Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hiilikuitubasso
1 2
MPU
23.03.2014 18:54:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuonne Talkbassiin kirjoittelin jutun mun viimeisestä tekeleestä, kokohiilikuituisesta nelikielisestä headless-bassosta.
http://www.talkbass.com/forum/f57/h … on-fiber-bass-1064945/#post15682027
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
jtt
23.03.2014 20:51:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtava näyte taas. Mun arvoasteikolla nämä nousee korkealle missä tehdään jotain erilaista ja erilailla ja kaikki mahdollinen itse.
Ja tuo mitä kirjoitat tuolla toisella foorumillä ,että kun joku sanoo ettei jotain voi tehdä itse niin juuri se pitää tehdä :) .
Hieno on vaikka mun silmään nuo lavattomat ei oikeen istu. :)
 
joseplluissans
24.03.2014 09:53:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jtt: Mahtava näyte taas. Mun arvoasteikolla nämä nousee korkealle missä tehdään jotain erilaista ja erilailla ja kaikki mahdollinen itse.
Ja tuo mitä kirjoitat tuolla toisella foorumillä ,että kun joku sanoo ettei jotain voi tehdä itse niin juuri se pitää tehdä :) .
Hieno on vaikka mun silmään nuo lavattomat ei oikeen istu. :)

Mun ajatukset täysin! Jos jostain lavattomasta pitää tykätä, niin tästä! Mites, kuinka helppoa on värjätä noita grafiitti"pinnoitteita"? Tota kun yleensä näkyy mustana (grafiitin väri).
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
Puavali
24.03.2014 12:35:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Tuonne Talkbassiin kirjoittelin jutun mun viimeisestä tekeleestä, kokohiilikuituisesta nelikielisestä headless-bassosta.
http://www.talkbass.com/forum/f57/h … on-fiber-bass-1064945/#post15682027

 
En ehkä ite tekis ton näköistä, mutta tuolta kuulostavan voisin tehdä (jos osaisin). Materiaalikin kelpais.
 
MPU
24.03.2014 12:36:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joseplluissans: Mun ajatukset täysin! Jos jostain lavattomasta pitää tykätä, niin tästä! Mites, kuinka helppoa on värjätä noita grafiitti"pinnoitteita"? Tota kun yleensä näkyy mustana (grafiitin väri).
 
Maali pintaan niin on muun värinen.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
JPHe
24.03.2014 14:46:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en olisi tuollaista tehnyt, enkä itselleni hankkinut. En tosin tiedä edes kuinka sen olisin tehnyt, mutta ehdottomasti hienoa, että kaikenlaista uutta kokeillaan. Varmasti laatubasso ja näyttää viimoisen päälle hyvin tehdyltä.
 
jtt
24.03.2014 14:49:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuo pinta ihan muotin jäljilta vai onko siinä lakka. Vai tarviiko se jokatapauksessa pinnoittaa jollain ,että saa sauman siistittyä
 
MPU
24.03.2014 16:09:06 (muokattu 24.03.2014 16:12:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jtt: Onkos tuo pinta ihan muotin jäljilta vai onko siinä lakka. Vai tarviiko se jokatapauksessa pinnoittaa jollain ,että saa sauman siistittyä
 
Lakka pitää laittaa uv-suojaksi. Sauman saa periaatteessa siistiksi ilman lakkaakin mutta lakka helpottaa huomattavasti. Mun muotit ei myöskään ole ihan täydelliset kun en viitsinyt yhden basson takia pintoja vimpan päälle tekemään.
Muotokielestä sen verran että en löydä mitään tekemisen väärtiä perinnebassoista. En yksinkertaisesti viitsi haaskata aikaani jonkun tuhansia kertoja kopioidun mun mielestä ei parhaalla mahdollisella tavalla toteutetun joiltain osin vajavaisen soittimen tekemiseen. Onneksi asiat voi tehdä monella tapaa. Mua miellyttää näiden ropelihattusoitinten teko.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Murgo
24.03.2014 17:06:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiton hieno! Nyt kun muotit on olemassa niin oletko harkinnut esim. "muovivalmiiden" rakennussarjojen tai vaikkapa raakalaminaattien myyntiä? ;)
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
MPU
24.03.2014 17:16:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murgo: Hiton hieno! Nyt kun muotit on olemassa niin oletko harkinnut esim. "muovivalmiiden" rakennussarjojen tai vaikkapa raakalaminaattien myyntiä? ;)
 
No enpä ole. Itelle kun tekee niin ei työtunneille laske hintaa niinkun ei sillekään kuin tylsää puuha on. Tuo laminaatin leikkaaminen ja hiominen on niin tylsää puuhaa että en sitä kauheasti halaja. Puhumattakaan itse laminoinnista. Plääh...
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
perttime
24.03.2014 18:14:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... ja tumpelo lainaaja/vuokraaja pilaa kumminkin muotin ...
 
MPU
24.03.2014 20:28:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

perttime: ... ja tumpelo lainaaja/vuokraaja pilaa kumminkin muotin ...
 
Saa lainaan jos haluaa.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
joseplluissans
24.03.2014 21:26:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Lakka pitää laittaa uv-suojaksi. Sauman saa periaatteessa siistiksi ilman lakkaakin mutta lakka helpottaa huomattavasti. Mun muotit ei myöskään ole ihan täydelliset kun en viitsinyt yhden basson takia pintoja vimpan päälle tekemään.
Muotokielestä sen verran että en löydä mitään tekemisen väärtiä perinnebassoista. En yksinkertaisesti viitsi haaskata aikaani jonkun tuhansia kertoja kopioidun mun mielestä ei parhaalla mahdollisella tavalla toteutetun joiltain osin vajavaisen soittimen tekemiseen. Onneksi asiat voi tehdä monella tapaa. Mua miellyttää näiden ropelihattusoitinten teko.

 
Ymmärrän täysin tämänkin näkökannan. Omani on se, että kun on pitkän kehitystyön ja pitkän elinkaaren omaavat mallit jotka on vakiintunu, niin maistuu. Toki on malleja mistä en välitä, mutta ehkä siinä on se, että silmä on tottunut useimpiin. Soitinrakentajan näkövinkkelistähän kopiointi on maksimaalisen tylsää. Ite harrastelijana oon tykänny ottaa vakiintuneen mallin ja tehdä jonku muunnoksen. Mutta meitähän on joka junaan :) Jokatapauksessa, hieno "prototyyppi". Jääkö one off -projektiksi vai lähetkö kehittämään tältä pohjalta eteenpäin? Niin ja värjäyksessä tarkotin lähinnä että ton hienon tekstuurin pitäen, sävytys. Umpeenmaalaushan on toki aina mahdollista.
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
okabass
24.03.2014 22:18:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno peli. +++
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
MPU
25.03.2014 08:53:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joseplluissans: Ymmärrän täysin tämänkin näkökannan. Omani on se, että kun on pitkän kehitystyön ja pitkän elinkaaren omaavat mallit jotka on vakiintunu, niin maistuu. Toki on malleja mistä en välitä, mutta ehkä siinä on se, että silmä on tottunut useimpiin. Soitinrakentajan näkövinkkelistähän kopiointi on maksimaalisen tylsää. Ite harrastelijana oon tykänny ottaa vakiintuneen mallin ja tehdä jonku muunnoksen. Mutta meitähän on joka junaan :) Jokatapauksessa, hieno "prototyyppi". Jääkö one off -projektiksi vai lähetkö kehittämään tältä pohjalta eteenpäin? Niin ja värjäyksessä tarkotin lähinnä että ton hienon tekstuurin pitäen, sävytys. Umpeenmaalaushan on toki aina mahdollista.
 
Joo joku twisti pitää jo olemassa olevaan malliin tehdä jotta innostun.
Värjäys onnistuu sävytetyllä lakalla. Lisäksi kudottuja kankaita löytyy värillisinäkin.
Kyl tää on yksittäiskappale, seuraavaksi sitten jotain muuta. Joko tältä pohjalta tai ihan muuta.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
joseplluissans
25.03.2014 10:00:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Lisäksi kudottuja kankaita löytyy värillisinäkin.

Tätä hain! Jos joskus lähtis ite tohon touhuun... :P
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
MPU
25.03.2014 12:30:03 (muokattu 25.03.2014 12:30:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joseplluissans: Tätä hain! Jos joskus lähtis ite tohon touhuun... :P
 
http://www.carbonmods.co.uk/Departments/Carbon-fiber-cloth.aspx
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
joseplluissans
25.03.2014 13:35:21 (muokattu 25.03.2014 13:35:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: http://www.carbonmods.co.uk/Departments/Carbon-fiber-cloth.aspx
 
Toi punamusta on komee yhdistelmä :) Mitäs ku noi punaset on polyesteriä, niin miten vaikuttaa jäykkyyteen? Sehän on sit vaan yhteen suuntaan jäykkää?
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
MPU
25.03.2014 14:48:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joseplluissans: Toi punamusta on komee yhdistelmä :) Mitäs ku noi punaset on polyesteriä, niin miten vaikuttaa jäykkyyteen? Sehän on sit vaan yhteen suuntaan jäykkää?
 
Tuo on vain pintakuitu. Jäykkyys tulee niillä alla olevilla suunnatuilla kuiduilla.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
joseplluissans
26.03.2014 10:26:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Tuo on vain pintakuitu. Jäykkyys tulee niillä alla olevilla suunnatuilla kuiduilla.
 
Mites kun tuolla on toi teksti
"Please note that owing to the 50% coloured polyester yarn content of this fabric it does not have the same mechanical properties as 100% carbon fibre fabric, although it is still a high performance fabric. "
 
http://www.carbonmods.co.uk/Product … /red-carbon-fibre-cloth-fabric.aspx
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «