7 huomatakseen ton Shredatorin mainitseman korrelaation keskustelupalstan ja torin välillä. Vaikka kaikilla onkin oikeus ostaa/myydä/tehdä kamoillaan mitä huvittaa, on se näin sivusta katsojalle silti äärimmäisen koomista seurattavaa, kun yhdessä hetkessä joku kampe on parasta ikinä, ja samaan aikaan siitä yritetään päästä eroon. Mä oon köyhä, siispä antakaa mun pitää halpa hupini. :-)
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
antnis
06.04.2014 18:36:39
Jep, olin soittelemassa Bluetonella, selkeä virhe kun jäi jotain tärkeää huomaamatta! :)
Gabe
06.04.2014 22:26:33
kimurantti1: Ja usein myös niiltä tyypeiltä, jotka ko. laitteita palstoilla hehkuttaa. Pätee toiseenkin kotimaiseen merkkiin. :-)

Nyt on mielenkiinnosta pakko kysyä mihin toiseen merkkiin viittaat? Ja meinaatko että kyseiset myyjät johdattavat ostajaehdokkaita harhaan väittämällä tuotteen olevan parempi kuin se oikeasti on?

No joo.. itse en SHOD:ta enää edes omista, mutta kyllä sitä silti kelpaa kehua. :)
Myrkky Nuoli
06.04.2014 22:41:06
Gabe: Nyt on mielenkiinnosta pakko kysyä mihin toiseen merkkiin viittaat? Ja meinaatko että kyseiset myyjät johdattavat ostajaehdokkaita harhaan väittämällä tuotteen olevan parempi kuin se oikeasti on?

No joo.. itse en SHOD:ta enää edes omista, mutta kyllä sitä silti kelpaa kehua. :)

Eiköhän me jo arvattu mistä toisesta suuresta kotimaisesta on kyse. En ees jaksa alottaa tästä aiheesta enää kun on niin väsynyttä.
Gabe
07.04.2014 00:20:03
Myrkky Nuoli: Eiköhän me jo arvattu mistä toisesta suuresta kotimaisesta on kyse. En ees jaksa alottaa tästä aiheesta enää kun on niin väsynyttä.

Yritin vähän tökätä jos sen olisi kehdannut sanoa ihan loppuun saakka eikä vihjailla. :)

Mutta en ymmärrä ideaa jonka perusteella myyntiin menevä rompe olisi huonoa? Olen ainakin itse myynyt vaikka kuinka monta todella hyvää tavaraa, eivätpä vain olleet minulle juuri sitä mitä sillä hetkellä hain.
JohnPatrick
07.04.2014 09:42:23
Kertokaas joku kokemuksia Mad Proffan Auto wahista?
Laulava Kylätohtori
07.04.2014 11:08:25
kimurantti1: Anna nyt tulla, mä en ainakaan kerennyt näkemään mistä jäin paitsi. :-D

E: Jos se avautuminen liittyi Shredatorin tai mun kommentteihin niin tähdennän, että tuon mun edellisen viestini pointti ei ollut se, etteikö kaikki voisi tehdä kamoillaan mitä huvittaa ja ettäkö niitä legendaarisia syitä myyntiin tarvisi sen kummemmin perustella. Ei tarvitse kuitenkaan olla ruudinkeksijä tai roikkua palstoilla 24/7 huomatakseen ton Shredatorin mainitseman korrelaation keskustelupalstan ja torin välillä. Vaikka kaikilla onkin oikeus ostaa/myydä/tehdä kamoillaan mitä huvittaa, on se näin sivusta katsojalle silti äärimmäisen koomista seurattavaa, kun yhdessä hetkessä joku kampe on parasta ikinä, ja samaan aikaan siitä yritetään päästä eroon. Mä oon köyhä, siispä antakaa mun pitää halpa hupini. :-)

Totesin vain, että minusta SHOD on kyllä kiistatta loistava pedaali, mutta ei hypetyksen arvoinen. Ei se nyt mikään ultimaattinen Graalin Malja ole, vaan muitakin hyviä od-pedaaleja on vaikka kuinka ja paljon. Osa parempia, osa huonompia. Eli minusta hypetys on vaan mennyt vähän yli, siinä kaikki. Ei herneitä nenään...

Gabe: Yritin vähän tökätä jos sen olisi kehdannut sanoa ihan loppuun saakka eikä vihjailla. :)

Mutta en ymmärrä ideaa jonka perusteella myyntiin menevä rompe olisi huonoa? Olen ainakin itse myynyt vaikka kuinka monta todella hyvää tavaraa, eivätpä vain olleet minulle juuri sitä mitä sillä hetkellä hain.

Tässäpä tämä on kiteytty loistavasti. Onhan se omalla tavallaan koomista, jos ylistää maasta taivaisiin ja samalla myy hehkuttamaansa tuotetta. Mutta usein kyse voi olla siitä, että tuote on oikeasti loistava, mutta ei vastaa omia tarpeita.

Esim. itse kehuin Bluetonen 5E3:sta, koska se nyt vaan on loistava. Samaa sanoi jokainen, joka sitä testasi. Melko estotonta hehkutusta sai kyseinen vahvistin osakseen. Mutta myin sen, koska ostin sen alunperinkin vain testiin (mikä tuntuu myös olevan tietyille tahoille täysin käsittämätöntä toimintaa). 5E3 on niin legendaarinen vahvistin, että halusin testata sitä omilla kamoilla rauhassa kotona. Ja kun vastaan tuli hyvä tilaisuus, niin pakkohan se oli ostaa, vaikka tiesin sen menevän myyntiin (tiesin jo ennen ostoa, että ne rahat tarvitaan Expressin ostoon). Lisäksi vahvarissa oli itselle lian vähän tehoa ja headroomia, joten se, ettei siitä kaikella todennäköisyydellä voi tulla pitopeliä, oli kyllä tiedossa jo ennen ostoa. Minusta kuitenkin hyvinkin hauskaa toimintaa, mutta jotain taisin selvästi tehdä väärin, koska tämän tyylistä toimintaa pitää täällä ihmetellä...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
07.04.2014 12:17:35
Laulava Kylätohtori: jotain taisin selvästi tehdä väärin, koska tämän tyylistä toimintaa pitää täällä ihmetellä...

Onhan se pöyristyttävää jos omilla rahoillaan tekee mitä haluaa. ;)

Itsekin on tullut osteltua etenkin pedaaleja testiin silkasta mielenkiinnosta. Osa näistä on jäänyt lautaan, osa jatkanut matkaansa. En näe miksi tämä olisi väärin.. tai miten tällainen laskee testiin ostetun tavaran hyvyyttä. Makuja on niin monia että minun nähdäkseni ei edes voi olla kaikkia miellyttäviä vaihtoehtoja.
Muovinen
07.04.2014 13:05:35

Minä käytän SHODia jo valmiiksi säröisen Rockerverbin boostaamiseen. Orange on luonteeltaan tummahko ja SHOD avaa sitä soundia hienosti. Nuoteille tulee enemmän tilaa soida. Asetuksena mulla on sellainen melkein clean-boost, eli gainit ihan vähän auki ja levelit melkein täysillä. Focus klo 10. Orangesta basso klo 11, middle klo 13, treble klo 11 ja gain klo 13. Kitarassa semikuuma humppari tai P90, kumpikin toimii loistavasti.

Torilla meni vissiin just halvalla SHOD, kun minä en vähään aikaan ollut kyttäämässä :/ Omani on siis klooni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)