Aihe: Metallican keikka ja yleisiä kysymyksiä
1 2 3
ulledulle
16.05.2004 11:54:47
Moi,

Oon vihdoinkin lähdössä 25-vuotiaana Metallican keikalle, oon ollu fani 14-vuotiaasta asti ja nyt vihdoinkin pääsen kuntelemaan niitä livenä.

Pari kyssäriä kun en oo ikinä sisäkeikoilla ollut:

1) Korvatulpat? Mistä ja millaiset? Tarkoitus olisi tunkea mahd. lähelle lavaa (kenttäliput) ja en halua rikkoa korviani joita tarvitsen työssäni.

2) Miten ajoissa tuonne Stadionille pitäisi mennä?

3) Mikä yleensäkin on homman nimi jos haluaa mahd. lähelle lavaa.. siis miten ajoissa pitäis olla ovella, ja pitääkö juosta mahd. pian sinne lavalle vai valuuko porukka sinne rauhalliseen tahtiin tms.?

Ja tosissaan en siis tiedä mitään tosta konserttipaikasta tai yleensäkään yleisestä konsertti"käyttäytymisestä" joten jos teillä on heittää jotain vinkkejä tai varoituksia niin kertokaa ihmeessä.
MV
16.05.2004 13:03:06
Moi,

Oon vihdoinkin lähdössä 25-vuotiaana Metallican keikalle, oon ollu fani 14-vuotiaasta asti ja nyt vihdoinkin pääsen kuntelemaan niitä livenä.

1) Korvatulpat? Mistä ja millaiset? Tarkoitus olisi tunkea mahd. lähelle lavaa (kenttäliput) ja en halua rikkoa korviani joita tarvitsen työssäni.

3) Mikä yleensäkin on homman nimi jos haluaa mahd. lähelle lavaa.. siis miten ajoissa pitäis olla ovella, ja pitääkö juosta mahd. pian sinne lavalle vai valuuko porukka sinne rauhalliseen tahtiin tms.?

Ja tosissaan en siis tiedä mitään tosta konserttipaikasta tai yleensäkään yleisestä konsertti"käyttäytymisestä" joten jos teillä on heittää jotain vinkkejä tai varoituksia niin kertokaa ihmeessä.

1)luulen että ei ole paljon väliä kummoset on.en kyllä tiä mistä saa mut luulisin että siellä myydään.

2)en oo ite ollu koskaan tämmösis konserteis mut mitä tost on ollu puhet ni monta tuntia ennen ku portit aukee.

3)sen näkee sit siellä.äskön kun kattosin metallican liveshittiä ni jotkut juoksenteli siäl sinne kentälle ja jotkut tallusteli ihan rauhassa.en mäkään oikeen tost stadionist mitään tiiä et vähän itteäki jännittää noi järjestelyt.kannattaa ainakin syödä hyvin ennen keikkaa.
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Aksu89
16.05.2004 18:29:07
Älä haasta riitaa somalialaisten kanssa.
No comments.
Flash
17.05.2004 08:40:52

Niin, sehän on tietysti ulkokeikka (stadion). Tosin periaatteessa sekin on "sisätila".

Taaempana ei liene tarvetta tulpille, mutta jos olet lavan eteen menossa niin niille on kenties tarvetta. "Kuusitulpat" on saundin kannalta paremmat kuin perinteiset keltaiset EARit. Tosin ei kannata välttämättä yhtä keikkaa varten ostaa kalliita tulppia. Ehdotan, että otat sinne keikalle useita pareja niitä keltaisia EAReita. Osan niistä lyhennät hiukan. Kokeilet sitten keikalla vaikka lämppärien aikana vaimentavatko täysikokoiset EARit liikaa. Jos vaimentavat niin kokeile lyhennettyjä EAReita (varoitus: lyhennettyjä voi olla hankalempi kaivaa korvasta ulos :)

Jos ihan lavan eteen mielit niin kannattaa mennä jonottelemaan jo ainakin pari tuntia ennen porttien avaamista (jopa aikaisemmin). Tietysti röyhkeä raivaa tiensä lavan eteen vaikka viime hetkilläkin...

Suomalainen konserttiyleisö on yleensäotten ihan perseestä. Paitsi metallikeikoilla. :) Liian humalassa ei kannata olla, jotta muistaa keikasta jälkeenpäinkin jotakin, mutta kannattaa ehdottomasti silti pitää hauskaa ja ennen kaikkea rennolla meiningillä ja muita läsnäolijoita kunnioittaen. Alä turhaan stressaa.
Rock And Roll Can Never Die
Nixzar
17.05.2004 10:25:18
Tietääkö kukaan saako sinne viedä kiikareita.?
*Keep Rockin in The Free World* *IHKK #12*
Eddie
17.05.2004 11:57:58 (muokattu 17.05.2004 11:59:46)

Sama on käynyt mielessä. Eihän sitä muuten näe Larssin ilmeitä. :)

EDIT: Milloin keikka loppuu? Pitää nääs päästä kotiin Tampereelle.
"If you like metal, you´re my friend."
kuutamo
17.05.2004 13:57:48

Ainakin jäähallin keikoille sai viedä, ja aijon viedä myös stadionille.
MV
17.05.2004 16:13:40
onko siellä kentällä kuinka väljää vai onko ihan perkeleen ahdasta.
MV
17.05.2004 16:47:39
onhan siellä sitten selvät selostukset mistä ovesta pääsee kentälle ja katsomoon ettei sit tarvii arvailla et minkä oven eteen menee odottelemaan.se oiski meinaan kivaa ku ois ollu väärän oven edes ja ei pääsiskään eteen kattomaan keikkaa.
Aksu89
17.05.2004 16:58:01
on siellä. tai kysy niiltä järjestysmiehiltä jos et osaa lukea. on siellä lössiä paljon edessä varsinkin... ahasta ja hikistä on. kannattaa salakuljettaa vettä jossain pullossa. ihan etummaisille tarjotaan vettä by järjestysmiehet
No comments.
MV
17.05.2004 17:39:19
on siellä. tai kysy niiltä järjestysmiehiltä jos et osaa lukea. on siellä lössiä paljon edessä varsinkin... ahasta ja hikistä on. kannattaa salakuljettaa vettä jossain pullossa. ihan etummaisille tarjotaan vettä by järjestysmiehet

juu kyllä mä lukea osaan ja oon aika aikasin siellä oottelemassa että tuskin siihen aikaan mitään ryysistä vielä on.
ulledulle
17.05.2004 18:48:32 (muokattu 17.05.2004 18:49:42)
Tosta ihan lavan eteen menemisestä... Mielipiteitä; kannattaako vai ei? Siis jos nyt ajatellaan että mä haluaisin nähdä Metallican tosi läheltä mut toisaalta en pidä yhtään ihmistungoksesta... Sulkiskohan noi toisensa pois eli pystyisin jopa nauttimaan siitä tungoksesta koska siellä edessä on niin "hyvä meininki" muuten että se tungos ei sit enää haittaa?

Kovasti oon sitä mieltä että eteen vois kyl puskea mut jos siellä sit litistyy pannukakuks tai saa kyynärpäätä koko ajan nenään niin eipä oikein innosta. Tosin meikäläisen mitoilla tuskin ainakaan kukaan mua pois sieltä nostelis (184cm/110kg) :)

EDIT: Toisaalta funtsin tossa just että ainahan sitä sieltä sit pois pääsee jos ei miellytä... Eli lavaan kiinni vaan! Eiks juu?
Flash
18.05.2004 07:50:07

Tosin meikäläisen mitoilla tuskin ainakaan kukaan mua pois sieltä nostelis (184cm/110kg) :)

Sinun mitoillasi ei ole kyllä mitään ongelmia kentällä. Katsot vaan, ettet tallo meitä persjalkoja allesi. :) Pidempi näkee kauempaakin paremmin.
Flash
18.05.2004 07:52:52

onko siellä kentällä kuinka väljää vai onko ihan perkeleen ahdasta.

Edessä on ahdasta. Vähänkin kauempana mahtuu jo seisoskelemaan ihan rauhassa (jos siis haluaa seisoskella rauhassa). Takana on jo ihan väljää.
iikka80
18.05.2004 08:22:38
Sama on käynyt mielessä. Eihän sitä muuten näe Larssin ilmeitä. :)

Eiköhän siellä ole screenit, joista näkee lähikuvia soittajista.
Nixzar
18.05.2004 09:15:21
Eiköhän siellä ole screenit, joista näkee lähikuvia soittajista.

Joo mutta vielä kivempaa ois nähdä "livenä" kiikareiden kanssa kun on vielä nuo katsomopaikat ..
*Keep Rockin in The Free World* *IHKK #12*
mongoloidi
18.05.2004 09:20:18
Ainakin viime vuonna Rolling Stonesin ja Bruce Springsteenin stadionkeikoille sai viedä kiikarit.
Ei kai niistä mitään haittaakaan ole...
MUTTA sateenvarjot,kamerat,videokamerat,ja omat juomat oli ainakin viime kesänä kiellettyjä.
Tänä vuonna tod.näk. kielletään myös kamerapuhelimet.
paavi
18.05.2004 13:23:11
Ehdotan niitä keltaisia eareita, jos tällä hetkellä ei oo muita. Niihin voi myös kaivertaa reiän, jolloin korkeat taajuudet kuuluu vähän paremmin.

Yleensä noilla stadionkeikoilla se menee niin, että muutaman metrin päähän siitä eturivistä/aidasta pääsee pienellä vaivalla koska vaan. Hieman joutuu tunkemaan. Ihan siihen eteen onkin jo vaikea päästä. Mutta kun kerran pääsee aidalle, niin siitä on kiva sitten pitää kiinni. :)

Niin, pahinta on olla siinä pari metriä aidasta, ihmismassa saattaa velloa välillä metrejäkin edestakas ja siinä ei auta vaikka painais 300 kg. :) Sen nyt sitten näkee, millanen meininki siellä on. Itse jään vähän kauemmas joka tapauksessa.
Eddie
19.05.2004 10:41:46

Jos portilla takavarikoidaan joku esine esim. vaikka kiikarit, niin kai ne saa konsertin jälkeen takaisin?

Koska kiikariasiasta ei kukaan näytä tietävän, otan kiikarit mukaan.
"If you like metal, you´re my friend."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)