Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Luontoääniä zoom h1:sellä
1
GMV
03.02.2011 20:39:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi tässä tarkoitus pariin biiisin, yhden esityksen taustalle saada luontoääniä, lähinnä linnun laulua ja veden solinaa, niin onnistuuko hyvin zoom h1:sen omilla mikeillä, vai mikä olisi hyvä lisä mikki tähän tarkoitukseen? Eikös tuohon zoomiin saa muunkin mikin kiinni?
 
naavanka_
04.02.2011 16:38:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GMV: Olisi tässä tarkoitus pariin biiisin, yhden esityksen taustalle saada luontoääniä, lähinnä linnun laulua ja veden solinaa, niin onnistuuko hyvin zoom h1:sen omilla mikeillä, vai mikä olisi hyvä lisä mikki tähän tarkoitukseen? Eikös tuohon zoomiin saa muunkin mikin kiinni?
 
Saahan siihen line iniin työnnettyä jonkun mikin jos haluaa mutta veikkaan että helpommalla pääset jos äänität vaan sen H1 omilla mikeillä jotka on ainakin munsta melekosen hyvät.
 
Antti1
04.02.2011 17:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelmia tulee lähinnä siinä vaiheessa, kun pitää nostaa etusen vahvistusta kamalasti hiljaisia ääniä äänittäessä. Muttei se kohinavaivakaan ole mikään ylitsepääsemätön, eikä varmaankaan ulkoisella mikillä pelkästään parane.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Muovinen
05.02.2011 12:15:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkäpä jollain yybersuuntaavalla puikkomikillä vois jotain pisteääniä tallennella paremmin, mutta muuten menisin ihan niillä Zoomin omilla. Hirveen hiljasten äänten kanssa tosiaan korkeintaa jotain ongelmia voipi tulla.
Janie Jones
05.02.2011 15:11:25 (muokattu 05.02.2011 15:15:29)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon äänitellyt muutamaan otteeseen järven rannalla H2:lla. Pari otetta:
http://www.freesound.org/usersViewSingle.php?id=157342
Järvenrannan pikkulintua ja öistä joutsenta olen sitten käyttänyt levytyksissä. Eli kyllä Zoomilla onnistuu. Kohinaa voi vähän joutua poistelemaan, jos pelkiltään (eikä vain musan seassa) haluaa käyttää. Jouutsen-otteessa on käsittelyä tehty, koska halusin järven kaikua mukaan eli kompressoin raakaäänitettäni.
 
Luonnonääniähän löytyy cc-lisenssillä (ilmainen, kunhan käyttö mainitaan) käytettäväksi tuolta kyllä vaikka millä mitalla jo valmiiksi äänitettynäkin, jos ei omat äänitykset satu tallentamaan sopivia juttuja.
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
GMV
05.02.2011 18:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vaan kovasti vastauksista, tänään kokeilin tuolla h1:sellä nauhoitella pihan pikku lintuja ja omiin tarkoituksiin hyvin otti. Täytyy vielä vähän koneella katella noita, mutta kyllä ne omat mikit pelas ihan hyvin.
 
Vurki
20.02.2011 16:04:01 (muokattu 20.02.2011 16:04:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai zuumillakin jotain ääniä talteen saa. Kuitenkin jos esim linnun haluaa äänittää niin tarvitsee haulikkomikin, jos taas yleistä ambianssia niin zuumin kohinat kyllä tuovat itkun silmään. Mä olen nauhoittanut paljon ambianssia kahdella Rode NT1-a:lla ja Fostex FR2-le nauhurilla. Kohinat ovat aivan olemattomia, mutta tuollainen setti maksaakin jo melkein tonnin. Zoomilla saa kätevästi esim. kaupungin ääniä koska siellä on niin saatanallinen meteli, mutta olen kyllä vahvasti sitä mieltä että luonnon ääniä ei mokomalla voi juurikaan taltioida. Mutta mutta, mistäpä tiedän vaatimuksiasi - jos kerran olet tyytyväinen tulokseen niin eikös se silloin piisaa :)
 
E: Oi saatana, olikin jo ilmeisesti vanha juttu.
 
kimi10
30.03.2014 23:42:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fostex FR2 on kyllä aika kallis peli. Mistä sen saisi halvimmalla?
Budjetti itsellä tallenninlaitteen osalta (oltava mikit siinä) korkeintaan n. 300 e.
 
Vurki: Kai zuumillakin jotain ääniä talteen saa. Kuitenkin jos esim linnun haluaa äänittää niin tarvitsee haulikkomikin, jos taas yleistä ambianssia niin zuumin kohinat kyllä tuovat itkun silmään. Mä olen nauhoittanut paljon ambianssia kahdella Rode NT1-a:lla ja Fostex FR2-le nauhurilla. Kohinat ovat aivan olemattomia, mutta tuollainen setti maksaakin jo melkein tonnin. Zoomilla saa kätevästi esim. kaupungin ääniä koska siellä on niin saatanallinen meteli, mutta olen kyllä vahvasti sitä mieltä että luonnon ääniä ei mokomalla voi juurikaan taltioida. Mutta mutta, mistäpä tiedän vaatimuksiasi - jos kerran olet tyytyväinen tulokseen niin eikös se silloin piisaa :)
 
E: Oi saatana, olikin jo ilmeisesti vanha juttu.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «