Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 549 50 51 52 53444 445 446 447 448
Krice
02.04.2014 18:15:16 (muokattu 02.04.2014 18:15:39)

En tiedä, jotenkin ärsyttää "tarjoajat". Siis tulee viesti "tarjoan x euroa" (vähemmän kuin ilmoituksessa). Menisivät jonnekin huuto.nettiin tarjoamaan.
DooMTroopeR
02.04.2014 19:46:30
Krice: En tiedä, jotenkin ärsyttää "tarjoajat". Siis tulee viesti "tarjoan x euroa" (vähemmän kuin ilmoituksessa). Menisivät jonnekin huuto.nettiin tarjoamaan.

tällä hetkellä on ostajan markkinat, joten ei kannata olla nirso tarjousten suhteen...muuten saattaa käydä niin, ettei kama mene ollenkaan kaupaksi.
Aina parhaat välineet eivät takaa parasta lopputulosta.
73nd3r
02.04.2014 20:33:18
Krice: En tiedä, jotenkin ärsyttää "tarjoajat". Siis tulee viesti "tarjoan x euroa" (vähemmän kuin ilmoituksessa). Menisivät jonnekin huuto.nettiin tarjoamaan.

Sehän on tori (kuvittele edellinen sana boldatuksi ja kursivoiduksi). Asiaan tietyllä tavalla kuuluu tinkaaminen. Tuolla tavalla ostajakandidaatti ilmoittaa kiinnostuksensa, mutta että ei ole tullut samaan tulokseen tavaran arvosta kuin myyjä - ihan kohteliasta, mun mielestä. Erityisesti jos tavara on ollut kauemmin listalla.

Myyjä voi tietysti selkeästi ilmoittaa, ettei pelivaraa ole. Menee jos menee ja jää kaappiin jos ei.

Muuten, moneen kertaan kirjattuna ns. kirjoittamattomana sääntönä on ollut että käytetyssä kamassa hinta on 70% uuden hinnasta, jos kaikki on virheettömässä (near mint) kunnossa. Ison maailman palstoilla alkaa kysynnän/tarjonnan laki jo muuttaa tuota suuntaan 50%...
Krice
02.04.2014 22:22:40

73nd3r: Muuten, moneen kertaan kirjattuna ns. kirjoittamattomana sääntönä on ollut että käytetyssä kamassa hinta on 70% uuden hinnasta

Kannattaa kertoa tuo esim. vintage-soittimien myyjille ja ostajillekin.
Jukka Häikiö
02.04.2014 23:37:04

Varmaan toi 0.7X pätee tavaraan joka helposti kaupasta saatavilla ja toi 0.5X sellaisiin joita on paljon tyrkyllä,mut mitään yleispätevää sääntöä niistä on turha tehdä.Esimerkkinä tässä,laitoin Okko Diablon Torille,uusi:199€,meni alta kahden tunnin hintaan:150€,no miksikö? Hyvä ja haluttu pedaali,eikä näitä liiemmin käytettynä pyöri.Tässä kumoutuu nuo kerroinlaskelmat,itse maksoin tuosta pari vuotta sitten myös saman hinnan.Sorry nyt kättelyssä kaikki peeärässien omistajat,varmasti yksi vaikeimmista merkeistä myydä (oma kokemus on) ja monesti taitaa se kerroin jäädä jopa alle sen 0.5x. Jossain vaiheessa kun joku tyrkytti jotain vaihdossa,niin em. merkki oli kyllä kärjessä.Hyvin tehtyjä kitaroitahan nuo ovat,ei siinä mitään,mutta jostain syystä vaan on näin.Omani ostin Torilta ja aikansa kun sitä koitti kaupata täällä,joutui toteamaan sen aikas nihkeäksi myytäväksi,piti sitten viedä vaihdossa liikkeeseen(persneton kera,kuinkas muutenkaan) oli sitten ensimmäinen ja vimonen päärsson meikäläisellä.Tarkoitus ei tällä ole haitata kenenkään kaupankäyntiä tietenkään,tulipahan vaan todettua sama,minkä varmaan moni muukin on kokenut yrittäessään moista kaupitella.
Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan.
VIPMetal
03.04.2014 00:41:43

Jotenki tuo PRS pilas maineensa noilla SE kepukoilla. Ja ettei niitä oikein kovat nimet kuitenkaan käytä...

Btw... Onkohan nämä ostajan markkinat jo tullut jäädäkseen? Kaikilla on tavaraa paikat pullollaan ja Toomanni puskee koko ajan lisää kiinan halpa paskaa markkinoille.
We miss you Frank
delarco
03.04.2014 07:22:02
Noilla kertoimilla mun Genz-Benzin kaapin ois pitäny mennä ajat sitten, mutta ei.
Lähinnä pitäisi saada 200€:lla, kun joku on joskus ostanut sellaisen 399€:lla, jostain poistomyynnistä.
Ei tajua.
Onks gb jotenkin yhtäkkiä huonontunut, kun sitä ei enää valmisteta, eikä saa oikein mistään?
Humanoid
03.04.2014 09:00:22
Aina lämmittää, kun uusi pikaviesti saapuu: etenkin näissä tilanteissa joissa ehdotetaan vaihtoa johonkin, vaikka ilmoituksessani selvästi lukee, että "Ei vaihtoa"...
JaaGeRMaisTeR
03.04.2014 09:24:05
VIPMetal: Jotenki tuo PRS pilas maineensa noilla SE kepukoilla. Ja ettei niitä oikein kovat nimet kuitenkaan käytä...
Tällä periaatteella kaikilla pitäisi olla Esp tai Ltd.. niin tai jaska. Eikö muuten Opethin heppu vieläkin käytä Prs:ää. Jos nyt joku pitäisi nimetä. Sorry leimaaminen nimimerkin mukaan.

Ihmettelen tuota maineen pilaamista. Kyllähän tuo SE on nuihin vinkuintian peleihin nähden luksusta. Näyttää ja kuulostaa hyvälle. Niin ja kaikkihan nykyää tekee budjettipelejä.

Btw... Onkohan nämä ostajan markkinat jo tullut jäädäkseen? Kaikilla on tavaraa paikat pullollaan ja Toomanni puskee koko ajan lisää kiinan halpa paskaa markkinoille.

Kyllä tämä vähän näin on. Joku yksi kausituote saattaa loppua, mutta muuten paikat tulvii tavaraa yli.
jhlamm
03.04.2014 12:10:51

Eikös tarjota saa aina? Pakko vain ei ole hyväksyä. Itse olen kyllä ystävällisesti aina vastannut "ei kiitos" tai todennut hinnan jolla lähtee (yleensä vastaava kuin ilmossa). Tosiaan, jos pitkäänkin on pyörinyt tavara torilla, niin alkavat ne tarjouksetkin houkuttelemaan.

Itse myös tulee silloin tällöin tarjottua ihan opiskelijan budjettisyistä. Jos rahaa ei ole, mutta tavaran haluaa niin voihan sitä kysyä. Tietysti, jos hinta on sanottu olevan tiukkaa niin ei sitten...

Humanoid: Aina lämmittää, kun uusi pikaviesti saapuu: etenkin näissä tilanteissa joissa ehdotetaan vaihtoa johonkin, vaikka ilmoituksessani selvästi lukee, että "Ei vaihtoa"...

Itse olen jo luovuttanut ja laitankin jotain mihin oikeasti voin olla valmis vaihtamaan, jos hyvän diilin saa. Vähemmän tulee vaihtotarjouksia ilmoittamalla "vaihtuu motu 2048 mk3" kuin ei vaihtoja kiitos. Tiedä sitten mistä johtuu.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
freakingenius
03.04.2014 12:43:19
jhlamm: Vähemmän tulee vaihtotarjouksia ilmoittamalla "vaihtuu motu 2048 mk3" kuin ei vaihtoja kiitos. Tiedä sitten mistä johtuu.

Sillon ostaja huomaa että myyjä on määrätietoinen ja tietää mitä haluaa eikä kelpuuta muuta kuin just sen "motu 2048 mk3":sen.
Genitalripper
03.04.2014 12:46:33
Krice: Kyllä kai, mutta sen voi tehdä monella tavalla. Itseäni ärsyttää töksähtävä "tarjoan x euroa" ja siinä kaikki, ikäänkuin siihen pitäisi sitten suostua. Tarjoamiset huuto.nettiin, mutta tinkiä voi silti esimerkiksi kysymällä, että onko hinnassa yhtään tinkimisen varaa tms.

Minä taas en ymmärrä, että miksi ihmeessä minun pitäisi myyjänä tingata ostajan puolesta. Paljon mieluummin otan tuollaisen ""tarjoan x €" ja jos ei itseäni tarjottu miellytä niin heitän vastatarjouksen tai ilmoitan, että hinta löytyy ilmoituksesta, jos ei tinkivaraa ole.
Laulava Kylätohtori
03.04.2014 13:15:22
Genitalripper: Minä taas en ymmärrä, että miksi ihmeessä minun pitäisi myyjänä tingata ostajan puolesta. Paljon mieluummin otan tuollaisen ""tarjoan x €" ja jos ei itseäni tarjottu miellytä niin heitän vastatarjouksen tai ilmoitan, että hinta löytyy ilmoituksesta, jos ei tinkivaraa ole.

Olen samaa mieltä. Parempi, että ostaja ilmoittaa suoraan, mitä on valmis maksamaan ja itse voi päättää myykö, eikö myy vai esittääkö vastatarjouksen. Pelkkä 'onko tinkivaraa' kysymys yleensä johtaa vastakysymykseen 'mitä olet vamis maksamaan', joten on pelkkää ajan säästöä, jos hinta ilmoitetaan heti. Samoin ostoilmoitukseen vastattaessa olisi suotavaa, että myyntihinta olisi heti imoitettu, ettei tarvitsisi lähetellä viestejä ja yrittää kysellä, että millä hinnalla tarjottu tuote lähtee.

Minusta tärkeintä olisi lukea ilmoitus ja toimia ohjeiden mukaan. Samoin myyjän pitäisi ilmoituksessa kertoa, haluaako vaihtoja, onko hinta tiukka ja vielä olisi suotavaa, jos kertoisi minkälaista tavaraa vaihdossa kelpuuttaa. Itse ainakin (lähes) aina kiltisti tottelen myynti-ilmoituksen toiveita. Jos lukee 'ei vaihtoja' niin en tyrkytä vaihtoja, vaikka mieli tekisi. Samoin vaihdokin tarjoamisessa voisi noudattaa jotain logiikkaa, ettei esim. Strymonin delayihin tyrkytä vaihdossa Behringerin delayta välirahan kanssa. No, ihan sama, mutta jos itse tyrkytän jotain vaihdossa, niin pyrin siihen, että tarjottu vaihdokki olisi 'saman tason' tavaraa kuin myytäväkin tuote. Ja parhaiten tuo tinkaustarjous toimii ainakin itsellä siinä vaiheessa, kun ilmoitus on jo hetken ollut torilla ja miettii hinnan pudotusta. Tai muuten on tympääntynyt myyntiin ja haluaa myytävästä tavarasta eroon.

Toisaalta ehkä itse ylläpidän osaltani tuota "kurittomuutta", koska välillä tulee suostuttua vaihtoihin, vaikka ilmossa olisi, etten vaihtoja halua. Tai jos tarjotaan jotain muuta kuin hyväksytyissä vaihdokkiehdokkaissa on ilmoitettu. Mutta yleensä itselle on kuitenkin tarjottu samantyylistä laatutavaraa, joten en ole kokenut sitä ongelmallisena.

Ja jos ei tarjous tai vaihdokki miellytä, niin helpointa ja nopeinta se on vastata asiallisesti 'ei kiitos' tai vedellä herneitä nenään ja/tai alkaa vittuilemaan tai muuta asiatonta. Turha tehdä asiasta väkisin ongelmaa itselle, jos mitään todellista ongelmaa ei ole...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jerryjee
03.04.2014 13:31:37
Yllättävän positiivisia kokemuksia. Olen 2 kitaraa myynyt ja yhden ostanut muusikoiden.net kautta.

Renkaanpotkijoita aina on, vaikka nimimerkillä "jos heti myyt niin saat multa tämän verran rahaa". Tinkaus ei mulle toimi kun ei ole pakko myydä enkä persnettoa viitsi ottaa, jätän mieluiten myymättä. Kaupaksi on kuitenkin mennyt ja miltei samalla hinnalla kuin mitä olen alunperin itse maksanut, molemmat Kitarapajalta käytettyinä ostetuista.

Samoin Gibsonin myyjä oli todella reilu kun en saanut nostolimiitin ja pääsiäispyhien takia nostettua automaatista haluamaani rahasummaa. Lupasin hoitaa loput nettipankista heti kun pääsin takaisin kotiin ja niin tein. Lähetin vielä kuvakaappauksen maksutositteesta myyjälle vakuudeksi.

Ja todella mukavia, asiallisia tyyppejä nämä toiset kitaranörtit kenen kanssa on tullut asioitua. Vedättämisestä ei tietoakaan, enkä kehtaa sellaista minäkään.
ekikoo
03.04.2014 13:33:47
Ostakaa kitara håmåt
Do we need harmonics in the range above 8 kHz? Are a lot of dogs going to listen to your solos? - J. Johansson
VIPMetal
03.04.2014 15:26:46

JaaGeRMaisTeR: Tällä periaatteella kaikilla pitäisi olla Esp tai Ltd.. niin tai jaska. Eikö muuten Opethin heppu vieläkin käytä Prs:ää. Jos nyt joku pitäisi nimetä. Sorry leimaaminen nimimerkin mukaan.

No Åkerfelt on tietysti saanu porukkaa hommaamaan noita keppejä, näin myös kävi itselle. Laatu ei tosin vastannut odotuksia. Nimimerkkini olisi tänä päivänä hieman eri kuin rekisteröitymisen hetkellä 11 vuotta sitten...
We miss you Frank
JaaGeRMaisTeR
03.04.2014 15:32:31
VIPMetal: No Åkerfelt on tietysti saanu porukkaa hommaamaan noita keppejä, näin myös kävi itselle. Laatu ei tosin vastannut odotuksia. Nimimerkkini olisi tänä päivänä hieman eri kuin rekisteröitymisen hetkellä 11 vuotta sitten...

Moista en ole pläästinyt. Tuossa Korean poikien kyhäyksessä ei ole ainakaan laadussa mitään ihmeellistä. Kamalampia tullut vastaan.

Niin ajattelinkin. Siksi pahoittelin leimaamista nimimerkin perusteella.
fox
03.04.2014 16:17:56

Krice: Kannattaa kertoa tuo esim. vintage-soittimien myyjille ja ostajillekin.

Ehkä, mutta miksi? ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Imper
03.04.2014 16:54:14

Joo, toi 0,7x uuden hinta on kyllä ihan hevonpaskaa. Osassa tuotteissa ei mene edes 0,5x uuden hinta ja osassa tavarasta saa enemmän kun uuden hinta (esim. Analogmanit, vanhat BJF:t jne.), jos on vaikea saada uutena esim. maahantuojan puuttuessa tai pitkistä jonotusajoista johtuen.

Ja paljon vaikuttaa myös vastaavien tuotteiden määrä torilla -> jos vastaavia on paljon myynnissä niin myyntihinta yleensä tippuu, ja toisaalta jos torilla ei ole muita vastaavia tuotteita niin voi pyytää vähän parempaa hintaa.

t. Helposti yli sata kauppaa 12 vuoden aikana muusikoiden.netin torilla.
Everyone is a per-son
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)