Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Blugireiät sekaisin
1
blues guitar
26.03.2014 19:53:31 (muokattu 26.03.2014 20:19:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutaman kerran käynyt niin, että tullut laitettua kitarapiuha kuulokeliitäntään.
Onkohan vaaraa että kitaran mikrofoni vaurioituu?
Varsinkin Kemperissä menevät helposti sekaisin. Tosin eihän sieltä mitään signaalia pitäisi tulla kun on kuulokkeet input reiässä.
Ainakin kerran olen epähuomiossa työntänyt kitarapiuhan äänikortin kuulokeliitäntään.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
mopar
26.03.2014 21:01:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäki olen joskus työntäny väärään reikään. Siis kitarapiuhan tonne yamaha thr:n kuulokelähtöön, ja ihmetelly ku ei mitään tuu läpi...
 
jhlamm
26.03.2014 21:03:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ollut parisenkymmentä kertaa vehkeet väärässä reiässä kemperin kanssa eikä kitaraan ole tullut mitään häikkää, saati sitten kuulokelähtöön. Ei luulisi haittaavan millään tavalla, koska virta on sen verran pieni. Ainoa mitä tapahtuu kun virta kiertää käämissä väärään suuntaan niin se luo magneettikenttää mikin keloihin. Eipä vaikuta mitenkään, muutakuin että on magneettisempi kuin normaalisti käsitttääkseni...
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
oksatboys
27.03.2014 14:04:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos liikaa tehoa törkkää mikkiin niin kyllä se sulaa, mutta ei kuulokevahvarin teholla vielä.
 
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
Lunkhead
27.03.2014 15:15:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos törkkäät kitaran piuhan tietokoneen/cd-soittimen yms. kuulokelähtöön, niin kitara alkaa soittamaan kuuntelemaasi kappaletta.
 
Voit kokeilla sitä vaikka itse. Laita kitara telineeseen, piuha kitarasta vaikka tietokoneen kuulokelähtöön ja laita youtubesta esim. jokin Ynkän piisi soimaan. Voit kuunnella pelkän kitararaidan akustisena kitarastasi.
 
Älä koskaan laita piuhaa cd-soittimen aux iniin radion ollessa päällä, tulee isot sakot jos soitat paranoidia NRJ:n taajuuksilla. Nimim. Kokemusta on.
 
Ja minneköhän minä jätinkään takkini?
 
mattim
27.03.2014 21:23:19 (muokattu 27.03.2014 21:24:11)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lunkhead: Jos törkkäät kitaran piuhan tietokoneen/cd-soittimen yms. kuulokelähtöön, niin kitara alkaa soittamaan kuuntelemaasi kappaletta.
 
Voit kokeilla sitä vaikka itse. Laita kitara telineeseen, piuha kitarasta vaikka tietokoneen kuulokelähtöön ja laita youtubesta esim. jokin Ynkän piisi soimaan. Voit kuunnella pelkän kitararaidan akustisena kitarastasi.
 
Älä koskaan laita piuhaa cd-soittimen aux iniin radion ollessa päällä, tulee isot sakot jos soitat paranoidia NRJ:n taajuuksilla. Nimim. Kokemusta on.
 
Ja minneköhän minä jätinkään takkini?

 
Kattava esitys, annan plussan. Odotan vastaavaa yksinkertaistusta Sauli Niinistön päätymisestä virkaansa ja uusimmasta planeettalöydöstä aurinkokunnassamme.
 
.
madcow2
27.03.2014 22:07:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lunkhead: Jos törkkäät kitaran piuhan tietokoneen/cd-soittimen yms. kuulokelähtöön, niin kitara alkaa soittamaan kuuntelemaasi kappaletta.
 
Voit kokeilla sitä vaikka itse. Laita kitara telineeseen, piuha kitarasta vaikka tietokoneen kuulokelähtöön ja laita youtubesta esim. jokin Ynkän piisi soimaan. Voit kuunnella pelkän kitararaidan akustisena kitarastasi.
 
Älä koskaan laita piuhaa cd-soittimen aux iniin radion ollessa päällä, tulee isot sakot jos soitat paranoidia NRJ:n taajuuksilla. Nimim. Kokemusta on.
 
Ja minneköhän minä jätinkään takkini?

 
Oli kyllä ansiokas teksti, sait juuri plussan itsellesi. Tässä on esimerkki juuri niistä ammattilaisten kikoista/salaisuuksista, joita kaltaiseni aloittelija janoaa. Nytpä tiedän erään henkilön, joka menee pian nukkumaan akustisen ynkkätilun tuudittamana. Kiitos.
 
blues guitar
28.03.2014 17:44:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Jos liikaa tehoa törkkää mikkiin niin kyllä se sulaa, mutta ei kuulokevahvarin teholla vielä.
 
Jep. Näin mäkin arvelin.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «