Aihe: Väärin kuullut lyriikat
1 2 3 4 554 55 56 57 5882 83 84 85 86
-J
27.02.2014 17:40:29
Vaikka kuinka kuuntelisin korvat höröllä, niin Jenni Vartiainen laulaa kyllä

Tammikuu-uu-uu pitkä ja tipaton
Tammi kuu-uu-uu pitkä ja Nipaton.

...aina tuolla toisela kerralla.
Voi Nipaa.
Ryppyotsaisuus on suurinta viihdettä
Walderr
27.02.2014 17:49:04
Wirtasen Tonin osuus Brädin Hätähuuto-kipaleessa:

Oikea: Pelastakaa mut, jos mä vangiksi jään.

Minä: Pelasta kaavut, jos mä vangiksi jään.
Basisti käveli baarin ohi
Hanatarashi
02.03.2014 00:24:18
Minä ja varmaan pari miljoonaa muuta ollaan kuultu et Beatlesin I want to hold your hand-biisissä sanat menee, "I get high, I get high, I get high".

Vaikka todellisuudessa tässä kohtaa sanat menee, "I can't hide". Beatleshän ei tällöin ollut edes kokeillut marihuanaa. Bob Dylankin itse asiassa luuli ja kuuli että biisissä olisi laulettu juurikin, "I get high" ja tämän takia tarjosi pojille(Beatles) marihuanaa. Tämä oli eka kerta kun Beatles poltti jatsitupakkaa.
Askorbiinihappo
09.03.2014 13:55:57

Voisin laittaa pääni pantiksi, että Bonobon kappaleessa Jets naisääni laulaa "Pulla on hyvää, liian hyvää"
NHR
15.03.2014 16:18:13

Taas oli Radio Suomessa juuri ennen klo 16:n uutisia juttua Moottoritie on kuuma -biisin lyriikoista, ja yhä vain ne jaksavat jauhaa siitä, miten ko. sanoitus on jotenkin niin "seksistinen", kun siinä muka lauletaan: "Sisko tahtoisi jäädä..." Saatana! Se on oikeasti "tahtoisiN"! Siis laulaja ITSE jäisi niin mielellään, mutta kun tie polttaa jalkojen alla, kaupunkien valot huutelee, ja laivakin jo odottaa satamassa, niin on ihan pakko lähteä selittelemättä sen enempiä. Että otetaanpa ensin selvää miten ne sanat OIKEASTI menevät, ennenkuin ruvetaan vetelemään mitään omia johtopäätöksiä! Se tässä radion musiikkitoimittajille nyt ihan tiedoksi. Nih!
"Pääkallo löytyy jalkoineen varrella virran"
HaloOfFlies
15.03.2014 19:19:55 (muokattu 15.03.2014 19:24:15)

Hanatarashi: Minä ja varmaan pari miljoonaa muuta ollaan kuultu et Beatlesin I want to hold your hand-biisissä sanat menee, "I get high, I get high, I get high".

Vaikka todellisuudessa tässä kohtaa sanat menee, "I can't hide". Beatleshän ei tällöin ollut edes kokeillut marihuanaa. Bob Dylankin itse asiassa luuli ja kuuli että biisissä olisi laulettu juurikin, "I get high" ja tämän takia tarjosi pojille(Beatles) marihuanaa. Tämä oli eka kerta kun Beatles poltti jatsitupakkaa.

Eivätkös Beatles-pojat olleet kokeilleet maria jo Hampurin aikoina, mutta tuolloin ei vielä maistunut? Jostain muistan näin lukeneeni.

Mutta väärin kuultuihin lyriikoihin. Olen tähän asti luullut että Toolin Schism-kappaleessa lauletaan "Between starpose and lovers". Se meneekin oikeasti "Between supposed lovers".
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Hanatarashi
16.03.2014 04:45:46
HaloOfFlies: Eivätkös Beatles-pojat olleet kokeilleet maria jo Hampurin aikoina, mutta tuolloin ei vielä maistunut? Jostain muistan näin lukeneeni.

Hampurissa amfetamiinin ja alkoholin voimin mentiin. Näin olen lukenut ja todennäköisesti näin oli, ainakin jos yhtyeen tuotantoa kuunnellaan. Jatsitupakka tuli kehiin vasta helpin aikoihin.
Alex_K
16.03.2014 20:13:16
The evil that man do.
The evil batman do.
Sarchie
18.03.2014 16:58:44
Tarot - Pyre of gods

Burned holes for eyes behold the pyre of gods.
Buttholes for eyes behold the pyre of gods.

Kuunnelkaapa!
jyrivaan
23.03.2014 16:12:06
Don Huonojen Riidankylväjä-kappaleessa väkisinkin kuulen kun kertosäkeessä lauletaan Riidankylväjä niin kuulen sen, että "Viina, tupakkaa, viinaa, tupakkaa".
Aurora Borealis
25.03.2014 20:59:18

EvilDead:

Ja toinen. Jimi Hendrix Experience - Voodoo Chile

"He gave me venus witch's ring"
Väärin kuultu: "He gave me penis witch's ring"

Just tätä ketjua lukiessani kuuntelin ko. kappaletta, ja kuulin samoin.
Raskaisiin riffeihin ja hämyisiin melodioihin nojaavaa metallia teille tarjoilee: Unforeseen Consequences. http://maihinnousu.net/a/2512
NHR
29.03.2014 13:13:35

Johonkin aikaan yöstä, kun kömmein unenpöppörössä vessaan kuselle, lauloi joku nainen radiossa: "Ali, tapa se vittupää!" Laulun todellisesta sanomasta ei mitään käryä ole, ei liioin todellisesta laulukielestä, kenties jotain espanjaa tai portugeesiä, mutta tuo s-kirjain oli kyllä sellainen pitkä suhuäänne: "tapasshe".

Joo, nukunkin aina radio päällä, tosin erittäin hiljaisella, etteivät naapurit vain häiriinny. Enkä nyt siis tarkoittanut, ettei minulla olisi muuta päällä kuin radio (kuten laulussa sanotaan), vaan että se soi hiljaisella äänenvoimakkuudella. Korviaanhan ei voi samalla tavoin sulkea kuin silmiään (ainakaan ilman apuvälineitä, kuten esim. sormet), mutta viimeistään siitä voi huomata olevansa nukahtamaisillaan, kun radiossa ruvetaan puhumaan tai laulamaan ihan siansaksaa; nukkumista sellainen hiljainen "taustahäly" ei sitten enää häiritsekään, saattaapa jopa helpottaakin, jos on esim. paha tinnitus.

Se, mikä tuollaisessa väärinkuulemisessa oikeastaan eniten huvittaa, on kun yöllä puoliunessa ottaa kaiken kuulemansakin niin "matter-of-fact". Aamulla vasta sitten saattaa hieman ihmetellä, mikäli yleensäkään enää mitään menneestä yöstä muistaa, mikä on ainakin minulla kyllä oikeastaan harmittavankin harvinaista.
NHR
31.03.2014 12:11:52

NHR: ...viimeistään siitä voi huomata olevansa nukahtamaisillaan, kun radiossa ruvetaan puhumaan tai laulamaan ihan siansaksaa...

Ei tuokaan näemmä ihan aina toimi, nimittäin jos siellä radiossa IHAN OIKEASTI puhutaan tai lauletaan sitä siansaksaa, tai ainakin jotain siltä kovasti kuulostavaa kieltä. Viimeyönäkin taisi tulla mm. saamenkielinen versio vanhasta Villiruusu/Inarinjärvi-valssista. Vaikutelma oli hyvin samankaltainen kuin eestiä joskus ensikertaa kuullessani; tavut ja äänteet ovat niin suomen mukaisia, että kuulostaa aivan suomeksi lauletulta, mutta juuri mitään selvää ei kuitenkaan saa.
NHR
03.04.2014 16:59:53

Jannan tuoreahkossa hittibiisissä kuulin iät ja ajat väärin kohdan:

V: Mä oon sulle aina kyllin hyvä
O: Mä oon sulle vain läpinäkyvä

Kuulin kyllä, ettei se nyt aivan noinkaan mene, mutta en millään saanut selvää oikeista sanoista, ennenkuin googletin ne. Ilmeisesti se lähti tuosta sanan "vain" väärinkuulemisesta muodossa "aina", mikä sitten sekoitti loputkin. Nyt on lopultakin rauha maassa ja ihmisten keskellä hyvä tahti!
barclay
04.04.2014 19:32:50 (muokattu 04.04.2014 20:29:01)

O: Mä vielä kuolevan Chicagon nään
V: Mä vielä kuolevaksi kaakon nään

Tästä ei ole itseasiassa montaa vuotta aikaa kun googletin oikeat sanat. Muutenkin tuon biisin sanoitus oli täyttä hepreaa mulle vaikka kappale oli hyvinkin tuttu.
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj
jyrivaan
04.04.2014 21:54:27
barclay: O: Mä vielä kuolevan Chicagon nään
V: Mä vielä kuolevaksi kaakon nään

Tästä ei ole itseasiassa montaa vuotta aikaa kun googletin oikeat sanat. Muutenkin tuon biisin sanoitus oli täyttä hepreaa mulle vaikka kappale oli hyvinkin tuttu.

Samasta biisistä. Itse kuulin pienempänä aina näin.

O: Al Capone kun päätti näin
V: Alta potkun päätti näin

Sitten vielä toinen

O: Gangsterinsa sotaan vei
V: Kanttorinsa sotaan vei
NHR
07.04.2014 14:10:19

NHR: Johonkin aikaan yöstä, kun kömmein unenpöppörössä vessaan kuselle, lauloi joku nainen radiossa: "Ali, tapa se vittupää!"

Tänään sitten kyllästyin lopullisesti, kun tuo on radiossa soinut lähes joka päivä, mutta en ole milloinkaan onnistunut kuulemaan kappaleen tai sen esittäjänkään nimeä. Kauan kesti kaivella, mutta lopulta löytyi: esittäjä on Neuza ja kappale nimeltään Djar fogo. Sanoituksia en ainakaan vielä löytänyt, mutta sen verran jo selvisi, että portugeesia ne todellakin ovat. Eivätkä oikeasti kyllä juurikaan kuulosta tuolta mitä silloin yöllä olin kuullut, mutta enihuu... ;)
iPadGuitarist
07.04.2014 14:38:08
Reckless Love:n Hot -biisin alussa Olli toistelee I'ts getting hot, hot hotter than" - voisin melkein vannoa, että jossain kohtaa sanoo "it's getting hard".
barclay
07.04.2014 18:25:25

NHR: Johonkin aikaan yöstä, kun kömmein unenpöppörössä vessaan kuselle, lauloi joku nainen radiossa: "Ali, tapa se vittupää!"

Tälle repesin totaalisesti. Minä ainakin rupeasin epäilemään omaa mielenterveyttäni jos moista kuulisin radiosta. Ja aatteleppa jos luulitkin sen väärin. Todellisuudessa nainen kehotti Jania tappamaan sen vittupään.. Anteeksi mielikuvitukseni ;)
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)