Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Humppabasistille vahvistinta
1 2
patman
26.03.2014 10:56:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha combo alkaa olla tiensä päässä ja tehojakin siitä uupuu. Eli siis jatsarilla soitellaan perinteistä tanssimusiikkia ja onpa joukossa iso liuta myös muuta eli poppia ja bilemusiikkiakin. Runsauden pulahan tässä on eli hyviä comboja ja nuppi-kaappiyhdistelmiä on iso pino mistä valita.
 
Kriteerit ovat siis seuraavanlaiset: kevyt yhdistelmä eli roudattavuus, tehoja sais varmaan löytyä se 250 w minimissään, nappuloita ja nippuloita mahdollisemman vähän ja edullisuus vielä eli ei saisi maksaa maltaita.
 
Combo vaihtoehtona olen ajatellut TC Electronicin BG250-115:
http://www.tcelectronic.com/bg250-115/
 
Nuppi vaihtoehtona voisi olla Ampegin Pf-350 Portaflex ja siihen sopiva kaappi vaikka 15"
 
http://www.thomann.de/fi/ampeg_pf_350_portaflex.htm
 
Ja vielä tommonenkin tuli eteen Kustomin DE300 nuppi:
 
http://www.thomann.de/fi/kustom_de300_hd_head.htm
 
Nyt sitten ehdotuksia kehiin. Mikä noista olis passeli? Ja saa toki ehdottaa muutakin. Mitään rantasaunaa nyt ei tarvita kuiteskaan.
 
I like it!
SnowCrow
26.03.2014 11:26:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis vastikään huollettu Warwick Profet IV -nuppi menossa myyntiin kohtapuoliin. On tullut soitettua vaikka minkälaista musaa sillä hevistä jazziin. Myös paljon humppakeikkailtu. Sopis sun kriteereille aika hyvin. 400W/4ohm löytyy tehoa, 12 kiloa painaa, eikä ole liian paljon nappuloita. Monipuolista soundia saa kyllä mihin vain tarpeeseen.
Tossa linkki, josta näkyy kuvaa ja speksiä: http://www.musiciansfriend.com/ampl … wick-pro-fet-iv-bass-amplifier-head
Pistä viestiä jos kiinnostaa, saat halvemmalla kuin nuo nuo mitä linkitit. :)
 
Rämppy
26.03.2014 12:01:36 (muokattu 26.03.2014 12:12:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tiputtaisin ainakin tuon Ampegin heti listalta, jos meinaat keikkakäyttöön hankkia. Vaikka soundipuoli on kunnossa, laatu ei vakuuta. Huonosti tehtyjä, paljon vikoja.
Torilta saat käytettynä samalla rahalla parempaa laatua kuin nuo sun linkkaamat halpikset. Mulla ei ole kattavaa kokemusta kaikista maailman vehkeistä, mutta kevyistä, pienistä ja tehokkaista vahvistimista mulla on MarkBass LMIII toiminut erinomaisesti. Sen alle joku kevyt ja hyväsoundinen kaappi, esim MarkBassin 1x15 standard.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Santukka
26.03.2014 12:13:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla jotenki heti ekana tulis mieleen tämä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=860292
 
Tekis melkein mieli itsekin investoida, mutta ei ole tarvis..
 
"Ei mitään sointuja vaan meininkiä!"
patman
26.03.2014 12:51:02 (muokattu 26.03.2014 13:53:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä pointteja tullut. Raha on se rajoittava tekijä tässäkin. Tuosta Kustomista ei juuri kellään tunnu olevan kokemusta. Tuota TC Electronic:ia on kehuttu vai olisko tuo saman firman 2x10 tuuman elementeillä parempi?
 
Mites siten tuo Fenderin Rumble 350 Head?´
http://www.thomann.de/fi/fender_rumble_350_head.htm
Olisko jo laatu parempi?
 
I like it!
CheRoberto
26.03.2014 15:38:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

+1 TC electronic BG250-115 (tai 112)
 
Sandberg | Aguilar | TKS
patman
26.03.2014 17:03:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CheRoberto: +1 TC electronic BG250-115 (tai 112)
 
399 € Thomannilta ja painaa vain 17,7 kg. Tuota compoa on kehuttu. Tehoa se 250 W ja uskoisin että riittää pienille tanssilavoille ja sisätiloihin. Helppo roudata.
 
I like it!
PasiB
26.03.2014 17:10:44 (muokattu 26.03.2014 17:16:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

patman: 399 € Thomannilta ja painaa vain 17,7 kg. Tuota compoa on kehuttu. Tehoa se 250 W ja uskoisin että riittää pienille tanssilavoille ja sisätiloihin. Helppo roudata.
 
Saa myös kotimaaasta ja jää se säätäminen pois jos tulee takuujuttuja. Esimerkiksi meillä Oulussa myy kaikki kolme kauppaa tuota samaan hintaan kuin Thomann. Makuasia, mutta itse en osta Thomannilta jos kivijalasta löytyy.
 
http://pasib.kuvat.fi/
sampsa007
26.03.2014 17:19:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Santukka: Mulla jotenki heti ekana tulis mieleen tämä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=860292
 
Tekis melkein mieli itsekin investoida, mutta ei ole tarvis..

 
Ei riitä teho.mullon.
 
patman
26.03.2014 17:39:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Saa myös kotimaaasta ja jää se säätäminen pois jos tulee takuujuttuja. Esimerkiksi meillä Oulussa myy kaikki kolme kauppaa tuota samaan hintaan kuin Thomann. Makuasia, mutta itse en osta Thomannilta jos kivijalasta löytyy.
 
Tuo on tärkeä juttu ja juuri sen takia esim. tuo Kustomin nuppia ja kaappia en hommaa. Ei taida kukaan myydä sitä tässä maassa. Olen testannut soitinliikkeessä tuota TC:n compoa, jossa oli 2 x 10 tuuman elementit. Siinä ainakin tehoja tuntui löytyvän. Toisaalta tuohon humppaan taitaa käydä paremmin tuo 15 tuuman elementti ja on vähän edukkaampi.
 
I like it!
Santukka
26.03.2014 17:59:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sampsa007: Ei riitä teho.mullon.
 
Tuossahan on tuo lisäkaappikin tulossa mukana. Mutta eihän se varmaan kaikille riitäkkään.
 
"Ei mitään sointuja vaan meininkiä!"
mondo
26.03.2014 18:15:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikonaan ostinKokkolasta Rexin musiikist 100vattisen Peavey combon 1x15 Black Widodovin ämyrillä hyvin riitti tehot laivoille ja tanssilavoille.
 
CheRoberto
26.03.2014 21:02:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla oli testissä noin vuosi sitten BG250-115 ja tehot riitti mainiosti omiin tarpeisiini. Erinäisistä syistä päädyin kuitenkin nuppi + 112-kaappi -ratkaisuun. Jos komboon olisin päätynyt, niin olisin pitänyt tuon.
 
Sandberg | Aguilar | TKS
patman
01.04.2014 13:03:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TC Electronicin BG250-115 tuli sitten hommattua. Parin tunnin soittelun jälkeen oivallinen ostos. Niin I Will Stay:t kuin Lapin tango:t lähtee hyvillä soundeilla. Mökää nähdäkseni tulee ihan riittävästi tarpeisiini. Toneprint:iä en vielä kokeillut. Mitkähän tuossa mahtaa olla oletuksena?
 
Varmaan moni muukin nupp+kaappi/combo olisi ollut passeli, en epäile sitä. No, tällä mennään nyt eteenpäin.
 
I like it!
CheRoberto
01.04.2014 16:02:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskon, että teit hyvän valinnan!
 
Aguilar | Sandberg | Tech 21 | TKS
CheRoberto
02.04.2014 08:27:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TonePrint oletusefekti noissa on muistaakseni Classic Chorus...
 
Aguilar | Sandberg | Tech 21 | TKS
okabass
04.04.2014 03:27:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

patman: TC Electronicin BG250-115 tuli sitten hommattua. Parin tunnin soittelun jälkeen oivallinen ostos. Niin I Will Stay:t kuin Lapin tango:t lähtee hyvillä soundeilla.
 
TC olis ollu munkin valinta. Tosi monipuolinen. Soundia en ole kuullut, hyväsoundisia nuo TC:t on ollu mm. Ikivanha SCF-pedaali.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Fender03
06.01.2015 13:44:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

patman: Vanha combo alkaa olla tiensä päässä ja tehojakin siitä uupuu. Eli siis jatsarilla soitellaan perinteistä tanssimusiikkia ja onpa joukossa iso liuta myös muuta eli poppia ja bilemusiikkiakin. Runsauden pulahan tässä on eli hyviä comboja ja nuppi-kaappiyhdistelmiä on iso pino mistä valita.
 
Kriteerit ovat siis seuraavanlaiset: kevyt yhdistelmä eli roudattavuus, tehoja sais varmaan löytyä se 250 w minimissään, nappuloita ja nippuloita mahdollisemman vähän ja edullisuus vielä eli ei saisi maksaa maltaita.
 
Combo vaihtoehtona olen ajatellut TC Electronicin BG250-115:
http://www.tcelectronic.com/bg250-115/
 
Jos et ole vielä hankkinut, niin osta ehdottomasti tuo TC Electronicin...
Itse ostan juuri toisen,
koska löytyy kaikki haluamani kalliiden combojen ominaisuudet-
ja paljon enemmänkin.
Missä muussa on HYVÄ putkiemulaatio,
lukemattomasti ladattavia HYVIÄ saundeja,
sisäänrakennettu viritin,
painoa alle 14kg,
jossa 15" laadukas kaiutin ja 1" diskantti,
kunnon potkuritilä,
erittäin helppo ja kevyt roudata,
joko suora tai miksattava RCF- pöytään,
ns. älykäs EQ ym.ym.
Hinta 399,-
Ps. olen kokeillut monessa ympäristössä hyvinkin erilaisia yhdistelmiä,
ja ei epäilystäkään, etteikö tämä vie voiton kaikista.
En muuten ole jälleenmyyjä,
vaan kuluttaja, kuten muutkin,
vain erittäin mieltynyt tähän merkkiin ja malliin.
 
jukkajylli
07.01.2015 16:34:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

patman: TC Electronicin BG250-115 tuli sitten hommattua. Parin tunnin soittelun jälkeen oivallinen ostos. Niin I Will Stay:t kuin Lapin tango:t lähtee hyvillä soundeilla. Mökää nähdäkseni tulee ihan riittävästi tarpeisiini. Toneprint:iä en vielä kokeillut. Mitkähän tuossa mahtaa olla oletuksena?
 
Varmaan moni muukin nupp+kaappi/combo olisi ollut passeli, en epäile sitä. No, tällä mennään nyt eteenpäin.

 
Komppia tc:lle. Tosin se varmaan leviää heti, kun sitä rupean täällä kehuskelemaan. Mulla on nykyään kevytsettinä 250 tc-nuppi ja 1×12 markin kaappi. Roudausystävällinen ja selkeäoundinen ja yksinkertainen keikkakamasto. Vähän semmonen moderni toki se soundi.
 
And it's just a waste of time..
mikkisixx
20.01.2015 20:40:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos combon omistajilla hyvin pelittänyt tämä malli nyt kun jo jonkin aikaa on ehitty tätä mallia testata?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «