Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 574 75 76 77 78347 348 349 350 351
Twinkle
28.03.2014 21:48:19
fox: Mutta tosiaan, olen joskus myös joutunu hieman "peräämään" omien kuvieni käytöstä muualta.

Sama, joskus kun harrastin enemmän festarikuvaamista niin kuvia on käytetty luvatta monta kertaa. Oleellisimmat on ehkä se, kerran meikäläisen ottamia kuvia oltiin käytetty seuraavan vuoden festarimainoksissa, kerran taas eräs suomalainen soittimien maahantuoja oli napannut kuvia lehtimainokseen, jossa bändi soitti uusilla endorsement-soittimillaan.

Kuvat on internetissä monen mielestä aika vapaata riistaa.
Dunga
28.03.2014 22:38:07 (muokattu 28.03.2014 22:38:36)
Laulava Kylätohtori: Ei nyt varsinainen huijaus, mutta muuten hyvin kyseenalaista meininkiä. Mnetin jäsen Perttim (Porista) kyselee kuvia myytävistä tavaroista. Kuvien lähetyksen jälkeen yhteydenpito katkeaa ja kuvat ilmestyvät hänen omille facebook-sivuille.

Perttimin motiiveja en tiedä, enkä edes ala spekuloimaan, mutta jo se, että hän laittaa minun kuviani omille sivuilleen, on moraalisesti väärin ja oikeuttaa kirjoittamaan tämän tekstin tähän ketjuun. Myös muiden Mnettiläisten kuvia on käytetty samalla tavalla hyväksi.

Harmi, etten omista facebook-profiilia, että pääsisin itse suoraan kyselemään, mikä on meininkin, mutta asia on kyllä muuten hoidossa.

Joo ignorea ja vahvasti tälle tapaukselle.

Itse en ole yhtään kuvaa hälle ikinä lähettänyt vaikka on lähestynyt useasti vitun kryptisillä viesteillä. On vaan bongannut ilmeisesti myynti-ilmoistani kuvat facebookkiinsa.

Facebookin koulutus-kohdasta löytynee vastaus tähän perseilyyn: ns. erityiskoulu-ainesta.
War... war never changes.
Laulava Kylätohtori
28.03.2014 22:46:25
Void: Facebookin koulutus-kohdasta löytynee vastaus tähän perseilyyn: ns. erityiskoulu-ainesta.

Vahvasti tosiaan vaikuttaa, että ne viestit on ihan tosissaan kirjoitettu ja parasta yritetty, vaikka joku voisi kuvitella, että virheet ovat tahallisia. Kirjoitusvirheet ja vammaiset lauserakenteet ovat tahattomia ja johtuu lähinnä kompetenssin ja kapasiteetin puutteesta. Oikeasti, ei terve ihminen toimi tuolla tavalla...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Hi-Power
30.03.2014 15:45:52

Onks hinta kohallaan onko?
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=864362
http://fr.audiofanzine.com/batterie … -20k/petites-annonces/i.455576.html

Kumma että sattunu ihan sama kuva ja toinen on ilmeisesti Ranskassa ja toinen samanlainen Helsingissä..Ranskassa hinta vain 4100€...
ja itse asiassa eilen oli samalainen setti myynnissä 1400€ ja kun sitä kyselin niin sen jälkeen katosi käyttäjätunnus ja ilmoitus.
Seba
30.03.2014 16:32:36

Hi-Power: Onks hinta kohallaan onko?
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=864362
http://fr.audiofanzine.com/batterie … -20k/petites-annonces/i.455576.html

Kumma että sattunu ihan sama kuva ja toinen on ilmeisesti Ranskassa ja toinen samanlainen Helsingissä..Ranskassa hinta vain 4100€...
ja itse asiassa eilen oli samalainen setti myynnissä 1400€ ja kun sitä kyselin niin sen jälkeen katosi käyttäjätunnus ja ilmoitus.

Nää katoaa käyttäjätunnusta myöten sitä mukaa kun ylläpito lukee ilmiantoja. Tää on nyt neljäs tunnus joka näitä kauppaa, kuva vaan vaihtuu tarinan kanssa välillä.
tämäkin on jo ilmoitettu
Alex_K
30.03.2014 16:36:29
On nämä sepät vaan aika näätiä.
ZeusMalt
30.03.2014 17:02:25
AngieRainbow
30.03.2014 17:29:54
ZeusMalt: Tällaisesta tietoa?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=863515

Mikä tossa on ongelmana?
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
ZeusMalt
30.03.2014 21:55:45
AngieRainbow: Mikä tossa on ongelmana?

En tiedä onko. Aktiivisesti otettiin rahat BD-2:sta, mutta sen jälkeen ei vastausta yhteydenottoihin. Aattelin josko joku muukin olisi ostanut ko tuotteen?
Insane Kane
31.03.2014 08:35:17
ZeusMalt: En tiedä onko. Aktiivisesti otettiin rahat BD-2:sta, mutta sen jälkeen ei vastausta yhteydenottoihin. Aattelin josko joku muukin olisi ostanut ko tuotteen?

Mulle ainakin ilmoitti että se on jo myyty...
jhlamm
31.03.2014 08:44:39
ZeusMalt: En tiedä onko. Aktiivisesti otettiin rahat BD-2:sta, mutta sen jälkeen ei vastausta yhteydenottoihin. Aattelin josko joku muukin olisi ostanut ko tuotteen?

Toisinaan menee hetki ennenkuin jotkut jantterit saa sen postiin. Itsellä sanottiin, että lähtee kun rahat näkyy ja paketti laitettiin vasta viikon päästä. Aina myös mahdollisuus, että posti kämmii. Mitä puhelimeen vastaamiseen tulee niin täältä mnetin syvistä syövereistä löytyy maailman ihmeellisimpiä ihmisiä, jotka karttavat ihmiskontaktia.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
ZeusMalt
31.03.2014 23:55:44
Insane Kane: Mulle ainakin ilmoitti että se on jo myyty...

Alright. No siinä tapauksessa tipahtanee postiin kun aika koittaa.

Voin kaupata sitte sulle jos en jaksakaan alkaa kolvaushommiin :p
McLeach
01.04.2014 00:22:29 (muokattu 01.04.2014 00:23:04)
jhlamm: Mitä puhelimeen vastaamiseen tulee niin täältä mnetin syvistä syövereistä löytyy maailman ihmeellisimpiä ihmisiä, jotka karttavat ihmiskontaktia.

Sekin mielestäni vähän outoa, että on jengiä kenellä on kamaa torilla myynnissä, mutta eivät ole kirjautuneet viikkoon sisään. Sama tavara usein vielä huutonetissä myynnissä. Puhelinnumero esillä, mutta puhelimeen ei ikinä vastata. Tekstariin vastaus tulee kahden päivän viiveellä.
Insane Kane
01.04.2014 07:12:47
ZeusMalt: Alright. No siinä tapauksessa tipahtanee postiin kun aika koittaa.

Voin kaupata sitte sulle jos en jaksakaan alkaa kolvaushommiin :p

Kolvin alle se olis mullakin menny ;)
Laulava Kylätohtori
01.04.2014 08:19:10
McLeach: Sekin mielestäni vähän outoa, että on jengiä kenellä on kamaa torilla myynnissä, mutta eivät ole kirjautuneet viikkoon sisään. Sama tavara usein vielä huutonetissä myynnissä. Puhelinnumero esillä, mutta puhelimeen ei ikinä vastata. Tekstariin vastaus tulee kahden päivän viiveellä.

Tätä olen itsekin välillä ihmetellyt. Jos tavara on myyty, niin luulisi, että olisi helpointa poistaa ilmoitus, niin ei tule turhia yhteydenottoja. Ja jos tavara ei ole myynnissä, niin sama homma. Ihme touhua...
Gary the pine
02.04.2014 20:19:06
Laulava Kylätohtori: Ei nyt varsinainen huijaus, mutta muuten hyvin kyseenalaista meininkiä. Mnetin jäsen Perttim (Porista) kyselee kuvia myytävistä tavaroista. Kuvien lähetyksen jälkeen yhteydenpito katkeaa ja kuvat ilmestyvät hänen omille facebook-sivuille.

Perttimin motiiveja en tiedä, enkä edes ala spekuloimaan, mutta jo se, että hän laittaa minun kuviani omille sivuilleen, on moraalisesti väärin ja oikeuttaa kirjoittamaan tämän tekstin tähän ketjuun. Myös muiden Mnettiläisten kuvia on käytetty samalla tavalla hyväksi.

Harmi, etten omista facebook-profiilia, että pääsisin itse suoraan kyselemään, mikä on meininkin, mutta asia on kyllä muuten hoidossa.

Niinku tätä osastoa?

"Moi!!
Missä kunossa Tämä Kyseinen Efektti Laite on K-Sound JTS-808 Tubescreamer
Kuinka Vanha seh on
T:Sxxxxxx Sxxxxxxx"

Jatkoa

"Moi
saanko lisää Kuvia neh voi lähettää Sähköpostiin osoiteeseen
zxxxxxx@gmail.com
T:S"
Tulin, näin, paskoin housuun.
Laulava Kylätohtori
02.04.2014 20:32:16
Gary the pine: Niinku tätä osastoa?

"Moi!!
Missä kunossa Tämä Kyseinen Efektti Laite on K-Sound JTS-808 Tubescreamer
Kuinka Vanha seh on
T:Sxxxxxx Sxxxxxxx"

Jatkoa

"Moi
saanko lisää Kuvia neh voi lähettää Sähköpostiin osoiteeseen
zxxxxxx@gmail.com
T:S"

Juu, täysin sama. Ei kannata vastata tai lähetellä kuvia...
Gary the pine
02.04.2014 20:36:16
Laulava Kylätohtori: Juu, täysin sama. Ei kannata vastata tai lähetellä kuvia...

Jeps, tää on se hieno hetki kun aikaisemmin mainituin vapisevin sormin siirtää nuolen välkkyvän pikaviesti-painikkeen kohdalle, toiveikkaana mahdollisesta kaupasta, siellä odottelee tämmönen...
Gary the pine
02.04.2014 21:32:47
Tolla jannulla muuten vaihtuu aika sähäkästi noi oman sivun kuvat, että kyllä sille porukka kuvia pistää ihan jonkin verran...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)