hallu 27.03.2014 08:22:51 (muokattu 29.03.2014 11:16:27) | |
---|
johanssen: Onnittelut luureista. Ihan hyvä näitäkin on välillä hehkuttaa. Nääkin on niitä luureja, joista on porukoilla vahvat mielipiteet. Puolesta ja sitten ei niin puolesta. Kiitoksia:-). Niin, ymmärtäähän sen ettei näistä millään voi olla samaa mieltä. Kuulokkeet ovat ovat kuitenkin jo niin henkilökohtaiset ja istuvuus ei ole mikään itsestäänselvyys. Ja se sointi on myös vähän henkilökohtainen juttu olen huomannut. Itse pidän kovasti näiden K- sarjan studiokuulokkeiden neutraaliudesta, mutta tiedän että joidenkin mielestä nämä ovat vähän kolkot ja silleen. Oli eilen vaan niin täpinässä sen ekan kuuntelun jälkeen, että oli ihan pakko sännätä jakamaan teidän kanssa sitä ensimmäistä hyvää fiilistä:-D. Myöhemmin kokeilin soittaa kitaraa suoraan kuulokkeisiin ja olin vielä enemmän innoissani, mutta pidättäydyin tulemasta enää tänne julistamaan onneani:-D. Tänään kokeilen varmaan äänittää akustista kitaraa ja laulua, niin selviää sitten ne vuoto-ominaisuudetkin jotka olivat tärkein syy näiden kuulokkeiden ostamiseen. E: Kyllä ne vaikuttaisivat tehokkaasti sulkevan tai ainakin vähemmän vuotavat kuin nuo avoimet:-). Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
Zabijak 27.03.2014 12:54:42 | |
---|
Pieni studiopäivitys: Dangerous Source viemään monitorointi uudelle tasolle, Octopre MKII rumpuäänityksiin ja Superlux HD-330 lähinnä netistä luettujen arvostelujen herättämän uteliaisuuden pohjalta. Keyboardist for The Storyline |
oksatboys 27.03.2014 13:24:09 | |
---|
Heräte ostoksen ebaysta tuli Uher m537-mikki. Dynaaminen ja AKG:n tekemä vissiinki ja lowcutti löytyy. Aika kirkassoundiltaan, huomattavasti kirkkaampi (vaste yltää ylemmäksi ja enemmän korostusta preesensissä) kuin esim. md421-II, minkä totesin jo sellon kanssa olevan hyvä juttu. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. |
arppah8 27.03.2014 13:47:19 (muokattu 27.03.2014 13:49:01) | |
---|
Ostinhan minäkin. Monoprice-halpislaajakalvokonkan nettihehkutusten perusteella. Vielä kun ehtis testaamaan. Jo tovi sitten hankittu M-Audion mikkietarikin (DMP3) on vielä kokeilematta. Sais nyt yhden biisin tekstin valmiiksi niin pääsisi äänityshommiin. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Pauli Lappalainen 27.03.2014 19:15:00 | |
---|
Hups! Taisin purkaa pois ja ostaa melkein studiollisen kaikenlaista värkkiä ja vimpainta. On Yamahaa ja Radarii , dbxää ja dpata. Mitähän noilla tekisi?? |
Mikael 27.03.2014 19:23:33 (muokattu 27.03.2014 19:34:17) | |
---|
Pauli Lappalainen: Mitähän noilla tekisi?? Soololevyn. Onnea! Mut kerro nyt vähän tarkemmin mitä tuli tehtyä (eli ostettua). Fuzz is Clean! |
Pauli Lappalainen 27.03.2014 20:04:49 | |
---|
Mikael: Soololevyn. Onnea! Mut kerro nyt vähän tarkemmin mitä tuli tehtyä (eli ostettua). Katsellaan kun saa perattua toimivat ja romut erilleen. Entinen työpaikka tuli purettua kun systeemit muuttuivat. |
Velli 29.03.2014 11:04:45 | |
---|
Äänityshommiin 1 wattiset kitaranupit Marshall JCM1 ja JMP1. |
Mikael 02.04.2014 16:33:14 | |
---|
Hip hei! Vihdoin löytyi Neumannin oma virtalähde toiselle KM54a:lle, joita on siis vihdoin kohta stereoparillinen :D Fuzz is Clean! |
timobass 02.04.2014 20:48:27 | |
---|
Velli: Äänityshommiin 1 wattiset kitaranupit Marshall JCM1 ja JMP1. Hei, kerroppa, kun ehdit, miten noilla homma toimii! Kiinnostaa kovin, saako hyvää jälkeä talteen. |
oksatboys 02.04.2014 21:03:15 | |
---|
Ostin Echoletten NG51 nauhakaiun. Lasketaan tällä kertaa studiokamaksi. Vehjes toimii myös putkietuasteena soittimia äänittäessä. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. |
oksatboys: Ostin Echoletten NG51 nauhakaiun. Lasketaan tällä kertaa studiokamaksi. Vehjes toimii myös putkietuasteena soittimia äänittäessä. Noi on älyttömän hyviä! Hyvä ostos. Fuzz is Clean! |
oksatboys 02.04.2014 21:51:34 | |
---|
Mikael: Noi on älyttömän hyviä! Hyvä ostos. Joo ja mulla on se saman sarjan vahvarikin tossa :D Pitää vielä kullitettu kaappi tehä noille. Siinä onkin sitten vahvari basson, skitan ja urkujen äänityshommiin. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. |
oksatboys 02.04.2014 21:51:34 (muokattu 02.04.2014 21:52:21) | |
---|
Tuplat. Tyhmä minä tai liian hyvä kirjoitus. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. |
jannu 02.04.2014 22:10:28 | |
---|
Pari viikkoa sitten ilmestyi tarkkaamoon sE Munro Eggit. Varsin toimivalta tuntuvat. "You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Kuuntele punkrokkia! |
Velli 03.04.2014 02:17:22 | |
---|
timobass: Hei, kerroppa, kun ehdit, miten noilla homma toimii! Kiinnostaa kovin, saako hyvää jälkeä talteen. Joo voin laittaa fiiliksiä jahka pääsen niitä kunnolla ensin testaamaan. Jos jaksan, niin saatan ehkä tehdä jonkinlaista ääniklippiäkin. Perusrokkia näillä tullaan kuitenkin soittamaan, eli mitään kovin syväluotaavaa arviota, jossa käydään läpi kaikki mahdolliset ominaisuudet ja käyttömahdollisuudet, en aio tehdä. |
Mikael 12.04.2014 19:54:05 | |
---|
Fuzz is Clean! |
Ze Kink 13.04.2014 15:00:52 | |
---|
Mikael: http://www.klanghelm.com/SDRR.html Tämän voisi itsekin hankkia lähiaikoina, samoin kuin noiden kompuran. Molempien ilmaisversiotkin on jo todella kovia. Ite ostin Audio Technican ATH-IM02:t. Lähinnä jotain halpoja Kossin ja Sennheiserin nappikuulokkeita aiemmin käyttäneenä mulla ei ollut hajuakaan siitä, että mitä tasoa ns. korvamonitorit on nykyään. Sanotaan vaikka niin, että vertailua suorittaessa jo parien ekojen jälkeen oli todettava, että ns. aika hyvällä, hoho. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Moyhiss 02.05.2014 19:11:26 | |
---|
Logic Pro X ja AKG D5. |
Sotahippi 06.05.2014 14:48:25 | |
---|
Ensimmäinen hyvä etuaste Dave Hill Designs Europa 1. Kokeilin akustisella kitaralla ja vähän laulullakin, ja hyvältä kuulostaa. Olen aiemmin pitänyt tärkeänä, että etusessa (kanavalohkossa) on oltava myös kompura, mutta tällä ei ainakaan akustisemmassa kamassa tarvitse. Ördäys on sitten vielä testattava erikseen. Pystyn toki laittamaan tuon signaalin olemassa olevien etusten kompurain läpi jos siltä tuntuu. Valitettavasti vain laitteessa ei ole kuin yksi ulostulo, joten se pitää sitten joka kerta erikseen kytkeä. Myös tuloja on takana vain yksi, joten se on sitten joko mikki tai linja. Etupaneelissa on toki instrumenttitulo, mutta paikka on hankalahko. Katsotaan miten tulee kytkettyä. Jotenkin tämmöistä Cubase-miestä viehättää tämmöinen parametriorientoitunut lähestymistapa audioon. Vaikkapa tuo speed-säätö, jolla siis säädetään etuasteen reagointinopeutta transienteille (slew rate). Laululla sitä ei niin huomaa, mutta akustinen kitara kyllä muuttuu aika lailla. Normaalistihan tässä tarkoituksessa vaihdetaan etusta. Sitten on vielä erikseen parilliset ja parittomat harmoniset, joita voi annostella sekaan. Pelottaa edes kokeilla. Kyllä nyt kelpaa. :) Todellisuudessa ei ole ristiriitoja. |