JoeHans 26.07.2013 16:52:18 | |
---|
Ok, no siinä tapauksessa lätkäsen tuon sitten vain naparuuvit tallaan päin ja toivon parasta. :) |
J-P L 26.07.2013 17:01:53 (muokattu 26.07.2013 17:04:30) | |
---|
JoeHans: Ok, no siinä tapauksessa lätkäsen tuon sitten vain naparuuvit tallaan päin ja toivon parasta. :) Jos uloimpien naparuuvien välinen etäisyys on 53 millimetriä (mitattuna ruuvien keskeltä), kyseessä on varmuudella tallamikki. Tallamikin uloimpien naparuuvien välinen etäisyys voi kuitenkin olla samakin kuin kaulamikissä eli 50 millimetriä. |
Tawsky 28.07.2013 15:24:57 | |
---|
Omistaako kukaan VHII tai Holy Diver-humpparia? Voiko suositella? Olin ajatellut jompaa kumpaa tallamikiksi tulevaan stratoon. Arvatenkin seiskari-kasarityylinen rokkimeininki hakusessa. Soundimieltymykset EVH, Nuno, Doug Aldrich ym. kovat jätkät. Vahvistimena toimii Marshallin AFD. Tuleva kitara leppäbodyinen perinnestrato. Mä olenkin välillä haaveillut meidän tapaamisesta. Mielikuvissani on välkkynyt Rush, komeita keppejä, neitien juomia ja karjuntaa. -EvilDead |
s8na 28.07.2013 19:04:17 | |
---|
ADEHD: Omistaako kukaan VHII tai Holy Diver-humpparia? Voiko suositella? Olin ajatellut jompaa kumpaa tallamikiksi tulevaan stratoon. Arvatenkin seiskari-kasarityylinen rokkimeininki hakusessa. Soundimieltymykset EVH, Nuno, Doug Aldrich ym. kovat jätkät. Vahvistimena toimii Marshallin AFD. Tuleva kitara leppäbodyinen perinnestrato. Mulla on Holy diveri Charvelissa. Tykkään kyllä. Hieman ehkä pehmoisempi ätäkki alnico magneetin johdosta ja silti musta kasarityyliin oikein toimiva. Paljon keskiääntä. |
Tawsky 28.07.2013 19:12:53 | |
---|
s8na: Mulla on Holy diveri Charvelissa. Tykkään kyllä. Hieman ehkä pehmoisempi ätäkki alnico magneetin johdosta ja silti musta kasarityyliin oikein toimiva. Paljon keskiääntä. Mulla on Super Distortion tuossa ykkösstratossa joten mietin että onko vähän liiankin saman tyylinen. Middlekäs, kuuma mikki sekin. Mä olenkin välillä haaveillut meidän tapaamisesta. Mielikuvissani on välkkynyt Rush, komeita keppejä, neitien juomia ja karjuntaa. -EvilDead |
Räbbänä 28.07.2013 19:16:37 | |
---|
ADEHD: Mulla on Super Distortion tuossa ykkösstratossa joten mietin että onko vähän liiankin saman tyylinen. Middlekäs, kuuma mikki sekin. Kannattaa tsekata Cold Sweat. Vähän ehkä kirpakampi yläpää. Diggailln lehmusrunkoisessa kitarassa. ↑↑↓↓←→←→BA |
s8na 28.07.2013 22:30:18 | |
---|
ADEHD: Mulla on Super Distortion tuossa ykkösstratossa joten mietin että onko vähän liiankin saman tyylinen. Middlekäs, kuuma mikki sekin. Mulla on toisessa kepissä P-90 versio super distortionista ja mun mielestä se on ärhäkkäämpi ja raaempi kuin holy diver. Vaikea tosin verrata kun kitarat ovat täysin erilaiset. Jotain samaa noissa ehkä kuitenkin on. |
JoeHans 17.08.2013 13:41:59 | |
---|
Sain vasta eilen aikaseksi vaihtaa tuon Painkillerin Jackson RR5:seen. Onpa muuten pikkasen ärhäkkä mikki! Tosi tiukka basson toisto demppihommissa. Kuitenkin pysyy selkeänä mörssärigaineilla soinnuissakin. Tietyllä tavalla muistuttaa yllättävän paljon JB:tä, mutta modernimpana versiona. JB:ssä on se sellanen tietty middlepuukko, joka tässä ei aivan samalla tavalla tule läpi. |
jhlamm 17.08.2013 18:43:56 (muokattu 17.08.2013 18:47:21) | |
---|
Morjestaa o/ Pikkusen on kuumotellut kokeilla noita mikkejä ja jonkin verran noita on tullut kuunneltua soundiklippeinä niin valmistajan sivuilta kuin youtubestakin. Samoin foorumit ympäri muailmaa on tarjonneet näkemyksiä, mutta... Tuntuu että noista mainospuheiden perusteella toimisivat kaikki :D Itselläni on omana soundimieltymyksenä olleet emg81 ja duncanin blackout. Aktiiveja siis molemmat ja nyt kokeilunhalua passiiveille. Painkilleria on verrattu emg81:een ja miracle manin on sanottu olevan todella erotteleva ja on tehonsa puolesta maltillinen hyvässä mielessä(?). Warpig on ilmeisesti kuumemman pään mikki ja toimii aina metallissa? Mitä näistä nyt kannattaa siis harkita, jos haluaa chuggachugga ja klingiä sinne hieman taustalle. (onko riittävän kuvaava?) Jotain tiukkaa, mutta dynaamista. Hieman kalliita kun ovat ihan vaan testin vuoksi ostaa... Niin ja kitaran on Jackson dkmgt. Body leppää (alder?), kaula vaahteraa ruusupuuotelaudalla. Ps. Pitänee käydä Nallen kanssa Tubesaundilla juttelemassa syksymmällä vielä varmaan lisää näistä. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
ibnz 17.08.2013 19:17:00 | |
---|
Itselläkin nyt Painkiller ESP:n tallassa ja Cold Sweat kaulassa. PK tuntuu ennen kaikkea modernin mätön erikoismikiltä. Tosiaan tiukka ja erotteleva. Ei potki vahvistinta yhtä lujaa kuin esim. Duncan Distortion, enemmänkin siellä Duncan Customin tai JB:n alueella. Cold Sweat tuntuu ihan Jazzilta, mutta en ole kaulamikkien erikoisasiantuntija :) Itselle ehkä kuitenkin sopii pikkaisen perinteisemmät mikit, varmaan pistän Customin ja Jazzin takaisin, mutta on näissä BKP:ssa oma leimansa kyllä. |
jhlamm 17.08.2013 20:26:06 | |
---|
No jos tuosta haluat luopua niin mä voin vaihdossa antaa ainakin distortionin :P "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
ibnz 17.08.2013 20:39:21 | |
---|
jhlamm: No jos tuosta haluat luopua niin mä voin vaihdossa antaa ainakin distortionin :P Heh, Jacksonissa on jo Distortion. Se on kyllä erinomainen, mutta nyt tarttee kerryttää hieman varoja vahvistinrahastoon. Siksi pistän varmaan setin ihan myyntiin. En kehtaa pitää nurkissa odottelemassa sopivaa päivää :) |
hannlain 19.08.2013 10:55:28 | |
---|
ibnz: Itselläkin nyt Painkiller ESP:n tallassa ja Cold Sweat kaulassa. PK tuntuu ennen kaikkea modernin mätön erikoismikiltä. Tosiaan tiukka ja erotteleva. Ei potki vahvistinta yhtä lujaa kuin esim. Duncan Distortion, enemmänkin siellä Duncan Customin tai JB:n alueella. Cold Sweat tuntuu ihan Jazzilta, mutta en ole kaulamikkien erikoisasiantuntija :) Itselle ehkä kuitenkin sopii pikkaisen perinteisemmät mikit, varmaan pistän Customin ja Jazzin takaisin, mutta on näissä BKP:ssa oma leimansa kyllä. Mulla oli Soloistissa alkuperäisen SD '59 -kaulamikin jälkeen SD Jazz, joka sai väistyä BKP-setin tultua taloon. Tallaan tuli keraaminen Nailbomb ja kaulapositioon Cold Sweat, molemmat puolituksin. Oma fiilis tuosta Cold Sweatista oli se, että se on lähempänä '59:ä kuin Jazzia. Toki tuossa oli aikaa pari vuotta välissä, eikä rinnakkaistestiä ollut mahdollsista tehdä. Mutta ero välissä olleeseen Jazziin oli kyllä selvä. G.A.S. works in mysterious ways. |
ibnz 19.08.2013 11:19:17 | |
---|
hannlain: Mulla oli Soloistissa alkuperäisen SD '59 -kaulamikin jälkeen SD Jazz, joka sai väistyä BKP-setin tultua taloon. Tallaan tuli keraaminen Nailbomb ja kaulapositioon Cold Sweat, molemmat puolituksin. Oma fiilis tuosta Cold Sweatista oli se, että se on lähempänä '59:ä kuin Jazzia. Toki tuossa oli aikaa pari vuotta välissä, eikä rinnakkaistestiä ollut mahdollsista tehdä. Mutta ero välissä olleeseen Jazziin oli kyllä selvä. Olet varmasti oikeassa - en itse tainnut pitää '59:ä Jacksonissani kuin aivan pienen hetken. En ole toisaalta koskaan kuullut suurta eroa Jazzin ja '59:n välillä. '59 on hieman tummempi muistaakseni? :) LP:ssä mulla moinen on, mutta vertailu Soloistin ja LP:n välillä on aika hedelmätön tässä tapauksessa. Cold Sweat on joka tapauksessa hieman kuumemmaksi käämitty, olikohan 8.3kOhm, joten en ihmettelisi jos se muistuttaisi '59:ä enemmän. Kuten todettua, olen aika huono vertailemaan kaulamikkejä. |
Humanoid 24.09.2013 14:48:01 (muokattu 24.09.2013 14:50:13) | |
---|
|
McNulty 24.09.2013 14:48:45 | |
---|
The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men. |
ShadowDude 24.09.2013 16:02:25 | |
---|
Joskus alkuvuodesta tuli laitettua Straton tallaan kyseisen yhtiön Sinner -mikki. Hyvin on toiminut omiin tarkoituksiin (särökkäämpään meininkiin). |
Humanoid 05.04.2014 09:25:28 | |
---|
Nosto. Nyt kun on ensimmäistä kertaa Juggernaut kitarassa kiinni, niin ei voi kuin tykätä. Todella dynaaminen mikki. Saundi jykevä, mutta erotteleva, eikä tunnu menevän tukkoon. Muistuttaa vähän DiMarzion Evolutionia mutta ilman sitä yläkireää "kihinää" mistä joko tykkää tai ei :) Lopputulos: jatkoon, ja harkitsen jopa, että vaihtais toisestakin seiskasta Evon tähän.. |
Slowhand setti alkaa tulla tutuksi. Todella tasapainoinen soundi ja jumalaiset keskiäänet. Juuri sopivan kuumatkin makuuni, näillä kun puskee Bad Cat Classic Catin pikkumurolle niin ollaan asian ytimessä. Nämä vahvistavat jo ennestään hyvää käsitystä valmistajan laadusta. |
Ardez 07.04.2014 11:28:03 | |
---|
Majoneesissa tällä hetkellä Painkiller setti tyger värityksellä. Toimii melkoisen maukkaasti. Erottelevuus mörkösäröilläkin on hyvä. Moderniin menoon aika killeri. Kaulamikki soi kliineillä tosi heleästi. Lyhyitä lauseita. Jämäkästi. Näin. Puolalla on pitkät ja kunniakkaat wah-perinteet. Jo sosialismin aikoina 1970-luvulla sikäläiset progejazz-bändit waakuttelivat wakuuttavasti. Mun mielestä wah-kitarasoundi on melko olennainen osa sosialistista äänimaisemaa -Rämppy |