Aihe: Mad Professor pedaalit
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14 15 16
Illu
25.11.2013 17:07:20
stratomaster: Strato

SHOD on kyllä tosi hyvä.

Joo, mulla se on kanssa oikeastaan koko ajan päällä DRRI:n edessä. Tarvittaessa sitten vähän lisää löylyä sille Orange Squeezer -kloonilla ja jos ei sekään riitä, niin niiden perässä on vielä Colorsound Overdriver -klooni. Jos puhtaita tarvii tytöille, niin pikkusen pakittaa kitarasta volumea tai pikkaa vähän hellemmällä tatsilla.
stratomaster
25.11.2013 17:49:14 (muokattu 25.11.2013 17:50:42)

Illu: Joo, mulla se on kanssa oikeastaan koko ajan päällä DRRI:n edessä. Tarvittaessa sitten vähän lisää löylyä sille Orange Squeezer -kloonilla ja jos ei sekään riitä, niin niiden perässä on vielä Colorsound Overdriver -klooni. Jos puhtaita tarvii tytöille, niin pikkusen pakittaa kitarasta volumea tai pikkaa vähän hellemmällä tatsilla.

Mulla on SHOD:n kaverina Bluetonen edessä Voodoo Labin Sparkle Drive, näitä TS-johdannaisia. Sen verran eriluonteisia purkkeja, että noista saa ruttua jo moneen lähtöön. Molemmat yhtäaikaa päällä saa soundiin mukavasti rähinää.
Lespaul66
16.01.2014 23:07:52
Tuli kanssa hankittua SHOD kokeeksi (Hand wired) kun niitä niin kovasti kehuttiin. Bluetonen kaverina kuulostaa tosi hyvältä ja on varsin kuvauksen kaltainen. Laitoin sen pariksi ensin Ibanezin TS9 Tubescreamerin ja nämä purkit on kanssa hyvin eri soundisia ja yht aikaa päällä saa kunnon rähinää. Sitten hommasin tuon Silver spring reverbin ja nytkään ei tarvinnut pettyä...todella iso ja ilmava kaiku pienessä purkissa. Tästä puuttuu ne kihinät mitkä häiritsee joissakin jousikaikusimulaatioissa. Hieno vehje. Jostain syystä säröllä soitettaessa kaiku reagoi jotenkin voimakkaammin ja nupista saa vähän peruuttaa jotta saa efektin samaksi kuin puhtailla soitettaessa. Hyvä ja monipuolinen säädettävyys. Kun ruokahalu kasvoi ostin täältä torilta Mighty red distortionin ja taaskin on säröt todella kohdallaan. Pienillä asetusarvoilla saa ihan mukavaa reunasäröä joka sitten muuttuu melko ärjyksi kovemmilla asetusarvoilla. Kun tätä distortionia yhdistelee edellä mainittuihin overdriveihin, on soundimaailma kovinkin monipuolinen. Ruokahalu kasvaa syödessä ja haluaisin kokeilla lisää mutta noihin palaa rahaa äkkiä vahvistimen verran. Ne on kuitenkin joka euron arvoisia....
jniska
17.01.2014 07:21:03 (muokattu 17.01.2014 07:21:28)
Onko kellään käytössä Mad Professorin pedaalia " 1 " ?
Olisi kiva kuulla kommentteja.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Kuha
21.01.2014 21:28:06

Old Fenders never die
Sammo
22.01.2014 09:01:31
Kuha: Ei hullumpi "Simble";

http://www.musicradar.com/news/guit … unveils-the-simble-overdrive-591770

Tän on tietenkin kaikki nähnyt (Peter Lerche ja Simble):
http://www.youtube.com/watch?v=pJ1u8oTSuyY

Suomalaisosaamista parhaimmillaan (=soittajat, demojen laatu ja tuotteet!!)
If the White House calls ... tell them... 'I'm out in the field'...
Lespaul66
30.01.2014 12:20:47
Mad Professorin 1 pedaali tuli sitten kokeeksi tilattua jenkkilästä saakka kun sitä ei suomesta saa... saas nähä
Lespaul66
10.02.2014 01:31:28
Yes. DHL oli tuonut sen Mad Professor 1 pedaalin ja pääsin stratolla kokeileen bluetone princeton reverbin kanssa pienellä volyymilla. Kuulostaa hyvin samalta kuin noissa esittelyvideoissa. Pedaali todella korostaa noita särön harmonisia kerrannaisia ja Van Halen riffittelyn huiluäänet korostuu hienosti. Kaiku on tosi hyvä lisä...täytyy testata ajan kanssa lisää...
zapateados
04.04.2014 10:25:12 (muokattu 04.04.2014 10:25:51)
Onko kellään mitään tietoa milloin Simble tulee yleisempään jakeluun? Jossain nettijutussa mainittiin, että ensimmäiset pedaalit pitäisi lähteä helmi- maaliskuun aikana pajalta. Varsin mielenkiintoinen pedaali, olisi mukava päästä testaamaan.
"Ain't nobody now can play the blues that I play" - Junior Kimbrough
I3enjam1n
04.04.2014 10:59:20 (muokattu 04.04.2014 11:00:21)
zapateados: Onko kellään mitään tietoa milloin Simble tulee yleisempään jakeluun? Jossain nettijutussa mainittiin, että ensimmäiset pedaalit pitäisi lähteä helmi- maaliskuun aikana pajalta. Varsin mielenkiintoinen pedaali, olisi mukava päästä testaamaan.

Kesäkuun alussa tulee markkinoille, MP:n Facebook sivuilla luki niin tämän uuden demon yhteydessä: http://youtu.be/m94I5f6w5uQ
"...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble
Ziggy Bubba
04.04.2014 18:04:03

Heps, MP-fanit! Tulevan viikon aikana teen Sweet Honeystä ns. kunnollisen videodemon lähimikityksellä, kiinnostavaa videota & fotoa ois tarkoitus saada pätkään myös.

Onko teillä toiveita mitä tommoseen videoon olisi hyvä purkilla soitella? Mitä säätöjä (purkki, vahvari...), minkä mallista soittoa ja millä kitaroilla? (Mm. perinteiset kitaramallit löytyy, Stratoa laskematta.)

Tosta on kyllä vaikeaa huonoa soundia irti saada, mutta silti ajattelin kysäistä nyt etukäteen mitä toivotaan :) Tuolla on esimerkkipätkiä mun "videodemo-tuotannosta":
https://www.youtube.com/user/Sikki6six/
Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
novo
04.04.2014 18:08:16
Rancidiä. Ei virhettä.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Gabe
04.04.2014 18:24:06
Ziggy Bubba: Heps, MP-fanit! Tulevan viikon aikana teen Sweet Honeystä ns. kunnollisen videodemon lähimikityksellä, kiinnostavaa videota & fotoa ois tarkoitus saada pätkään myös.

Onko teillä toiveita mitä tommoseen videoon olisi hyvä purkilla soitella? Mitä säätöjä (purkki, vahvari...), minkä mallista soittoa ja millä kitaroilla? (Mm. perinteiset kitaramallit löytyy, Stratoa laskematta.)

Tosta on kyllä vaikeaa huonoa soundia irti saada, mutta silti ajattelin kysäistä nyt etukäteen mitä toivotaan :) Tuolla on esimerkkipätkiä mun "videodemo-tuotannosta":

Hyviä videoita puuhaat. Tele ja SHOD on aika maukas yhdistelmä..
Ziggy Bubba
04.04.2014 18:46:04

Gabe: Hyviä videoita puuhaat. Tele ja SHOD on aika maukas yhdistelmä..

Cheers! Toi duo voisi olla juu oikein hyvä lähtökohta. Vähän perään vintage-PAF -tyylin mikeillä varustetulla Lespalla.

Isomman tehon mikit on ehkä vähän niin & näin - mutta pätkä SHOD:lla ison särön boostausta vois olla paikallaan. Nimittäin toi toimii hommassa siinä missä perinteiset tubescreameritkin, musta. Vähän ehkä tulee vähemmän sliipattu tone, mutta passeli kuitenkin.
kihtaristi
05.04.2014 10:02:03
Ziggy Bubba: Heps, MP-fanit! Tulevan viikon aikana teen Sweet Honeystä ns. kunnollisen videodemon lähimikityksellä, kiinnostavaa videota & fotoa ois tarkoitus saada pätkään myös.

Täytyy ekana kommentoida, että on ollu tosi hyviä demoja sulla. Noitten perusteella saa hyvän käsityksen demottavasta tuotteesta ja on miellyttävää kuunneltavaa:)
Tuohon SHOD demoon: soitappa vaikka Mesan kliinin läpi jotain näppäilyjä ja avosointuja tosi pienellä säröllä pedaalista. Ja juuri tuota Focus-potikkaa hyödyntäen, että se on jossain klo 2 paikkeilla=> Näppäilyt kliinejä ja soinnut menee pikkasen särölle. Tuossa tarkoituksessa tulee itse omaa SHODia lähinnä käytettyä :)
Gabe
05.04.2014 13:14:35
Ziggy Bubba: Cheers! Toi duo voisi olla juu oikein hyvä lähtökohta. Vähän perään vintage-PAF -tyylin mikeillä varustetulla Lespalla.

Isomman tehon mikit on ehkä vähän niin & näin - mutta pätkä SHOD:lla ison särön boostausta vois olla paikallaan. Nimittäin toi toimii hommassa siinä missä perinteiset tubescreameritkin, musta. Vähän ehkä tulee vähemmän sliipattu tone, mutta passeli kuitenkin.

Kirkas SHOD sopii kyllä hyvin Les Paulinkin kanssa. Tele&Lespa+SHOD+Mesa&Orange voisi olla minun ehdotukseni.
petrip
05.04.2014 15:02:56
Itselleni jäänyt tuo SHOD:n maine ja käyttösovellus mysteeriksi. Kun se on aika kaukana "makeasta" tai "hunajasta", voimakkaan nasaali ja tunkkainen. Omistan kyllä kolme muuta MP säröä, jotka ovat ihan eri maata, loistavia kerrassaan.
Ziggy Bubba
05.04.2014 19:53:49

petrip: Itselleni jäänyt tuo SHOD:n maine ja käyttösovellus mysteeriksi. Kun se on aika kaukana "makeasta" tai "hunajasta", voimakkaan nasaali ja tunkkainen.

Meinaatko jotenkin niin, että SHOD:n keskialue on korostunut ja yläpäästä puuttuu? (Jos ihan EQ-termein koitan avata noita sun adjektiiveja.)

Mun korvaan purkki on kaikkea muuta kuin "tunkkainen", sillä diskantit on aivan selkeästi korostettuna. Tunkkainen ja nasaali sopisi paremmin kuvaamaan tubescreamer-tyylisiä purkkejä mun mielestä. Niissä kun se keskialue nousee enemmän framille ja yläpäästä leikkaantuu tavaraa pois.
Laulava Kylätohtori
05.04.2014 19:57:25
Ziggy Bubba: Meinaatko jotenkin niin, että SHOD:n keskialue on korostunut ja yläpäästä puuttuu? (Jos ihan EQ-termein koitan avata noita sun adjektiiveja.)

Mun korvaan purkki on kaikkea muuta kuin "tunkkainen", sillä diskantit on aivan selkeästi korostettuna. Tunkkainen ja nasaali sopisi paremmin kuvaamaan tubescreamer-tyylisiä purkkejä mun mielestä. Niissä kun se keskialue nousee enemmän framille ja yläpäästä leikkaantuu tavaraa pois.

Vähän liiankin selkeästi. Minusta SHOD on liian räikeä, eikä yläpäätä saanut millään kunnolla kuriin. Yritin ensin HW:lla ja myöhemmin vielä PCB:llä ja sama homma molemmissa. Eikä LGW:täkään voi tummaksi sanoa. Samaa riipivyyttä oli siinäkin. Sinänsä muuten ihan loistavia purkkeja.

Moniko SHODlainen on kokeillut esim. Rockettin Blue Notea? Itse tykkäsin Blue Notesta SHODia enemmän...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)