Aihe: Presonus Studio One Pro /2
1 2
Krice
13.03.2014 15:46:06 (muokattu 13.03.2014 15:46:17)

Tuohon vanhaan Reason-viestiin viitaten, siirryin aika nopeasti takaisin Studio One -käyttäjäksi. Ainoa mikä vähän rasittaa on lisäosien lataaminen G3 -mokkulalla.. en ole vieläkään ladannut kaikkia ja nyt kone menee vielä uusiksi, joten lataamiset menee uusiksi. Isoimmissa paketeissa menee päivä ladatessa.. tosin kaikkiahan ei välttämättä tarvitse.
Oidai
21.03.2014 15:12:11
jvv00: Vanha ketju, mutta Pro versio on nyt 50% alennuksessa:

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/presonus-studio-one

Tuli ostettua, kun joskus ykkösversiota on kokeillut. Itselle convolution reverb on aika pakollinen, joten Pro versio olis tullut kyseeseen normihinnallakin.

Tilasinpa tuon itsekin tänään aamupäivällä ja pari tuntia tilauksesta lisenssikoodi odotteli jo postilaatikossa. Melodynen kanssa pääsee nyt sitten säätämään omia näennäisvokaaleja sekä alavireisiä bassoraitoja ja kitarasooloja kohdilleen. Eilisillan pikaisen demotsekkauksen perusteella tuo nykyversio on muutenkin oikein käyttökelpoinen paketti.
sami_sumea
25.03.2014 02:09:55

kmh: Reaper-kultti iskee taas ;)

Jep, oon ihmetellyt tätä Reaperin hehkutusta. Olen itse asentanut Reaperin (eri versioita since dawn of the day) varmaan 10 kertaa ja päätynyt poistamaan sen yhtä monta kertaa. Ehkä en vaan osaa ;)

Aiheeseen palatakseni, olen jonkin verran Studio Onea testaillut, mielestäni se on erittäin hyvä ja selkeä softa, mut oonkin Cubase-miehiä (ja tuo on käsittääkseni Cubase SX:n alkuperäisten kehittäjien tekosia). Ongelmana mulla oli tuon kanssa satunnainen kaatuilu. En tiedä onko nykyään asiat paremmin, edellisestä kokeilusta taitaa olla about vuosi aikaa.

...
http://www.soundreel.com
CarlosJones
25.03.2014 10:52:39
Mielenkiintoista kuulla kaatuilusta. Mulla ollut ehdottomasti vakain softa ikinä(pc). Olisko kaatunut 4-vuoden aikana ehkä 2 kertaa?

sami_sumea: Ongelmana mulla oli tuon kanssa satunnainen kaatuilu. En tiedä onko nykyään asiat paremmin, edellisestä kokeilusta taitaa olla about vuosi aikaa.

...
Krice
25.03.2014 18:30:12

sami_sumea: Okei, mä oon kokeillut Macilla + 3rd party plugareilla, voipi olla että johtuu siitä.

Studio Onea on päivitetty ahkerasti ja tuntuu kehittyvän koko ajan paremmaksi. Minulla on nyt Mac-versio käytössä eikä ole kaatunut, tosin olen käyttänyt vain mukana tulleita efektejä. Erikoistilanteissahan toki monet softat kaatuilee, kun menee erikoisbitti poikittain.
passe
02.07.2015 10:02:50 (muokattu 02.07.2015 10:06:02)
Käytin hakua!

Selailin netissä ohjeita "workflow":hun, kun ovat nämä omat miksaus ja editointitaidot sellaista ärsyttävää sirpaletietoa. Kokonaisen proggiksen vieminen alusta loppuun on tähän asti ollut sitä "laitetaan tohon vähän kompuraa, kun sitä aina laitetaan..." - settiä.

Nyt löytyi mukava sarja opetusvideoita, joissa väännetään rautalangasta. Alusta alkaen:

https://www.google.no/search?q=how+ … tbm=vid&q=studio+one+pro+mixing

I`m excited! Yhtä oikeaa tapaa ei toki ole, mutta kun nyt saisi haltuun edes sen yhden.

Nämä videothan toki soveltuvat lähes minkä tahansa softan kanssa jumppaamiseen, tässä Studio Onella läpi vietyinä.
"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin".
Krice
03.09.2017 22:34:06

V2 on alkanut vähän vammailemaan (Mac-versio). Ensimmäinen raita kytkee jostakin syystä automaattisesti nauhoituksen päälle eikä sitä saa pois päältä. Jos raitaa vaihtaa niin se ensimmäinen raita menee aina päälle. Olenkin "korjannut" tuon niin, että teen tyhjän instrumenttiraidan 1. raidaksi, mutta aika tyhmältä tuntuu. Yritin googlata, mutta en löytänyt ratkaisua.
mhelin
30.05.2018 20:08:32 (muokattu 30.05.2018 20:09:08)
Studio Onesta on tullut versio 4, onko kukaan vielä kokeillut? Ainakin jotain Chord Trackiä yms. uutta tullut, mutta taidan jättää väliin ellei jotain tarjousta ilmaannu.

https://www.presonus.com/products/Studio-One/whats-new
Krice
30.05.2018 23:58:54

Ei ole ja minusta Studio Onen kehittäjät rahastavat aina seuraavalla pääversiolla liian nopeasti, varsinkin jos vanhempia versioita ei enää päivitetä (ei korjata bugeja).
Vessajono
31.05.2018 00:05:39 (muokattu 31.05.2018 00:06:27)
mhelin: Studio Onesta on tullut versio 4, onko kukaan vielä kokeillut? Ainakin jotain Chord Trackiä yms. uutta tullut, mutta taidan jättää väliin ellei jotain tarjousta ilmaannu.

https://www.presonus.com/products/Studio-One/whats-new

Chord Track vaikuttaa kyllä erinomaisen mielenkiintoiselta ominaisuudelta. Oon aina sanonu, että täydellisessä DAW:ssa pitäis olla Cubasen Chord Track, Logicin Drummer ja Studio Onen Arranger Track ja Scratch Padit. Presonus rupee olemaan tonteilla, koska toihan on vielä parempi kuin Cubasen Chord Track.

En mä ehkä Logicista lähde ainakaan ihan heti vaihtamaan mutta kokeiluun pitää kyllä ottaa ilman muuta.
Lennu: Minkä takia on pakko aina olla väärässä? Lue mun vastaus uudestaan. Luen sitten sun vastineen, kun olet samaa mieltä, sitä ennen en lue. Kaljan_paskaa juotu vuonna 2018: 133,7 litraa
Krice
07.06.2019 11:12:16

Päivitin neloseen ja alku on ollut lupaava. PC:n Realtekin äänipiiri ei kelpaa Studio Onelle, ulos ei tule pihaustakaan. Lisäksi ohjelma on kaatunut jo pari kertaa, mm. kun katsoin näppäinoikotiet. Se näyttää ne selaimessa, selaimen sulkemisen jälkeen myös Studio One lopetti toimintansa. Realtek ei tosin ehkä ole yleisesti ottaen hyvä valinta mihinkään ja studiokoneelta irtoaa kohta usb-interface kun tilasin siihen isomman mikserin, joten saa nähdä sitten tuleeko tästä mitään.
smoltron
07.06.2019 12:05:19

Krice: Päivitin neloseen ja alku on ollut lupaava. PC:n Realtekin äänipiiri ei kelpaa Studio Onelle, ulos ei tule pihaustakaan.
Ei se Studio One tiedä sinun Realtekistä yhtään mitään. Se käyttää standardirajapintoja, joita äänipiirin ajuri tarjoaa. Veikkaan puuttuvaa tai vääränlaista ajuria.
Krice
07.06.2019 16:23:41 (muokattu 07.06.2019 19:20:47)

smoltron: Ei se Studio One tiedä sinun Realtekistä yhtään mitään.

Studio Onen asetuksissa lukee Realtek, joten se tietää. Ei muillakaan ohjelmilla ole mitään ongelmia käyttää Realtekin äänipiiriä. Vaihtoehtona on myös Windows Audio ja se toimii, mutta sehän käyttää tietysti Realtekin piiriä myös. Ilmeisesti tuossa tarvitaan joku korkeamman tason ajuri eli Windows Audio on kai sellainen. Mutta pitää varmaan asentaa jossakin välissä se usb-interface, koska Windows Audiossa on aika jykevät latenssit, roundtrip on luokkaa 250ms.
Krice
13.12.2019 14:13:50

Ketjun nimi ei kuvaa aihetta, mutta 4.6 -päivityksessä on aika kiva juttu uudet ampparimallit ampiressa. Tai onko ne olleet aikaisemminkin, en ole ihan varma. Muutama klassikko mallinnettu, ei siinä oikeastaan enempää tarvita. Näillä voi lisätä vähän pärinää kitaralle jos vetää suoraan kuivana sisään, eikä välttämättä enää tarvitse hankkia erillistä softaa.
Krice
05.01.2020 17:00:18 (muokattu 05.01.2020 17:58:39)

Motu M2:n latenssiongelmat on "tavallaan" ratkaistu. Vaikka minulla ei olekaan käsittääkseni asio-ajuria (ei mitään käsitystä miten se toimii Motun osalta, koska mitään asennettavaa ajuria M2:lle ei ole) ja latenssit näyttää aika isoilta, niin sain silti ainakin Ampiren toimimaan lähes reaaliaikaisesti. Missään kukaan ei neuvonut tätä, mutta mikserin master-täpässä alhaalla on Z-kirjain, joka pitää laittaa päälle eli vihreäksi. Lisäksi myös instrumenteilla on oma Z-kirjain, mutta huomasin että on vähän nopeampaa jos laittaa äänen asetuksista "enable low latency monitoring for instruments" -asetuksen pois päältä. Kyllä, siis pois päältä, tuo on nopeampaa kuin jos se on päällä. Luultavasti Asion kanssa latenssit on vieläkin pienemmät, ilmeisesti ASIO4ALL pitää päräyttää jossakin vaiheessa ja kokeilla toimiiko se.

Lisäyksenä laitoin buffer sizen 256:sta 64:n ja laitoin drop out protectionin pois päältä niin SW latenssi roundtrip on 7ms ja HW on n/a. Kuulostaakin aika paljon siltä, että latenssia ei juurikaan ole. Tuo drop out protection vaikuttaa latenssiin sekin.
mhelin
08.01.2020 07:00:56
Motun ASIO ajurinhan Windowsille saa tuolta:
https://motu.com/en-us/download-center/download/24

Rekisteröimällä muun softan:
http://motu.com/m2-start
Krice
08.01.2020 09:16:55

mhelin: Motun ASIO ajurinhan Windowsille saa tuolta

Tuosta tekee vähän kryptisen se, että tuo ajuri pitää asentaa ennen laitteen käynnistämistä (ensimmäistä kertaa), jonka olin tehnyt jo. Missään ei ole mainintaa, että kyseessä on nimenomaan asio-ajuri. Tuonhan olisi voinut lisätä vaikka control paneliin, mutta ilmeisesti se on niin itsestäänselvää, että siihen ei ole ollut tarvetta.
Juhani_t
19.01.2020 14:52:04
Päivitin Studio Onen pari viikkoa sitten nelosversioon, eli nyt ajossa siis 4.6.0.55605 64-bittisessä Win7:ssa. Yllättäen midiraidat vaativat niin paljon prosessoritehoa että prossupalkki takoo punaista ja ääneen tulee ritinää. Myöskin näyttö jäätyy noin 10 minuutin välein muutamaksi sekunniksi. Tuntuu kolmoseen verrattuna todella raskaalle pyörittää.
Krice
19.01.2020 16:06:15

Miksi ihmiset edelleen käyttävät Windows seiskaa? Ei siitä ole mitään hyötyä tai merkitystä kymppiin verrattuna. Jos jotakin niin ohjelmien yhteensopivuudessa voi tulla jotakin ongelmia, siitä tuokin ehkä(?) johtuu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)