Aihe: Colaiuta Heuerille
1 2 3 4 5 6 7 8
Speedy
04.04.2014 17:13:00

Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Velli
04.04.2014 17:24:59
Mm. Deep Purplen Ian Paice soitti koko 70-luvun Ludwigeilla, mutta vaihtoi 80-luvulla Pearliin. Syynä oli joko parempi sponsorisopimus, tai sitten Pearlit oli Paicen mielestä paremmat rummut kuin Ludwigit. Take your pick...
jabajee
04.04.2014 17:40:25
Velli: Mm. Deep Purplen Ian Paice soitti koko 70-luvun Ludwigeilla, mutta vaihtoi 80-luvulla Pearliin. Syynä oli joko parempi sponsorisopimus, tai sitten Pearlit oli Paicen mielestä paremmat rummut kuin Ludwigit. Take your pick...

Juuri tätä tarkoitin.
Aika moni joutuisi Kumu-Pekallekin sanomaan kiitos ei ilmaisista kamoista, jos DW:n John soittaisi ja tarjoaisi kaikille bändin jäsenille uudet vehkeet ja nipun dollareita ja tarjoaisi kylkeen levytys- & kiertuesopparia jonkun kolmannen osapuolen kanssa.
Huonommankin merkin kanssa moni paiskaisi kättä. Ja jos ei paiskaisi, niin saattaisi olla viimeistä päivää siinä bändissä.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Velli
04.04.2014 17:54:04
jabajee: Juuri tätä tarkoitin.
Aika moni joutuisi Kumu-Pekallekin sanomaan kiitos ei ilmaisista kamoista, jos DW:n John soittaisi ja tarjoaisi kaikille bändin jäsenille uudet vehkeet ja nipun dollareita ja tarjoaisi kylkeen levytys- & kiertuesopparia jonkun kolmannen osapuolen kanssa.
Huonommankin merkin kanssa moni paiskaisi kättä. Ja jos ei paiskaisi, niin saattaisi olla viimeistä päivää siinä bändissä.

Näinpä. Kotimaisista mainitakseni kysyin kerran Kai Hahdolta, että miksi hän vaihtoi Kumut Pearliin. Hän kertoi syyksi paremman sponsorisopimuksen, jonka myötä rumpuja on saatavilla kiertueilla maailmanlaajuisesti.
Vallu-Veke
04.04.2014 19:15:33
Speedy: Monellako noista on Ludarit?

http://www.musicradar.com/news/drum … est-ever-british-drummers-595489/26

6 kpl:llällä.
Monellako on Heuerit?
Speedy
04.04.2014 19:29:25

Vallu-Veke: 6 kpl:llällä.
Monellako on Heuerit?

En tiedä, en ole kuullut tai nähnyt kellään.. Joka tapauksessa 19 EI ole, joten ihan heti en lähtis väittämään että moni britti rumpali olisi vaihtanut Ludareihin.. En muista/tiedä tarkoittiko Hollmi sitten että Premiereistä vaihtanu vai mikä lie ollu pointti..=I
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
hollmi-5
04.04.2014 20:07:05 (muokattu 04.04.2014 20:11:10)
Speedy: En tiedä, en ole kuullut tai nähnyt kellään.. Joka tapauksessa 19 EI ole, joten ihan heti en lähtis väittämään että moni britti rumpali olisi vaihtanut Ludareihin.. En muista/tiedä tarkoittiko Hollmi sitten että Premiereistä vaihtanu vai mikä lie ollu pointti..=I

Puolella (vähintään) noista top 25-janttereista on joskus ollut Ludwigit. Kympin kärjestä neljällä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
04.04.2014 20:26:00
jabajee: Eikö ole sitä vaihtoehtoa, että Ludwig tarjosi yksinkertaisesti vain paremman diilin kuin esim. Premier?
Isommat rahat, enemmän tavaraa, paremman näkyvyyden, avasi ovia ameriikan musiikkimarkkinoilla, muita yhteistyökumppaneita, tai jotain muuta sellaista, joka olisi saattanut ajaa huonomman laadunkin edelle.
Asiat ei ollet ihan niin mustavalkoisia silloinkaan. Paitsi TV oli.

Historiaa taaksepäin selaillessa on hyvä muistaa, että palkaa saavia endorsereita ei ollut hirveästi.Esim. Ringo ei vaatinut rahaa... Ludwigillakaan ei rahaa annettu, kuin harvalle. Buddy Rich oli rahan perään ja vaihtoi firmaa sen mukaan, kuka eniten maksoi. 60-luvulla Rich halusi 50 000 USD/vuosi ja välillä Rogers, Slingerland tai Ludwig halusivat sen verran satsata. Kene Grupa oli Slingerlandin esitteiden kansikuvassa pitkän putken: 1936-67 omien havaintojeni mukaan. Merkkiuskollisuutta tai rahanvoimaa ;)
jabajee
04.04.2014 21:08:14 (muokattu 04.04.2014 21:27:47)
hollmi-5: Puolella (vähintään) noista top 25-janttereista on joskus ollut Ludwigit. Kympin kärjestä neljällä.

Mutta miksi vain noin puolella on joskus ollut? Ja miksi ei ole enää?
Eikö parhailla pitäisi aina olla parhaat vehkeet?
Ja täytyy ottaa sekin huomioon, että ennenvanhaan ei vaihtoehtojakaan ollut samanlailla kuin nykyään on.

Ja manittakoot vielä, että missään nimessä en väitä Ludwigeja millään tavalla huonoiksi, vaan päinvastoin. Ovat varmasti oman aikakautensa parhaimmistoa ja hyvinkin arvostettua tavaraa vielä nykyäänkin.
Mutta missään tapauksessa ne eivät mitään ylivertaisia tai välttämättä edes parhaita ole koskaan olleet. Jos olisi, niin ei kukaan huippu olisi muilla soittanutkaan.
Eikä tätä ainakaan millään absoluuttisella faktatiedolla kukaan ole kumonnutkaan.
Fiilispohja se 60-luvullakin vaikutti valintoihin. Aivan kuten nykyäänkin tekee.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
hollmi-5
04.04.2014 21:26:32
jabajee: Mutta miksi vain noin puolella on joskus ollut? Ja miksi ei ole enää?
Eikö parhailla pitäisi aina olla parhaat vehkeet?
Ja täytyy ottaa sekin huomioon, että ennenvanhaan ei vaihtoehtojakaan ollut samanlailla kuin nykyään on.

Voisit hiukan enemmän vetää tiedolla, kuin mutulla. Ennen aikaan on rumpumerkkejä ollut paljon. Valmistajiakin. Nykyisin aika montaa merkkiä tehdään samalla tehtaalla eri leimoin. http://www.drumarchive.com/

Bisneksessä kilpailijoita ostetaan pois. Joskus merkki säilyy. Joskus se kuolee.
jabajee
04.04.2014 21:31:46 (muokattu 04.04.2014 21:37:05)
hollmi-5: Voisit hiukan enemmän vetää tiedolla, kuin mutulla. Ennen aikaan on rumpumerkkejä ollut paljon. Valmistajiakin. Nykyisin aika montaa merkkiä tehdään samalla tehtaalla eri leimoin. http://www.drumarchive.com/

Bisneksessä kilpailijoita ostetaan pois. Joskus merkki säilyy. Joskus se kuolee.

On ollut toki, mutta meinasin noita potentiaalisia isoja nimiä.
Eikä ollut nettiä mistä tilata käsin tehtyä custom-settiä toiselta puolen maailmaa. Vähän oli toisenlaiset markkinat.

Lisäsin muuten tuohon edelliseen postaukseen tekstiä, mikä ei tullut quoteesi. Etpä tosin vastannut noihin kysymyksiinikään :)
hollmi-5
04.04.2014 21:41:47 (muokattu 04.04.2014 21:43:12)
jabajee: On ollut toki, mutta meinasin noita potentiaalisia isoja nimiä.
Eikä ollut nettiä mistä tilata käsin tehtyä custom-settiä toiselta puolen maailmaa. Vähän oli toisenlaiset markkinat.

Mikäs se Bonzon lakattu Ludwig-setti oli, jos ei customina tilattu toiselta puolelta palloa?

Semmoinen luulo pois, etteikö teknologian taso ollut valtavaa jo 30-luvulla. Sieltä on maantiellä ajettu nopeusennätys edelleen voimissaan. Häivehävittäjä saksalaisilla oli 40-luvulla. Jenkit saivat sen taivaalle 80-luvulla. Kuussa on käyty viimeiksi 40-vuotta sitten...

Tietotekniikka on kehittynyt valtavasti, mutta rummuissa on poljettu paikallaan. Hinta määrää. Jos otetaan 20-luvun materiaaleilla ja meiningillä tehty metallivirveli, niin sellaisiakin saa, mutta ne maksavat maltaita. Viimeisein merkittävä keksintö ei ole sekamateriaalia olevat rungot tai mikään muukaan. Rimms-tyyppinen ripustus on minun mielestä viimeisin merkittävä keksintö. Sekin 70-luvulta. Nimetkää nyt jokin uudempi, kun minulla ei nouse mieleen...
jabajee
04.04.2014 21:48:01
hollmi-5: Mikäs se Bonzon lakattu Ludwig-setti oli, jos ei customina tilattu toiselta puolelta palloa?

Semmoinen luulo pois, etteikö teknologian taso ollut valtavaa jo 30-luvulla. Sieltä on maantiellä ajettu nopeusennätys edelleen voimissaan. Häivehävittäjä saksalaisilla oli 40-luvulla. Jenkit saivat sen taivaalle 80-luvulla. Kuussa on käyty viimeiksi 40-vuotta sitten...

Tietotekniikka on kehittynyt valtavasti, mutta rummuissa on poljettu paikallaan. Hinta määrää. Jos otetaan 20-luvun materiaaleilla ja meiningillä tehty metallivirveli, niin sellaisiakin saa, mutta ne maksavat maltaita. Viimeisein merkittävä keksintö ei ole sekamateriaalia olevat rungot tai mikään muukaan. Rimms-tyyppinen ripustus on minun mielestä viimeisin merkittävä keksintö. Sekin 70-luvulta. Nimetkää nyt jokin uusdempi, kun minulla ei nouse mieleen...

No heitäppä sinä nyt ensin ne faktat pöytään Ludwigin parhaudesta ja ylivertaisuudesta verrattuna muihin merkkeihin.
Tai vastaile vaikka noihin tässäkin ketjussa esitettyihin lukuisiin kysymyksiin :)
Ihan samanlaista mutuilua ja mielipide diipadaapaa vetelet ludwig-hurmoksessasi, kuten väität muiden tekevän.
hollmi-5
04.04.2014 22:19:24
jabajee: No heitäppä sinä nyt ensin ne faktat pöytään Ludwigin parhaudesta ja ylivertaisuudesta verrattuna muihin merkkeihin.
Tai vastaile vaikka noihin tässäkin ketjussa esitettyihin lukuisiin kysymyksiin :)
Ihan samanlaista mutuilua ja mielipide diipadaapaa vetelet ludwig-hurmoksessasi, kuten väität muiden tekevän.

Taitaa nyt harmittaa, kun sinun pilalle modattu setti ei olekaan vintagea, vaan pelkästään vanhaa ja yhtään endorseria ei noihin aikoin jampilla ollut ja Ludwigilta niitä polviasennossa rukoilemalla parhaat sai... ;) Ja sata hymiötä perään...

Missäs välissä olen väittänyt Ludwigeja ylivertaisiksi? Ei minun tarvitse... Miksi sinä väität minun mutuilevan? Tai olevan hurmoksessa? Minulla on tosi pitkä harrastustausta ja kokemus. Vuodesta 1978. Minä vuonna itse aloitit harrastuksen? Montako rumpumerkkiä on sinulla ollut ( Minulla: Lefima, Drum-Mate, Hoshino, Rimmel, New Sound,Tama, Pearl, Sonor, Star, Premier, Rogers, Ludwig, Slingerland, Dunnett, Joyful Noice, DW...) ? Montako rumpuaiheista kirjaa on kirjahyllyssä (kymmeniä)?

Ja kaikki muutkin alalauteiden kaverit voi mennä peilin eteen itkemään, kun meitsi tallaa teidät tietämyksen ja kokemuksen isolla maiharilla ;) Missä te olitte, kun huumorintajua ja älyä jaettiin?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ludwig-Musser

http://www.vintagedrumguide.com/ludwig.html
jabajee
04.04.2014 22:41:21
hollmi-5: Taitaa nyt harmittaa, kun sinun pilalle modattu setti ei olekaan vintagea, vaan pelkästään vanhaa ja yhtään endorseria ei noihin aikoin jampilla ollut ja Ludwigilta niitä polviasennossa rukoilemalla parhaat sai... ;) Ja sata hymiötä perään...

Missäs välissä olen väittänyt Ludwigeja ylivertaisiksi? Ei minun tarvitse... Miksi sinä väität minun mutuilevan? Tai olevan hurmoksessa? Minulla on tosi pitkä harrastustausta ja kokemus. Vuodesta 1978. Minä vuonna itse aloitit harrastuksen? Montako rumpumerkkiä on sinulla ollut ( Minulla: Lefima, Drum-Mate, Hoshino, Rimmel, New Sound,Tama, Pearl, Sonor, Star, Premier, Rogers, Ludwig, Slingerland, Dunnett, Joyful Noice, DW...) ? Montako rumpuaiheista kirjaa on kirjahyllyssä (kymmeniä)?

Ja kaikki muutkin alalauteiden kaverit voi mennä peilin eteen itkemään, kun meitsi tallaa teidät tietämyksen ja kokemuksen isolla maiharilla ;) Missä te olitte, kun huumorintajua ja älyä jaettiin?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ludwig-Musser

http://www.vintagedrumguide.com/ludwig.html

Jep jep :)
On se hurja.
Eli melkein neljäkymmentä vuotta. Harrastajana :)
Luulisi, että noin pitkässä ajassa huonompikin soittaja, huonommillakin kamoilla kohoaisi ammattitasolle :)
ferodoz
04.04.2014 22:51:27

Mod. Huom. Eiköhän tämä ollut tässä.
Just a face in the crowd.
On Every Street
04.04.2014 22:56:09
ferodoz: Mod. Huom. Eiköhän tämä ollut tässä.

Mod. Huom. Ludwig on paras.
"Excuse me while I kiss the sky"
jabajee
04.04.2014 22:58:41
ferodoz: Mod. Huom. Eiköhän tämä ollut tässä.
Minun puolesta kyllä.
Vaikka todistamatta jälleen jäi Ludwigien parhaus.
No hard feelings :)
On Every Street
04.04.2014 23:04:17
Onhan noita hyviä rumpuvalmistajia melko paljon. On aina ollut. Ja Ludwig on yksi niistä.
"Excuse me while I kiss the sky"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)