Antti1 31.03.2014 13:30:19 | |
---|
Mua kyllä ylipäätään ihmetyttää käsitys V30 riipivyydestä. Kyllä mä sen yläkeskarin korostuman tiedostan, mutta mun mielestä se on paljon omaa korvia raastavien ylätaajuuksien alapuolella. Itseasiassa V30 on yläpääntoistoltaan hyvin rajoittunut ja jopa tummasoundinen elementti tota yläkeskarin korostumaa lukuunottamatta. Hyvin monissa tummasoundisemmiksi yleisesti väitetyissä elementeissä yläpääntoisto jatkuu voimakkaampana paljon tota ylemmäs. Mut toki kaikki vaikuttaa kaikkeen, joskus jonkun elementin/kaapin soundi ei vaan sovi tietyn laitteen kanssa yksiin. |
Numb 31.03.2014 13:33:32 | |
---|
Antti1: Mua kyllä ylipäätään ihmetyttää käsitys V30 riipivyydestä. Kyllähän verraten riipivä on, mutta se voipi bändikontekstissa kääntyä voitoksi erottuvuudessa. Lisäksi äänittyy hyvin. |
Eri vaihtoehtoja tutkiessa tuntuu, että kokeilen kuitenkin jotain kaappia noilla V30:llä ja vaihdan sitten vaikka toisen elementin, jos tuntuu epäsopivalta. Rajoittaa nimittäin vaihtoehtoja vähän turhan paljon, jos ne ottaa suoraan pois. Saa edelleen antaa suosituksia hyvistä merkeistä/malleista. Kokeilunhalusta innostuin tuollaisesta mallista, josta saisi valittua täysin suljetun/osin avoimen takalevyn avulla, joten varmaan ensisijaisesti nyt sellaista katselen. Got a six-string heartbeat |
JohnPatrick 31.03.2014 15:55:24 | |
---|
Izer: Eri vaihtoehtoja tutkiessa tuntuu, että kokeilen kuitenkin jotain kaappia noilla V30:llä ja vaihdan sitten vaikka toisen elementin, jos tuntuu epäsopivalta. Rajoittaa nimittäin vaihtoehtoja vähän turhan paljon, jos ne ottaa suoraan pois. Varmasti ihan hyvä ratkaisu, kun elementtejä on kuitenkin helppo vaihdella ja niitä saa täältäkin käytettynä hyvään hintaan. Itse olen puljannut näiden kaappien ja elementtien kanssa liikaakin (vaimon mielestä ainakin), mutta nyt täytyy mainostaa, että Suhr 2x12" puoliavoin kaappi on kyllä paras kaappi, jonka läpi olen soittanut! Kaapin takalevyssä on ovaalin muotoinen aukko ja niin kuin avoimissa kaapeissa monesti tuntuu, että "thumppia" ei oikein riitä, niin tässä sitä on aivan riittävästi kunnon rokkimeininkiin asti. Erittäin tasapainoinen soundi ja toimii varmasti monessa musatyylissä. Ajattelin myös itsekin, että haluaisin irrotettavalla takapaneelilla olevan kaapin, mutta tässä kaapissa tuntuu, etten kaipaa eri vaihtoehtoja, koska Suhr on onnistunut yhdistämään suljetun ja avoimen kaapin hyvät puolet hienosti yhteen. Elementteinä on nyt Celestion G12H-75 Creamback + V30. Hintaakin on tietysti Suhrilla 650€ ilman elementtejä, eli halpa se ei ole. Yksi kova ehdokas olisi varmasti käytettynä Bogner OS 2x12, jota saa suljettuna tai avoimena (irtolevyillä). Huokeampiakin hyviä vaihtoehtoja on varmasti, mutta nämä on mun suositukset.... |
Socialite 01.04.2014 22:11:54 (muokattu 01.04.2014 22:13:05) | |
---|
Izer: Saa edelleen antaa suosituksia hyvistä merkeistä/malleista. Kokeilunhalusta innostuin tuollaisesta mallista, josta saisi valittua täysin suljetun/osin avoimen takalevyn avulla, joten varmaan ensisijaisesti nyt sellaista katselen. Olen itse jonkin verran ehtinyt puljaamaan 2x12 kaappien kanssa ja selkein voittaja tähän mennessä on Port City Wave! Pesee aikaisemmat kaapit mennen tullen. Lueskelin noista paljon hypeä, jonka johdosta päädyin tilaamaan kokeilematta mutta eipä ole kaduttanut. Harvoin enää innostun mistään (kitarakamoista) mutta tämä on kerrassaan fantastinen kaappi! http://portcityamps.com/products/cabinets/2x10-2x12-and-2x12-os-wave/ |
novo 01.04.2014 22:43:06 | |
---|
Numb: Kyllähän verraten riipivä on, mutta se voipi bändikontekstissa kääntyä voitoksi erottuvuudessa. Lisäksi äänittyy hyvin. Ensimmäinen on syy myös itellä siihen, että elementtejä en lähe ennee puljaamaan. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
JaaGeRMaisTeR 01.04.2014 22:49:30 | |
---|
Mulla on bugeran kaappi. Pienenpienellä investoinnilla siitä tuli kyllä hyvä vehjes. |
Osteri 01.04.2014 23:53:07 (muokattu 01.04.2014 23:56:11) | |
---|
Izer: H&K:n omassa kaapissa on V30-elementit ja tästä on nyt vähän ristiriitainen fiilis. Onko suosituksia? Tuossahan voisi olla myös kannattavaa kokeilla V60 kajareita tai Engl'in kaappia jossa V60 kajarit valmiina. Yhdellä keikalla tuollaisella lainakaapilla soittelin ja ainakin kuulosti muhkeammalta ja matalammalta kuin mitä mielikuvaa jäi omasta V30 ladatusta kaapista. Hughes & Kettneriltä löytyy omalla merkillä myös näitä Celestionin valmistamia 60W Rockdriver Junior kajareita. Ovat tod näk Celestionin omalla koodauksella G12F-60 eli juurikin V60. Niitä on ajoittain torilla irrallisina pikkurahalla. Hyvä kajari mutta ilmeisesti monelle ei niin oikeaa merkkiä ja siksi menee vaihtoon :) Itsellä jo vuosia jäänyt käyttöön H&K Statesman 2x12 jossa Eminence Rockdriver Cream kajarit. En ole mikään hifisti, mutta meikälle riittää ja ihan hyvältä on kuulostanu. Kesällä ajattelin pilkkoa umpinaisen takalevyn avonaiseksi kun hieman lisää soundin avoimuutta kaipaan. edit: kijoitusviheitä Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Corto 10.09.2015 22:47:33 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 526 päivää vanhaan aiheeseen! Juu juu, mutta kun ajankohtaisuus. On ruvennut houkuttamaan joku 2x12 vertical slanted-tyylinen pystykaappi. Lähinnä kotikäyttöön, mutta kai sitä keikallekin vois raahata jos joku erehtyy sellaiselle tilaamaan. Torilla näkyy aina välillä sitä jo kovasti hehkuteltua Mesan Rectifieria (nytkin olis yksi), mutta uutena olisi myös: http://www.thomann.de/fi/jet_city_amplification_24sv.htmhttp://www.thomann.de/fi/engl_e212vb.htm Varsinkin tuo Jet Cityn kaappi houkuttaa hinnan (ja ulkonäön) puolesta. Mulla on joku semmonen perverssi käsitys että Mesan kaapit on parasta mitä tehdasvalmisteisena löytyy. Osaako kukaan mutuilla jääkö tuo nimenomainen Jet City 24 SV laadussa kuinka paljon Mesan jalkoihin? En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin |