Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Wolf basson ääni
1
Bofink
26.03.2014 08:31:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miltä nuo Wolf bassot kuulostavat? Mitä bassoa se muistuttaa eniten, jos puhutaan soundista? Ois kiva tietää :)
 
Kallekorvola
26.03.2014 08:34:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No se niiden Rickenbacker-kopio soundaa aika paljon Rickenbackerilta, ja Jazz basso-kopio aika paljon Jazz bassolta. Wolfin presari-kopio soundaa aika paljon presarilta. Ihan esikuvansa tasolle eivät silti yllä, mut hintaan nähden hyviä.
 
Oliko muuta?
 
www.5by5.fi
Bofink
26.03.2014 08:42:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs puun laatu? Onko se ok tai vaan jotain IKEA pahvia? :)
 
Hannu A
26.03.2014 09:56:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bofink: Entäs puun laatu? Onko se ok tai vaan jotain IKEA pahvia? :)
 
ihan samaa tasoa kuin muissakin korealaisissa bassoissa.
 
Ihan oikeaa puuta siis, ei lastulevyä taikka pahvia
 
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." - Lou Reed
Bofink
26.03.2014 11:32:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa hyvältä :)
 
fox
26.03.2014 13:13:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hannu A: ihan samaa tasoa kuin muissakin korealaisissa bassoissa.
 
Ihan oikeaa puuta siis, ei lastulevyä taikka pahvia

 
Näin. JA kyllä ne "ihan oikeat" tehtaat tekee sille "Wolfille" eli ei siellä mitään erityistä "halvalla tehhään"-Wolf-tehdasta ole. Koreassahan on tuota OEM-tuotantoa ollut sanotaan ny vaikka ESPille, Schecterille, Edwardsille, Caparisonille ym. "suositulle" brändille.
Wolfien huokea hinta taas ei sinällään meinaa mitään, vallankin jos ja kun puhutaan noista "kimppatilaus"soittimista - näetsen niiden hintaan vaikuttaa se, että ne on niinku tehdashinnoiteltuja suoraan ostettuja. Keposesti tulisi siihen hintaan puolet lisää, jos ei enemmänkin, mikäli olisivat läpikäyneet sen pidemmän kaavan mukaisen sisäänostaja-tukkuri-maahantuoja-jälleenmyyjäketjun.
Mun profiilista löytyy muutama Wolf-arviointi, ja vissiin olis tarvetta kirjoitella lisää, semminkin kun nyt on jälleen uutta tulossa.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Bofink
26.03.2014 14:01:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Näin. JA kyllä ne "ihan oikeat" tehtaat tekee sille "Wolfille" eli ei siellä mitään erityistä "halvalla tehhään"-Wolf-tehdasta ole. Koreassahan on tuota OEM-tuotantoa ollut sanotaan ny vaikka ESPille, Schecterille, Edwardsille, Caparisonille ym. "suositulle" brändille.
Wolfien huokea hinta taas ei sinällään meinaa mitään, vallankin jos ja kun puhutaan noista "kimppatilaus"soittimista - näetsen niiden hintaan vaikuttaa se, että ne on niinku tehdashinnoiteltuja suoraan ostettuja. Keposesti tulisi siihen hintaan puolet lisää, jos ei enemmänkin, mikäli olisivat läpikäyneet sen pidemmän kaavan mukaisen sisäänostaja-tukkuri-maahantuoja-jälleenmyyjäketjun.
Mun profiilista löytyy muutama Wolf-arviointi, ja vissiin olis tarvetta kirjoitella lisää, semminkin kun nyt on jälleen uutta tulossa.

 
Kiitti informaatiosta! :)
Juu kyllä noi Korean bassot ovat hyviä, mulla on ite Dean Demonator 4, joka myös on tehty Koreassa ja soi hyvin :)
 
joseplluissans
01.04.2014 18:42:29 (muokattu 02.04.2014 09:36:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bofink: Kiitti informaatiosta! :)
Juu kyllä noi Korean bassot ovat hyviä, mulla on ite Dean Demonator 4, joka myös on tehty Koreassa ja soi hyvin :)

 
Mitä oon ite pistäny merkille, niin niissä mitä mun käsien kautta on kulkenu (muutama neck through -viiskielinen), niin laminoidun kaulan osat ei oo ollu ihan samannäköisiä keskenään, eli esim. yhdessä soittimessa oli kaksi tavallista vaahteraa ja yksi loimuvaahterapala (siis 5-osainen kaula, vaahteraa 3 ja pähkinää tms tummaa puuta kaksi palaa välissä). Mutta ihan priimasoittimia noin muuten. Tuosta näät mitä ruotsalainen jälleenmyyjä pyytää:
http://www.woodoguitars.se/webshop/product-category/4-string-basses/
 
5000 kr = n. 560 eur
6000 kr = n. 670 eur
 
P.S. Ja Wolfeissa on ollu ihan ok mikit yleensä. Porukka ei välttämättä ees aina oo lähteny niitä vaihtamaankaan. Mulla on ollu kolme erilaista bassoa (yksi siis vieläkin) ja mikit on kuulostanu hyvältä.
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
Bofink
02.04.2014 13:53:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joseplluissans: Mitä oon ite pistäny merkille, niin niissä mitä mun käsien kautta on kulkenu (muutama neck through -viiskielinen), niin laminoidun kaulan osat ei oo ollu ihan samannäköisiä keskenään, eli esim. yhdessä soittimessa oli kaksi tavallista vaahteraa ja yksi loimuvaahterapala (siis 5-osainen kaula, vaahteraa 3 ja pähkinää tms tummaa puuta kaksi palaa välissä). Mutta ihan priimasoittimia noin muuten. Tuosta näät mitä ruotsalainen jälleenmyyjä pyytää:
http://www.woodoguitars.se/webshop/product-category/4-string-basses/
 
5000 kr = n. 560 eur
6000 kr = n. 670 eur
 
P.S. Ja Wolfeissa on ollu ihan ok mikit yleensä. Porukka ei välttämättä ees aina oo lähteny niitä vaihtamaankaan. Mulla on ollu kolme erilaista bassoa (yksi siis vieläkin) ja mikit on kuulostanu hyvältä.

 
Kiitti tiedosta! :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «