Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 552 53 54 55 56444 445 446 447 448
Alfons Åberg
05.04.2014 08:38:21
sustain65: Sellainen joka ei halua kuluttaa aikaansa kaupankäynnissä, haluaa minimoida renkaanpotkijoiden määrän, jolle ero saatavassa rahamäärässä on "aivan sama"? Haluaa vaan ylimääräisestä kamasta eroon, eikä tarvetta talouden optimointiin ole. Aivan hyvin voisi olla muukin kuin persaukinen.

Nimenomaan. Sehän on kaupankäynnissä eräänlainen realisointi tai sisäänheittokeino, ettei kaikkea tarvitse myydä huippukatteella.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Töynävä
05.04.2014 11:23:17
AngieRainbow: Näin se menee. En ymmärrä, miksi täällä joku jaksaa valittaa tarjouksista. Eikös se ole hyvä, että tulee tarjouksia myytävästä tuotteesta? "Joka myyntiin ryhtyy se myynnin kestäköön." Jos joku ei halua tarjouksia, niin haluaako hän myydä kitaraansa ylipäätänsäkään?

Jos olen ostamassa kitaraa, niin kyllä minä aina teen tarjouksen, ellei ilmoituksessa selvästi sanota, että ei tinkausta. Usein siitä hinnasta kuitenkin aina vähän saa pois. Sama homma mulla. Jos haluan noin 1000 euroa maksavan kitaran myytyä ja se on pari kuukautta ollut torilla, niin varmasti annan 50-100 euroa alennusta sille, joka tulee ja lyö rahat kouraan.

Toi 0,7 x uuden hinta on mun mielestä ihan älytön kriteeri, että sillä pitäisi aina saada ostettua tai myytyä. Kuten joku jo aiemmin sanoi, niin kyllä se on kysynnän ja tarjonnan laki, mikä sen hinnan määrää.

Yes, yes ja yes.

Mitenkä ihmeessä muistan, että joskus ammoin torille nimenomaan ei saanut laittaa myynti-ilmoa, jossa ei ollut hintaa, vaan pelkkä tarjoa? Tarjouskilpailuille oli sitä varten varatut sivustot tai-jotain-sen-suuntaista...
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
Töynävä
05.04.2014 11:23:18
AngieRainbow: Näin se menee. En ymmärrä, miksi täällä joku jaksaa valittaa tarjouksista. Eikös se ole hyvä, että tulee tarjouksia myytävästä tuotteesta? "Joka myyntiin ryhtyy se myynnin kestäköön." Jos joku ei halua tarjouksia, niin haluaako hän myydä kitaraansa ylipäätänsäkään?

Jos olen ostamassa kitaraa, niin kyllä minä aina teen tarjouksen, ellei ilmoituksessa selvästi sanota, että ei tinkausta. Usein siitä hinnasta kuitenkin aina vähän saa pois. Sama homma mulla. Jos haluan noin 1000 euroa maksavan kitaran myytyä ja se on pari kuukautta ollut torilla, niin varmasti annan 50-100 euroa alennusta sille, joka tulee ja lyö rahat kouraan.

Toi 0,7 x uuden hinta on mun mielestä ihan älytön kriteeri, että sillä pitäisi aina saada ostettua tai myytyä. Kuten joku jo aiemmin sanoi, niin kyllä se on kysynnän ja tarjonnan laki, mikä sen hinnan määrää.

Yes, yes ja yes.

Mitenkä ihmeessä muistan, että joskus ammoin torille nimenomaan ei saanut laittaa myynti-ilmoa, jossa ei ollut hintaa, vaan pelkkä tarjoa? Tarjouskilpailuille oli sitä varten varatut sivustot tai-jotain-sen-suuntaista...
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
varakeef
05.04.2014 16:32:35
Niin, itse ainakin laitan sellaisen hinnan, jolla olisin itse oitis valmis ostamaan. Harvoin kukaan ehtii tinkimään, kyselemään jonninjoutavia yksityiskohtia tms.

Kaupankäynti ei ole ns. verissä. Haluan sekä ostaessani että myydessäni päästä tilanteesta eroon mahdollisimman nopeasti ja vähällä vaivalla. En ole tekemässä voittoa vaan hankkiutumassa tarpeettomasta tavarasta eroon tai hankkimassa lisää tarpeetonta tavaraa.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Seba
05.04.2014 17:57:36

Krice: Miksihän ihmeessä tori-ilmoitukseen voi ylipäätään laittaa hinnan jos kyse olisi tarjouskilpailusta? Näitä vartenhan on erikseen sivustoja, käsittääkseni esim. huuto.net on sellainen. Sinne tarjoajat ja tarjousten laittajat.

Maksatko musiikkiliikkeissä aina sen hintalapun hinnan?
antnis
05.04.2014 18:19:47
SHOD meni vissiin vartissa.
Sjömanni
08.04.2014 11:12:20 (muokattu 08.04.2014 12:57:16)
Tässä kun katselee sähkökitarat -osastoa niin huomaa, että nyt on tavaraa myynnissä ja palio! Sunnuntain ja tämän tiistain kello yhdentoista välillä jätettyjä myynti-ilmoituksia pelkästään sähkökitaroissa on 11 sivua! Taitaa olla ne kuuluisat ostajan markkinat alkamassa.
"Onko niin että vain Heinz ketsuppi, Lipton ja Madonna selviävät vuosikymmenestä toiseen?" nimim. Vihdoinkin, IL
Terry Pantheras
08.04.2014 11:25:48
Ostakaa mun fuzz!
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Paska on hyvää.
Osteri
08.04.2014 11:26:24
Sjömanni: Taitaa olla ne kuuluisan ostajan markkinat alkamassa.

Alkamassa joo heti kun menee myytävien sähkökitaroiden raja 1100kpl rikki.
Hullut päivät olivat viimeksi 26.3. 2014. Seurataan tilannetta ja lähdetään hyville ostoksille :)
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Laulava Kylätohtori
08.04.2014 11:29:44
Osteri: Alkamassa joo heti kun menee myytävien sähkökitaroiden raja 1100kpl rikki.
Hullut päivät olivat viimeksi 26.3. 2014. Seurataan tilannetta ja lähdetään hyville ostoksille :)

Nythän on hyvä aika alkaa katselemaan uutta stratoa sillä silmällä. :) Tosin ensin pitäisi myydä ylimääräiset kitarat pois. :(

Mutta eipä liiku pedaalitkaan. Hiljaista on kuin huopatossutehtaalla, vaikka hintojenkin pitäisi alkaa olemaan kohdillaan...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
PIM
08.04.2014 11:44:33
Laulava Kylätohtori: Nythän on hyvä aika alkaa katselemaan uutta stratoa sillä silmällä. :) Tosin ensin pitäisi myydä ylimääräiset kitarat pois. :(

Ylimääräiset kitarat voi myös vaikka lahjoittaa hyvään tarkoitukseen. ;)

Itse en jaksanut alkaa myyntirumbaa vaan päätin lahjoittaa Gibson MelodyMakerin ja Ibanezin elektroakkarin Vimmart ry:lle opetuskäyttöön. Olisi noista kai jonkun 4-500 saanut torilta, mutta näin pääsee helpommalla ja tulee samalla tuottaneeksi iloa muille ja itsekin saa hyvän mielen.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=222566
En tyytynyt tavanomaiseen.
Laulava Kylätohtori
09.04.2014 12:56:33
PIM: Ylimääräiset kitarat voi myös vaikka lahjoittaa hyvään tarkoitukseen. ;)

Itse en jaksanut alkaa myyntirumbaa vaan päätin lahjoittaa Gibson MelodyMakerin ja Ibanezin elektroakkarin Vimmart ry:lle opetuskäyttöön. Olisi noista kai jonkun 4-500 saanut torilta, mutta näin pääsee helpommalla ja tulee samalla tuottaneeksi iloa muille ja itsekin saa hyvän mielen.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=222566

Pakko myöntää, että hatun noston arvoista toimintaa. Itse olen kyllä niin pihi ja ahne, etten ala tuota Essiä lahjoittelemaan. Jotain halvempia ritsoja ehkä voisikin. Kuten totesitkin, niin joskus se myynnistä saatava raha ei vaan ole sen myyntiprosessin vaivan arvoista...

Mutta hiljaista on pedaalien suhteen. Eipä kiinnosta kettään...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Umas
09.04.2014 16:52:03

Kyllä nihkeetä on... Eikä hintapyynti mielestäni kohtuuton ole. Voin olla toki väärässäkin. Mutta ei kyllä näin tahmeeta ole ollut aikaisempiin kokemuksiin verrattuna.
Möö
Gary the pine
09.04.2014 17:20:51 (muokattu 09.04.2014 17:22:32)
Umas: Kyllä nihkeetä on... Eikä hintapyynti mielestäni kohtuuton ole. Voin olla toki väärässäkin. Mutta ei kyllä näin tahmeeta ole ollut aikaisempiin kokemuksiin verrattuna.

Modatut on aina paljon haasteellisempia kuin ihan vakiot. Ne menee helpoiten aina silleen, että joku sattuu näkemään, kuulemaan ja tulee ihmettelemään, et mites toi kuulostaa noinkin hyvältä.

Sit taas se legendaarinen Jaska Turengista ei osta tollasta ihan vaan akuutin pelkotilan takia, koska sehän saattaa syttyä palamaan, räjähtää tai muuttua valkoiseksi kääpiöksi kesken Stairway to Heavenin...

Joku kohtuulaatuinen soundiklippi vois avittaa asiaa.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Umas
09.04.2014 17:43:49

Gary the pine: Modatut on aina paljon haasteellisempia kuin ihan vakiot. Ne menee helpoiten aina silleen, että joku sattuu näkemään, kuulemaan ja tulee ihmettelemään, et mites toi kuulostaa noinkin hyvältä.

Sit taas se legendaarinen Jaska Turengista ei osta tollasta ihan vaan akuutin pelkotilan takia, koska sehän saattaa syttyä palamaan, räjähtää tai muuttua valkoiseksi kääpiöksi kesken Stairway to Heavenin...

Joku kohtuulaatuinen soundiklippi vois avittaa asiaa.

Totta turise. Täytyy hankkia joku osaavampi kaveri soitteleen klipit :D
Möö
-HP-
09.04.2014 17:45:07 (muokattu 09.04.2014 17:46:08)
Tälleen parin vuoden vähäisellä myynnillä huomannu että ostaja kyllä löytyy kun tarpeeksi roikottaa hyvillä kuvilla yms, tänään lähti Fanen kajarit eteenpäin vain kuukauden parin odottelun jälkeen. Piti myös kokeilla jos nyt lähtis kaappi ennenkuin löydän uudet kajarit.

E: Eli suht hiljasta tuntuu olevan kuitenkin, yritän parhaani mukaan kiihdyttää. (:
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
powertrip
09.04.2014 21:09:24
Itsellä tavara kyllä mennyt ihan mukavasti kaupan, tosin ei ole ihan lähikuukausilta kokemusta.
Yksi ostokokemus muistuu kyllä mieleen. Torilla oli Baja Tele kaupan 500 eur. hintaan ihan täällä samalla kylällä. Pistin tarjouksen 450, johon myyjä ilmoitti, että hinnasta ei tingitä.
Jonkin ajan kuluttua kitara ilmestyi uudelleen myyntiin hinnalla 375. Sehän meni samantien, enkä kerinnyt sitä saada.
Pisti kyllä miettimään, mikä tuossa mun tarjouksessani oli vikana....
Sjömanni
09.04.2014 23:05:10
powertrip: Pisti kyllä miettimään, mikä tuossa mun tarjouksessani oli vikana....

Suomalainen ei nöyristele vaikka se maksaisi mansikoita.

Siellä se eräskin vahvistin yhä vaan paistattelee torilla hinnalla, jota joskus tarjosin.
"Onko niin että vain Heinz ketsuppi, Lipton ja Madonna selviävät vuosikymmenestä toiseen?" nimim. Vihdoinkin, IL
jhlamm
10.04.2014 01:46:09
Tai sitten on poistanut pikaviestin eikä muista keneltä tarjous tuli :D nimim. nykyisin itse tulee siksi säästettyä kaikki viestit...
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)