Aihe: Vika vahvistimessa?
1 2 3
aristoteles666
31.03.2014 17:22:44

Kefiiri: Näin minäkin näkisin, että kitara on kunnossa jos hurina kieliin koskemalla lakkaa.

Mutta sinänsä tämä maadoitusjuttu on vähän hämärä. Kieltenhän pitäisi normitapauksessa olla maadoitettu jo koskemattakin.
Kitaran maajohto yhdistyy kitaran jakin kautta kitarakaapelin maajohtoon, siitä vahvarin jakin kautta vahvarin runkoon ja verkkojohdon välityksellä koko rimpsu maadottuu pistorasian kautta.

Mitä lisämaapotentiaalia kumitossuisen kitaristin kosketus voi tuoda tähän ketjuun?

se kitaran johto menee vain mikkeihin, kielet maadoitetaan erillisellä johdollä tallasta tms potikan runkoon, eli siihen samaan mihin mikkien maa menee, mutta katkaise se kielien maapiuha, niin hurina lisääntyy paljon kosket kieliin tai et.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Shredder96
31.03.2014 17:56:43

hallu: Ketjun aloittaja sanoi, että hurina lakkaa kun kieliin koskee, joten kielten maadoitus ei voi puuttua hänen tapauksessaan. Muuten olet kyllä täysin oikeassa, että jos maadoitusta ei tapahdu kieliin koskemalla, niin maadoitus kannattaa tsekata.

niin siis mulla teki justiin samalla tavalla. Kun koskin kieliin niin hurina lakkasi..
Once more into the fray, Into the las good fight I'll ever know. Live and die on this day, Live and die on this day.
hallu
31.03.2014 18:16:16
Shredder96: niin siis mulla teki justiin samalla tavalla. Kun koskin kieliin niin hurina lakkasi..

Eikä kieliä oltu maadoitettu???? miten se on mahdollista?
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
aristoteles666
01.04.2014 12:15:08 (muokattu 01.04.2014 12:16:50)

Shredder96: niin siis mulla teki justiin samalla tavalla. Kun koskin kieliin niin hurina lakkasi..

eli ne oli maadoitettu ne kielet, mikkien hurina ei johtunut siitä.
en nyt tiedä mitä mikkejä olet vaihtanut, mutta lisääntynyt hurina on voinut johtua että olet kytkenyt mikit väärin, tai jättänyt humppareissa maajohdon kytkemättä.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
melodian tekijä
01.04.2014 12:26:44
Tässä mun Fender stratocasterissa on Tonerider City Limits mikit. Hemmetin hyvän kuuloiset mikit, mutta tehtyhän ne on kaukoidässä. Eli voisiko johtua siitä, että jossain on säästetty ja siksi niistä tuota rätinää tulee ilmoille muita kitaroita enemmän?
No way but the blues way
aristoteles666
01.04.2014 13:15:36

melodian tekijä: Tässä mun Fender stratocasterissa on Tonerider City Limits mikit. Hemmetin hyvän kuuloiset mikit, mutta tehtyhän ne on kaukoidässä. Eli voisiko johtua siitä, että jossain on säästetty ja siksi niistä tuota rätinää tulee ilmoille muita kitaroita enemmän?

ei tule, niistä tulee ihan samanverran kuin muista yksikelaisista, hinta ei vaikuta mitään siihen että siinä on vain yksi kela johon häiriöt indusoituu siihen johtimeen.
Shredder96
01.04.2014 15:49:21

aristoteles666: eli ne oli maadoitettu ne kielet, mikkien hurina ei johtunut siitä.
en nyt tiedä mitä mikkejä olet vaihtanut, mutta lisääntynyt hurina on voinut johtua että olet kytkenyt mikit väärin, tai jättänyt humppareissa maajohdon kytkemättä.

EMG HZ passiivit vaihdoin vanhojen duncan designed passiivien tilalle. Kitara on kiinteätallainen(kielet läpi rungon) Jackson RR24XT. Maadoitukset oli kunnossa, kaverikin joka tietää näistä oli samaa mieltä että kaikki on ok. Hurina vaan ei loppunut. Aina metalliosiin tai kieliin koskiessa hurina lakkasi. Vein huoltoon sen ja siellä sanottiin että kielten maadoitus puuttui kokonaan(kuulemma tehtaalta asti...) oli huoltomies sitte laittanu kielten ja rungon välissä olevasta v-mallisesta metallilevystä(katsokaa kuvasta jos ette tiedä missä kohti) yhden maajohdon lisää konehuoneeseen. Näin mulle selitettiin. Pientä rätinää meinaa vieläkin kuulua kun volumepotikka on tietyssä kohdassa, muttei häiritsevästi.

Vai voiko olla että mikit olis jotenki vialliset sitteki?
Once more into the fray, Into the las good fight I'll ever know. Live and die on this day, Live and die on this day.
aristoteles666
01.04.2014 20:09:17

Shredder96: EMG HZ passiivit vaihdoin vanhojen duncan designed passiivien tilalle. Kitara on kiinteätallainen(kielet läpi rungon) Jackson RR24XT. Maadoitukset oli kunnossa, kaverikin joka tietää näistä oli samaa mieltä että kaikki on ok. Hurina vaan ei loppunut. Aina metalliosiin tai kieliin koskiessa hurina lakkasi. Vein huoltoon sen ja siellä sanottiin että kielten maadoitus puuttui kokonaan(kuulemma tehtaalta asti...) oli huoltomies sitte laittanu kielten ja rungon välissä olevasta v-mallisesta metallilevystä(katsokaa kuvasta jos ette tiedä missä kohti) yhden maajohdon lisää konehuoneeseen. Näin mulle selitettiin. Pientä rätinää meinaa vieläkin kuulua kun volumepotikka on tietyssä kohdassa, muttei häiritsevästi.

Vai voiko olla että mikit olis jotenki vialliset sitteki?

ei pidä paikkaansa, maadoitus on ollut kunnossa jos hurina on lakannut koskiessa kieliin.
Shredder96
02.04.2014 02:02:19

aristoteles666: ei pidä paikkaansa, maadoitus on ollut kunnossa jos hurina on lakannut koskiessa kieliin.

Sitte voi olla että mulle on selitetty väärin tämä. En kyllä pidä mahdottomana sitäkään että en ite ois tajunnu aivan täysin mitä mulle selitettiin sillon :D
slapvete
03.04.2014 17:42:03
melodian tekijä: Ois perhana pitäny aikoinaan mennä asuntonäyttöön kitaran ja vahvistimen kanssa..

Juuri näin. ;)
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)